Jump to content

Climatic Vs Climatronic


mihai60
 Share

Postare recomandată

Salut

Ce modificari implica schimbarea din Climatic in Climatronic ?

Sunt interesat daca merita acest schimb sau nu. Avantaje.

De scos de pe o masina si montat pe alta si viceversa !!!!

Este vorba despre doua Polo 9N cu aceeasi motorizare 1.4TDI 2005

Eu am acum Climatic.

Daca este vorba doar de a regla temperatura digital o las balta.

Multumesc

Mihai

PS. Nu stiu inca cam cat costa ( spaga ) sa-l mituiesc pe cel cu Climatronic.

Asta in afara de mecanicul care va face treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, la climatronic ai mai multi senzori care verifica in permanenta temperatura, climatronicul decide singur intensitatea si pe unde sa trimita fluxul de aer. Climaticul face asta? Transplantul creca ar fi destul de scump, daca nu l-ai cumparat din fabrica, nu cred ca merita complicatile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DREPTATE LUI BEBEEE !! :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce as obtine in plus. Please. Diferente.

Ceva informatii speciale pe display ?

Merita sa incerc sa schimb masina cu a lui ? :icon_cool:

Numarul de KM este ~ acelasi.

Doar ca trebuie sa mai fac cate ceva la ea pe Casco.

Si este bleu-marin - fata de conserva ( a mea ) !!!

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ce poate face Climatic-ul dar tu sti si poti baga un ochi aici sa vezi ce poate face Climatronic-ul.

Modificat de ZCH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot " Ce secrete ascunde Climatronicul ".

Doua perosane au pus intrebari referitoare la Polo 9N sau 9N3. Nici un raspuns.

Merita pierderea a ~ 20 milioane ( cat am bagat eu in masina in trei luni ) pentru acest schimb ?

Sau mai bine raman la Climatic ?

Climatronicul de la masinile mari gen Golf, Passat, Audi sigur nu sunt ca cele de mai jos.

Unde aflam cate ceva despre Polo 9N ( 3 ) ?

Multumesc

Mihai

post-5732-1180336308_thumb.jpg

post-5732-1180336320_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climatronicul de polo e putin inapoiat fata de cel al fratilor mai mari prin faptul ca sint si comenzi analogice (temperatura si ventilatorul)

Un dezavantaj ar fi ca praful se aseaza prin ghidajele clapetilor si provoaca erori care apar la scan.

Parerea mea e ca avind cit mai multe sisteme electronice probabilitatea de a se defecta e mai mare:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=16986

Eu am fost multumit de Climaticul de la Polo pina a inceput sa aiba tulburari de comportament (normal, date de un senzor :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri la intalnirea de la Academie ( cald tare ) am aflat ca mai bine las asa cum este ( Climatic ).

Nu mai schimb nici masina, raman si cu ce am pus pe ea ......

O zi cat mai placuta

Mihai

PS. Rog moderatorul sa inchida acest subiect.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este cineva interesat de climatic vs climatronic va recomand sa cititi topicul asta:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=27883

Desi se refera la climatronicul/climaticul de la Ibiza/Cordoba, ele sunt identice cu cele de pe Polo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit link-ul.

Raman la ideea de Duminica.

Nu mai schimb nimic la Climatic.

Este mai taranesc dar mai fiabil.

Multam

Mihai

PS. Cautam alte imbunatatiri, dotari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

cum pot intra in meniul climatronicului la polo 9N??..tinand cont ca butoanele de la ventilatie respectiv temperatura imi sunt analogice si nu digitale..multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic 1:

Mai sa fie... :)) Comenzi analogice... :)) Buna asta...

Nu exista asa ceva. Ele sunt tot digitale.

In spatele acelor rotite se ascund niste generatoare de impulsuri. Cand rotesti spre dreapta sau spre stanga dau pulsuri pe un pin sau altul. Ca si cum ai apasa repetat pe un buton sau altul. E vorba doar de design. :(

La Golf V sau la Passat B6 inseamna ca acel climatronic e tot cu comenzi analogice?

Nu inseamna ca daca vezi ceva gen rotita este analogic...

Off topic 2:

Pe panoul frontal la climatronic, intre butoanele AUTO si ECON, sunt 3 taste de dirijare a aerului. Aer jos, Aer mijloc, Aer sus. In meniu la climatronic, la Polo, se intra cu combinatia: ECON + Aer jos + Aer mijloc.

On topic:

Beneficii la climatronic:

1. Daca il pui pe 26 de grade, de exemplu, cand motorul este rece, va porni ventilatorul foarte incet pana temperatura motorului va fi suficient de mare ca sa dea intr-adevar 26 de grade. Adica nu va baga aer rece cu viteza mare niciodata daca e setat pe temperatura mare. Climaticul nu face asta: sufla cu viteza setata aerul care este disponibil: daca motorul este rece, pana se incalzeste, va sufla aer rece.

2. Nu o sa ai niciodata geamurile aburite in diminetile reci. Asta fara sa apesi dezaburire! In completare la ce am spus la pct. 1, va avea grija, ca pana se incalzeste motorul corespunzator, sa creeze o "perna de aer" corespunzatoare pe geamuri ca sa nu se abureasca. - Climaticul nu face asta.

3. Viteza ventilatorului si temperatura aerului este in permanenta modificata ca sa compenseze cu schimbarile. De exemplu, tot cand e rece (ca tot e anotimpul) si e cald si bine in masina, daca ai deschis o usa - sa iasa cineva si sa intre frigul in masina :) - imediat va creste turatia ventilatorului si temperatura aerului suflat ca sa compenseze cu scaderea de temperatura si sa o aduca la cat e setat cat mai repede. Climaticul nu face asta: sufla cu viteza setata, aerul setat.

4. In functie de cum e dirijat aerul, in cazul in care nu il lasi pe automat, sufla cu viteze diferite in functie de zona setata. De exemplu, daca il dai pe maxim rece si dirijezi aerul pe la fantele de parbriz, adica pe la cap, nu va sufla cu putere chiar daca vrei. Deci nu o sa te apuce dureri de cap, masele sau nevralgii. :(

Invers, daca il lasi pe AUTO, si il pui pe rece va sufla preponderent la fantele centrale si parbriz, deloc pe la picioare, adica dirijeaza aerul rece de sus in jos in habitaclu, pentru o racire eficienta si rapida. Daca il dai pe cald sufla preponderent pe la picioare si foarte putin pe la parbriz, adica genereaza o miscare de jos in sus a aerului cald, pentru o incalzire eficienta si rapida. Putinul aer cald pe la parbriz e pentru a-l pastra dezaburit in permanenta. Deloc pe la fantele centrale deoarece este foarte deranjant sa respiri aer cald. Si chiar nerecomandat in cazul cand esti obosit.

5. Nu stiu cum e la climatic, dar la climatronic, sigur, la bagarea in marsarier, trece automat pe recirculare.

6. Etc., etc.,

In concluzie, merita fiecare banut. Il pui pe o temperatura si uiti de el. Va face cat mai repede si cat mai eficient, fara sa te zapaceasca temperatura dorita. Si o va mentine.

Da, are mai multi senzori, e mai complex, si cand e mai multa tehnica la lucru pot aparea mai multe probleme, dar daca era sa gandim asa mai bine ne punem ventilatoare alimentate de la bricheta, lipite de parbriz ca sa ne racoreasca vara. :D

Confortul generat in timp e incomparabil ca sa nu-l cumperi ca optiune cu gandul ca poate sa se strice nu stiu ce senzori, daca e praf mai mult...

DACA si cu PARCA se plimbau cu o barca.... Daca DACA nu era, PARCA parca se ineca...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut climatronic pe ibiza(identic ca cel de pe polo) acum am climatic pe polo......diferenta dintre ele din punctul meu de vedere este 0........chiar sunt mai multumit de climatic :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uneori si supra tehnologizarea nu te lasa sa faci ce vrei la un moment dat. pana la urma daca vrei sa ventilezi mai tare nu te doare degetul sa mai cresti o treapta la ventilator. daca e chiar asa obositor sa faci chestii de reglaj si sa invartzi butoane inseamna ca e greu si sa invarti de volan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e chiar asa obositor sa faci chestii de reglaj si sa invartzi butoane inseamna ca e greu si sa invarti de volan...

Sincer, in masina imi doresc NUMAI sa invart de volan.

De aceea am cumparat-o cu cutie automata, climatronic, senzori de ploaie, ESP si multe altele lucruri care-ti fac viata muuult mai comoda si nu-ti rapesc din placerea de a conduce. Fara a fi nevoit ca, in permanenta, sa reglezi cate ceva.

Ca asa imi luam o Dacie din 1975, la care "clima" e reglabila din parghii, stergatorul daca vrei sa mearga intermitent il pornesti manual din cand in cand, motorul il reglezi in permanenta din soc la rece, stergi cu un prosop geamul de abureala si il mai dai si in spate la pasageri ca sa stearga luneta, etc. :D Actiune, nu gluma...

Si e fiabila, ca doar a folosit-o un popor intreg 30 de ani si oricine stie sa o repare. :P

Sau, stai, am o idee mai buna: vand Polo-ul, si imi iau un fes ca vine iarna si o bicicleta.

Sa vezi acolo actiune, ca in permanenta trebuie sa dai din maini si picioare si sa reglezi vitezele la mana.

Si sa vezi fiabilitate, deoarece nu prea are ce sa se strice... Nu tu senzori, motorase, clapete, etc.

.. sau poate o trotineta... :D :P

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Omu te intelegem si am vrea si noi climatronic!

Dar merge si clima!

Si fiind invidios iti doresc sa ramai fara baterie... sa nu o poti impinge ca ai cutie automata.Si nici tracta decat cu suspendare ca ai cutie automata.

Sa fiu rautacios, cand depasesti sa nu-ti traga la maxim, ca de e automata si stie ea cand sa schimbe vitezele!...

Bucurate de ce ai si las-o balta, parerea mea numai femeile conduc cu cutie automata! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Climatronic inseamna o treapta superioara dar ce climaticul nu va satisface ?ine e ok . Ma multumeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
sphinxindaclub
climatronicul de polo e putin inapoiat fata de cel al fratilor mai mari prin faptul ca sint si comenzi analogice (temperatura si ventilatorul)

Un dezavantaj ar fi ca praful se aseaza prin ghidajele clapetilor si provoaca erori care apar la scan.

Parerea mea e ca avind cit mai multe sisteme electronice probabilitatea de a se defecta e mai mare:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=16986

Eu am fost multumit de Climaticul de la Polo pina a inceput sa aiba tulburari de comportament (normal, date de un senzor :lol: )

salut

referitor la ultima ta afirmatie..cea cu "tulburaile de comportament"! zi-mi te rog si mie despre ce tulburari este vorba si ce senzor.

sa-ti spun problema mea: ACul porneste doar cand este rece afara(cand porneste merge normal, chiar daca intre timp se fac 50 de grade afara, pana opresc motorul sau apas butonul sa decuplez ACul). am fost la o gramada de servisuri si am ajuns pana la a-mi schimba compresorul(nu l'am schimbat inca, merge bine cand e rece afara). parerea mea...un senzor sau releu de pe instalatia de AC care face figuri. sa fie oare o preoblema asemanatoare cu ta?

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
salut

referitor la ultima ta afirmatie..cea cu "tulburaile de comportament"! zi-mi te rog si mie despre ce tulburari este vorba si ce senzor.

sa-ti spun problema mea: ACul porneste doar cand este rece afara(cand porneste merge normal, chiar daca intre timp se fac 50 de grade afara, pana opresc motorul sau apas butonul sa decuplez ACul). am fost la o gramada de servisuri si am ajuns pana la a-mi schimba compresorul(nu l'am schimbat inca, merge bine cand e rece afara). parerea mea...un senzor sau releu de pe instalatia de AC care face figuri. sa fie oare o preoblema asemanatoare cu ta?

multumesc anticipat!

Salut!

Am avut aceeasi problema cu AC. Pornea numai cand era rece afara, iar daca il opream si era cald afara nu mai o lua din loc desi se aprindea becul indicator.

Ca si tine am verificat-o, instalatie, pierderi de agent, chiar mi s-a spus ca ar fi de vina compresorul pentru ca este tipul de compresor care lucreaza tot timpul in miscare si are o bobina care cupleaza etc.

Am rezolvat problema cu un electrician bun care mi-a citit-o pe calculator si a descoperit buba> senzorul de temperatura din habitaclu.

Acesta costa cam 80 RON dar trebuie demontat tot bordul, ceea ce costa cel putin 300 RON daca nu o faci personal.

Eu a trebuit sa platesc.

Succes!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!