Jump to content

Mai e bun de ceva un motor 1.8 20v la 170k?


blueyed
 Share

De principiu, mai poate fi folosit cu incredere un motor 20v cu rulaj 150.000+  

61 voturi

  1. 1. De principiu, mai poate fi folosit cu incredere un motor 20v cu rulaj 150.000+

    • Lasa-l pentru dusmani
      4
    • E riscant
      8
    • N-are nici o problema
      63


Postare recomandată

Va rog sa va dati cu parerea la modul general si pt. un caz particular: este vorba despre un motor de Audi a4, 1.8 20v, 155k, masina fabricata in 1995, testata cu vag-com-ul de catre s_c; stare generala:buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa reformulez: un mecanic a vehiculat ideea ca, spre deosebire de un motor 8V, unul de 20V cu un rulaj de peste 150.000km va incepe sa faca probleme serioase (e vorba de un enunt general, nu legat de un anumit exemplar). Intrebarea lui blueyed este daca mecanicul are dreptate sau motoarele cu pricina vor fi mult mai fiabile decat sustine acesta.

Parerea mea: presupunand ca se masoara compresia si iese bine, cred ca nu are nici o problema si, presupunand o intretinere corecta, nici nu va avea inca cel putin pana la 200-250.000km. Este adevarat ca motoarele 20V (sau 16V) sunt mai putin fiabile decat 8V, dar nici chiar asa.

Cum este insa vorba de o suma semnificativa ce urmeaza a fi investita intr-o masina, parerile voastre sunt mai mult decat binevenite.

EDIT: am votat "n-are nici o problema"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca km sunt originali adica nu a fost dat inapoi kilometrajul si a avut parte de un tratament bun atat in intretinere cat si in conducere nu vad de ce nu ar fi ok daca l-ati si testat si a iesit ok in teste inseamna ca e un motor inca in stare buna!eu zic ca ar trebuii sa mearga 300.000km fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok eu stiu de la Midocar de o masina Passat 1.8T 20V care a trecut de 450.000km si a schimbat doar de 2 ori turbina in acest interval... in rest fara RK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul nostru leovw are un motor identic pe un Passat (ADR). Poate sa ne impartaseasca din experienta personala cu acest tip de motor.

Nu exista motive de a suspecta un motor cu 5 supape/cilindru ca fiind potential generator de probleme mai mari decat un motor cu numai 4 atat timp cat sunt respectate regulile elementare de intretinere si exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat "e riscant" si asta doar pentru ca, fara diagnoza, te poti arde destul de tare. Vb din punctul de vedere al unui cumparator (potential) care nu are posibilitatea de a face o diagnoza masinii. Parerea este pur subiectiva.

Multumit domnule "ochi de vultur" ? :D :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super - da' asta e cu diagnoza si CTC de la moi :salut:

De fapt acum am realizat ca probabil nu toata lumea a citit topicul cu odiseea lui blueyed in cautarea A4-lui minune. Detalii - inclusiv rezultatele diagnozei mele - AICI (ultimele cateva post-uri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de 1.8T 20v merg pe prima optiune, adica "N-are nici o problema", chiar daca al meu e turbo, in principiu e vorba e "acelasi" motor.

Inainte de a cumpara masina (SH) m-am interesat destul de mult de fiabilitatea motorului, mai ales ca toate care se incadrau in bugetul meu depaseau 100k km. Din cate m-am informat pana acum motorul duce multe, asta fiind si motivul pentru care l-am ales.

Din moment ce 1.8T merge, nu vad de ce 1.8 nu ar merge la fel, chiar mai bine. Turbina pica mai repede ca restul motorului si necesita mai multa ingrijire.

Bineinteles toate cele sunt valabile pentru o masina cat de cat ingrijita, ca altfel ... tot fier e si 1.8-ul asta :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina de aprox. un an, este la 170.000km, pina acum acum am avut o singura problema mai aproape de motor, clapeta de acceleratie care era murdara si acest lucru genera o pornire greoaie, dar dupa ce am curatat-o a fost OK.

Cind am cuparat Passat-ul am avut si o fisa de la Porsche care indica masuratorile compresiei pe cilindrii, este cam neclar rezultatul masuratorilor deoarece erau 12.5, 10.7, 10.8, 12.2 fata de valoarea din manual de 10.3.

Daca motorul este intretinut bine, consider, dupa cum se misca masina ca la Km de mai sus nu este nici o problema, neauzindu-se zgomote, nu este consum de ulei, reprizele sunt excelente .....

Un motor mai bun este clar 1.8T, 150CP fata de 125 la 1.8 20V, dar este turbina in plus care ar putea genera probleme.

Totul depinde, ma repet, de cum a fost intretinut, si citire de la un prieten, mecanic la Midocar, ar trebui sa mearga pina sa apara ceva uzuri pronuntate 300 -350k Km.

Poate s-ar intelege ca am o doza de subiectivism in afirmatii, si de aceea ma abtin sa votez, dar este totusi un motor VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul are dreptate pe de o parte. De obicei masinile mai puternice sunt mai forjate, deci au viata mai scurta. Asta la orice marca. Un GTI o sa fie mult mai necajit in 120k km decat un 1.4 aspirat.

Daca masinile sunt intretinute bine, si motorul nu este forjat nu are nici un motiv sa moara mai repede.

De urmarit consumul de ulei si compresia pe fiecare cilindru, daca se poate. Si o ureche formata poate sa spuna multe despre acel motor, dar aparatele nu mint...

Loteria SH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este invers, masinile cu capacitati mai mici au uzuri mult mai mari decit cele puternice:

- motoarele sunt duse in turatii mari de unde pot da ceva putere;

- sarcinile de transport pot fi aceleasi (ma refer la nr. membrilor de familie +bagaje;

- dorinta de a scoate ceva "sportiv" dintr-un motor mic, de a arata altora de ce este in stare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este invers, masinile cu capacitati mai mici au uzuri mult mai mari decit cele puternice:

- motoarele sunt duse in turatii mari de unde pot da ceva putere;

- sarcinile de transport pot fi aceleasi (ma refer la nr. membrilor de familie +bagaje;

- dorinta de a scoate ceva "sportiv" dintr-un motor mic, de a arata altora de ce este in stare....

Corect, subscriu! (bine, mai putin la partea referitoare la show-off :salut: ). Un motor mic va avea cuplu mic la turatii joase, zona lor de functionare la un cuplu cat de cat sportiv fiind 3-5000rpm, cu un consum pe masura (ma rog, nu stiu cat de mult se vor uza in plus avand in vedere ca pentru asta au fost proiectate, pana la urma, dar ideea e ca vor fi motoare turate).

E foarte adevarat insa ca se poate merge rezonabil si subturat (adica schimbat la max. 3000rpm :? ) - eu experimentez acest "stil" de vreo doua saptamani incoace si am constatat ca diferentele de viteza medie in oras sunt minore. Dar in acest caz se impune o retrogradare in cazul nevoii de accelerare brusca plus ca senzatiile sunt... lipsa :21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este invers, masinile cu capacitati mai mici au uzuri mult mai mari decit cele puternice:

-

Subscriu si eu ( Micul Gigant stie de ce :salut: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si nu. Cel care isi ia un motor mai mare nu cred ca il ia cu gandul ca va avea nevoie de mai putine turatii sa scoate aceleasi performante ca un motor mai mic si deci uzura mai mica, il tine masina mai mult. In pricipal il ia ca sa alerge mai mult.

Dar deja suntem cam off-topic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001, ti-am vazut bijuteria asteara in Salajan. Frumoasa inscriptie pe spoilerul din spate :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...am dat "submit" inainte sa termin ce aveam de spus. V-am urmarit cu mare interes parerile si voturile si m-am cam lamurit. Acest topic a aparut datorita spaimei mele induse de un mecanic care, vazand masina ce urmeaza s-o cumpar a afirmat ca nu mai duce mult (cca 20k). Acum masina are pe bord 155k si, cred eu, se afla intr-o stare foarte buna din toate punctele de vedere. Concluzia: O CUMPAAAAAAAAAAR!

Multumesc pt. pareri si le astept si in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri si lui s_c care si-a pierdut vremea si nervii cu mine, care m-a ajutat sa testez 2 masini (1 la Pitesti si 1 la Bucuresti) si care inca imi suporta intrebarile de nepriceput :salut:

Thanks man!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c este un baiat de nota 10. Si pe mine m-a ajutat cu un test VAG-COM, nemaivorbind de topic-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...am dat "submit" inainte sa termin ce aveam de spus. V-am urmarit cu mare interes parerile si voturile si m-am cam lamurit. Acest topic a aparut datorita spaimei mele induse de un mecanic care, vazand masina ce urmeaza s-o cumpar a afirmat ca nu mai duce mult (cca 20k). Acum masina are pe bord 155k si, cred eu, se afla intr-o stare foarte buna din toate punctele de vedere. Concluzia: O CUMPAAAAAAAAAAR!

Multumesc pt. pareri si le astept si in continuare

Ma bucur ca te-ai lamurit si sper sa iasa bine achizitia :salut:

(poate vei povesti, cand ai timp, impresii despre cele 3 service-uri prin care ai trecut in ultimele 3 zile, in topicul "dealeri si service-uri" 8) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut! Mi-e teama doar ca service-urile vor da faliment curand daca mai postam atat pe tema lor. Astazi am fost insa "impresionat". Romanii "e" inventivi. O sa va explic curand in topicul "dealeri si service-uri" :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinuta mea are 310.000 Km si in afara de un tachet, nu are probleme. Mecanici se mai gasesc...azi mi-am amintit de un nene de la porsche si de unul de la saab care stiu motoare. Diagnoze inca nu imi dau cu parerea, pentru ca nu am ajuns la Alinica2001. Cumpara masina. Audi e unic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!