Jump to content

Zgomote la rulare


j0ke
 Share

Postare recomandată

Am o problema cu golf'u din semnatura ... :)

Cand pornesc motoru la rece se aud niste zgomote ciudate, dar sesizabile, intre 1000-2000 rpm [ la relanti si un pic peste ], in habitaclu, mii se pare ca suna de sub masina ... dar nu sunt sigur. Incercand sa vad de unde suna am deschis capota, mi-am dat cu capu pe acolo da nu am auzit nimik, m-am invarit in jurul masinii, m-am aplecat, am tot incercat sa vad de unde suna, dar de afara nu se aude nimik...

Oricum aceste sunete inceteaza cand temp motorului ajunge la 90 grade. Nu stiu ce ar putea fii ... masina are 70k km si reviziile au fost facute la service autorizat.

Sper sa imi dati niste idei inainte sa ajung la service sa nu ma jupoaie aia ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 324
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SSRAZVAN

    15

  • bamse

    12

  • georgebz

    12

  • lupo_bv

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci nu stii de unde se aude si nu stii ce se aude. Dar noi trebuie sa ne dam cu parerea. Ei, iata parerea mea (care este):

Probabil tachetii hidraulici ii auzi. Dar aceia tzacane, si nu fac "zdrang zdrang". E posibil sa mai fie o curea de la alternator, servodirectie etc care sa nu fie intansa corespunzator si sa frece de marginea fuliei.

Ia o bata de baseball sau o coada de matura, pune un capat la ureke si celalalt pe diferite componente la care ai acces: alternator, servodirectie, capacul de la taketi, blocul motor si iti vei da seama imedoat de unde se aude. Ai foarte mare atentie sa nu te ranesti, sa nu atinga bota nici o piesa in miscare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ii normal ca si chestiile astea sa nu mai sune odata ce motoru ajunge la 90 grade sau cand ii la peste 2000 rpm ? is afectati tachetii hidraulici sau vreo curea de temp motorului ? sunetu ii mai mult "zdrang-zdrang" decat "tzaca-tzaca".

imi cer scuze daca nu explic corect dar I'm NEW :confused: o sa ma invat cu timpu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bag-o pe groapa. Vezi catalizatorul.

Daca tachetii fac "zdrang-zdrang" e grav :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte posibil sa nu aiba legatura in mod direct de temp lichidului de racire, ci cu timpul scurs de la pornirea motorului. Odata cu functionarea motorului se incalzesc toate componentele, de ex alternatorul, care are rulmenti si piese in miscare poate sa sune doar pana la anumite temperaturi si anumite turatii. Metalul, si in general majoritatea materialelor isi schimba caracteristicile in functie de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-am rezolvat eu la un TDI, tot cu un zdrang-zdrang la rece: pe una din rolele de la distributie se depusese niste cauciuc de la curea, ca niste galme. Cat era rece si cureaua rigida, zdranganea-scartaia ritmic. Cum se incalzea si se inmuia cureaua, era OK. Am curatat rola si e beton. Poate-ti da vreo idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sal... sunt posesorul unui vw golf IV 101 cp.... si de ceva vreme incepe sa ma enerveze !Cand dau cu spatele ... se aude un vuiet ... ciudat este ca nu se aude mereu ... doar asa cand il apuca...!Ce poate fi? Un amic mi-a zis k e de la placutele de frana...spate ca nu-s incalzite....!E posibil asa ceva? Astept pareri .Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai trebuie sa spui exact cam ce fel de vuiet se aude...

(ca de placute de frana, ca de rulment de pe placa de presiune...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

habar n-am cum se aude de la placute sau de la rulment...de pe placa....... !Nu ma pricep la masini habar n-am cu ce sa mananca mecanica :lol:

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se aude cand dai cu spatele cand pleci dimineata de pe loc (nu cand masina este rulata) si imediat cum se misca masina face uuup este de la placute(de obicei sunetul asta se aude cand pe spate nu ai frana pe disc, pe tambur)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ai dreptate .. se aude atunic cand masina nu este rulata.... dimineatza...!Deci tre sa skimb placutele de frana de pe spate ...!Aveti idee cat costa ?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placutele de pe spate costa cam 1 mil, dar te rog nu-ti lua made in Italy(or sa te scoata din minti cu scartaitul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de care sa-mi iau ? care sunt cele mai bune ? nu conteaza pretul, pt mine conteaza calitatea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Mures gasisem cam cu 60-80RON Lucas, le-am pus cam de 1 an si sunt multumit de ele (am pus doar pe fata) si nu scartaie deloc. Golf-ul meu era echipat cu Textar care sunt mai bune, dar nu am gasit din acelea. Mintex sa nu pui ca sunt de calitate slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intampin si eu o astfel de problema dar la turatia motorului de peste 2000 rpm, si la relanti si in sarcina.Ce o fi oare?

Modificat de Bluf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie uzura fustelor de piston sau bolturi .Bate in jur de 2000 rpm si daca accelerezi finut peste 2000 se mai atenueaza un pic ...dureaza cca cateva minute pana motorul urca la sa zicem 60 grade.Am aceeasi problema cu masina ...Daca e rece si o pornesc si o las la relanti nu am nici un zgomot ...daca plec cu ea de pe loc in jur de 2000-2200 rpm incep sa aud bataia ( acel slapping) .In general sunt fustele de piston iesite din cote ( se dilata dupa incalzire si isi preia singure jocul)...nu e grav ..se poate merge fara probleme ...a la longa ...se vor ovaliza mai tare cilindrii si se vor "subtia" segmentii in canale .Pana atunci insa ...poate se schimba masina si gata .In plus la mine vara nu bate ( motorul e deja semi cald la pornire ..macar 20 grade temp exterioara ) iar acum cand incepe frigul incepe si ea sa bata ...este semn de joc la fustele de piston ..asta e.

my 0.02 cents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca ai dreptate deoarece acest fenomen se intampla abia acum de cand a inceput frigul, pe timpul verii No Problem, apropo zgomotul e ca si cum suna o Dacie cu toba sparta.Totusi care ar fi remedierea?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

remedierea costa bani...adica in mod normal trebuie desfacut motorul masurati cilindrii cu un ceas comparator ( ptr ovalitate) si cu un micrometru de "teava" adica de interior ptr a vedea unde te afli cu cotele ( cat de iesit esti din cota) apoi in functie de rezultate se poate face un "buff" ( slefuire cu o scula gen tripod care are trei pietre abrazive pe trei talpi si care se monteaza in bormasina si se executa miscari de du-te vino in cilindru ptr a-l rotunji ...altfel spus un fel de honuire "maison") si se pun pistoane noi de aceeasi cota sau daca esti iesit rau din cota pe ovalitate si conicitate mai mult de 0.03mm pana la 0.05mm atunci varianta este alezare cilindru + honuire si montarea de pistoane de cota I de reparatie impreuna cu setul de segmenti aferent.

In general aceasta problema de bataie de fusta se datoreaza in primul rand faptului ca in motoarele de tip nou , generatie noua ..fustele piston sunt f scurte ptr a permite usurarea la max a pistoanelor si astfel micsorarea maselor inertiale ...se castiga astfel putere, economie de carburant si o mai usoara ridicare in turatie a motorului ( acceleratii mai rapide) ....si in al doilea rand se datoreaza abuzului creat de soferii care nu dau atentia cuvenita rodajului, folosesc uleiuri ieftine ( minerale in loc de sinteza) si in plus forteaza motoarele cand sunt reci ...dimineata in loc sa parcurga primii KM mai usor pana la o oarecare incalzire a motorului ..ei calca pe coada masina ..lucru care in timp aduce aceste "fericiri" de batai in motor.

in cazul ca te-ai procopsit cu o masina care "bate" ( si eu ma aflu in aceeasi categorie de procopseala) atunci ai doua variante ...ori mergi asa ..ori dai banu , desfaci fierul si schimbi matzele in el ...dat atentie ..la cine executa lucrarea .. la o alezare daca "scapa " alezorul cu 0.03mm mai mult ..asta ii ia din viata la motor cca 100.000 km din start ..Ptr motoarele pe benzina cota minima de joc intre piston - cilindru este de 0.03mm pana la 0.05mm. deja la 0.08 mm esti afara din cote ..de aiai am pus accent pe cine executa lucrarea ..mai bine mai strans ..decat prea larg.Personal, am ocazia sa schimb motorul cu totul cu unul de 30.000km din 2003 de pe un VW accidentat .Pretul este 400 CAD ( dolar canada) adica cca 10.000.000 lei.Voi vedea la primavara daca ma anturez la asta sau il las sa bata in liniste pe al meu ( care are 132.000km si ii place uleiul...de...fost pe mana de casap).

my 0.02 cents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLUF..inca ceva ..evita cu orice pret pana motorul se incalzeste acea turatie unde el bate ..adica bagi in I viteza ..cand motorul urca la 2000 de ture si incepe bataia ..schimba viteza a doua imediat ..si tot asa ..conducere gen taximetrist ( intelegi cum ) .Nu accelera ptr ca, chiar daca ti se pare ca nu mai auzi bataia ..ea este acolo ( numai ca motorul e prea turat ca tu sa o mai auzi) si numai reducand turatia scapi de ea in mod real.Tinindu-l in "plaja" de bataie nu faci decat sa agravezi in timp uzura.In fapt ..cind motorul ajunge la turatia de cuplu ( 2200-2500) atunci cutia de viteze se comporta ca un "reductor" si se descarca sarcina pe pistoane si de aia auzi bataia atunci...schimband viteza ..adaugi putina sarcina si bataia se diminueza sau chiar dispare.Incearca si ai sa vezi.

my 0.02 cents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare legat tot de placute .... !Daca placutele sunt terminate n-ar trebui sa-mi arate si-n bord...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar placutele de pe fata au senzor si trebuie sa stii daca atunci cand s-a facut un schimb anterior de placute s-au pus tot placute cu senzori sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
valentin_mo

De ceva timp am un zgomot ciudat in momentul in care brachez volanul stanga / dreapta, cand este in acceleratie, la viteza nu foarte mare. Daca apas pedala de ambreiaj acest zgomot (ca un muget de vaca constant) nu mai este prezent. Mentionez ca am fost la o gramada de mecanici si toti au ridicat din umeri :icon_thumright:

Intrebarea mea este, daca a mai avut cineva o asemenea problema, sau daca imi poate da cineva un sfat sau o parere...

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat nivelul lichidului de servodirectie si cel de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Ar trebui sa incerci sa schimbi uleiul de servodirectie, fiind cea mai simpla si putin costisitoare operatiune in cazul tau, iar daca asta nu da rezultate, s-ar putea sa trebuiasca sa strangi bani de o alta pompa servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin_mo

lichidul servo a fost schimbat.......Oare gasesc la cineva o pompa, de proba?? ma gandesc sa nu arunc banii pe fereastra (sunt patit).

Stie cineva ce pret are o pompa servo??

Cu multumiri,

Modificat de valentin_mo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!