Jump to content

Puteti estima valoarea unei masini circulata in RO?


blueyed
 Share

Postare recomandată

Stiu ca asta ar fi pretul, masina este ingrijita...da ...de... s-a intamplat inevitabilul :) . Acum eu am doua optiuni, ori ii pun Airbagurile (si o tin pentru mine), ori nu si o vand , pentru ca ma duc pe la 50 de milioane AirBagurile. Referitor la consum...eu zic ca te inseli, a mea (si este quattro) consuma 6,4l/h (test facut de mine cu rezervorul plin si indicat si de consumul insantaneu) la viteza de 110km/h (cat de cat constant) si 16l/h pe la +180km/h . Deci, sfatul meu este ia-ti masina mai puternica, pentru 1l in plus la consum merita . P.S. : in oras imi consuma 13l , cu clima pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13% in oras cu clima? Nu pot sa cred! M-am interesat la mecanici, posesori si cunoscatori. 13% era un consum mediu in oras fara clima. Masina care o voi vedea maine este 1.8i si propietarul a recunoscut ca-i papa 9-11% si ca el nu prea se da la ea. Are doar 123CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma....cred ca o repar intr-o saptamana (adica sa-i pun airbagurile) si fac testul cu tine. Cu un rezervor fac 400-450km in oras, si asta in Bucuresti, iar in afara , daca merg sub 120 fac in jur de 800km. Si eu ma refeream tot la consumul mediu. Daca vrei il duc si la 20%, ma apuc si dau numai 6000 de ture si nu fac 200 de km in oras. Este si vorba cum mergi cu ea. Masinile astea au treptele foarte scurte (in comparatie cu Opel, ce am avut inainte) si de aceea este si un consum mai mare daca te dai la ele, pentru ca au un demaraj foarte bun, dar ajungi si repede la 5-6000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13% in oras cu clima? Nu pot sa cred! M-am interesat la mecanici, posesori si cunoscatori. 13% era un consum mediu in oras fara clima. Masina care o voi vedea maine este 1.8i si propietarul a recunoscut ca-i papa 9-11% si ca el nu prea se da la ea. Are doar 123CP

Intr-adevar, valorile astea mi se par pertinente.

Mai este un aspect insa: personal as lua oricand (la preturi relativ similare si presupunand o stare buna a masinii) un 1.8Tq in loc de un 1.8i si am trecut de faza de pustan. Pur si simplu rezerva de putere cred ca merita 1-2l in plus la consum, iar vara cu a/c, 4 oameni in masina si bagaje... alta viata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boys, cateva ultime sfaturi. Maine ma duc sa vad masina de care v-am tot vorbit. Daca e ok, o aduc si la Bucuresti la teste mai complexe. Va rog spunet-mi exact ca la prosti (incepatori) la ce ar trebui sa ma uit cu atentie, ce nu trebuie sa faca motorul ala, ce trebuie sa verific in mod deosebit. Mentionez ca nu voi testa masina la un service, nu voi testa acum compresia. Ma duc pt. prima impresie si daca e OK o aduc la omul meu de la Bucuresti. Asadar, referiti-va strict la verificari de bun simt fara aparate. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ar trebui:

- sa incerci sa demarezi cu a 2-a, eventual cu a 3-a (cand e calda)

- sa incerci cuplul la turatie mica (mers constant pe la 1000 si ceva, bagat a 3-a, talpa, vazut cum reactioneaza)

- sa mergi pe piatra cubica (nu gropi) CU TOATE ROTILE SIMULTAN (am mai vazut faze cu mers pe piatra intai cu rotile din stg., apoi cu cele din dr.)

- eventual sa fie motorul complet rece la plecarea in test, daca se poate; vezi cum se comporta

- vezi daca are joc in volan

- uita-te daca motorul e proaspat spalat - daca da, biluta neagra; daca nu, vezi de scurgeri (ma rog, cat ai vizibilitate, ca-i destul de ingramadit)

- amortizoare: apasat puternic pe fiecare colt al masinii, vazut cum revine; stabilitate in curbe mai serioase

- stabilizare: facut ruliu (impins din stg. si din dr., facut balans), vazut cum revine si daca troncane

- ambreiaj: vazut daca tine sus sau jos; daca tine f. sus e uzat discul (probabil)

- frane: vazut daca franeaza mult mai bine la a 2-a pedala si daca tine mai sus

- aspect interior - deh, de bun simt; cauta mirosuri ciudate, umezeala

- rugina (n-ar trebui sa se puna problema)

- vazut caroseria din toate unghiurile posibile, daca are sau nu valuri pe tabla

- citeste foarte atent TOATE actele, compara seriile cu cele stantate (macar VIN, daca nu si cea de motor); compara numele proprietarului

Daca imi mai amintesc, mai scriu.

EDIT:

- daca in curbe largi, pe la 80-100, joaca putin volanul => capete de bara (sau capetzi, cum spune cineva)

EDIT 2:

- vezi daca in sarcina (a 2-a) ajunge la turatia maxima sau se plafoneaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce's alea VAG-COM, VIN si alti termeni de genul asta? Am cautat pe forum dar sunt mult prea multe raspunsuri si nu am timp sa le studiez pe toate. Mersi mult pt. informatii....nu ai timp sa faci un drum pana la Pitesti maine? :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce NU trebuie sa faca motorul: sa haraie, sa "ping" (zgomot ca de bila metalica intr-o conserva), sa bufneasca infundat. Singurele zgomote ar trebui sa fie tacanitul injectoarelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sper sa apuc ziua in care sa-mi cumpar una noua, cu garantie ca sa nu mai am atatea probleme si necunoscute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce's alea VAG-COM, VIN si alti termeni de genul asta? Am cautat pe forum dar sunt mult prea multe raspunsuri si nu am timp sa le studiez pe toate. Mersi mult pt. informatii....nu ai timp sa faci un drum pana la Pitesti maine? :) :)

cu cine vorbesti?

Vag-Com este, practic si pe scurt, un tester - suntem cativa care avem asa ceva.

Ai cerut sfaturi pt. o prima constatare. Pentru orice verificare mai serioasa inainte de cumparare, este ABSOLUT NECESAR sa pui un tester pe masina, pe toate modulele (motor, a/c, abs, airbag si ce-o mai avea ea)

Alta verificare, fara tester:

- pornit a/c, vazut daca cele 2 tevi care intra in habitaclu dinspre compartimentul motor prin partea din dreapta se racesc practic instantaneu. Daca nu (adica daca dureaza 30sec - 1min pana se racesc) atunci sigur nu prea mai are freon

EDIT: VIN = seria sasiului (vehicle identification number)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificare: vezi nivelul lichidului de servodirectie - dai drumul la masina, faci doua curse complete ale volanului, pui volanul drept, opresti masina, astepti un minut, verifici nivelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Initial, scopul acestui topic a fost sa vad parerile voastre referitoare la preturile masinilor circulate in Romania.Cu ocazia asta urma sa-mi fac o idee referitor la ce buget va trebui sa aloc pentru un Audi A4 '95-'98. Am mentionat in post-urile anterioare ca sunt un necunoscator in ale motoarelor si am cerut informatii suplimentare si, ulterior, ajutor in a invata cate ceva despre acest tip de Audi, avand intentia sa vad si testez cateva din cele oferite spre vanzare pe diferite site-uri de profil.

As vrea sa va multumesc pentru informatii si indrumari, pentru sugestii si pot spune ca e chiar f util acest forum. Fara nici o tenta de "periere", as vrea sa-i multumesc in mod deosebit lui s_c care, la insistentele mele :mrgreen: si-a sacrificat o sambata si a venit cu mine la Pitesti sa vad o masina. Este vorba despre un audi A4, 1.8. Exceptand privelistea si faptul ca am invatat cate ceva despre acest tip de motor, in rest am pierdut vremea de pomana. Masina avea multe probleme (eventual, cu acordul lui s_c le vom detalia sa va dati si voi cu parerea), propietarul facea pe cunoscatorul, etc.

Printr-o intamplare, a 2-a zi (DUMINICA!!) am descoperit intr-o spalatorie un alt AUDI A4 1.8 20v, SUPERBA! Evident am apelat tot la s_c pt diagnosticare. Rezultatul? in cateva zile voi fi posesorul acelui A4.

Ce-am observat pe forum? Sunt oameni care ofera pareri PERTINENTE, bazate pe experiente proprii si documentatie, exista oameni care-si dau cu parerea (si o sustin) desi habar nu au despre ce vorbesc si exista oameni ca mine care cersesc ajutorul ;)

Una peste alta, faceti o treaba buna cu forumul asta!

Thanks guys!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina de la Pitesti:

- nu m-am putut conecta la airbag

- avea o eroare de senzor ABS

- compresorul de clima cupla si decupla permanent (mergea cateva secunde, se oprea, repornea etc.). Pe deasupra caraia destul de puternic la cuplare. Evident, nici rece nu prea facea

- motorul era lent pt. un 1.8 (adica mergea cam ca 1.6-le meu). Mai avea o eroare de "adaptation limit (add) not reached". In afara de ulei nu se schimbase absolut nimic dpdv consumabile (incl. filtru de aer)

- amortizoarele erau uzate

Masina de duminica (la care ne-am oprit):

- nici o problema dpdv airbag, abs

- motorul merge f. bine - totusi are si el faimoasa eroare de "adaptation limit" (lambda add. -10.2%) + cateva erori de knock sensor limit reached

- clima merge bine; mentiune: ecranul din dreapta al climatronicului se stinge din cand in cand o secunda + butoanele de directionare manuala a aerului si de dezaburire nu merg (banuiesc ca e o problema de contacte)

- amortizoarele pareau ok

- motorul avea ceva mazga in interiorul capacului - s-a mers cu Aral 10W40; am recomandat macar trecerea pe full sintetic si eventual un motor flush

- termostatul e blocat deschis

- masina a fost bine intretinuta (consumabile schimbate la timp)

Am mai recomandat si o masurare a compresiei si o verificare a starii suspensiei si franelor, dar mi s-a parut o masina buna, care sa necesite investitii ulterioare minime. Avand in vedere situatia in ansamblu i-am recomandat-o calduros lui blueyed (daca eram in 2003 acum mi-as fi recomandat-o mie ;) )

Daca aveti pareri ref. consola de climatronic, nu va sfiiti ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat: la cea din Pitesti nu am putut verifica debitmetrul pt. ca proprietarul n-a vrut sa mearga cu ea in sarcina intr-a 2-a pana la turatia maxima ("cum sa chinuie el masina in halul asta??!"). Cu chiu cu vai l-am convins sa o tureze O DATA pe loc pana la 5000 si ceva, dar prea scurt ca sa vad ceva.

In schimb domnul din Bucuresti n-a avut absolut nici o reticenta sa faca un test drive in conditii... de test ;) - turat pana la maxim, verificat elasticitate etc. Debitmetrul a masurat pana pe la 95g/s (mi se pare ok) iar performantele pareau, inca o data, foarte bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg pe mana lui s_c. Fiind necunoscator, nu pot decat sa fac aprecieri referitoare la aspect.

Chiar insist sa va dati cu parerea referitor la acele probleme ale climei

clima merge bine; mentiune: ecranul din dreapta al climatronicului se stinge din cand in cand o secunda + butoanele de directionare manuala a aerului si de dezaburire nu merg (banuiesc ca e o problema de contacte)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!