Jump to content

FRANA DE MANA


bubu
 Share

Postare recomandată

Stie cineva din ce cauza frina de mina nu are eficienta :D , chiar trasa la maximum? Sa fie cablurile, arcurile de la tambure, tamburii, alte maruntaie de la frinele de spate? Mai stie cineva si cum se drege asa pocinog? Mesterii care au mesterit la frinele broastei mele au facut-o cit de cit, pe urma am gasit tija pe care apesi sarita din maneta. Domnu Mihaiachi a mesterit si el ceva, spunind ca ne vom ocupa de ea ca lumea ulterior. Tija n-a mai sarit, da cind m-am dus la broasca, era s-o busesc spate in spate cu un Nissan Terrano. Am bagat-o repede la loc in viteza, fiindu-mi frica sa nu fac vreo timpenie tocmai acu, cind mai am citeva zile pina imi ridic permisul.

Va multumesc! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am strins de piulitzele din capatul cablurilor pina la refuz. Am tras frina de mina pina sus, chiar foarte sus. Ne-am opintit in ea si statea pe loc. Daca aveam timp, mai surubaream si in roate, dar n-a fost. Am gasit-o apoi relaxata. Cind te referi la reglaje, te referi si la reglajul din piulitza aia stelata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca nu e reglata si de la stelute, "jeaba" !.

PS Vezi ca-s cate 2 stelute / roata. S-a mai discutat despre asta pe aici - se regleaza sa se auda sabotii ca "mangaie" usor tamburii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind te referi la reglaje, te referi si la reglajul din piulitza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubu ,la tine problema este mai complicata sau ma rog mai simpla :D ,din cate inteleg dupa ce ai strans cablurile si frana de mina tinea beton ,acestea aparent fara nici un motiv s-au lasat si frana de mana nu mai tine. Am patit o chestie similara verifica daca nu cumva unul sau ambele cabluri au iesit din santul prin care trec la iesirea din tunel spre maneta si mai verifica daca cablurile se misca corect prin camasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca dupa ce stringi la maxim cablurile se lasa cred ca e o problema la cabluri...adica s-ar putea ca sa trebuiasca schimbate cablurile....cel mai bine ar fi sa le sscoti si sa te uiti la ele nu cumva sa inceapa sa se rupa...tragi frina si se mai rupe o sirma si tot asa :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubu, trebuie umblat la reglajele alea de la rotzi, dar de obicei alea sunt intzepenite. Din pacate sapt. asta si cea aviatoare n-am timp deloc. Apropo, vineri sau sambata plec la Vama, te pasioneshte? Cu escala juma' de ora la moshie, itzi mai vezi si tu brotacul verde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus-o, daca s-au belit cablurile! Cam 800 k bucata! Ferodourile sunt destul de groase, dar niste baieti de la Ciclop mi-au zis ca sabotii tot trebuie schimbati, fiindca sunt prea vechi si prea uscati.

Salut Bubu! Nu locuiesti in Dr. Taberei?
Ba da! Dupa tine am alergat saptamina trecuta, doar ce turnasem o BR in mine.

Dragi tovarasi, omul si-a luat broasca de 2 luni si statea pitit, noroc ca l-am agatzat eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca au vrut sa zica ferodoul de pe saboti...am avut si eu ferodou de rezerva dar era atit de vechi incit se spargea....de fier uscat nu am auzit sau o fi vreo gaselnita de-a mecanicilor pt ati vinde ceva la supra pret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaa ! Gata, mi-a cazut fisa !!! Bubule, ala ti-a batut obrazu ca ii e sete !!!! Ca e sabotu uscat !!!! :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ferodouri ma gindeam si eu, de aia am zis ca trebuie schimbati sabotii! Cine mai sta azi sa-ti pingeleasca sabotii originali cu ferodouri noi? Nu va mai legati de greseli de stil, sa induceti poporului ideea eronata ca sint la fel de habarnist ca acu juma de an! Sint putin mai documentat, am aflat ca toate cel patru roti de broasca sint rotunde! Nu sint sigur insa de forma rotii de rezerva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine mai sta azi sa-ti pingeleasca sabotii originali cu ferodouri noi?

Cine ? Eu !!!! Ca n-am avut niciun junghi sa pun pe sabotii mei de 40 ani niste ferodouri de anul asta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine mai sta azi sa-ti pingeleasca sabotii originali cu ferodouri noi?

Bubu, ma enervezi! auzi, cine pingeleshte.... Oricine are suficient kap si o tzara de indemanare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cuie de aluminiu, si ferodouri pe masura, cu gauri sa se potriveasca. Si scule cit de cit, nu trusa de ungii a consoartei. La halul in care bibilesc eu, ultrapedant, mi-ar lua 6 LUNI sa epuizez istoria finarii pentru a intzelege printzipul de functionare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si io am pus de Wargurg.. nu erau gauriti, da' cu mai multe capete luminate am reusit.. gauta de trecere cu burghiu mic, apoi taiat capatana unuia pentru capul de nit si pus in bormasina burghiul si peste burghiu o teava de cupriu ca limitator.. la fel am facut si discul de ambreiaj la o Skoda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, poate ai si tu dreptate... Eu oricum am facut adaptari de genul ferodou nituit pe sabot pe care ferodoul original era lipit- cum e la trabi de ex.....N-a avut nici o greatza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cuie de aluminiu, si ferodouri pe masura, cu gauri sa se potriveasca. Si scule cit de cit, nu trusa de ungii a consoartei. La halul in care bibilesc eu, ultrapedant, mi-ar lua 6 LUNI sa epuizez istoria finarii pentru a intzelege printzipul de functionare!

Bubule !!! Stai, nu dispera ! Ferodourile originale, in cutia lor au si niturile. Sunt de-alea gaurite, ca la pantofi :scratch: . Tre' doar bagate pe gauri si facut guler cu un dorn. Treaba de 10 min / sabot

(Am in pregatire un articol cu poze pe tema asta, va apare pe R si R )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa-l lamurim pe om: deci daca se toceste ferodoul de pe saboti acesta se inlocuieste cu altul nou prins cu nituri...era par ca pe undeva un topic despre ateliere care fac din astea...si nu e mult....

eu ramin totusi la ideea ca, cablurile au inceput sa cedeze si de aia ii se slabeste merau fina de mina....oricum grosimea ferodoului este de numai 0.5 cm deci daca ai stringe cablul ar trebui sa tina.......pina la urma problema lui este frina de mina si u ferodoul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da domne, n-are legatura ferodoul cu frana de mana. Eu aveam ferodourile tocite ca frecau niturile deja, si aveam frana de mana. As merge totusi pe ideea reglarii sabotilor din stelute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da :salut: , da' trebuie sa desfaca si tamburii sa vada daca sunt actionati cand trage de frana de mana :scratch: .... stelutele parca merg rotite si cu oala pusa :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da merg prin gaurile de jos...bagi o surubelnita si invirti de stelute pina cind incepe sa hirsiie de tambur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tamburii cu cinci prezoane se poate sigur! Au o gaura prin care se introduce o surobelnitza cu care se scocioraste in piulitzele alea stelate. Eu mi-aduc aminte ca nenea ala a rotit cu uncleste de piulitzele astea, care sint dintr-un metal galben. Deja cred ca stiu ce are sistemul de frinare de mina, pe baza unui ratzionament simplu: cum cablurile costa o avere, e clar ca numai eu am ghinionul sa trebuiasca sa le schimb, fiindca s-ar putea ca cele vechi, din cauza tensiunii la care au fost supuse atita vreme, sa fi inceput sa se ciufuleasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica a zacut in garaj cu frana de mana trasa ????? Dumnezeule ! Eu nici peste noapte n-o las asa ! - asta de cand am patit-o intr-o iarna sa mi se lipeasca sabotii cu gheata de tambure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!