Jump to content

Transplat motor MK2


jonny71
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor!

Am o intrebare ce motor s-ar potrivi mai bine pe un Golf2 din '91 (actualmente cu 1300cmc), motor pe benzina, din punct de vedere al compromisului consum-putere-complexitatea transferului-usurinta gasirii unui mecanic pentru intretinerea lui?

Deocamdata ma gandesc la unul din urmatoarele:

MK2 1800 carburator

MK2 GTI 8v

MK3 1800 injectie (parca monopunct)

Astept pareri si sugestii si eventual un motor (prin zona Clujului) cu toate cele necesare pentru transfer.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice schimbare de motor necesita un numar destul de mare de modificari, incepand cu cele mecanice (suporti motor, mutare componente in compartimentul motorului samd) si terminand cu cele electrice care sunt intotdeauna cele mai complicate. parerea mea (dupa ce si eu am vrut sa fac acest lucru si am mai vbit cu alti oameni) este ca in RO nu exista inca know-how-ul necesar unui astfel de job. cine il face, il face dupa ureche, si majoritatea il fac sa-si puna diesel pe ele. mie de ex. nu mi-ar placea ca dupa swap sa raman cu fire atarnand si cu chestii care nu merg. deci parerea mea este : VINDE-O pe asta si ia-ti alta cu motorul de care ai nevoie :). .... just an opinion ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa e !

Din cate stiu suportii de 1.1L si 1.3L nu se potrivesc cu 1.5 , 1.6, 1.8.

Va trebui sa sudezi suporti .. lucru cam nerecomandat.

Cat despre electrica .. poate ca poti lua instalatia cu tot de pe masina donoare. fire+panou+bord.

Totusi ... cred ca pretul e cam acelasi ... intre masina ta si una de 1.8 (de care multi se feresc din cauza consumului) .

Asa ca ...daca nu ai foaaaaarte mult timp la dispozitie .... fa ce o zis Cristip?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu cumparatul altei masini e ca tot ce am vazut pana acum (ma refer la GTI 8v sau 16v) is super forjate, toate curg de pe ele samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu cumparatul altei masini e ca tot ce am vazut pana acum (ma refer la GTI 8v sau 16v) is super forjate, toate curg de pe ele samd.

fiti ma seriosi, daca pe Golf2 nu se pot pune motoare ... ce sa mai vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu cumparatul altei masini e ca tot ce am vazut pana acum (ma refer la GTI 8v sau 16v) is super forjate, toate curg de pe ele samd.

fiti ma seriosi, daca pe Golf2 nu se pot pune motoare ... ce sa mai vorbim.

Nu am zis ca nu se poate!

Am zis ca ai f mult de lucru. Mai ales ca nu o sa se potriveasca suportii!

Io zic ca mai bine iei una forjata, ii faci o segmentare, RK la nevoie ... decat sa te apuci sa pui motor numa de dragul de avea mai multa putere.

Una e sa pui motor G60 pe un Golf I din 78 si alta e sa schimbi un benzinar pe alt benzinar din aceeasi serie.

Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu cumparatul altei masini e ca tot ce am vazut pana acum (ma refer la GTI 8v sau 16v) is super forjate, toate curg de pe ele samd.

fiti ma seriosi, daca pe Golf2 nu se pot pune motoare ... ce sa mai vorbim.

Nu am zis ca nu se poate!

Una e sa pui motor G60 pe un Golf I din 78 si alta e sa schimbi un benzinar pe alt benzinar din aceeasi serie.

Parerea mea...

apropos de g60 , eu am de ex. pe scirocco 1 motor 1.8 GTi de pe G2/Audi si o sa-l schimb cu un 1.8 G60 + cutie de pe Corrado. Pe vwvortex.com am gasit tot ce am avut nevoie despre transplant. va recomand si voua:

forums.vwvortex.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Sunt nou pe forumul acesta, si abia acum am citit topicul. Ceea ce vrei tu sa faci este perfect posibil, dar trebuie sa tii cont de niste mici detalii:

1) Daca masina ta este din '91, atunci cauta un motor provenind de la o masina de 90 - 91, care sa aiba acelasi tip de instalatie electrica. De ce trebuie sa faci asta - pentru a insera mufa instalatiei motorului nou in instalatia masinii tale deoarece se potrivesc mufele, altfel trebuie sa faci lipituri, si risti sa strici ceva. Cum se recunoaste o masina cu instalatie electrica de care iti trebuie tie: cel mai usor dupa butonul de avarii - cauta o masina cu butonul de avarii pe volan.

2) Nu trebuie sa sudezi nimic. Intradevar suportii de 1.3 nu se potrivesc la un motor mai mare, dar nu-i nimic, atunci cand vei cumpara un nou motor il vei cumpara cu tot cu suporti si traversa frontala de sustinere.

3) Trebuie sa mai schimbi: cutia de viteze, timoneria schimbatorului, cablul de ambreiaj.

4) planetarele le poti pastra, atat doar sa fii atent ca noua cutie sa aiba flansele de prindere a planetarelor cu diametrul de 90 mm.

5) Esapamentul are un alt diametru, iar daca vei pastra esapamentul de 1.3 te va penaliza la putere. Totodata motoarele de 1.6 - 1.8 sunt inclinate spre spate, iar evacuarea se face prin spatele motorului, asa ca iti va trebui si galeria de evacuare. Si iti va mai trebui tabla de aluminiu care protejeaza caroseria de temperatura mare a evacuarii.

6) sistemul de franare este o alta poveste, si o poti face ulterior daca nu ai toti banii odata. Atata doar sa fii atent sa nu forjezi prea tare, ca ea va stii sa se opreasca ca un 1.3. Oricum pe langa discuri fata ventilate si alti etrieri, va trebui sa mai schimbi pompa centrala de frana.

7) ca motor te sfatuiesc sa te orientezi spre un 1.8 cu injectie monopunct sau injectie multipunct electronica. 1.8 pe carburator consuma mult pentru ce putere are, iar la injectia mecanica daca ai inceput sa ai probleme, acestea nu se vor termina niciodata...:-) Prietenii stiu de ce.

8) Sfatul meu este sa iti cumperi o masina neinmatriculata avand motorul pe care il vrei tu, si sa te apuci sa transferi de pe ea. La RAR nu e nici o problema, te poti duce cu masina dupa ce ti-ai instalat noul motor sa iti dea omologare. Nu iti trebuie factura pe motor sau mai stiu eu ce. (Am facut chestia asta de 2 ori) Eventual un contract de vanzare cumparare cum ca ai cumparat motorul de la cineva.

Bafta, si astept sa ne spui ce ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iti trebuie contract de vanzare-cumparare. eu am schimbat motorul si doar au citit noua serie de motor si at

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-a invatat un nene cumsecade de la RAR. Cica factura de pe marginea drumului ca nu verifica nici draq sau contract de vanzare cumparare de la persoana fizica, poate fi si de mana dar de preferat la notar sau declaratie notariala pe proprie raspundere ca nu ai furat motorul sau copie dupa brief sau talon de la masina care a detinut candva acel motor. Eu am optat pentru factura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum am mai spus si mai sus, eu am facut acest lucru (swap cu acelasi tip de motor) si am fost la RAR in TM si nu mi-au cerut (nici nu am avut) nici un singur act pt motor, doar a venit un nene si a citit (cu greu) noua serie de motor si a trebuit sa fac gazele dupa aia, restul a fost h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jonny 71, eu fac swap mk2->mk1, shtiu cete probleme potzi sa ai, eu personal ma chinui de un an, cand sper ca am terminat mai apare ceva...de ce nu iei legatura cu mine si scirocco, noi ne intalnim aproape in fiecare weekend la o poveste si o cafelutza, ba mai si meshterim din cand in cand. da-mi in PM daca te intereseaza.

cat despre variante....eu am inj mp mecanica, momentan am probleme cu capu distribuitor de benzina si nu gasesc altul.... inj electronica e mai noua, nu ar trebui sa ai atatea probleme, dar parerea mea e ca nu merita sa schimbi decat cu un GTI sau 16v, altfel nu se justifica efortul. in oricare din cazuri ia o mashina completa si fa schimbul de pe una pe cealalta, daca nu....patzeshti ca mine (am un an si nu e gata..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jhonny 71, catzi bani vrei sa cheltuiesti pe aceasta tema? In functzie de asta poate te pot ajuta, si cu swap-ul si cu tot ce trebuie.

Ideea ar fi sa vii cu mashina la Bucale, si sa o iei dupa vreo 10 zile, cu alt motor, cutie, frane, etc., exact ce itzi trebuie tzie.

si fara fire atarnande, sau chestii care nu itzi merg.

Shtiu foarte bine despre ce vorbesc, intrucat am mai facut treaba asta de cateva ori. si niciodata nu am convertit vreun benzinar la diesel. Am facut dintr-un 1.3 un 1.8 GT, si dintr-un 1.6, un 1.8 GTI 8 valve injectzie electronica (consum la drum intins la 120 km/h: 6,5%).

Am un prieten care si-a pus un motor de 2 litrii de passat (2E) pe golf 2, asha ca prietene crede-ma pe Mk. 2 se poate face aproape orice, potzi sa itzi pui si VR6 daca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

randolph_henry_ash

offtopic @drujba salut, poti sa-mi lasi te rog o adresa de mail pe pm?. Am avut cateva probleme cu un Mk2 1.8 (GT?) rosu, convertit dintr-un 1.3. Cred ca deja stii despre ce e vorba. Cristi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

randolph_henry_ash

offtopic (sorry ... ultimul) ... pai nu am adresa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am trimis eu un mail pe adresa ta postata pe forum. Pe yahoo.co.uk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca se poate vr6, era unul si aici in cluj, da' nu cre' ca vretzi sa avetzi de-a face cu RAR pe tema asta.....te doare mintea ce pot debita oamenii.....oricum cea mai tare treaba care am vazut-o e pe un mk1 vr6 turbo + nos, ala din bucale....dai in dambla nu alta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se procedeaza la RAR in cazul schimbului de motor.

1. Daca motorul este de la acelasti fabricant, si din aceeasi serie de motoare care au echipat in original tipul respectiv de caroserie, taxa RAR de omologare este de vreo 800.000 lei.

2. Daca motorul este diferit, cum ar fi fabricant diferit (motor de opel pus pe daewoo), sau serie care nu a echipat niciodata modelul respectiv (cum e cazul cu VR6 pe Golf 1 sau 2), taxa RAR pentru omologare este ceva mai mare, cam 2.500.000 lei

Dupa ce se monteaza noul motor si se pune la punct cu noxe cu toate alea, trebuie sa te prezinti la RAR (fara programare) si sa ceri sa intrii in coloana de omologare artizanala. Ce se intampla de aici incolo, depinde foarte mult de noroc, de cum s-a trezit respectivul inginer in acea dimineata, sau de o mica spagutza (cam 2.000.000 lei).

Eu unul, nu am fost niciodata in situatia de a omologa motor din alta serie decat cele ce s-au montat pe 19E, si nu a trebuit sa dau mai nimic.

Dupa cum am zis mai sus, am un prieten care a pus un motor de Passat pe un golf 2, si el a dat ceva mai mult (cam un milion). Apropo's, masina respectiva e de vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am mai spus-o, dar unui cunoscut (g2 cu vr6) i s-au cerut teste dinamice facute doar la bucureshti prin care sa concluzioneze rar-u daca rezista shasiul si celelalte componente.... oricum acele teste cica se ridicau in jur de 80 mil si nu avea certitudinea ca o sa-i dea omologare..... drept urmare proiectul a fost abandonat......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rahatii !!! nu poa' sa faca nimeni nimic in tzara asta. si asa suntem cum sunte si dupa multa munca un om face o treaba k lumea si toti ceilalti vid si-i dau cu b

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

parerea mea e ca iti alegi tipul de motor pe care il vrei dupa ce ai tu nevoie motoarele astea pe injectie nu-s rele roar ca ce o ajuns pe la noi e cam obosit, in general si apar pb. .Un lucru foarte bun ar fi sa-ti iei o masina completa adusa de piese, ca se gasesc si nu-s f. scumpe. Cu asta ai rezolva mai multe aspecte ale pb.: ai putea sa incerci ce vrei sa iei sa auzi cum merge sa vezi eventual cum trage; ai avea tot ce e necesar unui transplant reusit 100% si intr-un timp scurt (2-3 zile).

De la 1.3 la 1.8 trebuie efectuate o sumedenie de modificari (inlocuiri) incepand cu suporti motor , cutie+planetare, timonerie, evacuare( macar colectia) inclusiv radiatorul e mai mare si difera furtunele.

Varianta cu inca o masina de piese e cea mai rapida si fara bataie mare de cap iar daca mai ai dispozitzie poti sa vinzi cea ce ramane :D

Eu am facut figura asta dar de la 1.3 carburator la 1.3 injectie multipunct :colors: acum vreo 3 ani. Mi-a luat cam 3 zile in conditiile in care am schimbat tot pe masina si am plecat din garaj tot cu 2 masini . Am lucrat 2 oameni.

bafta! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 years later...

salut, se poate pune un avb de audi A4 pe passat cu motor avf?? anul la amandoua este 2002

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!