Jump to content

Ajutor!numai Am Frane!


time
 Share

Postare recomandată

Nu e normal sa joace placutele pe etrier. Sigur ceva ai scapat la montaj.

Eu zic sa demontezi sa sa pui din nou cum trebuie. De data asta mai cu atentie. Cauta-le pe alea vechi si fa o comparatie la dimensiuni. Ai o poza cu sistemul de franare ? Seamana cu ce e aici ?

post-2844-1179577527_thumb.jpg

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • time

    59

  • I_am_Stealth

    17

  • Muffi

    15

  • marius_n69

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am revenit cu un set de poze!

in primele 2 poze,va arat cat de aproape este Etrierul de Janta!Chiar imi atinge janta si imi freaca pe interior!

...

OBSERVATI IN POZELE 4,6 SI 7 URMA LASATA (MARCATA CU SAGETI ALBE) DE ETRIER IN INTERIORUL JANTEI

POZELE 3,4 SI 5 in cazul de fatza!

.....

in poza 6...se obsreva urma lasata pe ETRIER,datorita procesului INEXPLICABIL ptr. mine de frecare cu JANTA!

post-11878-1179606178_thumb.jpg

post-11878-1179606315_thumb.jpg

post-11878-1179606521_thumb.jpg

post-11878-1179606667_thumb.jpg

post-11878-1179606705_thumb.jpg

post-11878-1179606871_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7,8,9-poze cu roata data jos

...

...

...

10,11,12,etrier demontat

.

.

13,14,15,16 placutele de frana si discurile-VECHI SI NOU

.

.

.

.

post-11878-1179614065_thumb.jpg

post-11878-1179614138_thumb.jpg

post-11878-1179614179_thumb.jpg

post-11878-1179614205_thumb.jpg

post-11878-1179614339_thumb.jpg

post-11878-1179614382_thumb.jpg

post-11878-1179614539_thumb.jpg

post-11878-1179614685_thumb.jpg

post-11878-1179614751_thumb.jpg

post-11878-1179614792_thumb.jpg

post-11878-1179614827_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pozele cu janta si etrierul julite rezulta ca etrierul sta mai in afara decat trebuie in pozitia de repaus (asa se explica disparitia harsaitului in momentul franarii).

Cauza este sistemul de culisare al etrierului blocat pe pozitia strans.

Se vede acest lucru in poza 13

Sistemul ala trebuie sa se miste inainte inapoi foarte usor.

Trebuie desfacut, scoase miezurile alea si curatat totul foarte bine, uns cu ulei si pus la loc, si verificat ca, la mana, se misca usor.

Apoi, la montaj, dupa ce strangi suruburile, pui niste capace (ar fi tebuit sa aiba ele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pozele cu janta si etrierul julite rezulta ca etrierul sta mai in afara decat trebuie in pozitia de repaus (asa se explica disparitia harsaitului in momentul franarii).

Cauza este sistemul de culisare al etrierului blocat pe pozitia strans.

Se vede acest lucru in poza 13

Sistemul ala trebuie sa se miste inainte inapoi foarte usor.

Trebuie desfacut, scoase miezurile alea si curatat totul foarte bine, uns cu ulei si pus la loc, si verificat ca, la mana, se misca usor.

Apoi, la montaj, dupa ce strangi suruburile, pui niste capace (ar fi tebuit sa aiba ele).

Muffi,asa m-am gandit si eu!

Pozitia etrierului este prea in fata datorita placutelor de frana(noi).Am sa curat si am sa ung-dar am o intrebare...musai sa ung cu ULEI?Sau pot sa folosesc si vaselina?

Chestia este sa sunt 75% sigur ca imi mai trebuie si o pompa noua de frana...deoarece la primull test facut de mine la repezeala-din cauza ploii-se pare ca nu am presiune indeajuns in sistemel de franare,pistonul din etrier retragandu-se mai mult decat trebuie,lasand etrierul sa se apropia prea mult de janta,chiar atingand janta.

Repet....harsaitul disparea in momentul cand actionam frana...desi frana nu aveam(ceva presiune mica in sistem aveam)

Ridicand piciorul dupa frana...la 2 sec. harsaitul aparea-aici vin cu ipoteza retragerii pistonului din etrier PREA MULT datorita

lipsei de presiune corespunzatoare in sistemul de franare!

ALTFEL...NU-MI EXPLIC!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pozele pe care le vad(poza 7 din prima serie)ai montat gresit siguranta acum ai montat capetele siguranteiintre etrier si suport si din aceasta cauza iti freaca etrierul de cerc(roata)si ai si acel joc de pastile cum spuneai tu ,in acest mod cum este montata acum acea siguranta iti inpinge etrierul inspre cerc,(extremitatea sigurantei acum o ai montata sub suportul etrierului)in mod normal aceasta trebuie montata peste suport ca sa tina etrierul atras inspre suport,slabeste suruburile de la etrier scoate siguranta (acea sirma elastica care se vede in poza 7 din prima serie deasupra pastilelor)si monteazo cu acei umeri(extremitatile)peste suportul etrierului.daca te ajuta putem lua legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea sa iti explic ce se intimpla in cazul cum il ai tu montat in acest caz:as ruga intii moderatorii sa ma scuze daca o sa fiu obligat sa scriu cu anumite litere dar as vrea sa ma fac inteles,dupa mine este cineva care isi risca masina pentru o bucata de sirma(un arc ).Deci montindulin acel fel(pozele de la 1 la 7)etrierul iti sta cish(strimb)fata de suportdin cauza arcului care il tine mereu inpins inspre infata(de acea el iti atinge in disc),in momentul cind tu pui frina(acel sunet dispare)etrierul incearca sa se puna paralel cu suportul(din cauza presiunii din circuitul de frinare)dar nu reuseste pentru ca in mijloc se afla acei umeri ai arcului si deci tu nu ai frine 100%deci toata problema este de la arcuri(siguranta etrierului).Ti-as sugera sa nu folosesti ulei sau vaselina in toate locurile care sint foarte aproape de disc si pastile intrucit la viteza mare si frinari lungi sau cele scurte(de urgenta),discul si pastilele ajung la temperaturi foarte inalte si sar putea ca uleiul sau vaselina sa iti ajunga pe disc sau pastile,in acel caz nu iti explic cam ce sar putea intimpla.Monteaza corect acel arc(sirma)si ai sa vezi ca totul o sa fie ok,bafta si spune-ne daca ai reusit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mister solved :blink: ! Cum banuiam montaj eronat.

Acum priveste ca pe o chestie buna: macar stii care e cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pozele pe care le vad(poza 7 din prima serie)ai montat gresit siguranta acum ai montat capetele siguranteiintre etrier si suport si din aceasta cauza iti freaca etrierul de cerc(roata)si ai si acel joc de pastile cum spuneai tu ,in acest mod cum este montata acum acea siguranta iti inpinge etrierul inspre cerc,(extremitatea sigurantei acum o ai montata sub suportul etrierului)in mod normal aceasta trebuie montata peste suport ca sa tina etrierul atras inspre suport,slabeste suruburile de la etrier scoate siguranta (acea sirma elastica care se vede in poza 7 din prima serie deasupra pastilelor)si monteazo cu acei umeri(extremitatile)peste suportul etrierului.daca te ajuta putem lua legatura.

MARIUS ....O BERE DE LA MINE CU PRIMA OCAZIE CAND NE INTALNIM!!!

Ai avut perfecta dreptate....sigurantele de sarma montate pe etrier erau puse gresit!Am fost si am vazut la un Audi parcat pe strada sigurantele montate in modul corect!Exacta cu ai spus tu!Acum inteleg de unde venea acel harsait de metal,si zgaraietura aia urata de pe interiorul jantelor!

O BERE pentru Marius!!!!Cu prima ocazie cand vi in tara!Apropo...de unde esti de fel?

Chestia cu franele nu am rezolvat-o inca...dar and timpul si vreme imi vor permite,o voi face!

Va tin la curent!

Marius....thanx! :lol:

mister solved :) ! Cum banuiam montaj eronat.

Acum priveste ca pe o chestie buna: macar stii care e cauza.

Ca sa vezi un rahat de siguranta de etrier cum iti poate zgaraia jantele!

Stiam eu ca ceva imi scapa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul la nevoie se ajuta,mersi pentru bere,de loc sint din bacau,ce nu am inteles este ce probleme mai ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul la nevoie se ajuta,mersi pentru bere,de loc sint din bacau,ce nu am inteles este ce probleme mai ai?

Salutare Marius...in momentul de fata NUMAI AM NICI O PROBLEMA!!!Sunt tare,tare FERICIT!

AM FRANEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Un rahat de SIGURANTA la ETRIER mi-a mancat zilele!!!!!

Am prins vreme buna,si in 45 de min,am fixat asa cum mi-ai spus TU!

iTI MULTUMESC MULT!! :lol:

Nu stiu cum o sa ne intalnim...dar chiar vreau sa te cinstesc cu o bere,2...9!! : :lol:

Tinem legatura!!

PS

De unde ai cunostinte de mecanica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am numai 4 masini in familie si pina acum nu am ajuns la mecanici,am lucrat ca electromecanic si am avut ocazia sa pun mina in mai multe marci de masini dar sint fan inrait de audi(am inceput de la un 80 butoias la care i-am montat toata mecanica de la un 80 din 95)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Ehe, bine ca s-a rezolvat time. Vai ce simplu a fost! Alta data fa si tu poze "inainte" si "dupa" ca sa nu mai ai probleme. Eu asa fac de multe ori cand desfac una alta... Tocmai mi-am schimbat si eu azi discurile pe fata.

PS, tocmai era sa iti sugerez ca poate nu ai jantele originale pe ea si offset ul nu e bun si de aia freaca cu placutele noi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehe, bine ca s-a rezolvat time. Vai ce simplu a fost! Alta data fa si tu poze "inainte" si "dupa" ca sa nu mai ai probleme. Eu asa fac de multe ori cand desfac una alta... Tocmai mi-am schimbat si eu azi discurile pe fata.

PS, tocmai era sa iti sugerez ca poate nu ai jantele originale pe ea si offset ul nu e bun si de aia freaca cu placutele noi :rolleyes:

Am sa fac man!Chiar ma gandesc sa-mi schimb si discurile si placutele pe spate oare peste ce necaz am sa mai dau?

STIE CINEVA CUM ESTE FRANA DE MANA sau cum actioneaza LA UN A6 DIN 2001?

Marius.....ai vreo idee?

wolfydRg-ai cumva si schema sistemului de frana pe spate?

are cineva?

Stealth...frate...vezi tu pe ETKA,TE ROG!

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte simplu sa schimbi pe spate,nu ai ce sa pui gresit :rolleyes: .Frana de mana actioneaza o pirghiuta de pe etrier da nu ai treaba cu ea.Desfaci cele 2 suruburi care tin etrieru si schimbi placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte simplu sa schimbi pe spate,nu ai ce sa pui gresit :rolleyes: .Frana de mana actioneaza o pirghiuta de pe etrier da nu ai treaba cu ea.Desfaci cele 2 suruburi care tin etrieru si schimbi placutele.

Mad...o bere si tie!

Merci frate!

saptamana asta le cumpar si le montez cred ca in weekend!

Tinem legatura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu eu, pistonasele de pe etrierii spate sint ceva mai diferite, au in interior un gen de surub melcat pentru frina de mina, si nu merg impinse inapoi, trebuie o presa speciala cu care se infileteaza practic inapoi in etrier. Asta ar fi singura deosebire majora din ce stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu eu, pistonasele de pe etrierii spate sint ceva mai diferite, au in interior un gen de surub melcat pentru frina de mina, si nu merg impinse inapoi, trebuie o presa speciala cu care se infileteaza practic inapoi in etrier. Asta ar fi singura deosebire majora din ce stiu eu.

ok d@an,am sa tin minte si de comentariul tau,presa aia...costa 15€,cred ca merita sa o am in "arsenalul" meu!

thanx!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca manopera la service pentru operatiunea asta face mai mult de 15 euro.

Bafta la surubarit, si data viitoare incearca sa nu desfaci ambele etriere odata, lasa-ti unul de model sa te poti verifica, si dupa ce esti sigur ca e totul OK apuca-te si de partea cealalta. O sa te scuteasca de multi nervi chestia asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca manopera la service pentru operatiunea asta face mai mult de 15 euro.

Bafta la surubarit, si data viitoare incearca sa nu desfaci ambele etriere odata, lasa-ti unul de model sa te poti verifica, si dupa ce esti sigur ca e totul OK apuca-te si de partea cealalta. O sa te scuteasca de multi nervi chestia asta :)

Asa am sa fac!plus am sa fac si poze asa cum mi-a sugerat si STEALTH!

Merci! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci am sa incerc sa iti explic cam ce ar trebui sa faci ca sa nu strici ceva(ertierele de pe spate sint mai scumpe decit cele de pe fata,asta in cazul ca reusesti sa opresti masina)

1:sub fiecare etrier este cite un surubel(metric 4)pe care tu trebuie DOAR SA IL SLABESTI DE DOUA SAU TREI FILETE(este un surub torx,se desface ca un surub normal).

2:cu frina de mina JOS (nu trasa)desfaci cele doua suruburi de la etrier(fara sa te atingi de furtune si cablul de la frina de mina,pe spate nu ai senzori la placute),in 90% din cazuri ai sa reusesti sa scoti etrierul.

3:dupa ce ai scos etrierul si ai indepartat placutele poti trece la "inpinsul pistonului inauntru",Aici trebuie sa ai mare grija:in timp ce il inpingi inauntru trebuie ca in acelasi timp sa il si rotesti(dar nu exagerat de mult;rotirea),stiu ca unul se roteste inspre stinga si unul inspre dreapta(nu imi aduc aminte exact daca stinga spate este inspre dreapta si dreapta spate inspre stinga sau invers dar daca ai sa ai rabdare si te uiti bine cind ai sa faci aceasta miscare ai sa iti dai seama daca pistonul intra sau iese)PISTOANELE TREBUIE SA INTRE IN ETRIERE.

4:dupa ce ai bagat pistoanele inauntru poti pune pastilele noi.

5:cu pastilele puse poti monta etrierele(le fixezi cu cele doua suruburi).

6:dupa ce ai strins etriereleaduti aminte sa stringi la loc acele doua suruburi TORX care sint sub etriere,ai grija sa nu le rupi.

7:monteaza rotile si INAINTE SA PLECI NU UITA SA FACI PEDALA PINA SE FACE TARE.

IAR ACUM NISTE SECRETE DE LA MECANICI:

daca ai discurile consumate: te-as sfatui sa smusezi (pilesti) pastilele pe toate partile exterioare(canturile ferodoului),scurtezi timpul pina cind pastila se formeaza cu discul.

daca ai discuri noi ,spalal cu diluant si suflal pina se usuca(este cea mai sfinta solutie sa indepartezi tot uleiul si grasul de pe discuri)

sperind ca am fost destul de clar iti doresc munca placuta.

PS:sint anumite masini care nu au acel torx sub etriere, tu uitate la tine si daca nu il ai nu este nici o problema,sari numai pasajul cu torxul.

BAFTA si spune-ne daca ai reusit si cum a fost experienta.

apropo,desenul care la pus wolfyRg este de la rotile din spate(stinga spate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o indrumare PRETIOSA din partea prietenului nostru MARIUS!

Mii de MULTUMIRI,am sa tin minte de toate cele mai de sus!

O chestie minora acum...discurile cele voi cumpara sunt marca BREMBO,si sunt vopsite cu o culoare gri-albastruie antirugina,incearca sa te uiti la discuril

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca cel mai bine le montezi asa dar ai grija la primele frinari

am vazut in celelalte poze ca acea substanta gri sa luat numai de pe acea parte a discului unde calca pastila,deci prin urmare este facuta anume.

se pare ca pentru SUEDIA sint alte legi pe care nu poti sa le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic

incet incet se poate edita un manual de reparatii :icon_thumright:

lucruri foarte utile

Modificat de gokey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bun pretu la presa aia.merita banii.Audi din 2001 nu are torxu ala.sunt numai 2 suruburi de fixare etrier.

Modificat de Mad79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!