Jump to content

Dot 3 Sau Dot 4 (diferenta)


vavi
 Share

Postare recomandată

pai bine fratilor ... am intseles ca nu e voie sa le amesteci intre ele ... ca se rod furtunele cica... asha am auzit. acuma ... daca sa zicem ca nu mai dau de vechiul proprietar (am dat) dar sa zicem ... cum shtiu ce lichid de frana am ? e pe culori ? gust? miros? pipaite? trestii chestii ... shtie careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bine fratilor ... am intseles ca nu e voie sa le amesteci intre ele ... ca se rod furtunele cica... asha am auzit. acuma ... daca sa zicem ca nu mai dau de vechiul proprietar (am dat) dar sa zicem ... cum shtiu ce lichid de frana am ? e pe culori ? gust? miros? pipaite? trestii chestii ... shtie careva?

Da lichidul vechi jos de tot si baga DOT 4.E mai sanatos asa decat sa amesteci 3 cu 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul trebuie schimbat periodic! Daca o sa cauti pe net o sa vezi ce-i cu DOT 3 si cu DOT 4. La masinile vechi (cu tehnologie din anii 50-70 si chiar 80) nu se foloseste DOT 4 (ataca garniturile si restul elementelor de cauciuc) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul trebuie schimbat periodic! Daca o sa cauti pe net o sa vezi ce-i cu DOT 3 si cu DOT 4. La masinile vechi (cu tehnologie din anii 50-70 si chiar 80) nu se foloseste DOT 4 (ataca garniturile si restul elementelor de cauciuc) .

Decat sa completeze cu DOT3 sau DOT 4 nestiind ce este in masinuta parerea mea e sa schimbe tot lichidul.Treaba cu lichidul DOT 4 sa manance garnituri nu stiam,poate asa este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati linistiti. s-a inventat fluidul universal de frana. Adica poti completa si peste DOT 3 ori 4. Dar cel mai bine e sa schimbi tot lichidul, asa cum s-a spus mai sus. De ars garniturile cu DOT 4, putin probabil, nu am auzit, singura diferenta intre trei si patru: DOT 3 este mineral si DOT 4 este sintetic, adica DOT 4 este mai rezistent la stres si temperaturi inalte, ca orice lucru sintetic (ex. silicoanele) :o .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre Dot 4 mecaniu mi-a zis ca nu e bine sa-l amesteci cu Dot3..iar mie pentru broasca chiar mi-a recomandat dot4 dupa ca am schimbat tot pe la sistemul de franare...acu...eu stiu vad ca parerile sunt impartite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din link-ul pus de mike inteleg ca nu e nici o problema daca amesteci dot3 cu dot4. Practic dot4 e la fel de sintetic ca dot3 dupa compozitie :) Marele spil e ca are usor alte caracteristici. O problema ar putea fi la dot5 (alta compozitie) si aia chiar ar putea afecta cauciucul obisnuit. In rest, ne lamureste wikipedia :)

tot de acolo intelegem ca "nu e bine" (eu as spune ca "nu are rost") sa amesteci dot5 cu restul (nici macar nu sint miscibile). Atita vreme cit toate (mai putin DOT5) au in componenta lor polietilen glycol, parerea mea e sa terminam cu folclorul asta legat de compatibilitati si sa punem mecanicii la punct (cel putin cind e vorba de completarea lichidului si nu stii ce ai in instalatie).

Acu fireste, ca ideal e sa ai fie dot3, fie dot4 ... macar stii una si buna - si anume care e caracteristica lichidului din instalatie. Si ca oricare din ele este HIGROSCOPICA. Adica trebuie schimbat macar odata pe an.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cumpar lichid GuzuChim de cand a aparut marca asta. Eftin si bun. DOT3 presupun.

Ce griji au unii! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am amestecat si io, ca nu stiam. NU arde(sau al-ceva) garnituri. Numa' le'nmoaie, ele nu mai tzin, lichidu' curge peste tat....Aku' depinde si de felu' garniturii, cin' a facut-o... :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai Liviu tu nu te baga ca scrie si pe net ca poti sa amesteci tot ce-ti trece prin cap :soothe[1]: . Pe bidon scrie clar sa se foloseasca doar lichidul indicat de producator ! Ori eu am indoieli ca in anii 50-70 se folosea DOT 4, dar ma rog poti sa sti .... In orice caz in anii 80 in RO doar Oltcitul folosea DOT 4. Acum o teorie strict personala, ma gindesc ca la DOT 4 absorbind mai multa apa decat DOT 3 trebuie ca suprafetele metalice sa fie tratate diferit ca sa nu rugineasca ..... (e doar o teorie nu stiu nimic sigur si nici n-am timp sa studiez problema :icon_cool: ) . Pnt. masini care nu merg cu viteze mari care sa duca la incingerea exagerata a franelor mi se pare mai fiabil DOT 3 (absoarbe mai putina umezeala, ca urmare se schimba mai rar ). Cel mai bine ar fi sa se ia doua garnituri de frana: una la borcan in DOT 3 si una in DOT 4. Dupa o luna verificat rezultatul, s-ar putea sa nu fie prea concludent :Driver: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine pui mai multe garnituri de proba si dup-aia le montezi pe doua masini identice cu care frinezi puternic la 5 m in fata unui zid de beton, la viteza de 50 km/h. Dup-aia numeri bucatile sau asa ceva si compari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experientza va spun: mixare de lichide de frana a rezultat in ceva precipitat albicios care mi-a infundat un etrier ... de atunci respect cu sfintzenie ce scrie pe capac :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Bogdane :(, pe net sunt tot felu' de prostii scrise. Invatzam asta si la fac., referitor la lipsa de incredere a informatiilor din virtual... :screwy: //2- depinde si de cine/cu ce a fabricat garnitura aia/alea, daca a respect. v-un STAS...chestii-socoteli.(din secretul lu' Bakus e ultima faza). :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

cam care ar fi un lichid de frana dot 3 bun si nu f scump?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!