Jump to content

Martor Placute Frana Aprins


tidess
 Share

Postare recomandată

bine v am gasit colegi posesori de polo.

am cumparat de 3 zile un polo 1,2 12 v din 2002 visiniu si frumos, de nu mai reusesc sa o desprind pe nevasta-mea de la volan. asa ca eu tot cu dacia merg.

arata foarte ingrijit si are pe kilometraj numai 31k desi e din 2002. dupa starea masinii par reali. cauciucurile au data fabricatie 2001 asa ca presupun ca sunt cele originale. prin urmare am dedus eu ca ar putea sa fie reali si km. voi ce ziceti? am intrebat pe cineva cu vag-com si mi a spus ca nu poate sa verifice.

acum despre martorul de placute. e un semnal luminos galben in forma de cerc cu niste arcuri de cerc laterale concentrice cu cercul initial si formate din linii intrerupte. mi s a spus ca ar fi de la placute. am dat jos roata din stg cu mecanicul si am gasit firele conectate corect la senzor (vizual) si neintrerupte. placutele pareau de asemenea in buna stare. adica suficient de groase (a spus mecanicul si mi s au parut si mie--dupa standardele Dacia 1300 cu care sunt obisnuit). ma rog, era undeva intre 0.8 si 1 cm grosime.

ar putea fi niste placute neoriginale, fara senzor? ar putea fi placutele epuizate si nu ne am dat noi seama? cel de la care l am luatr zicea ca el a avut tot timpul aprins martorul (in cei 6000km pe care ia facut ). ce parere aveti?

e adevat ca distributia e pe lant? daca da, cum se face intretinerea ei? se schimba lantul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari pentru achizitie. incearca sa o desprinzi pe sotie de la volan :icon_thumright:

legat de placutele de frana, si mie mi sa aprins senzorul la placute (desi placutele le aveam de un an de zile si inca erau in stare buna) dupa ce le-am schimbat si am pus placute noi...stupoare...senzorul tot a ramas aprins.

p.s. vezi ca se pot verifica km cu vag-comul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica nivelul lichidului de frana !

km reali nu ai cum sa-i verifici la masina ta

distributia este pe curea nu pe lant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

merci de informatii

am sa verific nivelul lichidului de frana

cu km am ramas in coada de peste dar nu prea are importanta. eram mai mult curios. oricum am sa i fac o scanare cu vag-comul sa vedem daca gasim vreo eroare. am vorbit deja cu lorand kiss care e de la mine din oras si a fost foarte amabil.

si tu michael cum ai rezolvat problema? sau mergi cu martorul aprins si asta este?

in alta ordine de idei, ca sa mi aduc si eu contributia la bunastarea forumului, va anunt ca am gasit un site cu documentatie vw:

http://volkswagen.msk.ru/

nu stiu daca a mai fost postat. daca da, scuze. din pacate e in limba lui tolstoi si, ceea ce e si mai grav pdf-urile sunt facute din imagini scanate, asa ca nici o sansa de traducere automata. eu ma uit la poze ca si copii de gradinita.

pentru traducerea paginilor eu folosesc babelfish.altavista.com

Modificat de tidess
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am stins martorul din bord cu ajutorul vag-comului, ca sa nu raman cu el aprins mereu in bord.

si vezi ca poti afla km reali tot din vag-com.

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

asadr, a fost nevasta-mea cu ea la autoworld si au desfacut baietii de acolo tot circuitul care s a dovedit a fi impecabil. pana la urma s au decis ca e de vina afisajul din bord si au sugerat sa il schimb contra sumei de 10 milioane. am decis ca nu e cazul. dupa remontarea bordului beculetul s a stins. a ramas stins aproximativ 24 de ore dupa care s a aprins din nou. acum e aprins la loc. lichidul de frana pare in regula. daca mai aveti ceva sugestii sunt binevenite. am sa va tin la curent cu evolutia situatiei. desi nu cred ca se va mai schimba mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aceeasi problema e si la masina sotiei ....delegind pe unul si pe altul sa se ocupe de masina, placutele fata au fost schimbate degeaba (aproape noi), alt mecanic a zis ca are senzor si la roata dreapta spate, s-au schimbat si sabotii (astia erau aproape pe duca si pirghiile de la frina de mina aproape blocate) - altul a zis ca ala e de la ABS, nivelul lichidului e in parametri la nivel si ma gindesc ca ori o fi sonda din vas sau e lichidul de vina.

Lampa asta s-a aprins anul trecut prin Mamaia cind se mergea bara la bara si am folosit din greu acceleratia si frina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit intradevar o schema de fabia din 2002 care avea senzor si pe spate dreapta. la mine acum se stinge si se aprinde intermitent. cam cand vrea el. in schimb... de la marea reparatie mi se resteaza computerul de bord dupa voia lui. adica cand si cand.... se sterge tot inclusiv ceasul si km partiali. ma cam enerveaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
morpheus2006

are cineva idee cam cam mai mergi cu placutele uzate? adica din clipa in care ti s-a aprins becul cam cat mai ai de mers ca sa fie totul ok?

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1000 km,dar n-am incercat.Am mers aprox.500km.

Modificat de dpolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

smariansilviu

Si la mine s a aprins becul si am fost la service si cei de acolo au zis ca discul a atins zenzorul undeva in lateral , am vazut si eu placuta cu senzorul respectiv si era atins putin firul acela de la senzor si au zis ca pot sa mai merg cu ele asa cel putin 1000 de km ,placutele nu erau duse de tot mai au pana la fier, acum depinde de fiecare in parte , eu zic sa te duci la un service si o sa iti zica cei de acolo daca mai poti merge asa cu ele sau trebuie schimbate, oricum daca nu sunt duse de tot poti sa mai mergi cu ele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

E greu de spus exact cat mai poti merge asa depinde f. mult de stilul de conducere. Poti merge 100 km dar si 1000 km. Asa cum rezulta din imaginile de mai jos becul in bord se aprinde dupa ce placutele s-au uzat cu aprox. 2-3 mm, mai poti merge asa pana la limita max. admisa de 7mm grosime.Sper ca raspunsul meu sa-ti fi fost de ajutor. Sfatul meu este sa le schimbi cu prima ocazie.

Safe drive. :) post-10189-1210789663_thumb.jpg

post-10189-1210789653_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

morpheus2006

Multumesc de raspunsuri, dar sa continuii povestea.... acum numai e aprins deloc. Cand se aprindea se aprindea dupa 10 minute de mers ... acum fac bucurestiul in doua si nu se aprinde nimik. hmmm oricum cuidat si am sa merg sa vad despre ce este vorba exact sa nu ma trezesc ca am nevoie de frana si nu mai am placutze :D.

Salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Asa cum rezulta din imaginile de mai jos becul in bord se aprinde dupa ce placutele s-au uzat cu aprox. 2-3 mm, mai poti merge asa pana la limita max. admisa de 7mm grosime.

Nu e chiar asa, atat din imagini cat si din experienta proprie (acu 3 zile am schimbat placutele), martorul pe bord se aprinde cand mai sunt 2-3 mm din placute. Adica poti folosi din ele 14-3= 11 mm pana sa trebuiasca schimbate. Aia 7 mm sunt cei 2-3 + grosimea suportului placutelor.

Una peste alta, mie mi s-a mai aprins odata dupa ce am schimbat placutele pe fata si curatat/uns sabotii de pe spate (care nu necesitau schimbati, zic ei). Stiti careva daca exista si la tambur senzor de uzura? Daca le-au uns cum au spus ei, de ce ar mai scartai din cand in cand in spate cand apas frana?

Daca va e utila informatia, la Delcar au costat asa :

  • manopera inlocuit placute : 70 RON
  • placute : 253 RON
  • curatat saboti : 50 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Este un circuit normal inchis acolo, la uzura placutelor se intrerupe circuitul si se aprinde senzorul.

Se poate testa foarte simplu:

- demontat roata;

- scos conectorul cu firul care vine din placuta din priza de pe telescop - acum becul in bord ar trebui sa fie aprins;

- o agrafa de birou indoita in forma "U" introdusa in priza, sa faca contact in ambele parti - acum becul ar trebui sa fie stins.

In modul asta se vede daca este problema la circuit sau in placuta de frana.

By the way: Cand am luat masina, am mers cu ea pana cand m-a deranjat zgomotul de fier pe fier la franare.

Stiam ca am senzor, stateam linistit, dar cand am desfacut am gasit placutele tocite 100% si o sarma bagata acolo sa faca scurt pentru senzor. Am avut noroc ca am circulat pe zapada in perioada aceea cu ea si nu am avut nevoie de frane puternice.

Multa grija cu franele ca nu e de glumit :P

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Multumesc lui Ciobu pentru corectare si precizari. Din cate stiu eu senzor de uzura la saboti nu exista iar limita admisa - vezi poza :P post-10189-1212582715_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am mai fost odata la service sa vad ce e cu martorul de placute (tocmai schimbate). La testul cu VAS nu au gasit nimic. Contactele erau ok. Probabil nu au fost initial conectate ferm in priza de care amintea Klauss78.

Are cineva idee de ce ar putea scartai la tambur ceva, numai atunci cand dau drumul pedalei de frana, deci nu atunci cand o apas sau cand trag/dau drumul la frana de mana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Te pot ajuta cu desenul urmator,post-10189-1212860588_thumb.jpg :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Stie cineva ce "Control module" trebuie selectat pentru a testa (reseta) martorul din bord (placute frana) cu ajutorul vag-comului ?

La fel ce "Control module" pt. a vedea km. reali ?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le luam pe rand. Pentru a testa martorul "placute frana" intri in modul 17 (dash panel insert) si selectezi 03 (Final control diagnosis); pentru a sterge(a-l face sa nu mai apara) martorul "placute frana" trebuie sa recodezi "bordul". Intri in 17-07-si urmeaza un cod din 5 cifre care poate sa difere in functie de tipul bordului; kilometrii reali din ce am auzit se pot citi numai cu vag-com de la 6.07 si ulterior si nu stiu cum pt. ca eu nu am decat 4.09 :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja devine enervant martorul asta nenorocit. (parca sunt un mafiot la proces :P ).

Se aprinde d'amboulea, fara sa ii faca nimeni nimic la frana. Toate indiciile duc catre o problema electrica sau electronica dar nu stiu de unde sa o apuc. Placutele sunt noi si conectate ok la cablul respectiv. Culmea, un prieten imi zice ca 2 colegi de-ai lui au aceleasi simptome, tot la masini VW.

Asadar o punem de o diagnoza cu VAG-ul. Unu face rost de cablu, unu de laptop cu serial...etc :vaidecapulmeu:.

Intrebarile sunt astea: daca se intampla din cand in cand, imprevizibil, ce si unde resetez? Pot vedea ce a provocat aprinderea martorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

sal oameni buni. Am şi eu un passat din 2000, mi s-a aprins martorul

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Schimbat placute de frana ieri la 39.995 km. Ajunsesera la senzor. Operatiune relativ usoara (bine....din punctul de vedere al privitorului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu :D schimbat saboti tambur spate 134000 km.....145 lei....i-am schimbat singur....mi s-a parut destul de usor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!