Jump to content

demontarea motorului de broasca


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Initiez un post nou, cred foarte util pentru cei ce vor sa-si desfaca motoarele...

m-am apucat saptaminile astea din urma sa dau jos carburatorul si partile din fonta de la galeriile de admisie, laterale (saxofoane ?). A fost destul de greu cu carburatorul (la surubul din spate) sa-l dau jos de pe galerie dar pina la urma (dupa 10 demontari/montari succesive) m-am obisnuit- mi-am confectionat chiar si o cheie inelara de 12 pe care am polizat-o putin. Aproape ca am reparat carburatorul si am facut pentru galeriile de admisie garnituri din klingherit de 1mm si acum abia astept sa le montez.

Mai am o mica problema... una din tevile preincalzitoare de la galeria de admisie are flansa de vine pe toba de evacuare sudata perpendicular fata de cum ar trebui sa fie :33: (de proprietarul anterior care a facut cine stie ce adaptare). Nu cred ca e o problema foarte mare - in schimb, ma chinuie talentul sa o dau jos, sa o tai si sa o sudez cum trebuie. Se intelege ca nu pot face operatiile pe masina. Drept urmare... :scratch: am stat eu si m-am gindit, cred ca e destul de dificil sa scot galeria de admisie (are si tevile alea preincalzitoare... si nu am loc de generator sa o scot)

... eu NU am mai desfacut un motor... si ... m-am gindit :D :D :D ca voi stiti cum se desface un motor (sau numai galeria deocamdata) asa ca .. solicit ajutor :) :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • antoniodaros

    22

  • MikeRG

    12

  • MishuL

    10

  • bubu

    7

M-am uitat pe pagini (ma uitasem si mai de demult pe ele). Sunt foarte utile, daca vrei sa desfaci complet motorul si / sau sa il refaci complet desfacut. Problema e ca eu nu vreau sa-l desfac complet doar ca sa obtin galeria de admisie... Oare daca dau jos generatorul (pot, fara sa dau camera de aerisire jos ?) pot sa scot galeria ? Cum dau camera de aerisire jos ? ... Mi se pare foarte complicat ... si ma oftica... nu vreau sa desfac tot motorul acum... poate doar la iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate scoate generatorul cu tot cu elice fara sa dai jos carcasa turbinei. e mai greu de explicat in scris cum se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa ma gindisem si eu... :scratch: dar nu eram sigur ca o sa am loc suficient intre carcasa si galerie sa-l scot... nu stiam cit de adinci sunt palele elicei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa -l scoti insa va trebui sa slabesti de tot turbina din cele doua suruburi laterale si sa desfaci si termostatul daca ai. de asemenea trebuie sa dai jos capota si sa dai in lateral cele doua balamale care ramin pe caroserie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' carcasa turbinei are 2 suruburi, turbina are mai multe.. da' daca vrei sa descafi incalzitoarelel e si mai nasol, trebuie sa dai si toba ... asa ca mai bine dai jos si motorul, are 4 prezoane si in 3 insi se poate "cobori" si "urra"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vrea sa dea jos incalzitoarele, ce ai ??? Numai carcasa turbinei. Pai turbina n-ai cum s-o scoti fara sa salti carcasa turbinei, ca n-are loc tocmai de galeria de admisie pe care vrei s-o scoti. Scoate-o cu totul, nu-i mare scofala. Al mai greu la faza asta e sa pui la loc capota .....sunt patit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mhi ... mmm ... am inteles in parte. Pai turbina are patru suruburi. Carcasa probabil are 2 laterale (o sa ma uit) . Am inteles ca trebuie sa desfac carcasa turbinei (dar nu e necesar sa o scot), ajutat fiind si de capota (oricum trebuia sa o ung :scratch: ) bun pina aici. Cu ocazia asta o sa vad si de termostat daca am. Sper sa nu trebuiasca sa desfac incalzitoarele ... ar fi nasol si as lasa-o pe iarna.

Multumesc, Victor, Nic, si Radu !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai de ce sa desfaci incalzitoarele, doar nu vrei sa schimbi si chiulasele... termostatul poti sa vezi oricand daca-l ai, uita-te pe sub masina, din spate, sub cilindrii din dreapta, daca e, se vede fara sa demontezi nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea ca la toata operatiunea asta cel mai nasol e de pus la loc capota...restul e destul de usor :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
cred ca nu ar fi rau sa citesti urmatoarele pagini (in ordine cronologica) :) :

http://www.niq.go.ro/motor.htm

http://www.niq.go.ro/pornire_m.htm

http://www.niq.go.ro/sprefinal.htm

http://www.geocities.com/niq_ro/sprefinal.htm

<{POST_SNAPBACK}>

am citit si eu aceste pagini pt ca sunt la etapa demontat motor 1300 ca al tau

seria F, si am cateva intrebari

am un set nou (cilindrii,pistoane,bolturi,segmenti)cumparat de la Alex_B din Pitesti + chiulase second-sablate+supape,arcuri etc:salut:

daca tot vreau sa montez setul, am demontat motorul; ce trebuie verificat? :)

ce este musai de schimbat la o demontare-montare?

de unde pot cumpara un set de garnituri complet?

cum pot face si eu acel adaptor pt senzor pres ulei (eu nu am asa ceva :) )

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce este musai de schimbat la o demontare-montare?

de unde pot cumpara un set de garnituri complet?

cum pot face si eu acel adaptor pt senzor pres ulei (eu nu am asa ceva :salut: )

multumesc

<{POST_SNAPBACK}>

daca esti croit sa-l faci cap coada, trebuie desfacut de tot si masurate toate cotele din motor: arbore, cuzineti, biele, bucse cu micrometre si comparate cu valorile din carti

eu am gasit toate garniturile la un magazin de piese de import

senzorul ti-l poate face orice strungar; eu am renuntat la varianta aia cu toata piesa adaptoare din fier, ca-i prea grea, asa ca ma luat un T-eu dintr-un magazin (e din aluminiu) si mi-a facut un strungar doar o mica piasa adaptoare, ducandu-i senzorul de presiune original si unul romanesc

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact am de gand sa-l fac cap-coada, deci asta ar fi de verificat:cote la arborele cotit, cuzineti, biele si bucsele aferente

poti sa-mi dai acele cote pt un 1300 cc din 66 seria F

legat de setul de garnituri azi am fost la un magazin de piese import si am vazut intr-un catalog 4 garn cilindrice (cred ca de cupru), 2 garn pt capac chiulasa, 2 garn pt admisie dar dubla nu simpla cum am eu, 4 garn pt evacuare, ceva la supape si inca ceva(am uitat ce)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am renuntat la varianta aia cu toata piesa adaptoare din fier, ca-i prea grea,

<{POST_SNAPBACK}>

ce se intampla daca e prea grea? strica ceva? sau de ce ai renuntat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce se intampla daca e prea grea? strica ceva? sau de ce ai renuntat?

<{POST_SNAPBACK}>

se zice ca ar strica filetul din bloc de la greutate... :D :(

mie personal mi se pare o tampenie.... :D

poate gresesc :( dar nu cred... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce se intampla daca e prea grea? strica ceva? sau de ce ai renuntat?

<{POST_SNAPBACK}>

am vazut un bloc de broasca spart in zona senzorului de la o piesa din asta :rolleyes: asa ca am facut piesa aia mica si am folosit un T-eu usor

poza cu adaptorul mic si T-eu de Dacie la http://www.geocities.com/niq_ro/2004-2.htm

iar la http://www.tehnic.go.ro/adaptor.htm poze cu adaptorul cel "greu" inclusiv desen de executie, pentru cei curajosi :angry:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asta o folosesc, este din alama. Eu am presiune de ulei si temperatura de ulei conectat la acest adaptor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut un bloc de broasca spart in zona senzorului de la o piesa din asta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niq, nu te supara pe mine, dar piesa ta e supradumensionata...ditamai fieru' de 25/35/80.... ce-avea un chishtoc de rotund de 30 de alama, lung de 35-40, filetat la un cap pt. inshurubat in bloc la un cap, gaura filetata pt. sonda de presiune (ceas) la capatul opus, o frezare pe lateral si gaura pt. sonda originala pt bec...

<{POST_SNAPBACK}>

corect.. ERA. de asta am si renuntat la el si am pus o piesa mica mica :)

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine poate sa m-ajute cu cotele pt arbore, biele etc pt motorul meu 1300 seria F din 66? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine poate sa-mi explice ce s-a intamplat cu pistoanele mele de pe partea stanga cum te uiti la motor (3 si 4)?

din ce cauza au ajuns asa:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistoanele

Modificat de antoniodaros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pistoanele

Modificat de antoniodaros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!