Jump to content

Troncanit Ciudat Pe Spate


xellex
 Share

Postare recomandată

Ok, prima problema mai mare de cand am luat broasca (pe langa faptul ca am ramas fara benzina intr-o zi si am infundat carbu' de nu mai statea la relanti):

A inceput sa scoata niste zgomote ciudate din cand in cand (adica nu mereu), si ce e ciudat ca pe acelasi traseu :P

Troncane rau pe spate, undeva in dreapta. Prima data am crezut ca pierd toba, mai ales ca nu eram obisnuit cu zgomotul broscutei asa de puternic de zici ca e toba sparta. Dar nu e asta... toba sta bine la locul ei. Cateva secunde mi-a trecut prin cap ca or fi rateuri, da' mi-a trecut repede.

De curand, dupa ce mi-a facut iar asa, mi-am dat seama ca troncane doar cand ridic piciorul de pe acceleratie (deci o las sa mearga din inertie) si eventual franez, caz in care troncane si mai rau.

Asta m-a facut sa cred ca or fi franele, dar totusi nu cred.

Si mergand io asa, trist mi-am amintit ceva: Cam asa se auzea troncanind o planetara rupta la o dacie a unei prietene... doar ca la ea masina nu mai pornea de pe loc. La mine trage fara probleme. Sa fie oare planetara pe duca?

A, si am observat de cand am luat-o ca roata spate dreapta sta mult mai in interiorul aripii, si stramb, nu e verticala ca aia de pe stanga... se cunoaste si la cauciuc.. il toceste rau doar pe jumate. Sa fie legate intre ele?

Hai ca am scris de n-o sa mai aiba nimeni rabdare sa citeasca ;)

Astept pareri... si oare sa mai merg cu ea? sau sa merg direct la service?

Aici cred ca se poate vedea cat de cat diferenta intre cum se aliniaza roata stanga spate si aia din dreapta...

stangagf9.th.jpgdreaptarq3.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa am patit si eu.

1- Ori ti s-a desurubat un pic piulita care strange turbina de pe axul dinamului/alternatorului, pe care o poti verifica CU MOTORUL OPRIT bagand mana intre casa turbinei si peretele masini ( fire wall ) ( scuze ca am lapsus ) si vezi daca piulita e stransa puternic... E in centrul turbinei.

2- Sau atinge asa cum ai scris cauciucul la franare cand se lasa putin masina, desi mie mi sa-ntamplat in fata deoarece i-mi este ca lasata fata masinii fata de spate. Daca e in spate zgomotul e putin probabil sa atinga cauciucul, doar daca e lasata jos de tot masina atinge... si nu in spate de obiciei. Sau daca accelerezi si cauciucul iese de sub aripa daca e lat...

Daca e trancanit de genul metal pe metal sau mai bine zis tabla pe tabla eu cred 80% ca e turbina destransa.

Mai poti sa verifici cu mototrul pornit la ralanti, miscand de casa turbinei innainte si innapoi , hotarat, dar nu fortat tare. Si daca trancane tre' sa strangi puilita.

Asa am patit si eu de vreo doua ori , dupa care am schimbat piulita si de atunci n-am auzit trancanitul.

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Profy, nu cred, sincer, ca e vorba despre problemele intimpinate de tine.

@xellex, Din poza deduc ca masina e un 1303, cel mai probabil - insa mai ales in cazul tau ar fi bine sa treci la semnatura tipul broscutei si poate si anul, ca noi sa nu vorbim prin balarii si sa stim de fiecare data despre ce tip de masina e vorba - asta daca nu vrei sa precizezi in fiecare post :beerchug:

Nu am acest tip de masina si nu vorbesc din experienta ci doar din cele citite pe apucate - insa ar trebui sa-ti spun ca 1303-ul e deosebit radical si pe puntea fata si pe puntea spate de restul modelelor clasice. Astfel, ai planetare dublu articulate pe spate - cred ca ceva in genul planetarelor de Dacia (exact cum ai amintit si tu). Din acest motiv cred 90% ca ai exact aceeasi problema ce apare mai mult sau mai putin la planetarele de Dacie (sau de oricare automobil) si care se manifesta printr-un troncanit suparator de o anumita frecventa ce apare datorita uzurii sau chinuirii masinii pe portiuni accidentate sau in urma unor accidente usoare. Se aude mai ales cind iei viraje sau mergi pe un plan inclinat intr-o parte cu broscuta si de obicei nu are legatura cu cutia de viteze (doar daca e stricat angrenajul de acolo - dar e mai putin probabil). Daca te convingi ca de acolo e zgomotul, (o indicatie ar fi sa ridici masina pe cric si sa tragi / invirti de roata din spate cu putere ... sau sa pornesti motorul cu rotile suspendate si sa vezi daca troncane in continuare - nu stiu daca spun prostii sper sa ma corecteze cineva) nu ai decit sa inlocuiesti planetara pe partea respectiva.

Din poza nu pot sa-m idau seama si nu cred ca poate nimeni sa-si dea seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucse bara torsiune duse (99,99%) pe dreapta si posibil planetare desfacute din suruburi sau :icon_thumright: uzura in canelurile de la fuzeta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poti verifica CU MOTORUL OPRIT bagand mana intre casa turbinei si peretele masinii

Hehe. Ar fi ceva sa bagi mana pe acolo cu motorul pornit :D

Mersi de sfat... ar putea fi si asta desi tin sa cred ca vine de undeva de la angrenajul rotii totusi. O sa verific oricum

@Tipatescu, da imi cer scuze ca nu am pus inca la descriere masina asta dar pe vremea cand m-am inscris la forum nu o aveam si a ramas asa. Masina e un 1303S din '73. (model la care am visat de cand ma stiu :D )

@Bogdan, partea cu bucsele de la bara de torsiune fac sa stea roata stramb asa nu? La planetara desfacuta m-am gandit si eu da' nush ce sa zic.. tre' verificata. Iar cu fuzeta si canelurile m-ai pierdut ca nu mi-s chiar asa cunoscator :D

Mi se pare ciudat ca nu troncane decat cand o las sa mearga din inertie, bagata in viteza, si nu mai accelerez (sau in frana de motor), eventual daca mai si franez. Daca stau pe loc nu scoate nici un zgomot, si nici la demaraj, oricat as trage de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e de la suportii de motor/cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un troncanit ritmic functie de viteza?

sau bubuituri?

daca-s bubuituri is rateuri .. ai aprinderea reglata defectuos

dar sa nu dam cu parerea pana nu aflam detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, bucsele de la bara de torsiune fac ca roata sa stea stramb. Nu sunt scumpe dar e un pic de munca sa le schimbi. Daca te apuci trebuie sa le schimbi st/dr. Verifica sa nu se fi desfacut planetara eu am gasit suruburi desfacute la ea. Sau rulmentii dusi .... La roata vine un ax cu niste caneluri in care intra flansa rotii, in timp se uzeaza si apare joc intre roata si axul rotii sper ca ai inteles, daca nu cand am timp o sa caut o poza si-ti arat ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, prima problema mai mare de cand am luat broasca (pe langa faptul ca am ramas fara benzina intr-o zi si am infundat carbu' de nu mai statea la relanti):

A inceput sa scoata niste zgomote ciudate din cand in cand (adica nu mereu), si ce e ciudat ca pe acelasi traseu :(

Troncane rau pe spate, undeva in dreapta. Prima data am crezut ca pierd toba, mai ales ca nu eram obisnuit cu zgomotul broscutei asa de puternic de zici ca e toba sparta. Dar nu e asta... toba sta bine la locul ei. Cateva secunde mi-a trecut prin cap ca or fi rateuri, da' mi-a trecut repede.

De curand, dupa ce mi-a facut iar asa, mi-am dat seama ca troncane doar cand ridic piciorul de pe acceleratie (deci o las sa mearga din inertie) si eventual franez, caz in care troncane si mai rau.

Asta m-a facut sa cred ca or fi franele, dar totusi nu cred.

Si mergand io asa, trist mi-am amintit ceva: Cam asa se auzea troncanind o planetara rupta la o dacie a unei prietene... doar ca la ea masina nu mai pornea de pe loc. La mine trage fara probleme. Sa fie oare planetara pe duca?

A, si am observat de cand am luat-o ca roata spate dreapta sta mult mai in interiorul aripii, si stramb, nu e verticala ca aia de pe stanga... se cunoaste si la cauciuc.. il toceste rau doar pe jumate. Sa fie legate intre ele?

Hai ca am scris de n-o sa mai aiba nimeni rabdare sa citeasca :icon_thumright:

Astept pareri... si oare sa mai merg cu ea? sau sa merg direct la service?

Aici cred ca se poate vedea cat de cat diferenta intre cum se aliniaza roata stanga spate si aia din dreapta...

stangagf9.th.jpgdreaptarq3.th.jpg

Trebuie schimbate bucsele de cauciuc.Dai tu capacul jos de pe punte de unde pleaca bratul si sunt 2 bucse de cauciuc 1 interioara 1 exterioara.Cam greu de facut rost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era acum ceva timp greu de procurat... acum exista lexxus care are un post la vanzari ( http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry437236 ) sau site-ul lui http://www.aircooledparts.ro/ de unde se poate descarca catalogul BBT si lista de preturi :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

ok, pentru ca a ramas in suspans problema, anunt ca de ceva vreme nu se mai aud zgomotele respective, si azi umbland pe la altele, am observat ca inelul ala mare care tine (sau ar trebui sa tina) alternatorul strans pe piciorul lui, era slabit si juca liber mai in fata (spre turbina). Poate ca asta facea galagie (zic si eu).

Roata am aliniat-o, la sfatul catorva dintre voi la Timisoara, de la cele 3 suruburi care tin bratul pe "lama" aia care duce la bara de torsiune. (Scuzati lipsa mea de cunostinte/denumiri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!