Jump to content

demontarea motorului de broasca


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Pai io ziceam ca/i tocma invers, sint prea lejeri, peste zerocinshpele prescris de fabrica, adica supapele nu se deschid cit trebuie, iar rezultatul cam acelasi. Mai e problema loviturilor in chiulasa. Astea pot proveni de la un corp strain care a intrat in motor. E putin probabil sa ti se buleasca tocmai cuzinetii sau capacele de biela de pe doi cilindri alaturati.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu bubule, daca sunt prea stransi, supapele raman deschise si iese amestecul arzand pe supapele de evacuare ramase deschise => flacarile alea. Sau, in situatia unui avans intarziat, apare scanteia cand supapele de evacuare sunt deja deschise, deci iarasi arderea se petrece in cilindri + traseul de evacuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • antoniodaros

    22

  • MikeRG

    12

  • MishuL

    10

  • bubu

    7

De acord cu supapele si avansul reglat aiurea. Dar problema lui e legata de loviturile prezente in cyl 3 si 4. Acelasi avans ar trebui sa produca aceleasi efecte si pe malul celalalt, la cyl 1 si 2. Eu cred ca e o problema de reglaj la culbutori (supapele nu se deschideau suficient, lasind gazele sa se incalece) sau una legata de intrarea unui corp strain in cilindri prin galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corpul strain ar trebui sa lase semne doar in cilindrul in care s-a introbagat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut un motor in care sa rupt un inel pe care se aseaza supapa si toate suprafetele interioare aratau ca niste mici cratere. Aici numai la cele doua laturi arata asa. Din cite stiu acele suprafete sint cele mai inalte(care se pot atinge intre ele) daca nu ma insel.

Eu asa ma gindesc ca daca ar fi vreo problema cu aprinderea sau culbutorii toata suprafata chiulasei si toata suprafata pistonului ar fi la fel.

Cred ca cel mai bine ar fi, ca cel cu pricina sa verifice citeva lucruri indicate aici si nu are rost sa mai dam cu parerea pina atunci.

Am mai gasit o data un lucru exact la fel, dar la un motor de Golf diesel. Cineva a reparat ceva la motor si nu a folosit garnitura corecta intre motor si chiulasa si pistonul lovea chiulasa. Motorul era foarte zgomotoasa si fuma ca un Trabant(no offense). Nici eu nu stiam ca la Golf diesel au trei grosimi la garnitura si aici sa folosit nr. 1 si trebuia nr.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice mai degraba ca se flencaneau pistoanele alea, adica in afara de miscarea de translatie aveau si o miscare de rotatie in jurul boltzurilor. Bag un ochi prin carti si iti zic ...

<{POST_SNAPBACK}>

La asta ma gandeam si eu, sa fie din cauza cuzinetilor?

Dar iarasi apare intrebarea : de ce doar pe partea aia?

nu pot sa ma pronunt in legatura cu jocul termic, cred ca de acolo erau rateurile si flacarile + ca in loc de toba originala aveam o chestie facuta de un "meserias" :(

in concluzie ce ar trebui sa verific? (asta dupa ce curat motorul).Nu vreau sa montez noul set si sa am aceeasi problema.

Oricum cuzineti noi ar trebui, in functie de masuratori.

Va multumesc pt sfaturile de pana acum si astept si altele, cu cat mai multe pareri cu atat mai bine ;)

revin cu o problema : cine poate sa-mi dea cotele pt motorul meu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep mult, dar ...

Dar iarasi apare intrebarea : de ce doar pe partea aia?

daca sunt cuzinetzii darimati la pistoanele respective sau ai ovalizat carterul, tot acolo sau poate chiar vibrochenul e ovalizat... e normal sa "arunce" pistoanele in partea aia. Mai poate fi o combinatie nefericita de pistoane sau cum spunea tibi ... garnitura. Avansul dereglat cred ca ti-ar fi stricat toata suprafatza ... bujiile ar fi fost topite / dilatate ... cred.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mai spus, am mai gasit si eu asha in diverse mot. de-ale mele, care pergeau si au continuat sa mearga.... nu bateau, nu nimic.... probabil ca la foshtii au fctz. dereglate sau cu te-miri-ce diluant....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti, am facut masuratorile, toate datele le pun marti ca le-am uitat la birou dar in mare:

-la fusurile manetoane in cote normale(am uitat sa spun de unde am luat cotele: dintr-un catalog Federal Mogul) deci am nevoie de cuzineti ST

-la fusurile paliere trebuie adus la cota 1

-la arborele de distributie am nevoie de cuzineti ST

Ce trebuie sa mai masor?

Please help :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocul, la fiecare palier - ovalitatea, mai ales la palierul dinpre volant precum si urmatorul - daca e nevoie, va trebui sa il borstang-uiesti sa ii pui cuzineti in cota de reparatie majorata pe exterior (cele trei cote ale cuzinetului de palier crank/case/thrust iti spun cata ovalitate vei compensa si cat de groasa trebuie sa fie flansa cuzinetului guler pentru a compensa cat s-a luat din palier)

atunci vei avea ceva de genul std/0.5/+1

uita-te pe www.csp-shop.com la cuzineti pentru toate combinatiile posibile

daca depasesti +2 thrust - sorry - e caz de by-lagere si atunci poti pune linistit cuzineti 0.25/std/std ca nu mai compensezi decat uzura manetoanelor de palier, blocul revenind la cota lui normala in urma "centurarii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai copii, cuget si eu, taaare ash cumpara o mashinutza de alezat si frezat ca sa putem sa ne reparam singurei "linia".... mai shtie cineva ceva vanzari de mashini-unelte la pretzuri modice, pe la uzine dezafectate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai copii, cuget si eu, taaare ash cumpara o mashinutza de alezat si frezat ca sa putem sa ne reparam singurei "linia".... mai shtie cineva ceva vanzari de mashini-unelte la pretzuri modice, pe la uzine dezafectate?

<{POST_SNAPBACK}>

Don sef nu ai nevoie de masinuta itzi trebuie numai borstanga si portcutitul de pe ea .Operatia in sine se poate face pe un strung sau la manivela( la manivela e un pic mai migalos si daca nu ai experienta .....).Si bineinteles ai nevoie de doua capace ( se fac la strung ) pentru centrare unul pentru partea cu semeringul si unul pentru partea cu cuzinetul mic. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o borshtanga din asta, cu avans pe filet cu pasul fin, dar chiar si asha fin parca tot e cam mare.... ;) Uite o sa incerc, sa vad cum iese....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antoniodaros

salut baieti, am revenit la problemele mele dupa sarbatorile astea :banghead:

in panarama asta de oras nu am unde sa-mi fac arborele :banghead: , asa ca o sa apelez tot la voi: cine imi recomanda un mester, service bun pt ce am eu, car tot motorul la masurat din nou si rectificat pana la Bucuresti numai sa iasa ceva ca lumea.

Va multumesc anticipat si astept vesti de la voi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru arbore stiu de un atelier pe timisoara pe langa garajele bujoreni . :D

pentru bloc nu am idee .... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Service Magheru. Acolo s-au rectificat jde'mii de arbori de broaste, ca erau service autorizat VW. Daca ai cotele corecte, nu vad de ce n-ar face si alte ateliere, n-o fi vilbrochenul de broasca mai chipes ca altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnul Sima 4205191 - din partea lui Radu Georgescu - e vreo 1.200.000 borstanguirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La "Motor Service" undeva pe Viilor se pot face toate operatiunile. Totul este sa sti ce sa le ceri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antoniodaros

cautand pe net dif piese pt a mea, m-am lovit de anumite piese care nu stiu la ce folosesc (sau nu inteleg)

va pun un attach si poate imi explica cineva despre ele.

legat de inelele dintre cilindrii si chiulase , de ce grosime ar trebui sa aleg? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antoniodaros
Service Magheru. Acolo s-au rectificat jde'mii de arbori de broaste, ca erau service autorizat VW. Daca ai cotele corecte, nu vad de ce n-ar face si alte ateliere, n-o fi vilbrochenul de broasca mai chipes ca altele...

<{POST_SNAPBACK}>

daca poti sa-mi dai adresa exacta, ar fi bine ca nu prea le stiu.

as alege un service unde au fost mai multi broscari, adica cu referinte.

multzam la toti pt adrese :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cautand pe net dif piese pt a mea, m-am lovit de anumite piese care nu stiu la ce folosesc (sau nu inteleg)

va pun un attach si poate imi explica cineva despre ele.

legat de inelele dintre cilindrii si chiulase , de ce grosime ar trebui sa aleg? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

atat timp cat nu ai nevoie sa modifici deck height - ca sa ajustezi compresia, nu iti trebuie inelele astea - nici eu care voi folosi chiulase de 1300 pe cilindree de 1600 nu voi apela la asa ceva - e o diferenta care nu conteaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antoniodaros
blocul, la fiecare palier - ovalitatea, mai ales la palierul dinpre volant precum si urmatorul - daca e nevoie, va trebui sa il borstang-uiesti sa ii pui cuzineti in cota de reparatie majorata pe exterior (cele trei cote ale cuzinetului de palier crank/case/thrust iti spun cata ovalitate vei compensa si cat de groasa trebuie sa fie flansa cuzinetului guler pentru a compensa cat s-a luat din palier)

atunci vei avea ceva de genul std/0.5/+1

uita-te pe www.csp-shop.com la cuzineti pentru toate combinatiile posibile

daca depasesti +2 thrust

Modificat de antoniodaros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citez din documentatzia de la linkul dat tot de Mike:

Main journals (1-2-3): 54.97 - 54.99 (eshti cu 0.01 sub limita inferioara la palier. eu zic sa mai masori o data :banghead: )

Main journal 4: 39.98-40 (aici nu ne-ai spus nimic ...)

Connecting rod journals: 54.98 - 55.00 (eshti ok la manetoane)

cat despre thrust, eu intzeleg ca este "latzimea" cuzinetului. Dar mi-ar trebuii ceva lamuriri in plus (Help Mike!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thrust este cuzinetul cu umar, da jocul axial (de-a lungul motorului) a vibrochenului.

Date:

Axa cu came-24.99-25.00mm

-joc intre axa si cuzinet: 0.2-0.05mm(nou)

0.12mm(uzura max.)

-joc axial al axei: 0.4-0.13mm(nou)

0.16mm(uzura max.)

-joc intre dintii:0.0-0.5mm

Restul de date, miine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arborele e bun. Sper ca ai masurat pe mai multe directzii la fiecare fus. Daca blocul nu e "largit", ia cuzinetzi la cota 0- la EPA pe Dacia (int. cu linia lui 16) erau acum f'un an 1,5 mil. cuz de palier, cei de maneton si de axa nu shtiu. Dupa cum vezi, limita de uzura (adica admis la montaj) e de 0,12 mm, ori la tine 54,96 e sub cu 4 sutimi si oricum de obicei arborele are cam 54,99 deci 3-4 sutimi sub e mai mult decat acceptabil- vreau sa zic ca n-are nici un sens sa rectifici arborele la cota 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!