Jump to content
Sign in to follow this  
vlady_zch

Cei Mai Multi Km Prinsi Pe Camera La Un Vw

Recommended Posts

CT91MOC

Intr-un fel ma bucura sa aud masini cu atatia km..dar ma cam :sly:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Am vazut la inceputul de 2012 un benzinar, golf 4 azd 77kw cu aproape 600.000km cu motorul nedesfacut. Era al unui neamt, si masina se prezenta exceptional de bine.

Era folosita extrem de rar in oras si din ce am inteles nu prea a avut job-uri la mai putin de 50 km de casa unde locuia.

Lt32 am vazut acum ceva ani cu 900.000km la o persoana ce transporta marfa, insa din ce am inteles in jurul a 600.000km fusese umblat la motor insa nu fusese segmentat niciodata. Pacat ca a avut accident cu el si nu stiu sincer daca a apucat sa vada milionul, insa la cum se comporta masina respecctiva eu cred ca ducea mult si bine. Proprietarul lt-ului a mai avut si un T5 170 cppe care l-a vandut la 400.000, asta dupa ce schimbase 2 cutii de viteze. Personal nu am auzit un om sa injure masina cum a injurat omul asta T5-ul. Mult mai slab ca vechea generatie din pacate. Acum are MB Sprinter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sor1neL

un pic offtopic:

Tirul tatalui meu Iveco stralis cumparat la 0 km in 2005 acum are 1,3 milioane de km si sa schimbat ambreajul/compresor si cateva cuple de aer! in rest e brici!

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_U_T

Daca mergeti cu orice Mercedes Citaro al RATB si va uitati la bord au cel putin 1.800.000km..si merg foarte bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Tot off topic: cum producatorii auto garanteaza motoarele actuale ale autoturismelor 150.000km, mercedes benz garanteaza motoarele de mare capacitate (camioane, autocare etc) 1.200.000 km. Si asta o stiu din sursa oficiala, cifrele aratant teoretic nr de km la care producatorii nu se asteapta la probleme majore pt grupul propulsor.

Va dati seama ca la o exploatare normala, ele duc mult, mult mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

B_U_T, sa sti ca unele au ajuns la 3 000 000 de km. Si cum spui tu, la cum merg se pare ca le priesc asemenea kilometraje. Ma intreb daca la 10 000 000 si-ar da duhul...:)

Si cu toate astea masina cu cei mai multi km este una fabricata in anii '60. Si nu e nemteasca. Asta daca tot suntem off topic :icon_redface:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Motoarele de autobuz la ce turatie merg? Cred ca zona rosie incepe la 2000 ture. Ce sa mai vorbim de trenurile diesel care rar ajung la 1 600 ture care este maxim posibil.

Ce uzeaza cel mai mult un motor? Pornirea pe ger. Asta echivaleaza cu 5000 Km de mers constant pe autostrada ca uzura a motorului.

Eu personal am doar 200.000 Km cu bucse, telescoape, discuri de frana, ambreiaj original, neumblat la motor, distributie schimbata doar o data la 121.000 Km. Urmatoarea schimbare la 240.000 pt. ca este OEM si asa scrie in carte. Stati numai cu piciorul pe ambreiaj la stopuri, tineti masina in panta din ambreiaj nu din frana de mana, si nu o sa prindeti 50.000 Km cu ambreiajul.

Fratele meu cu Ford Mondeo diesel are 300.000 Km cu totul original, si foloseste masina cu viteza 5 si in oras la 1200 ture. Nu a avut probleme nici macar cu turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
thydusk666

Golf 4, 1.4 benzina, 2001 - 267.000km fara interventii la motor. Au picat electronicele (sonda lambda, senzorii ESP, temperatura apa si centura dreapta-fata), toba finala, catalizatorul, motorul de stergator luneta, discurile spate, releul semnalizare si vreo 2 bucse, dar odata schimbate, masina merge fara probleme. Acum cand o scriu, lista nu mai pare asa mica :)

Nu papa ulei, consum 6.2%(goala)-7.2(cu A/C si pasageri+bagaje). La 100km/h te auzi in soapta. Nu o vand! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

post-76326-0-73160200-1409752837_thumb.j

 

    Poza este facuta in mers, cu telefonul. Este Seat Leon 1,4 16V, asa ca putem sa-l consideram un Golf 4. La motor nu s-a umblat. Ambreiajul, telescoape, discuri frana, esapament, bucse, lambda1, nimic schimbat, totul din fabrica. Aer Conditionat functional perfect, fara verificari sau completari niciodata. Uleiul se schimba la 15.000 Km. 

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

ai masina de nou nouta? de unde stii ca fostul proprietar sau fostii proprietari nu a schimbat nimic. eu refuz sa cred ca in 222.222 km nu a schimbat nici o bucsa, bieleta sau amortizor....

sa nu mai spun ca e imposibil ca in 13 ani ac-ul sa nu fii fost niciodata incarcat cu freon.

Edited by bossake

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

eu am T5-ul de 10 ani, si niciodata nu s-a umblat la freon.. si merge AC-ul de rupe :)

 

golful meu la fel, face acu 12 ani, si nu a umblat nimeni la freon, nici in istoricul service (si am facturile detaliate de la vechiul proprietar, nu numai intrarile din carte)

 

bucse si bielete la fel... la T5 are 370.000km si abea acu am schimbat bucsele la bara stabilizatoare si pe fata si la cea stabilizatoare pe spate.. bieletele sunt originale, la fel si amortizoarele pe fata.. pe spate s-a rupt un arc si s-a uzat si amortizorul aiurea asa ca le-am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Cum sa incarc masina cu freon? Ce, tu la frigiderul de acasa chemi mesterul sa-l incarce cu freon chiar daca are 10 ani? Daca nu curge pe niciunde, nu se incarca. Daca-l verifici/incarci preventiv, risti sa nu mai mearga ca nu stii ce porcarii iti baga pe instalatie. Va mai zic ca si capacele de roti de plastic sunt originale din 2001, geometria nu am facut-o niciodata ( daca nu a avut accident sa strice ce a facut fabrica?), discurile de frana sunt din fabrica este drept, dar in fata cu 2mm sub limita minima de uzura, la ITP am zis chiar ca sa-mi verifice masina fara mila ca totul este original si am prins chiar supracontrol de la RAR si nu avea nimic. Am masina de 8 ani si sunt sigur ca vechiul proprietar din Germania nu a schimbat nimic, inafara de distributie la 121.000 Km si bujii la fiecare 60.000 Km - am carte service. Eu am facut distributia acum si am vazut ca vechiul proprietar a schimbat doar curelele acum 8 ani, pentru ca pe pompa de apa, role, ( pe care acum le-am dat jos), era stantat anul fabricatiei '00. Mergeau usor, dar pompa nu curgea si rolele nu aveau joc. A, si inca ceva, filtrul de combustibil fabricat in 2000 l-am schimbat odata doar, si fiindca sufland in el am vazut ca nu opune rezistenta, am hotarat sa nu-l mai schimb niciodata, mai ales ca nici nu se recomanda la benzina schimbarea lui vreodata, cf. cartii, nu cf. folclorului.

   Masina merge bine, am curajul sa merg oriunde cu ea. Am fost in concediu in Italia, o coloana de 4 masini, si la 2 a cedat pe drum AC. Una din masinile cu AC dus avea doar 40.000 Km.

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Unele "intamplari sau idei" de genul asta sunt de inteles, dar te intreb si eu ceva: cauciucurile de pe masina de cand sunt? tot din 2000 de cand e masina?  

 

Sunt unele persoane care functioneaza pe principiul " daca nu-mi cresc picioarele, nu-mi cumpar incaltaminte noua niciodata". O parte din componentele masinii sunt consumabile, filtre/bucse/ulei/amortizoare etc. daca tu nu vrei sa investesti nimic in masina, asta e deja altceva.

 

 

Situatia e dea dreptul amuzanta, dintr-o extrema cazi in alta, sunt niste oameni pe aici care diseca tot, de la ulei, pana la ce combustibil sa folosesti sau ce filtru de la firma X sa cumperi, pe cand omul asta abia s-a indurat sa schimbe filtrul de benzina odata in 13-14 ani.

 

 

Si ca sa nu fiu offtopic (iar): cei mai multi vazuti de mine sunt al unui coleg de munca : 330 000km pe G4 insa el zice ca a luat masina in 2008 si ca erau dati inapoi, probabil are mai mult. Pe un taxi am vazut ~650 000km, insa nu era vw ci era un ford focus 1 combi.

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Stiu eu un G4 cu 650000km la bord, avea in bord  250000km  cand a fost adusa in tara dar reali atunci peste 475000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelu

Cumnatul unei bune prietene, are un Sharan din 2002 tdi. Curse prin toata tara cu vin, are in bord 800.000km, luat de el la aprox 200.000 km. banuiste ca au fost dati inapoidar nu stie sigur. Masina merge impecabil

Share this post


Link to post
Share on other sites
redline1619

Nu stiu daca am mai scris, dar cunosc o familie care detin 2 masini, un vw golf 4 ALH din 2000 si un passat din 99' tot tdi.

 

Golf-ul are in prezent in jur de 350mii km si abia luna trecuta i-a cedat ambreiajul care era original, a mai schimbat ventilatoarele de la clima, radiatoarele si cam atat.

Turbina a fost curatata in urma cu aproximativ 100k km si acuma a inceput sa suiere(este originala),dar nu mananca ulei sau altceva.

Schimbat la timp consumabile, distributie, ulei etc si masina merge foarte bine. Nu a mai avut alte interventii la motor.

 

Passat-ul are cam multi km in bord, in jur de 870,000km. La asta nici macar la ambreiaj nu s-a umblat, este original!(tine cam sus);masina e cumparata de noua.

Turbina niciodata nu a fost schimbata, dar la 3000ture iti cam taie din putere. Nu stiu daca ventilatoarele au fost schimbate sau radiatoarele, dar stiu ca motorul nu a suferit interventii, nici nu s-a umblat la el.

Filtre, ulei,distributie etc totul schimbat la timp si motorul merge impecabil. Daca il auzi cum toarce nici nu iti vine sa crezi ca are km aia in bord. 

Si sa nu mai zic ca toate bratele, cauciucurile au fost cumparate mereu din dezmembrari, niciodata noi.

Edited by redline1619

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Drumurile lungi si dese cheia marilor succese.

Mersul pe distante scurte indeosebi primul drum e crima pt motor.

Cam asta-i reteta succesului insa desigur si servisarea conteaza f mult,

 

Chiar daca filtrul de benzina nu are un interval de schimb, eu unul recomand sa fie schimbat la 60.000 Km chiar daca sufland prin el nu opune rezistenta.

El retine si apa ce-i in rezervor si cu timpul nu mai devine asa eficient. Iar la pretul pe care il are si cat de usor se inocuieste, e pacat sa nu fie schimbat. 

 

Amortizoarele pot fi originale si dupa 20 de ani insa dupa 100.000 Km pun pariu ca nici pe masinile rulate in Germania nu mai sunt in parametrii optimi. Se inmoaie, nu mai sunt asa eficiente chiar daca inca isi fac aparent treaba.

Schimbarea lor preventiva tine strict de siguranta ta si a pasagerilor tai, nu doresc nimanui sa trebuiasca sa faca testul elanului pe o serpentina cu amortizoare imbatranite.

La fel si orice e cauciuc, cum ar fi curele, buse, dupa 5-6 ani se intaresc, nu mai au elasticitatea din tinerete.

La fel si pt tot ce-i lichid in motor, dupa 5 ani se recomanda sa inlocuiesti uleiurile.

 

Circuitul ac-ului daca e etans, nu are moarte.

Trebuie adaugat, inlocuit daca pierde sau a trebuit intervenit in instalatie prin inlocuirea unor componente, altfel merge mult si bine.

Dar asta nu inseamna ca un test de presiune al instalatiei la cativa ani nu e recomandat. Asa se va vedea daca e suficient refirgerant in sistem sau nu.

 

Nu zic, daca nu-ti bati joc de masina te tine mult si bine insa unele lucruri e bine sa fie facute preventiv, nu e bine intotdeauna sa astepti sa crape ca sa fie inlocuite.

 

Eu am vazut zilele trecute o Skoda Octavia taxi, motor 1.9 TDI, printre primele modele fabricate, pt ca avea farurile neclare, cu 780.000 la bord si se tinea f bine.

 

Sunt curios daca mai citeste initiaroul topicului posturile, la cati km a ajuns cu dubele sale.

Edited by Muraru Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Asa cum se vede din poza de mai sus 222.222 Km in bord si am spus ca nu am schimbat nimic la suspensiile masinii sau ambreiaj, sau AC, va zic ce scurteaza viata acestor componente: 1. Rotile pe 16,17,etc., suprasolicita suspensiile. Eu am roti mici de 14 cu cauciuc de 80!,(175/80R14),  va dati seama ca la o groapa am cauciuc nu gluma care sa amortizeze socul, fata de cauciucurile gen 65, 45. Desigur ca diametrul exterior al rotii este acelasi, dar cu rotile de 16 simti orice pietricica si la fel o simte amortizorul si bucsele. 2. Masina a fost spalata la spalatorie si pusa pe ea substanta aceea activa doar de 2 ori in toti acesti ani. Am curte, garaj, si o spal cu galeata si furtunul. Substanta activa corodeaza ornamentele, radiatoarele de clima si apa daca ajunge pe ele si degreseaza axele de la stergatoare. 3. Masina nu sta afara daca nu este nevoie. Existenta garajului scuteste motorul de multe porniri la temperaturi negative, lungeste viata bateriei, si chiar a cauciucurilor care nu stau in soare asa mult timp ca la masinile din strada. 4. Ambreiajul este apasat scurt doar la schimbarea vitezelor. Nu tin masina in panta din ambreiaj asa cum vad din pacate ca fac majoritatea soferilor, la semafor nu avansez doar cate 3 cm de 10 ori pana se face verde.

   Atata timp cat masina ia ITP-ul pe cinstite, eu nu o sa schimb degeaba nimic la ea, mai ales ca sunt convins ca piesele puse pe masina din fabrica, chiar daca sunt vechi,  depasesc calitativ piesele din comert noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri