Jump to content

Probleme Climatizare Leon-grave


iully2
 Share

Postare recomandată

mentionez ca e vb de un seat leon 1.9 tdi alh. ( an 2005 )Scriu in acesata sectiune cu speranta de a primi mai repede un sfat ( deh.. mai multi posesori de passat )

problema se pune astfel

dupa un drum mai lung, deodata nu mai baga aer rece.

Am pus-o pe tester si totul e ok

am verificat freonul- se pare ca e ok.

compresorul porneste.

dar ia nu da aer rece deloc sau cateodata f putin rece.

Ce ar putea avea. mentionez ca acum 1 an am avut exact aceeasi problema. Am fost in service ( masina si acum e in garantie ) si nu au putut sa-mi spune care este problema. Am plecat din service anul trecut , si deodata si-a revenit miraculos.Pana azi, cand iar a innebunit. Dati-mi ceva sfaturi, ca nu mai pot de cald..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut probleme cu aerul la al meu.

Aveam freon, nu dadea nicio eroare..si am gasit un fir sub suportul de plastic de sub stergatoare.

Nu stiu exact cum se cheama.

Este un service mic pe bulevardul C. Brancoveanu aproape de intersectia cu bd-ul oltenitei..cum vii spre bd-ul oltenitei..pe partea dr.

Este serv mic..dar e specializat in climatizare.

Adrian il cheama...din pacate NU mai am nr lui de tel.

Incearca acolo. Daca nu te descurci cu locatia suna-ma si iti zic exact unde...sau da-mi pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai noroc! in mod normal nu ai merita un raspuns, nu fiindca ai postat greshit, ci pentru ca... deh, vw passat > seat leon :D!! A fost o gluma, sper c-ai gustat-o :D!!

acuma, intrebare: electroventilatorul functioneaza? ppun ca stii, daca ridici capota la motor ai in fatza 2 radiatoare (de apa si de freon) si 2 ventilatoare.... ventilatorul de pe cureaua alternatorului merge atat timp cat motorul este pornit. celalalt ventilator, cel electric, porneste numai cand temperatura din radiatorul de la clima creste prea tare. daca acest ventilator n-o ia din loc, atunci nici compresorul nu merge in disperare... verifica in primul rand chestia asta, si pe urma poti intra in detalii gen presiune freon, compresor, etc. si da feedback. bafta!

Modificat de derBedeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am avut acceasi problema si la mine s-a rezolvat relativ usor (a fost un releu aflat in bord care comanda din cand in cand compresorul sa porneasca)

Oricum un electrician bun poate sa-si dea seama imediat de problema.

Bafta

;)

Modificat de MIGUEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai noroc! in mod normal nu ai merita un raspuns, nu fiindca ai postat greshit, ci pentru ca... deh, vw passat > seat leon :frigbaitata:!! A fost o gluma, sper c-ai gustat-o :icon_santa:!!

acuma, intrebare: electroventilatorul functioneaza? ppun ca stii, daca ridici capota la motor ai in fatza 2 radiatoare (de apa si de freon) si 2 ventilatoare.... ventilatorul de pe cureaua alternatorului merge atat timp cat motorul este pornit. celalalt ventilator, cel electric, porneste numai cand temperatura din radiatorul de la clima creste prea tare. daca acest ventilator n-o ia din loc, atunci nici compresorul nu merge in disperare... verifica in primul rand chestia asta, si pe urma poti intra in detalii gen presiune freon, compresor, etc. si da feedback. bafta!

cele doua ventilatoare sunt ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce trebuia sa deschizi 2 topic-uri pe 2 arii diferite? Ai noroc ca am observat abia acuma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca deschizi mai multe topic-uri cu acelasi subiect pe arii diferite nu o sa primesti un raspuns mai repede, ci poate un avertisment verbal. Data viitoare primesti direct warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica mufele de la senzorii de temperatura. Tu ai un contact imperfect sau releul de AC face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:study: derBedeu, daca nu ai observat, aici totusi e forumul de VW si derivate iar discutii despre Dacia de pina in 1990 care intr-adevar avea ventilatorul cuplat pe fulia motorului si mergea odata cu el e obsoleta.La fel si cea despre ventilatorul ce cupleaza la cresterea temperaturii apei... acici e vorba totusi despre climatizarea unui Leon 2005. :icon_cheesygrin:

on topic...... nu ne spui si noua ce tip de climatizare ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

desi am inteles ca mai e un topic deschis pe tema asta, eu am postat aici ca na...am seat si aici am intrat mai intai. problema mea este cu climatronicul si anume merge numai cand vrea el. sa detaliez: pornesc ventilatorul, apas butonul de clima (cel cu stelula) si dau la comp de bord sa imi arate consumul instantaneu. din ce am obs eu acest consum este ceva mai mare cand stai pe loc daca baga AC. Dupa o perioada de stat pe loc (pt verificare bineinteles si nu de dragu de a forta masina) la un mom dat consumul instantaneu scade la val normala (cea fara AC) si normal ca nici rece nu mai baga. Culmea e ca el sufla in continuare mai tare (ca si cum ar baga rece pe LO) dar nu vine deloc rece. si uite asa ba se porneste la loc, ba se opreste. face si in mers treaba asta si pe caldurile astea...ma omoara! cred ca ar mai trebui sa mentionez ca acu un an cand nu imi mergea AC-ul, niste baieti la un service mi-au gasit "ambreiajul de la compresor" cazut in scutul masini (asa venisem cu el de la mare :) ) insa l-au montat la loc si a mers o perioada dupa aia. De asemenea de mentionat ca am fost la un service si mi-a facut o verificare la instalatie - i-a pus freon si ulei cu aparatu ala special unde a tinut-o legata cam 30-40 de min si verdictul a fost ca instalatia nu are scapari.

Va rog mult dati-mi un sfat, o parere, o recomandare, un picior, orice...ca innebunesc cu asta asa! :)

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o idee ... cand nu mai baga rece, steluta de la AC ramane aprinsa sau se stinge? Daca opresti si repornesti AC-ul (de la steluta), merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

steluta ramane aprinsa pe display si daca opresc si repornesc...nu o ia mereu. uneori merge, alteori nu. inca o chestie pe care am obs in dimineata asta: atunci cand stau pe loc si baga rece si deci toata instalatia functioneaza, cand apas si tin apasata frana se aude un huruit asa...intrerupt..ceva asemanator cu o chestie care se invarte si care in cursul unei rotatii atinge ceva :) nu stiu daca poate sa fie de la acel ambreiaj care poate a fost remontat prost sau ce naiba (sa imi scuzati expresia) o fi. cert e ca dupa cateva huruituri...se opreste AC-ul (se obs pe consumul instantaneu care scade la 0.5) nu stiu ce sa fac. si din pacate ma apropii din ce in ce mai mult de ultima varianta...service PBA unde clar ma vor rupe la bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai noroc! in mod normal nu ai merita un raspuns, nu fiindca ai postat greshit, ci pentru ca... deh, vw passat > seat leon :P!! A fost o gluma, sper c-ai gustat-o :)!!

acuma, intrebare: electroventilatorul functioneaza? ppun ca stii, daca ridici capota la motor ai in fatza 2 radiatoare (de apa si de freon) si 2 ventilatoare.... ventilatorul de pe cureaua alternatorului merge atat timp cat motorul este pornit. celalalt ventilator, cel electric, porneste numai cand temperatura din radiatorul de la clima creste prea tare. daca acest ventilator n-o ia din loc, atunci nici compresorul nu merge in disperare... verifica in primul rand chestia asta, si pe urma poti intra in detalii gen presiune freon, compresor, etc. si da feedback. bafta!

Daca unul din electroventilatoare nu functioneaza apare eroare pe tester. Ibiza mea (pt ca are f putini CP) are un singur electroventilator la care a murit treapta 1 si mergea in regim de urgenta pe treapta 2 (care de obicei moare si ea f repede). Acum daca unul din ventilatoarele astea are problema va chinui compresorul care va scoate din freon... Asa am patit eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

steluta ramane aprinsa pe display si daca opresc si repornesc...nu o ia mereu. uneori merge, alteori nu. inca o chestie pe care am obs in dimineata asta: atunci cand stau pe loc si baga rece si deci toata instalatia functioneaza, cand apas si tin apasata frana se aude un huruit asa...intrerupt..ceva asemanator cu o chestie care se invarte si care in cursul unei rotatii atinge ceva :( nu stiu daca poate sa fie de la acel ambreiaj care poate a fost remontat prost sau ce naiba (sa imi scuzati expresia) o fi. cert e ca dupa cateva huruituri...se opreste AC-ul (se obs pe consumul instantaneu care scade la 0.5) nu stiu ce sa fac. si din pacate ma apropii din ce in ce mai mult de ultima varianta...service PBA unde clar ma vor rupe la bani

Incearca si vezi ce zice diagnosticarea proprie: http://www.leon-concept.com/dossier/climatronic/index.php (canalul 1 arata daca sunt erori, nu stiu cum se manifesta cand nu merge bine, dar e un punct de pornire).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda am fost sa verific si "erreur systeme" e 0. ce am obs care e tare ciudat e la pozitia 20 - "valeur tension copresseur" este ca are 14.3 volti oprit si cand porneste (si in perioada scurta cat merge) are mai putin. Si inca un lucru care ma face sa cred ca e legat cumva de apasarea pedalei de frana...daca ii dau pedale pe loc (fie ca e pornit sau nu), tensiunea joaca rau de tot. nu stiu...nu ma pricep nici la mecanica nici la electrica dar sigur ceva se intampla cand apas frana care interfereaza cu AC-ul (nu stiu, poate nu mai are curent destul, poate vine prea mult...poate spun numai prostii) ce sa faaac? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla ceva ciudat cu ventilatoarele de la masina ta... ai vazut ca aseara porneau amandoua, si la un moment dat se opreau de tot, cred ca e momentul in care tu zici ca nu mai merge compresorul si iti scade consumul. Eu spun ca ai o problema cu senzorul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda... macar ne-am lamurit ca nu trebuie sa invarta mereu si numai cand merge AC-ul, asa cum era la G4. daca ajungeam la Cipos aseara poate acu stiam mai multe. asa am ajuns la PBA azi-dimineata si cand o sa fie gata (cica ma suna ei...hahahahaha) sunt mai sanse sa stiu si mai putine. incep sa fiu putin disperat. cam cat e un compresor? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa nu fie compresorul... ala e cam 1000 de euro nou, sh 500 de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul asta CLAR ar fi bine sa nu fie ala. dupa logica mea de nemecanic totusi, din moment ce sunt momente in care merge, atunci poate n-o fi ala. zic si eu... o sa va tin la curent cu "sentinta" celor de la PBA si oricum multumesc mult pt pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asaaaa....am fost sa iau masina de la PBA. verdictul este: e topita (de tot) "mufa de la computerul de climatronic". si cica se poate inlocui (am codul) dar trebuie sa comand si pinii de la firele care intra in acea mufa. in fine, sper sa fie asta pt ca ei nu aveau pe stoc deci acu incepe cautarea.

partea nu foarte placuta a fost ca pe langa asta mi-au mai adaugat si freon ca "lipsea". partea asta e mai putin credibila avand in vedere ca acu o luna i-am facut verificarea si reumplerea si atunci a iesit ca instalatia nu are scapari...deci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai codurile de produs, poti sa dai comanda direct la PBA, la piese. Dureaza cam 5 zile pana ti le aduc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am codul, problema e ca vreau sa plec in week-end ceea ce e mai greu fara AC... eu le-am zis sa nu faca inca comanda pt ca incerc sa gasesc eu. pan' acu am sunat la PBV2 si nici ei nu au. cica e fix o bucata de plastic si nu prea se face stoc de asa ceva... (nu mai zic nimic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca la alto syncro si la metrotehnica, desi slabe sanse sa gasesti pe stoc asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am codul, problema e ca vreau sa plec in week-end ceea ce e mai greu fara AC...

OT: conform meteorologilor, pina atunci se mai racoreste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca la volksman. Eu stiu ca de obicei tine cate un reper pe stoc. Poate ai noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!