Jump to content

Trepidatii la relanti


skoda2003
 Share

Postare recomandată

vreo bobina de inductie?

Aflam maine. Poate din cauza bobinei sa scoata fum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Dragi colegi de suferinta, am o Skoda Fabia din 2003 in posesia careia nu am intrat de foarte multa vreme, mai exact de 2 luni. Nu stiu foarte mult despre aceasta masina care la pana acum se pare ca nu mi-a inselat asteptarile. Problemele pe care le am sunt o trepidatie la relanti si check enginul care nu se stinge. Din cate stiu eu becul de check engine sta aprins in momentul in care una dintre sondele lambda nu mai functioneaza in parametri. Poate ma ajutati si cu un service unde imi poate spune si care este dusa s-au daca le pot masura singur. Problema cu trepidatiile la relanti nu stiu din ce poate fi. Si ar mai fi o problema cu becul ce are pe el desenat o baterie, acesta stingandu-se cateodata foarte greu. De mentionat aici este faptul ca toti consumatorii imi functioneaza la parametri normali fara variatii de tensiune, atat doar ca la pornire uneori acest martor se stinge mai greu si scoate si biipul acela de avertizare. Rog cateva sfaturi utile care sunt sigur ca imi vor fi benefice. Multumesc anticipat.

SKODA FABIA 1.4MPI

______________________

salutare! Am un VW Golf 4, 2001, 1.4 motor AXP, benzina

Sunt npu pe forumul asta , deci se pare ca nu prea am cum sa adaug un topic nou, asa ca am aplicat la cel care se pare ca are legatura cu problema mea.

Acum ceva timp motorul a inceput sa aiba mici trepidatii la relanti, in sensul ca mototul nu mai mergea rotund. Dupa alte cateva sute de km parcursi mi-a aparut "check engine". Am scanat apoi cu VAgCOM si mi-a data eroare la sonda LAMBDA. Precizez ca pe langa problema cu motorul crescuse semnificativ si sonsumul, scotea fum negru si ave aun miros inecacios. Am fost la un service, am schimbat una din sondele LAMBDA (cica sunt 2), o sonda care nu e orginala cika,dupa o noua scanare masina parea ca masina functioneaza in parametri normali.

Dupa schimbarea sondei, motorul merge ok, mai are doar f mici variatii ale acului la relanti, dar se mentine la 850 rpm. Consumul insa pare inca f mare, adica aproximativ 15-16% in oras. Cam mare, zic eu. Plus ca pare sa scoata stropi pe la esapament (cika ar fi de la condens). In afara de asta, temepratuta vad ca nu prea mai ajune la 90 grd, se opreste undeva pe la 80 grd, iar dc ajunge la 90 de grade, temperatura scade din nou , fenomenul asta apare chiar dc sunt inca cu masina in mers.

Va rog sa ma ajutati !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul cred ca trebuie verificat,apa normal trebuie sa stea la 90 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul cred ca trebuie verificat,apa normal trebuie sa stea la 90 de grade

Si eu am avut problema cu termostatul dar la mine cand mergeam cu 60 km/h scadea la min. acul. ( 10 grade) . Incearca faza cu cartonul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

De ceva vreme incoace masina a inceput sa trepideze la relanti chiar daca motorul e rece sau cald. Am facut o diagnoza cu vag-com si nu am nici o eroare. In urma cu o saptamana mi s-a aprins check-engine chiar dupa ce am alimentat. Eroarea era de la valva EGR. Am curatat valva, am readaptat-o si am sters eroarea dar trepidatiile sunt prezente in continuare. Bujiile au fost schimbate la revizia din mai, cat si filtrul e benzina. O fi de la calitatea benzinei? Alimentez cu carerra 95.

Modificat de bogdan_cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, care-i "valva EGR" la masina ta? (1.2 HTP)? Nu cumva ai eroare la electrovalva de la canistra recirculare vapori din rezervor? Pune defectul aici sa-l vedem si noi.

2. Ia o complresie la motor si posteaza rezultatele.

3. Ai ultima versiune de soft pe calculatorul de motor?

P.S. functie de raspunsuri vom muta discutia la topicul de 1.2-uri (unul maaare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17811 - EGR System: Regulation Divergence

P1403 - 35-00 - -

Asta este eroarea ce a dat-o. Am electrovalva aceea dar am si egr. Motoarele azq au egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa ii mai fac. Masina trepideaza foarte tare la relanti si a inceput si turatia sa fluctueze. Eroarea e tot aceea ca cea din postul de mai sus. Ce pot sa ii mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii. Am avut zi de curatat motor astazi adica am scos iara egr-ul si l-am curatat. Masina facea la fel si mi-a venit ideea sa dau jos clapeta de acceleratie sa o curat. Zis si facut, cand am dat-o jos pe dinauntru era o mizerie intarita mai ales in zona clapetei ca nu se putea adapta nici clapeta de acceleratie. Am curatat cu benzina si multe carpe si pensula si acum totul e ok. Pe langa asta am mai curatat si teava aceea ce leaga egr-ul de clapeta de acceleratie ca era murdara, aproape infundata cu mizerie. Acum totul e in regula, masina nu mai trepideaza deloc si merge foarte bine. Poze nu am putut sa fac pentru ca nu-ti venea sa pui mana pe nimica. Daca aveti probleme cu trepidatul si turatie instabila la relanti se pare ca si aceasta e una dintre probleme.

Modificat de bogdan_cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ,

Am si eu aceeasi problema...insa se pare ca unul din pistoane nu are compresia ok(sau cel putin asa mi-au zis la service).te rog mult imi spui si mie unde gasesc valva EGR si mai ales care clapita de la acceleratie ai curat-o ( as vrea sa incerc si eu inainte sa trebuiasca sa ii schimb sonda lambda 1 ).Merci anticipat.

PS:Niste poze mi-ar fi de mare ajutor! :icon_thumright: :Driver:

Modificat de zinvelium
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zinvelium, te rog detaliaza daca ai informatii: ce-nseamna compresie not-ok? Daca ai niste valori te rog sa le postezi, daca nu iti recomand sa le ceri service-ului.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor!

Am o Skoda Fabia 1.4 MPI 2001. Acum o saptamana am facut schimbul de ulei ( Castrol ) si filtru. La prima pornire, efectuata de mecanic, motorul a trepidat ff puternic ...chiar si mecanicului i s-a parut ciudat si m-a intrebat daca i-am schimbat bujiile. Problema mea este ca masina nu a vut niciodata un asemenea comportament pana sa i fac acum schimbul de ulei. O am de aprox 2 ani si inca de cand am cumparat-o i-am schimbat bujiile. Schimburile de ulei i le-am facut mereu cu Castrol, dar niciodata nu a facut asa. Acum, uneori cand o pornesc variaza relantiul si scade pana la 600 de turatii,isi revine sau se aprinde martorul de baterie si se opreste motorul. Este posibil sa fie din cauza uleiului? Cei care mi l-au schimbat spun ca nu are cum pt ca daca nu era bun uleiul nu pornea deloc si se ineca motorul. Nu stiu ce sa cred pt ca nu a mai facut niciodata asa. Bateria e si ea schimbata acum un an, sigurantele de pe ea la fel. Dati-mi un sfat ,va rog! As vrea sa plec cu ea in Moldova acum de Paste si am cam 1000 de km dus-intors de facut. Am unele retineri...Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Este posibil sa apara anume "balbaieli" si din cauza unui carburant necorespunzator insa nu ar fi exclus ca problema ta sa apara si din cauza clapetei murdare, bujiilor neschimbate la vreme (cartea zice ca la 60.00km) trebuie inlocuite. Nu cred ca vei avea probleme la drumul de 1000km in sensul in care vei ramane cu masina undeva dar, dupa ce te intorci ar fi bine sa faci la ea si operatiunile de mai sus: curatare/adaptare clapeta, inlocuire bujii, verificare/inlocuire cartus filtru aer, eventual o curatire de injectoare. E drept, sunt cam multe, cam multi bani deodata, dar trebuie facute (noroc ca nu prea des).

P.S. bine-ai venit pe forum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult! Sa inteleg ca e posibil sa nu fie din cauza uleiului....desi am sunat acum la Service Skoda Tg Jiu si au zis sa vin la ei sa o testeze cu vag-com si sa aduc si bidonul de ulei de la schimb. De cand am schimbat bujiile am aproximativ 50000km facuti cu ea,iar filtrul de aer e schimbat in noiembrie. Oricum, o sa o verific si revin cu detalii. Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar avea de ce sa fie din cauza uleiului. Daca respecta norma VW prescrisa pentru tipul tau de motor - VW 502.00/504.00 (trebuiau sa verifice mecanicii inainte de a pune uleiul in motor, doar e service de reprezentanta) atunci totul e in regula. S-ar putea sa iti recomande curatire clapeta+injectoare, n-ar fi rau sa accepti lucrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul a fost CASTROL MAGNATEC 10W40, Caracteristici: ACEA A3/B3/B4 ; API SL/CF ; MB 229.1 ; VW 505 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea este ce trebuie. Specificatiile complete pentru motoare benzina (inclusiv al tau):

Standard VW 501 01, VW 502 00 or VW 504 00. Al tau este 505.00, folosit pentru diesel, si mai este si 10W40, cu vascozitate nu prea buna pentru functionarea la rece insa, chiar si-asa, uleiul necorespunzator s-ar traduce in prima instanta intr-un zgomot (tzacanit) mai pronuntat al motorului la functionarea la ralanti, nicidecum balbaieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic. De cand o am acesta este al treilea schimb de ulei, facut cu acest tip si niciodata nu s-a comportat astfel. Nu sesizez nici un tzacanit la motor...doar ceea ce am spus anterior. Masina nu face asa la prima pornire dimineata; astazi a fost a doua ora cand a trepidat relantiul si, la fel ca prima data, la jumatate de ora dupa ce am mers cu ea 60 km, pornind-o pt a ma deplasa iarasi. A scanat-o cineva acum cu un MAXSCAN VAG405 si a dat eroarea aceasta P1141 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value si P0441. Ce inseamna asta?

Si inca ceva : faceti-ma sa inteleg...eu cred ca relantiul este dat de calculatorul masinii si nu de clapeta de accelaratie, care daca ar fi murdara ar sta blocata si putin turata.

Modificat de Diana...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dat de calculatorul de motor cu ajutorul bobinei de inductie/bujiei prin reglajul avansului la aprindere, prin comanda catre injectoare pentru dozarea corecta a cantitatii injectate si prin clapeta de acceleratie pentru stabilirea corecta a cantitatii de aer necesar arderilor. De aceea ti-am zis mai sus de toate astea: bujii, clapeta, injectoare. Clapeta la ralanti sta aproape inchisa dar calculatorul de motor face mici reglaje ale ei functie de ceilalti parametri si tocmai in acea pozitie (foarte putin deschisa) clapeta va face probleme daca este murdara (evident nu va face in sarcina mare a motorului unde ea se va deschide larg si de bine, de rau, tot intra aer in motor). Iata deci justificarea necesitatii operatiilor de intretinere recomandate de mine mai sus.

Mai mult decat atat, defectul inregistrat poate fi interpretat astfel: neputand corecta deschiderea clapetei pentru a mentine turatia de ralanti, calculatorul de motor este nevoit sa o mentina injectand mai mult carburant (mai mult decat are el planificat s-o faca in anumite conditii). De-aici probleme in lant: carburant injectat peste masura in conditii de lipsa aer=> nivel noxe crescute citite de sondele lambda, pe care incearca sa le corecteze si de-aici problema intra intr-o faza ciclica.

Repet, nu uleiul este cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles. Merci mult! Daca stau sa ma gandesc, de cand am luat-o a dat uneori la testare cu Vag-com o eroare legate de noxe sau ceva de genu acesta ( nu imi amintesc acum exact eroarea). Dupa sarbatori voi merge cu ea la Skoda sa vad ce fac. Sper sa nu imi faca probleme pe drumul asta de 1000 km.

Modificat de Diana...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai compresia era in felul urmator ( banuiesc ca in atm sau bar)

Primul piston (cel din fata soferului,sau mai bine spus de la dreapta la stanga cum te uiti la masina din fata).

Primul piston : 12 (atm?)

al 2-lea si al 3-lea 11

ultimul : 7 .

Precizez ca constatarea nu s-a facut l o reprezentatnta Skoda ( si la BN sunt mai mult carpaci decat mecanici),plus ca in urma scanarii masinii mi-au spus ca Sonda lambda 1 are o deficienta de incalzire deci trebuie schimbata.Inainte de astea voi incerca sa schimb maine totusi bujiile.

Sper ca au fost ok informatiile.

Peace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!