Jump to content

Motorul porneste greu - diesel


florini.
 Share

Postare recomandată

Oricum cred ca o sa schimb si bateria cat de repede, am impresia ca si ea si'o trait viata. Daca ar avea electromotorul probleme, nu ar trebui sa porneasca greu si vara? Sau sa dea alte semne de oboseala... azi dimineata la fel, dupa ce am pus contactul de vreo 3 ori, o pornit relativ repede, deci banuiesc si eu ca din moment ce nu se incalzeste suficient aerul in cilindrii, porneste mai greu. O sa incerc sa maresc si timpul de actionare a bujiilor. Totusi nu mi se pare normal sa-mi scada intensitatea la lumini cand actionez geamurile electrice, stiu ca'i un consumator important dar ar trebui ca bateria sa compenseze daca ii buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic electromotorul ala. Si eu am zis ca al meu are ceva. Uite aici. Nu avea chiar nimic. Unele motoare asa pornesc. Dar nu din vina electromotorului.

Referitor la ridicarea geamurilor, mie asa imi facea si cu bateria veche si cu asta noua. Deci nu are nimic. Pur si simplu, bateria compenseaza, dar e un soc care il vezi pe faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aduni puterea tuturor sistemelor electrice si a tuturor gadgeturilor pe care le ai in masina ajungi la niste valori destul de mari care o sa vezi ca ajung sau depasesc puterea de incarcare a alternatorului. Numai farurile si stopurile pe faza scurta daca ai becuri normale ajung la P=130W. Mai pui si consumul ECU, clima, sistem audio, baterie si ajungi la o valoare frumusica, sa nu vb motorul pt ridicarea geamurilor. Alternatorul nu iti incarca la relanti la putere maxima, daca vrei ca din x A sa-ti incarce la maxim adica x A trebuie sa ai o anumita turatie banuiesc ca undeva la 2500-3000 tura are randamentul de incarcare cel mai bun. Daca faci deplasari scurte pana in 10 km mai ales la porniri greoaie cum ai tu nici nu-ti incarca bateria la loc.

Date exacte nu iti pot da ca din fericire nu am avut probleme cu alternatorul asa ca nu am studiat piesele respective cu amanuntul. Alternatorul nu a fost conceput ca sa suporte toate sistemele electrice deodata, rolul bateriei mai este sa suporte socurile de consum.

Si la mine apare fenomenul dar dupa un drum mai lung unde bateria se incarca la maxim altfel se comporta totul.

Apropo de cati amperi este alternatorul de Passat?

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B5- B5.5 120A. :)

Alternatorul duce tot consumul, dar e vorba de socul care apare odata cu un consumator important si pe care nu-l poate compensa instantaneu alternatorul. De acolo apare senzatia ca nu face fata.

Dar hai sa nu ajungem cu discutiile in alta parte. Putem discuta asta pe topicul despre alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred totusi ca poate fi de la baterie. Am patit si eu.

Fiecare baterie are un amperaj de scurt circuit (ceea ce se intampla la pornire, bateria sufera de fapt un fel de scurtcurcuit, adica e solocitata aproape de maxim ) De obicei la bateriile de Passat de 80 Ah aceast amperaj de scurtcircuit este de 740 Ah.

Cu un tester de baterii performant poti masura aceasta valoare. Eu la bateria mea mai aveam cam 280 Ah, desi tensiunea ei era de 12,4-12,8 V.

Si mai punand in calcul ca la un PD injectoarele sunt actionate electric, va rezulta ca la pornire acel injector nu va functiona corect pt ca nu are destul curent, ca sa nu zic ca poti buli si ceva unitati datorita variatiei mari de curent care apare atunci cand alternatorul incepe brusc sa incarce, rezultand o crestere brusca de tensiune. Si prima unitate care se duce e ESP, motiv pt care, daca bateria e gata si incerci sa pornesti motorul, se va aprinde martorul de la ESP si incepe sa piuie de vreo 3 sau 4 ori.

Tama, daca vrei sa iti verifici bateria, te invit sa vii pana la Volvo Trucks in Gilau si te ajut cu un test pt baterie pe mocca, avem un aparat meserias care iti spune totul despre baterie. La mine raspunsul a fost `replace battery`

Bafta

P.S. Nu va cumparati acumulatori de la reprezentanta, eu am luat unul si ulterior, prin intermediul unui fost coleg de facultate, care lucreaza la ei, am aflat ca statea pe stoc de 2 ani la ei. Ulterior l-am schimbat pe garantie si am primit bonus unul mai mare de 85 Ah, dar asta dupa 3 zile de umblatura.

Mai bine de la super-marketuri, sunt mai `proaspeti`

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu. Iarna asta au fost temperaturi foarte scazute si imi pornea greu. De exemplu la -14 grade, invartea vreo 5-6 secunde pana sa porneasca. Dupa ce pornea, se scutura toata masina, scotea un fum alb de parca era aro dar dupa cateva secunde isi revenea si totul era perfect. Acum 2 zile am verificat bujiile si am descoperit ca toate 4 erau arse. Le-am schimbat si se vede o imbunatatire dar nu ii ceea ce m'am asteptat. Daca pun si iau contactul de vreo 3 ori, pot sa zic ca porneste ca vara, chiar si la -15 grade dar altfel, la o pornire rapida, tot se balbaie pana sa porneasca. Din ce cauza se intampla asta? Nu incalzesc bujiile destul? Se poate sa fie bateria slaba?

Salut

I-mi suna cunoscut simptomele, numai ca la mine porneste cam la a patra cheie. Pun pe bujii de trei ori dar de dimineata cand au fost -13 grade a pornit ff greu. Am schimbat bujiile, filtrul de motorina (oringul nu avea nimic), bateria (cea pe care o aveam avea aceeasi varsta cu masina). Un mecanic recomandat de fostul proprietar, in care am incredere, a spus ca de vina e pompa de vacuum. Astept sa o schimb maine seara si revin cu rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivele pentru care nu porneste bine iarna pot fi multe. Eu astept sa-mi verific bateria, daca nu e asta problema, macar stiu ca am eliminat o cauza. Si trec la urmatoarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian h@ tu zici de pompa tandem care este montat la capatul chiuloasei, capatul dinspre bord. Este o pompa care indeplineste doua sarcini, produce presiune negativa (vacum) si pompeaza combustibil.

Parerea mea:

- In filtrul de motorina trebuie sa ai atat combustibil incat sa-ti porneasca motorul chiar daca nu pompeaza pompa tandem la turatii joase

- scoate furtunul care vine de la pompa la filtrul de combustibil punei capatul intr-un flacon si vezi daca scoate motorina cand dai la automat

Ca sa elimini din prima cat mai multe piste fa o scanare cu Vag-com si dupa sa treci la hardware/parte mecanica, te scuteste de o gramada de lucru inutil.

Bafta

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am facut si scanarea dar nu mi-a zis decat ca trebuie curatat EGR-ul. Problema este ca daca o mai tin mult asa se duce si electromotorul. Deja a inceput sa dea semne cand tin mai mult pe automat incepe sa faca un zgomot ca si cum s-ar invarti in gol.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca Vag-com iti zice "You must clean EGR" posteaza mesajul la topicul Erori Vag-com aparute (daca nu ai facut-o pana acum) si iti zic specialistii de pe forum care este buba si ce trebuie sa faci. Sau foloseste acest vagalizer care poate sa-ti interpreteze codurile de eroare http://bitnet.ro/vw/vagalizer/ .

EGR nu prea influenteaza pornirea, singurul caz ar fi daca s-ar imbacsi de tot si nu ar mai trece aerul prin el. Este pentru recircularea gazelor de exhaustare cu scopul reducerii noxelor. Influenteaza mult in timpul functionarii motorului.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi porneste greu la rece, am 89.000km acuma, la 90.000 fac revizia si schimb si bujiile pe langa tot ce trebuie, sa vad ce se intampla atunci. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de mecanicul care a facut testul. El mi-a spus ca trebuie curatat EGR-ul, dar nu legat de pornire. Pur si simplu m-a atentionat ca trebuie curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2-3 ore ai rezolvat curatarea chiar si cu mainile tale fara nici o pricepere, nu ai ce strica la el. Daca doresti mai multe informatii exista topic separat pt curatare EGR. In principiu EGR trebuie sa fie curat si din cand in cand curatat.

Daca ai baterie buna, bujii bune si motorina in filtru si nu da eroare pe Vag-com la senzori de temperatura trebuie sa porneasca. Al meu sta pe bujie 10 secunde la -15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbt aseara pompa de vacuum si azi a pornit la sfert. Acum sa vad cum porneste cand se raceste iar afara. Cat despre EGR am inteles ca trebuie schimbat ca scapa ulei. Sa vad cat mai dau si pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din informatiile mele un EGR costa undeva la 700 RON, multe scapa ulei (si al meu) dar cat se pierde acolo nu-i o tragedie. Multi de pe forum au schimbat dar multi au dat feedback-uri negative, adica dupa cateva mii de km scapa ulei si cel nou.

Sa ne ti si pe noi la curent cu pornirea (cand se fac iarasi -15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

O sa va tin la curent. Am inteles ca daca masina porneste mai usor cand e lasata cu spatele pe o bordura sau ceva mai inalt (motorul sa fie mai jos), cam asta ar fi problema. Mecanicul la care am schimbat-o a fost foarte sigur ca ea era de vina cand i-am spus ca a pornit mai usor cu spatele pe o bordura. A lucrat la Porsche Romania si stie motoarele astea probabil mai bine decat alti mecanici de cartier (sper).

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

iulian h ai rezolvat problema ?

am si eu aceeasi problema iar mecanicii din galati nu au stiut cum sa o rezolve !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Eu zic ca s-a rezolvat. Astept sa vad cum porneste cand vine iar frigul. Dupa ce am schimbat pompa de vacuum si pana acum a pornit la prima cheie. Incearca sa lasi masina parcata cu spatele pe o bordura si vezi daca porneste mai bine asa. Daca porneste inseamna ca pompa e de vina. Mecanicul care mi-a reparat mie masina a fost sigur de chestia asta si a lucrat la Porsche Bucuresti Nord si mi-a fost recomandat cu cea mai mare incredere. Si pana acum se pare ca a avut dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

Am ramas dator sa va tin la curent cu pornirea. Avand in vedere ca la mine ieri dimineata erau -6 grade masina a pornit bine pt temperatura de afara. Deci s-a adeverit ca vinovata era pompa de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nu vad legatura intre vacuum si pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem, are in ea si pompa de vacum

deci, are legatura si cu pornirea

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat bujiile (erau arse 3 din 4) si acuma porneste ok... zic ok pt ca tot nu mi se pare ca porneste ca o masina generatie 2006.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mareste putin timpul de actionare al bujiilor (cu vagcom). O sa faca minuni. Mai ales acum la temperaturile astea "frumoase".

Pompa tandem intr-adevar aare o mare influenta asupra pornirii. De cand am schimbat pompa (am pus una tot veche pentru ca a mea pierdea putina motorina), pornirea e mai greoaie la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nu vad legatura intre vacuum si pornire.

Salut

Nici eu nu vedeam legatura dar se pare ca de la ea erau problemele. Inainte de asta schimbasem bujiile, bateria, filtru motorina si tot degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!