Jump to content

Ajutor!numai Am Frane!


time
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea!

Cer ajutor in rezolvarea problemei mele!

Am schimbat discurile de frana fiindca facusera deja 185.000 km si placutele de frana -pe fatza la Audi 2.4 Quattro 2001-benzina.

Am procedat in felul urmator:

-am desfacut capacul de la rezervorul cu lichid de frana

-am desfacut roata stanga fatza

-am inpins plactuza de frana din interior cu o surubelnitza mai groasa,pentru a impinge pistonul din etrier inapoi

-am dat jos suportul etrierului,

-am dat jos discul de frana

-am montat discul de frana(cel nou) si placutzele (noi) de frana

-am montat la loc etrierul si roata-

-am repetat aceeasi operatie si la roata din dreapta

Am plecat cu masina sa testez franele si am descoperit ca nu am frane deloc!

Am aerist franele pe fatza, cu motorul pornit-2 oameni

Mers in testare...dinou NU FRANA!!

CHIAR AM AERISIT SI TOATE ROTILE...DEGEABA!

sunt DISPERAT! MA SEACA! NU STIU CE NAIBA ARE!

am o presimtire...sa nu fie pompa de frana!

stie cineva cum se poate REMEDIA aceasta problema ?

Avem cumva un ESPERT IN FRANE PRINTRE NOI?

HELP!

MULTUMESC ANTICIPAT!

EXPERT---SCUZATI GRESEALA!!

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • time

    59

  • I_am_Stealth

    17

  • Muffi

    15

  • marius_n69

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu sunt un expert in frane, dar parerea mea e ca ai facut o mare greseala cand te-ai hotarat sa faci singur acest lucru. Mai ales la o masina ca a ta ... cat putea sa te coste manopera?! Nu merita la o asemenea masina sa-ti asumi astfel de riscuri pentru cativa lei. Si, de altfel, la nici o masina nu merita sa te joci singur la frane daca nu stii foarte bine ce ai de facut. E vorba de viata ta si a celor din jur.

La acest gen de masini am impresia ca atunci cand li se schimba placutele pistoanele de la etrier se retrag cu ajutorul unui tester, prin intermediul unui soft, nu impinse cu surubelnita. E posibil ca facand aceasta sa fi decalibrat etrierii, sa nu mai stie care e pozitia de zero.

Sfatul meu e sa te adresezi unui service specializat.

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt un expert in frane, dar parerea mea e ca ai facut o mare greseala cand te-ai hotarat sa faci singur acest lucru. Mai ales la o masina ca a ta ... cat putea sa te coste manopera?! Nu merita la o asemenea masina sa-ti asumi astfel de riscuri pentru cativa lei. Si, de altfel, la nici o masina nu merita sa te joci singur la frane daca nu stii foarte bine ce ai de facut. E vorba de viata ta si a celor din jur.

La acest gen de masini am impresia ca atunci cand li se schimba placutele pistoanele de la etrier se retrag cu ajutorul unui tester, prin intermediul unui soft, nu impinse cu surubelnita. E posibil ca facand aceasta sa fi decalibrat etrierii, sa nu mai stie care e pozitia de zero.

Sfatul meu e sa te adresezi unui service specializat.

TARE MAI PUS PE GANDURI!

manopera ? cred ca ma costa 150-20 €

Am crezut ca pot scuti manopera!

150-200€-atat costa

aici in Suedia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, te costa 150 de euro, dar sunt trei aspecte:

1. ai Audi A6 quattro. Daca ai o astfel de masina 150 de euro nu inseamna nimic.

2. traiesti in Suedia, unde, la nivelul de salarizare de acolo, de asemenea 150 de euro nu inseamna nimic.

3. cand e vorba de frane, adica de viata ta, a celor dragi si a unora din jur, din nou 150 de euro nu ar trebui sa insemne nimic

Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

alxro, nu stii ce pricepere are omul si ce l-a determinat sa faca el operatiunea...Spun asta ca daca ai citi in aria "MASINA MEA" cate probleme mai mari sau mai mici - si chiar la frana, am avut cu masina mea, daca as fi fost la reprezentanta sa imi faca de fiecare data masina, acuma plateam mai mult decat valoarea ei in manopera....Si inca nu sunt gata :D... Mai multe nu zic, ca sunt off topic, insa sunt convins ca time are o explicatie pentru ceea ce a facut...

time, din cate ma pricep eu (departe de a fi expert) gresala pe care ai facut o a fost ca nu ai deconectat borna la baterie inainte sa faci operatiunea, in primul rand aerisirea.... Prin urmare sistemul ABS e cel care e responsabil pentru toata bataia ta de cap. Tot ca o veste proasta, nu cred ca poti sa rezolvi problema singur si va trebui foarte probabil sa o duci la o reprezentanta...Doamne da sa gresesc si sa nu fie asta...

PS.Am vazut si eu pe forum o "procedura" de retragere a pistonului/aerisire cu vag-com-ul, etc., insa nu sunt destul de informat in legatura cu ea ca sa am o parere asupra relevantei la problema ta si aplicabilitatii ei la masina ta ( asa cum sugera alexrro).

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facind si eu aceeasi operatiune(adica mecanicii mei,dar eu fiind de fata) pot spune ca:

-Inlocuitul discurilor n-are nimic de-a face cu electronica masinii,cu tester,softuri sau altceva,pistonasele alea se imping pur si simplu cu o surubelnita sau un levier fiind atent sa nu dea pe afara lichidul de frina din vas.Cel putin la mine nu a fost nevoie de softuri speciale si nu am auzit de asa ceva,dar asta nu inseamna ca nu exista asa ceva..nu am auzit eu..

-Manevra in sine nu este mare lucru,chiar si la Audi Quattro,daca nu esti antitalent si ai cit de cit cunostinte mecanice poti inlocui foarte usor discurile la masina..ideea este sa-ti placa sa surubaresti.

-Parerea mea este ca 100%,fara sa-ti dai seama ai luat aer in instalatie.Nu sunt expert,sper sa nu spun ceva gresit,dar cred ca va trebui sa aerisesti si repartitorul ABS,acolo unde intra toate conductele de frina,in dreapta motorului..

Tine-ne la curent cu situatia,maine am sa ma interesez si iti pot da un raspuns pertinent..

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificati toate rotile la care sau facut operatiile deoarece e posibil sa fi "ciupit" o granitura si sa scape presiune pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce am ales totusi sa o fac eu?

1.am avut mai multe masini pana acum,si mereu am facut service-ul la ele,singur-motive materiale la inceput, apoi mi-a placut sa mesteresc eu singur la masina mea.

chiar am invatat sa fac multe lucruri de unul singur,citit manualele HAYNES

2. am si la fratele in vizita pe la mine,care pentru o periaoda de vreo 8 ani a tot mesterit cu masinile si am fost convins ca o putem face noi treaba asta!

nu wera vorba de cei 150€,dar chiar vroiam sa o fac eu treaba ,din pasiune as putea zice!

alxro-nu eram nebun sa plec cu masina fara frane,doar nu sunt inconstient!

Si inca ceva...aice,la suedezi,mai circula si o vorba prin shopurile de piese auto care este STI SA CONDUCI? ATUNCI STI SA REPARI!! Cu alte cuvinte ei chiar iti dau tips-uri cum sa inlocuiesti singur piese sau componente la masina ta!

Luigi Victor-Sigur am luat aer in ABS.Dar pe unde si cum a fost posibil?

Am sa incerc maine sa localizez unde este aerisitorul pe ABS,...sa vad ce pot face!

Astept ...poate aduci vesti bune!

Apeciez!

I am Stealth-inclin sa-ti dau dreptate,make sens!Sigur am luat aer in ABS. NU AM DESCONECTAT BORNA DE LA BATERIE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

:) Ti-am luat partea ca oricum, dar si eu ma aflu intr-o situatie asemanatoare, nu cu frana insa.....Sincer, am citit tot ce ai scris si mi-am dat seama ca nu te-ai trezit intr-o dimineata si ai zis "hai sa bem 150 euro si sa facem franele noi" :D .... Treaba cu ABS-e valabila la toate modelele cu abs, si nu vad de ce la a ta ar fi diferit. Ideea e sa nu piarda etanseitatea circuitul hidraulic cu borna pusa! Daca ai facut asta, gandeste-te bine ca sunt mari sanse sa fie de acolo problema. Ia tu manualul Haynes si citeste mai atent ca m-as mira sa nu scrie despre asta :P Tine-ne la curent cum progresezi.

Iar chestia cu priceputul, odata ce "stii" e usor... ce "nu stii" e greu.... Nimic nu e greu la urma urmei ...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am luat partea

Cred ca e o atitudine usor gresita. Nu trebuie "sa iei partea" nimanui, ca nu ne certam, incercam sa discutam o problema si sa ne spunem diverse opinii. Nu stiu ce e cu tine inseara asta, dar pari cam prost dispus. Relaxeaza-te! Suntem colegi :) , nu competitori sau dusmani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

:P Ti-am luat partea ca oricum, dar si eu ma aflu intr-o situatie asemanatoare, nu cu frana insa.....Sincer, am citit tot ce ai scris si mi-am dat seama ca nu te-ai trezit intr-o dimineata si ai zis "hai sa bem 150 euro si sa facem franele noi" :P .... Treaba cu ABS-e valabila la toate modelele cu abs, si nu vad de ce la a ta ar fi diferit. Ideea e sa nu piarda etanseitatea circuitul hidraulic cu borna pusa! Daca ai facut asta, gandeste-te bine ca sunt mari sanse sa fie de acolo problema. Ia tu manualul Haynes si citeste mai atent ca m-as mira sa nu scrie despre asta ;) Tine-ne la curent cum progresezi.

Iar chestia cu priceputul, odata ce "stii" e usor... ce "nu stii" e greu.... Nimic nu e greu la urma urmei ...

Chiar m-am gandit sa fac o comanda la magazinul de unde imi iau piese,ptr manualul Haynes dar vreau sa fie in engleza!Termenii tehnici in suedeza,ma seaca!Inca nu m-am familiarizat cu ei!prefer pe cei in engleza,doar am locuit 9 ani in UK.

sper sa pot gasi maine manulalul,altfel.... l am stuck for the rest of the week! avem liber pana luni,cred ca si voi aveti,nu?

keep in touch!

Cred ca e o atitudine usor gresita. Nu trebuie "sa iei partea" nimanui, ca nu ne certam, incercam sa discutam o problema si sa ne spunem diverse opinii. Nu stiu ce e cu tine inseara asta, dar pari cam prost dispus. Relaxeaza-te! Suntem colegi :P , nu competitori sau dusmani.

ok...imi cer scuze! am avut impresia ca ma critici ptr faptul ca am indraznit sa-mi repar eu singur masina!

Dar crede-ma imi place sa surubaresc la masini! :)

no hard felings! :D

verificati toate rotile la care sau facut operatiile deoarece e posibil sa fi "ciupit" o granitura si sa scape presiune pe acolo

am umblat numai la fatza...nu pierd lichid!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut impresia ca ma critici ptr faptul ca am indraznit sa-mi repar eu singur masina!

Nici gand!

Am exprimat doar o parere si ce as face eu (nu sunt chiar asa de tare la mecanica).

Despre faza cu VAG-COM-ul utilizat pentru frane, auzisem ceva de genul acesta de la un vecin care este sef de service. Imi spunea ca, in mod corect, asa s-ar schimba placutele la masinile mai noi si mai, sa le spunem, cu pretentii. Iar Audi A6 face parte din aceasta categorie, zic eu. De aceea am indraznit sa fac o astfel de sugestie.

Bafta si sa ne tii la curent cu desfasurarea "ostilitatilor" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici gand!

Am exprimat doar o parere si ce as face eu (nu sunt chiar asa de tare la mecanica).

Despre faza cu VAG-COM-ul utilizat pentru frane, auzisem ceva de genul acesta de la un vecin care este sef de service. Imi spunea ca, in mod corect, asa s-ar schimba placutele la masinile mai noi si mai, sa le spunem, cu pretentii. Iar Audi A6 face parte din aceasta categorie, zic eu. De aceea am indraznit sa fac o astfel de sugestie.

Bafta si sa ne tii la curent cu desfasurarea "ostilitatilor" :D

Orice parere este bine venita!sper sa ii dau de cap cat mai curand!

Am redevenit pieton!Mai dam ceva kg jos,deja am ineput sa merg la servici pe jos!

Parca nu sunt eu!Nu ma recunosc!Eu ala care si la 2 pasi ma urcam in titiu!

Cica ...tot rau e spre bine! :D

numai bine,ne auzim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind ai impins placutele a curs cumva lichid de frina din rezervor?

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind ai impins placutele a curs cumva lichid de frina din rezervor?

Luigi Vicol

nu,nu acurs deloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat..ma tot gindesc pe unde a luat aer..

In fine,maine o sa sun mecanicii sa-i intreb ce parere au despre asta si-ti spun..

Pa,noapte buna..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat..ma tot gindesc pe unde a luat aer..

In fine,maine o sa sun mecanicii sa-i intreb ce parere au despre asta si-ti spun..

Pa,noapte buna..

Luigi Vicol

Iti multumesc ptr participare!

NOAPTE BUNA!

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai ai frana deloc sau aproape deloc. teoretic la operatiile care le-ai facut nu aveai cum sa prinzi aer pe instalatie. in schimb se poate sa nu prinda franele decat dupa vreo 100 km timp in care se aseaza placuta pe disc. Pedala de frana e OK? la bord nu s-a aprins ABS-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La acest gen de masini am impresia ca atunci cand li se schimba placutele pistoanele de la etrier se retrag cu ajutorul unui tester, prin intermediul unui soft, nu impinse cu surubelnita. E posibil ca facand aceasta sa fi decalibrat etrierii, sa nu mai stie care e pozitia de zero.

Sfatul meu e sa te adresezi unui service specializat.

Exista aceasta procedura dar, ea se refera la "frana de parcare" ; modulul de control 53. Nu stiu daca este necesara in cazul de fata. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai ai frana deloc sau aproape deloc. teoretic la operatiile care le-ai facut nu aveai cum sa prinzi aer pe instalatie. in schimb se poate sa nu prinda franele decat dupa vreo 100 km timp in care se aseaza placuta pe disc. Pedala de frana e OK? la bord nu s-a aprins ABS-ul?
pedala de frana se duce la fund cand franeza!

lampa ABS-nu se aprinde in bord!

eu tot nu inteleg...cum vine aia...trebuie scoasa borna de la baterie cand se face aerisirea?

pai se face aerisirea cu motorul pornit nu?

daca decuplezi borna...cum mai pornesti motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auzi, tu nu ai si ambreiajul pe circuitul de frana?

Pe ala l-ai aerisit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auzi, tu nu ai si ambreiajul pe circuitul de frana?

Pe ala l-ai aerisit?

si cum aflu daca am ambreiajul pe circuitul de frana?

pedala de ambreiaj,am....pot schimba vitezele...este la fel ca inainte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul ar trebui sa aiba un aerisitor. Trebuie sa fie pe sub pompa centrala de frana.

Atunci cand se schimba placutele si etrierele se preseaza e normal ca prmele cateva frane sa fie foarte moi. Pana se reumple etrierul cu lichid.

Apoi aerisirea se face in general cu motorul oprit. Pentru ca altfel risti sa bagi aer in ABS

Pe de alta parte, cand ai facut aerisirea, frana era tare (cu motorul oprit)?

Daca frana era in continuare elastica si cand ai facut aerisirea, ai undeva un defect. Tinand cont ca pe la celelalte chestii n-ai umblat, poate sa fie un etrier.

Oricum, asigura-te ca aerisesti tot circuitul si cu mare atentie sa nu ramai cu lichidul sub minim in rezervor in cursul procesului. Cand aerisesti o roata, verifica sa si franeze (ca sa elimini posibilitatea unui etrier blocat)

Succes si tine-ne la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pedala merge la fund inseamna ca ai mult aer sau pierzi lichid pe undeva. Verifica etrierele fata sa nu aiba curgeri ,apoi daca nu au, goleste aerul din instalatie din nou. vezi daca nu pirde lichid sub pedala de frana... pe la pompa. verifica nivelul lichidului de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul ar trebui sa aiba un aerisitor. Trebuie sa fie pe sub pompa centrala de frana.

Atunci cand se schimba placutele si etrierele se preseaza e normal ca prmele cateva frane sa fie foarte moi. Pana se reumple etrierul cu lichid.

Apoi aerisirea se face in general cu motorul oprit. Pentru ca altfel risti sa bagi aer in ABS

Pe de alta parte, cand ai facut aerisirea, frana era tare (cu motorul oprit)?

Daca frana era in continuare elastica si cand ai facut aerisirea, ai undeva un defect. Tinand cont ca pe la celelalte chestii n-ai umblat, poate sa fie un etrier.

Oricum, asigura-te ca aerisesti tot circuitul si cu mare atentie sa nu ramai cu lichidul sub minim in rezervor in cursul procesului. Cand aerisesti o roata, verifica sa si franeze (ca sa elimini posibilitatea unui etrier blocat)

Succes si tine-ne la curent

cand am facut aerisirea frana era tare cu motorul oprit,numai ca atunci cand pornesc motorul,si calc frana...se duce la fund...blana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!