Jump to content

Mod funcţionare modul ECO-Lupo 3l


MensSana
 Share

Postare recomandată

Salutez toti fericitii membrii ai haitei !

Lupulica mea are 5 anisori, 59.000 km si este model 3L.

Sa nu lungesc prezentarile mai mult decat este cazul, adresez 2 intrebari cunoscatorilor:

primo: Ce mai face modul ECO atunci cand este activat, afara de oprirea motorului la semafor ? Nu prea folosesc ECO, insa in rarele cazuri am constatat si o deosebire in regimului de turatii, parca vitezele sunt mai "jos" skimbate. Cu pedala la fund nu simt nici o deosebire (turbo este la fel de prezent).

secundo: Vreau sa pun aer conditionat; e complicat ? Sa merg la reprezentanta sau exista alte recomandari ?

PaceVoua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa faptul ca opreste motorul la semafor modul eco limiteaza si puterea motorului la vreo 40 si ceva de caluti. Motorul de 3l a fost gandit sa poata avea peste 10000 de demaraje tocmai pt modulul eco insa eu zic sa nu il mai folosesti :blink:. Montarea de aer conditionat eu o consider destul de complicata insa vei gasi indrumari pe site-urile germane sau englezesti specializate pe lupo si 3L. Din ce am citit rezultatele sunt ok adica nu sunt la fel de multumiti ca pe masinile ce au aer stock insa e o mare diferenta fata de ventilatoarele de pe lupusor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt e vorba de 200.000 ...."The latter is designed to handle more than 200,000 starts." Pe ECO schimba intre 2000 si 3000 de rotatii, in functie de cum acelerezi.

La mine schimba mai mereu la 2000 daca nu accelerez rapid.

Pe ECO mi-a mers maxin cu 160km/h si se simte limitarea+minusul de putere. In oras conduc cu ECO activat.

Cat despre AC, mi-as monta si eu... am vaz chiar poze cu climatronic montat pe Lupo3L, dar la noi nu cred ca se pricep prea multi sa monteza cum trebuie asa ceva.

Modificat de jondo1ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc .. hauhauuuuuu :rolleyes:

Deci ECO reduce herghelia concediind niste caluti. Nu-l prea foloseam ca oricum consuma penibil de putin, dar ma gandeam ca ar fi interesant daca as putea sa-i anulez functia de oprire a motorului. Adica ma intereseaza castrarea a 20-25 de cai (modul ECO), insa nu vreau sa se opreasca la semafor ... oare o siguranta scoasa nu ar rezolva elegant treaba ?

Am un stil relaxat, nu caut adancimea pedalei si as prefera sa skimbe viteza mai jos, sa nu astepte pana la peste 2000 de ture ca sa skimbe (mai ales in primele trepte). Am mers mai mult in ultimele zile pe ECO si imi place de mor ce frumos (si jos) skimba treptele .. dar urasc sa se opreasca la fiecare trecere de pietoni !

Cat despre aer ... e imperativ sa gasesc o solutie ! Inca nu am gasit 6-700 euroi ca sa pot apela la reprezentanta (sa upoate mai mult), insa cu proxima ocazie merg si verific ce sunt in stare baietii acolo si va anunt !

:somnmare: :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

hey, cine mai are 3L ???

aveti idee daca la cutia automata de pe 3L trebuie (si daca da cand) schimbat uleiul ? am 61.500 km .. oare e momentul ?

am auzit ca la SMART (are tot cutie automata) nu se umbla la cutie, nu se completeaza, nu se schimba uleiul .. oare asa o fi ? asa o fi si la LUPO 3L?

:icon_cheesygrin:

:wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de pe lupo 3L este o cutie normala manuala, controlata electronic. Astfel exista actuatoare si blocuride valve ce actioneaza atat ambreiajul cat si selectoarele cutiei. Daca la prima vedere pare automata, cutia este la baza una normala, cu ambreiaj si tot tacamul. Astfel ingrijirea cutiei este aceeasi ca si in cazul cutiei normale manuale. O atentie deosebita trebuie insa acordata pompei si blocului de valve ce actioneaza aceasta cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Multumesc!

Ce inseamna "deosebita"? Adica sa fiu atent sa nu dea-n clocot, or what? Trebuie sa schimb ceva la xxx km? Exista un mecanic de Lupo (3L) in Bucuresti pe care-l puteti recomanda?

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, deoarece masina nu e prea raspandita, nu exista multi oameni care sa se priceapa la ea. In mod normal ai avea nevoie de un mecanic deosebit doar daca ai bube cu , cutia. In cazul motorului si al altor subansambluri se descurca mai toti, deh motor pumpe-duse cu turbina cu geometrie variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehehe ... yeah right!

Din fericire nu am NICI O PROBLEMA imediata, totul e in parametrii. Ma gandeam insa ca la 80.000 km ar fi cazul sa schimb uleiul din cutia mea de 3L (care mentionez ca functioneaza minunat). Parca nu as astepta pana se strica si as acorda niste "atentie deosebita" la "pompa si blocul de valve ce actioneaza aceasta cutie" (cum spune un coleg forumist :) ) dar habarnam ce sunt alea si cum sa acord atentia aia :(

Si poate ca la km astia ar fi bine sa schimb cureaua de transmisie? Ca asa am auzit ca ar fi necesar...

Si ma mai deranjeaza ceva la lup ... garda (mult) prea joasa in special cand incarc masina. Tot aici am citit ca nu exista un kit de inaltare ... dar tare as vrea sa gasesc o solutie. As cumpara 4 amortizoare + arcuri mai lungi si mai dure (eventual Ohlins-uri) si as inalta cu min. 10cm sandramaua. Niste jante pe 15 si gata treaba, pot sa merg si eu fara frica prin gropile bucurestene :(

Tot la mecanic trebuie sa ajung, iar reprezentanta nu cred ca se ocupa cu "tuning" de amortizoare

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam pe rand:

1. uleiul din cutie eu nu l-am schimbat ever si cutia fiind una mecanica nu am ideea cat de des cere schimbarea uleiului(mentionez ca la audi a4 am facut 220 de mii de km fara schimb de ulei)

2. blocul de valve si actuatoare e destul de pacatos, daca vrei sa schimbi lichidul din el ar cam trebuii sa gasesti pe cineva care stie ce face.

3. sper ca ai glumit cand ai spus ca vrei sa inalti masina cu inca 10 cm :(. Daca reusesti sa o inalti atat, la prima curba o sa te dai peste cap cu ea. Aerodinamica masinii, tinuta ei de drum comportamentul la viraje sunt gandite pt aceasta inaltime sau una mai mica. Inaltarea si cu 2 cm afecteaza grav stabilitatea ce sa mai zic de 10 cm. Kituri de inaltare nu exista ci doar de coborare(parca de la FK). Eu de curand am schimbat amortizoarele pt ca cele vechi erau duse si masina merge ok acum(apropos, amortizoarlee pe fata sunt destul de scumpe; sunt din aluminiu si costa vreo 6 milioane si ceva, vin doar pe original)

Garada la sol este chiar o problema la masina asta asa ca iti sugerez sa mergi incet si fara prea mare incarcare :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obisnuit cu motocicletele ma gandeam ca niste Ohlinsuri "stie" ele ce face. Nu doar inalta cu cativa cm (10 e mult? atunci macar 9, te rog io muuult :( ) ci si intaresc progresiv suspensia. Cam cum e pe masinile de raliu, adica amortizoare dure dar cu cursa lunga. In curba stau destul de dur, dar pe groapa sau piatra se compreseaza suficient cat sa absoarba. Iar 6 mil/amortizor e suptzire, tot de la motocicleta am experiente cu sume de gen 1250eur amortizor Ohlins spate pt un Varadero.

Nu sunt pilot de raliu cand urc in lup si imi asum un mic dezechilibru (atat timp cat e controlabil). Centrul de greutate inteleg ca e sus, iar daca l-as urca si mai sus prin inaltarea caroseriei nu as afecta comportamentul decat la viteza mare si/sau in curbe (tot la viteza relativ mare). Pe autostrada merg cu 120 max iar in curbe intru incet, nu ma grabesc ... dar gropile nu le poti evita niciunde, e cumplit, sunt omniprezente, sunt frustrat de cat de jos e modelul 3L!

Modificat de MensSana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci comparatia cu motocicletele nu are nici o relevanta. Daca tu consideric a dublarea garzii la sol nu o sa influenteze prea mult stabilitatea GO ON! Daca ai degand totusi sa facia sta ia si documenteaza-te inainte sa faci o prostie. Incercarea oricum e sortita eecului atata timp cat doar 2 producatori fac amortizoare pt masina asta : Vw si FK(vw cele oem si fk cele tuning...). La ridicarea unei masini trebuie sa iei in calcul multe variabile printre care si masa masinii si centrul de greutate. Lupo 3L este o masian usoara si in general greutatea este data de caroserie. Ridicarea unei masini afecteaza clar in mod negativ stabilitatea la fel cum coborarea unei masini face mari diferente si cand vine vb de doar 2 cm. Take care! Apropo de ce nu ai luat altceva daca vroiai masian inalta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci comparatia cu motocicletele nu are nici o relevanta. Daca tu consideric a dublarea garzii la sol nu o sa influenteze prea mult stabilitatea GO ON! Daca ai degand totusi sa facia sta ia si documenteaza-te inainte sa faci o prostie. Incercarea oricum e sortita eecului atata timp cat doar 2 producatori fac amortizoare pt masina asta : Vw si FK(vw cele oem si fk cele tuning...). La ridicarea unei masini trebuie sa iei in calcul multe variabile printre care si masa masinii si centrul de greutate. Lupo 3L este o masian usoara si in general greutatea este data de caroserie. Ridicarea unei masini afecteaza clar in mod negativ stabilitatea la fel cum coborarea unei masini face mari diferente si cand vine vb de doar 2 cm. Take care! Apropo de ce nu ai luat altceva daca vroiai masian inalta?

Man, e clar ca stii ce spui si NU te contrazic. E de bun simt ca nu va mai avea acelasi comportament daca as inalta-o. Va fi deteriorat datorita geometriei deformate, limpede! Nu te supara ca am insistat, era si un pic de gluma in toate cele ... dar mai ales frustrare tragicomica. Lupo 3L e joasa si NU POT FACE NIMIC.

Este evident de ce am luat Lupo, e masina mica de oras cu consum mic, nu mi-am dorit altceva. Am avut MULTE masini inainte de lup in cei 15 de ani de soferie si pe asta o iubesc cel mai mult! E covarsitoare lista avantajelor fata de cea a dezavantajelor, dar nu ma pot opri sa mai tai de pe lista dezavantajelor cate unul, atunci cand il constientizez. Faptul ca e joasa stiam, faptul ca e PREA joasa am remarcat abia dupa aceea. Si amortizoarele sunt moi, prea moi. Nu voi vinde masina pt atata lucru dar as investi niste bani sa salvez ce se poate salva, atata tot.

Situatia NU se compara cu cea a motocicletelor, ai dreptate oarecum.. si nici nu a comparat-o nimeni decat in ceea ce priveste preturile si calitatea amortizoarelor Ohlins, ATAT. Sa stii insa ca la fel ca si la masini, la moto daca modifici garda la sol prin schimbarea amortizoarelor cu unele mai lungi in cursa, schimbi ciclistica si deci comportamentul in diverse situatii.

Nu visez sa-mi customizez un touareg dintr-un lupo, dar sa-i intaresc putin amortizoarele si sa ridic putin garda cu cativa centimetri E POSIBIL. Consider ca o suspensie mai ferma si puuuutin mai lunga ar salva aceasta masinuta de la o gramada de pocnituri pe dedesubt in bordurile, gropile, sinele de tramvai, etc din Bucuresti si nu numai (ca fapt divers si la dus si la intors cu bacul pe la Ostrov intr-o excursie, am lovit masina pe dedesubt la urcarea pe bac :icon_thumright: - si nu eram decat eu, sotia si copilul, fara bagaje). Nu stiu inca cum, de aceea insist pe aici (nicidecum cu intentia sa supar pe cineva), dar cred ca se vor putea face practic o multime de lucruri ca sa imbunatatesc tinuta de drum a masinii dupa ce am inaltat-o putin. Poate are cineva experienta in domeniu, poate a mai ridicat vreun lup (ei bine nu cu 10cm, macar cu 3-4-5). Daca stiti sau ati auzit, va rog mult sa-mi spuneti si mie cum!

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So... Lupourile normale sunt ceva mai inalte decat acest lupusor tocmai pt ca au alta constructie, centrul lor de greutate e .... altcumva. Eu cand am dorit sa schimb amortizoarele m-am lovit de faptul ca doar producatorul facea amortizoare pt aceasta masina si pe deasupra erau mult mai scumpe decat cele pt lupo normal. Un amortizor fata de lupo este din aluminiu si a fost gandit tocmai pt a da o dinamica buna si a tine un motor relativ usor. Nu pot sa imi dau seama unde ai citit tu s-au te-ai documentat insa eu pana acum nu am vazut o masina inaltata 3-4-5 cm, poate doar masini de teren , insa aici nu e cazul de asa ceva. Daca vrei o masina mai inalta schimbo pe asta, e banal. O crestere cu 5 cm si chiar mai putin e uriasa. Iti doresc succes in incercarile tale de a schimba aceasta masina si sper sa fii multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

O opinie exprimata clar este ca nu se poate inalta un Lupo 3L cu 5cm. De ce? Nu am inteles perfect dar in principal pt ca amortizoarele fata sunt de aluminiu si le fabrica numai VW si pentru ca 5cm ar schimba (in rau) atat de mult comportamentul masinii incat pur si simplu nu se face asa ceva. Mai sunt si alte opinii? Oare in cazul inaltarii cu 5cm trebuie lungite si planetarele?

PS: Stiu ca au inceput sa apara si in RO firme de tuning care pot customiza la scara mai mica sau mai mare... Stiti vreuna in Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Sal. Sunt si eu un nebun care vrea sa se inalte. Si culmea tot motociclist. Sunt de acord ca 10 cm este enorm de mult dar un 4 cm cred ca este realist. VW zice ca i-a coborat garda din motiv de consum. Adevarul este la mijloc. De fapt aveau nevoie pentru consum mic si de roti mai inguste si iar pentru a da ceva vana motorului 1.2 fata de 1.4 (fol aceeasi cutie) era necesar sa micsoreze diametrul rotilor iar turisme cu cauciucuri de 70 nu prea se mai fac de aici compromisul 155/65 fata de 185/60. Doar de aici sunt 1,8 cm. Eu deja am trecut pe cauciucuri 165/70 si deja am castigat 2,2 cm in inaltime si am pierdut un pic demaraj. Vreau sa mai optimizez un pic din codare punctele de schimbare a treptelor dar inca nu am gasit pe cineva sa cunoasca codarea calculatorului de cutie de pe 3L. Oricum masina merge bine si modificarea merita prin castigul de inaltime. Mai departe trebuie lucrat din arcuri si amortizoare. Poate ne ajuta cineva cu informatii comparative intre amortizoare - arcuri lupo/ polo normal si cele de pe 3L. Sper sa nu fie diferente la prinderile de sasiu si bascule si astfel ne putem inalta inca un pic. Cred ca planetarele sunt la fel cu cele de pe 1.4TDI sau 1.7SDI care sunt mai inalte din fire deci n-ar trebui sa fie probleme. Dar mai avem de munca si intrebari de pus. Oricum machineta se va conduce altfel dar probabil o sa-i simti limitele. Asfalt Uscat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

hey, cine mai are 3L ???

aveti idee daca la cutia automata de pe 3L trebuie (si daca da cand) schimbat uleiul ? am 61.500 km .. oare e momentul ?

am auzit ca la SMART (are tot cutie automata) nu se umbla la cutie, nu se completeaza, nu se schimba uleiul .. oare asa o fi ? asa o fi si la LUPO 3L?

si eu am 3L dar nu avem cutie automata pe LUPO 3L. estew o cutie manuala cu schimbator mai destept.... uleiul se inlocuieste ca la una mecanica... ( ca la dacie , ce mai) are cam 2,7l de ulei 75W90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pot sa intervin si eu?Daca spuneti ca modulul ECO ia ceva din caluti si ca opreste motorul la semafor ....DE CE exista acest sistem pe un VW Lupo 1.4 FSI cu 105 CP? sincer mie nu imi opreste motorul la semafor.(rectific .... nu mi-l oprea ca acum e in service..)App de ECO asta nu poate sa aiba vreo legatura cu ce mi se intampla la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ATENTIE cei care folosesc modului ECO la orash fac o mare greseala... ambreajul este foarte des utilizat in aces mod!!! uzarea mai rapida a kit-ului...

Modulul ECO pe langa ca diminueaza puterea motorului... mai face urmatoarele...:

- la ridicarea piciorului de pe acceleratie debreiaza... si ramane asa pana la atingerea pedalei de frana...sau diminuarea semnificativa a vitezei de rulare...

- oprirea motorului la semafor atunci cand se exercita o anumita presiune asupra pedalei de frana...exceptii (atunci cand masina este echipata cu AC - aer conditionat si acesta este activat...sau cand afara este o temperatura scazuta!!! atunci nu se opreste)

RECOMANDAREA mea este sa nu il folositi DELOC... modulul ECO este recomandat numai la un mers NEAGLOMERAT de orash... sau daca chiar vrei sa incerci sa scoti consumul de 2,7 l / 100 km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si eu ce sa ii fac?Cand pornesc motorul si dau pe "D" intra singur(se aprinde in bord "ECO").De obicei eu dupa ce dau pe "d" il dezactivez.Este normal sa intre singur atunci cand pornesc motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!