Jump to content

Probleme Cu Cutia De Viteze/ambreiaj


capa
 Share

Postare recomandată

Problema 1: Pe la 95.000 km am inceput sa am probleme cu schimbarea treptelor: pedala de ambreiaj calcata pana la podea, in mers sau stationar, orice incercare de schimbare a treptei necesita o fortare sanatoasa (cu zgomote scrasnite la marsarier). Problemele apar sporadic, iar cand se intampla ramane asa pe toata sesiunea de sofat. (ie: azi-dimineata a intrat greu tot drumul de acasa pana la serviciu, ieri seara a intrat ca unsa toata seara, etc). N-am reusit sa determin contextul in care merge greu (temperatura exterioara, motor rece, sau vreo chestie de genul asta).

Cu ocazia reviziei, i-am rugat sa se uite si la problema aceasta (bucuresti, pba). Mi-au spus ca au reglat timoneria si ca daca se mai intampla va trebui data jos atat cutia de viteze cat si ambreiajul. Manopera vreo 600RON, daca e si vreo pb cu discul ajungem la vreo 1200 RON, iar daca e volant nota ar putea sari la 2300-2400. Tot ei mi-au mai spus si ca ambreiajul la modelul meu (Octavia 1.6i) e pe cablu, ceea ce nu pare corect.

O constatare recenta este ca atunci cand merge greu, cu pedala de ambreiaj calcata pana la podea, fara frana si in treapta I-a, masina incepe sa ruleze (nu, nu eram in panta). De asemenea, pedala de ambreiaj este moale si tine foarte jos (atat atunci cand merge greu cat si atunci cand merge usor).

Exista vreo sansa ca de fapt ambreiajul sa fie actionat hidraulic si sa necesite doar o aerisire?

Problema 2: De cateva ori mi s-a intamplat sa se aprinda in mers martorul zis si 'EPC' ceea ce are ca efect imediat faptul ca degeaba accelerez ca turometru' ramane la vreo 1500, si trebuie sa-i fac reboot la motor din mers (taiat contact, repornit). Dupa reboot lucrurile revin la normal. Tot cei de la PBA au zis ceva cu clapeta de acceleratie. Ma rog. Intr-un alt context m-au atentionat si ca bujiile sunt cam duse. Problema persista desi au curatat clapeta de acceleratie. E posibil ca EPC-u' sa se aprinda de fapt din cauza de bujii?

Multumesc anticipat!

Modificat de capa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai treaba cu volant, fiind benzinara masina ta, este foarte robusta, in cel mai rau caz eu zic ca e kitul de ambreiaj, insa intereseazate la Dep. Piese Schimb, pt ca exista kit de ambreiaj cu piesa la schimb (dai piesa veche). De ex. la 1.6-ele meu kit-ul complet este 225ron cu piesa la schimb. E chiar mai ieftin decat la Dacie/Oltcit :mop:

In al doilea rand schimba bujiile, ai 90.000 si trebuie schimbate, schimba-le ca e mai ieftin (clapeta de acceleratie e peste 1200 ron). Si vezi dupa aia daca mai ai probleme.

In al treilea rand, foloseste SEARCH ca s-au mai discutat problemele.

Modificat de bamsemad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine faza cu maneta de viteze o face de cand am luat-o si am inteles ca la motorizarea 1,6 cam toate au beleaua asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capa - surprinzatoare "rezolutiile" celor din service pentru problema ta :icon_thumright: .

1. Se vorbeste de volant, se vorbeste de disc dar, culmea, nu vad referire la placa de presiune care ar putea fi una din cauze (de fapt) si nu celelate componente mentionate mai devreme(disc+volant).

2. Nu stiu ce fel de ambreiaj ai pe masina (hidraulic sau cu cablu); daca ar fi cu cablu, ar trebui verificata si cursa acestuia.

3. Pentru problema de la pct.2, cea cu cresterea turatiei la 1500... eu zic ca este din vina switch-ului de la pedala de ambreiaj; posibil sa "ceara" inlocuire, daca nu este doar o problema de contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau din cauza pedalei de acce;leratie, a potentiometrului din ea, pentru pb nr 2. Ai facut vreo scanare sa vezi ce erori ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui tu acolo pare sa iti prinda foarte jos discul de ambreiaj. Verifica-l atent. Daca bagi in viteza 1-a, apesi ambreiajul si merge in fata, sigur asta e fenomenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau din cauza pedalei de acce;leratie, a potentiometrului din ea, pentru pb nr 2.

Mai corect asa...my mistake! :ceuameni:

I am stealth - repet...ce treaba are discul de ambreiaj? Cred ca te referi la placa de presiune; daca ar fi discul, altele ar fi simptomele ... nu cele descrise de capa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahhh, 1,6 benzina Octavia 1. 70% cauza este placa de presiune. Pe masina ta sistemul este cel vechi, ca pe golf 3, cu o tija de debreiere care trece prin arborele de intrare al cutiei de viteze. Totul este pe dos acolo: placa de presiune este cea care se prinde pe arborele cotit iar volantul este prins pe placa de presiune.

In concluzie ca sa se vada exact ce e acolo trebuie data jos cutia. Foarte putin probabil sa fie de la instalatia hidraulica de debreiere, de asemenea foarte putin probabil sa fie din reglajul timoneriei (timoneria este cu tije, nu cu cabluri, la octi1).

P.S. sorry, acum am vazut ca nu mai e de actualitate topicul si nici omul n-am mai dat nici un semn de viata. Daca e necesar, atunci un moderator sa-mi stearga postul.

Cheerz.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu , ma rog, ansamblul placa de presiune-disc de ambreiaj. Kitul de ambreiaj trebuia sa scriu.Caci doar placa se desprinde sau nu de disc. Insa asta nu inseamna ca sunt defecte niciunul dintre ele, poate doar comandate prost.

Habar nu aveam ca exista si sistemul invers, descris de Blitz.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia1 e pe platforma de golf4 si nu 3 cum sugereaza Blitz si timoneria e pe cabluri, cel putin la mine. Si pana acum nu am auzit ca volant sa fie prinsa pe placa de presiune care sa fie pe arbore. Ciudat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana acum nu am auzit ca volant sa fie prinsa pe placa de presiune care sa fie pe arbore. Ciudat!

Cate beri dai?

Tu vorbe

post-2063-1186396259_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, ai dreptate cutia e 02k poate fi montata pe motoarele Aee , AEH si AGP si codul cutiilor CZE, DLP si CZB. Acum studiam si eu un SSP, dar printre picaturi ca sunt la servici si mai am alte treburi. Posibil sa fie defect kitul de ambreiaj. Toata stima. Dau berea de rigoare.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur are siguranta de la placuta aia metalica de pe placa de presiune (pe care se aseaza tija de debreiere) sarita, fie placuta aia e sparta (a mers cu piciorul pe ambreiaj si a frecat tija in placa pana a gaurit-o. Nasol, ca la constructia asta nu e prevazut un rulment de presiune si de-aici baiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In primul rand imi cer scuze pentru absenta indelungata si va multumesc tuturor pentru ajutor.

Ce ma baga in ceata este ca ambele probleme apar sporadic, nu simultan. Daca ar fi placa de presiune sau placuta aia metalica de pe ea nu ar tb ca simptomele sa fie permanente? Un nene mi-a zis ca sigur este pompa care actioneaza ambreiajul hidraulic, ca e pe duca si functioneaza aleator. Ce ziceti, ar putea fi asta?

Pe de alta parte as dori tare mult sa fac o scanare, da' nu mi-e clar unde. Vreo recomandare? (nu service-uri de dealer, ca m-am lamurit)

Pentru problema doi, se pare ca e cum zice abuwz aici: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=517981 , intra direct pe mod avarie la 1500 RPM, deci sunt ceva senzori de la pedale busiti. Pb. e ca nu par busiti continuu... Damn it...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai scrie-ne si tu (sau cel mai simplu adauga la datele userului de pe forum) localitatea de unde esti sau unde stai etc... ca sa te putem indruma concret.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Parerea mea personala este ca oricare din scenariile voastre este posibil dar din nefericire in cazul ambreajului nu se poate pune un diagnostic fara sa-l desfaci. Iar asta costa o gramada de bani!Suntem soferi deci ne supunem.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am fost la Brady saptamana trecuta. Mi-au zis ca nu pot sa faca VAS-u' pana cand nu schimba bateria pentru ca e dusa, sub 11V. Cu experienta mea de dacie de dinainte, am intrebat cum e dusa ca a pornit tot timpul la prima cheie, si in plus stiam ca nu prea mai conteaza bateria odata ce motorul produce curent. E drept ca era cea originala, adica 5 ani si jumatate. Mi-au spus ca n-are treaba pornitul si ca din cauza ei nu se inchid cum trebuie niste electrovalve. Am ridicat din umeri si i-am rugat sa o schimbe. Bateria noua pare ca a rezolvat problemele cu EPC si cele cu Check Engine. Inca nu stiu cum, dar ma bucur de rezultat. :-)

Cea cu ambreiajul e si ea aproape rezolvata, mi-a schimbat lichidul de frana care avea si el vreo 2 ani si ceva si cica avea o culoare mai inchisa. A aerisit intensiv cilindrul de la ambreiaj, si nu a mai refuzat niciodata sa intre. Din pacate e timoneria de plastic de la 1.6 care e mai rigida si agata un pic in treptele mici.

Multumesc tuturor pentru sfaturi si suport!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ambreiajule e pe cable e ff simplu se reghleaza ! oricum cert daca spui ca cau pedala la fund se misca masina ambreiajul nu debraiaza complet de acolo si intartu greu (nare treaba timoneria)

deci dac e pe cablu e simplu de tot dac e hidraulic poate rulemntul de nu debraieze !

se paote ca din vina volantului sau a ambreiajului prost centrat dar in cazul asta trepida pedala de ambreiaj cand calcai (simpteai)

oricum un test simplu ar fi acela cu a-2a pedala cand nu vrea sa intre mai fa o pedala si vezi dac intra usor!

iar dac intra mai usor la cel hidraulic ar fi pompa sau rulmentul iar la cel pe cablu cilindrul receptor sau rulmentul!(de presiune)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

si eu am o problema asemanatoare cu ambreiajul, in sensul ca deseori ambreiajul nu se comporta normal si nu o data am patit ca mi-a ramas la podea (ulterior il ridicam cu piciorul). am dus masina in service iar cei de la skoda mi-au spus ca ambreiajul nu are nimic si ca se comporta normal.....

nu e singura problema: nu prea intra bine in I-a cateodata si nu are importanta daca e cald/rece motorul!

Modificat de moonpark
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,eu tocmai am schimbat kit ambreiaj fara rulm. presiune(400 ron) ,ambreajul prindea sus si pe o portiune mica.

Dupa schimb prinde aproape la fel de sus si pe o portiune la fel de mica. Asa ca m-am intors in service ,au constatat si ei acest lucru si au hotarat sa-l desfaca iar, dar nu gasesc nici o problema.

Placa se presiune nu are probleme ,volant la fel,nici acea pompa nu are scurgeri de ulei

Are cineva vreo idee cineva ce ar putea avea ,ca astia din service nu prea isi dau seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai schimba si rulemntul de presiune...ca are si el un rol destul de important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine ca are un rol destul de important, insa respectivul rulment nu este responsabil de cursa pedalei de ambreiaj. Cand se uzeaza, incepe si face zgomot la debreiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea kitului de ambreiaj este destul de scumpa , insa , asa cum spune si colegul bn64and in postul de mai sus , este pacat sa nu schimbi tot din doua motive. Daca vei avea in continuare probleme , nu vei sti daca este din cauza la ceea ce nu ai schimbat sau din alta cauza. Si partea a doua , daca te lasa si ce nu ai schimbat , iar platesti o manopera costisitoare si dezbumbezi jumatate de masina ca sa ajungi la rulmentul respectiv sa-l schimbi . Este cum ai schimba distributia si nu si intinzatorul . Peste un anume rulaj incepe si tzacane si vei da iar jos tot , ca sa schimbi intinzatorul curelei de distributie . Nu merita . In plus , daca mergi la un servis pentru schimbare , nu vei primi garantie daca nu schimbi tot kitul . In cazul in care ceva se strica , servisul va da vina pe ce nu ai schimbat tu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma mi-au pus un alt ambreiaj mai scump cei drept si acesta isi face treaba, prinde jos ,dar masina tot nu are demaraj ,deci nu trage singura cand las ambreajul, trebuie sa accelerez putin sa o ia din loc.

Ei au zis ca ar trebui resoftata , si sa apelez la o reprezentanta Skoda

A mai facut cineva chestia asta si cam cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!