Jump to content

Audi Quattro Vs Multe Alte Sisteme 4x4


Extreme
 Share

Postare recomandată

Ne-am gandit deja la un test simplu care sa nu chinuie masinile si sa se faca in conditii de siguranta. Plecare de pe loc in rampa de pe gheata. Cine parcurge primii 5m / evident proba cronometrata. Am gasit un loc de unde un FWD nu pleca - poate sa urce rampa f. usor daca vine cu avant.

Deja am gasit amatori cu Haldex:

Octavia 1, Octavia 2, Octavia Scout, BMW X3 - ramane de stabilit data (o data la care sa putem participa cat mai multi).

Revin miine cu detalii. Fara quattro nu ar mai fi testul complet... Practic brandul care a introdus tractiunea integrala pe limuzine.

Unde e locatia asta, in Bucuresti? Si dupa cum ti-am zis si pe messenger, ar fi interesant de gasit un BMW limuzina sau un Touareg... nu prea are rost comparatia SUV/limuzina, au sisteme AWD diferite.

vreau si eu sa vin :angry: eventual asa vedem diferente clare intre S3 nou si S3 vechi. ca din cate stiu au unu haldex si unu torsen. nu?

Nu, ambele au Haldex.

P.S. Ce zice deocamdata cu anvelopele este f adevarat si ar putea influenta testul destul de mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MOTANUL

    16

  • Vlad MHL

    7

  • Ice_2k

    7

  • deocamdata

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

La anvelope recunosc si eu ca m-am gandit (In echipa in care am fost initial f. multi aveau dunlop de iarna - acelasi model aceleasi dimensiuni; o singura masina avea good year).

Deci cat de cat aveam aceleasi anvelope si aceleasi dimensiuni. (clasice pt. VAG). In mod sigur daca vin si alte clase - lucrurile se complica (vezi A4 sau vw passat, A6, BMW X3). Insa cu cat sunt masinile mai mari cu atat vor fi mai dezavantajate de greutate - chiar daca sistemul de tractiune este mai bun din anumite puncte de vedere.

In niciun caz nu va fi ceva de azi pe miine. Din pacate trenbuie mers in februarie - sa fim siguri ca avem gheata nu sa mergem la cules de panselute :))

Revin cu detalii azi (si tehnice si organizatorice). :(

Different types of 4WD

http://www.autozine.org/technical_school/t...raction_4wd.htm

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dezavantaj de greutate? In general, masinile mai mari au motoare mai mari. Si chiar daca nu e asa, ce urci un A4 quattro urci si cu un A6 quattro (acceasi motorizare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC poate

Crezi ca viteza de urcare reprezinta un criteriu ?

Gandeste-te ca pt viteza conteaza super mult abilitatea soferului.

Parerea mea este ca ar trebui sa te grabesti cat mai e zapada si sa gasim un loc in panta mai lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la puterea motorului ma refer. La greutatea masinii. E dezavantajata o masina mai grea pt. ca are de invins o inertie mai mare. Motorul evident ca face fata... Pe gheata da in gol si SDI-ul meu :)) :( Abia Abia reusesc anvelopele sa puna pe strada puterea motorului. Mai ales ca testul se face plecand de pe loc.

Gandeste-te ca pt viteza conteaza super mult abilitatea soferului.
Conteaza - e f. adevarat; din acest motiv o sa facem 2 teste / masina cu si fara ESP. Ieri am gasit un test asemanator - plecare in rampa pe gheata cu mai multe modele de masini; Cam toate au urcat mai sus cu ESP-ul decuplat. Lucru pe care il stiu multi.

Locatia este Bolboci – platou Bucegi; Din localitatea Moroieni pe un drum forestier. (Moroieni este un sat intre Targoviste si Sinaia) – deci f. aproape de Bucuresti.

Vreau sa mergem pe drumul principal spre Bolboci – nu pe cel spre platou pe care am mers noi (dum f. greu si pt. 4x4). Pt. cei care vor sa vada ce au patit niste IMS-uri pe acelasi traseu cu 1 saptamana inainte de noi – poze http://www.4x4mania.ro/forum/viewtopic.php?t=5176

Ca si descriere drumul principal poate fi parcurs linistit inclusiv de o masina cu FWD si anvelope de vara – cu conditia sa aiba in spatele volanului un sofer cu experienta peste medie.

Nu vreau sa exclud pe nimeni dar nu pot veni masini cu garda f. mica (spoilere la 5 cm de sol sau ceva de genul). Acum 2 ani am mers cu un leon top-sport sau ceva de genul si “stergea” toata zapada de pe drum. A fost nevoit sa se intoarca. Pana sa ajungem la zapada este o portiune cu beton si drumul este indoit – ondulat. O masina normala nu atinge – dar una sport nu cred ca poate sa treaca pe acolo.

Odata ajunsi pe munte gheata gasim din besug. Poze http://picasaweb.google.com/silviubb/Bolboci2008

Nu vreau nici sa va sperii – dar vreau sa stie fiecare la ce sa se astepte. Pe traseul principal nimeni nu a atins macar ceva pe dedesupt. (masini prezente: skoda fabia, octavia 1 si 2, leon)

Drumul in mare arata asa: http://picasaweb.google.com/silviubb/Bolbo...824566378771810

Ca si propunere pt. iesire: Sambata pe 16 sau 23; weekendul asta e prea din scurt.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dezavantaj de greutate? In general, masinile mai mari au motoare mai mari. Si chiar daca nu e asa, ce urci un A4 quattro urci si cu un A6 quattro (acceasi motorizare).

Cred ca mai mult conteaza aderenta, nu cred ca atunci cand pleci pe gheata problema o reprezinta puterea motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia astept ...

Luni o sa plec in Olanda dar cred ca pana pe 16 ma intorc ... pacat ca asta inseamna inca vreo 4500 km pt anvelope care au deja aproape 30.000 :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut sa intru in detalii tehnice; daca la inceput Octavia Scout tragea f. bine 3 roti din patru lucrau spre sfarsit mai tragea o singura roata (cand masina era in zapada si statea pe scut).

Singura explicatie (gasita de noi) a fost cititorul de ABS de la roti care era scufundat in zapada si nu mai dadea informatii corecte la calculatorul de ABS. Cand masina a mai iesit din zapada comportamentul normal a revenit.

Din punctul asta de vedere torsen are un pic de avantaj - lucrurile nu sunt mijlocite de computer sau cititor decat in mai mica masura. (depinde si quattro de cititor la transmisul puterii pe puntea fata sau spate).

Corect ar fi sa le testam in zapada mare, pe gheata, pe carosabil gheata-asfalt ca in testul BMW, gheata-zapada etc.

In lipsa celor de mai sus incercam cu ce avem la indemana. Vedem macar in aceste conditii ce sistem se comporta cel mai bine.

1. Aderenta si anvelopele joaca un rol crucial;

2. Dar si abilitatea sistemului de a "gasi" roata cu aderenta cea mai buna.

Asupra anvelopelor nu prea avem ce sa facem - deci testul va fi subiectiv din punctul asta de vedere.

Studiul din punctul meu de vedere se va indrepta spre pc. 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Privitor la tot ceea ce s-a scris eu am alt punct de vedere. Tinand cont ca intra multe variabile in discutie, masina, pneuri, motor, transmisie si mai sunt destule, e greu sa comparam stiintific toate masinile. Ce nu e greu insa e sa vedem pe acelasi traseu fiecare masina pusa la treaba, cum distribuie cuplul motor, cum gaseste aderenta, cum functioneaza ASR-ul si asa mai departe.

Este un filmulet facut de BMW unde e luat in discutie BMW seria5 cu X-drive, e-klasse cu 4 matic si Audi A6 cu quattro parca. Consider ca niciunul dintre acesti 3 constructori nu isi pot permite sa faca astfel de materiale intr-un mod tendentios si incorect la adresa competitorilor. Am vazut destule facaturi pe net si vreau sa zic ca filmul celor de la BMW este conform cu ceea ce am simtit si eu in realitate testand masinile, exceptie face Mercedesul E cu 4matic care nu l-am testat dar mi-au povestit niste prieteni de-ai mei, oameni corecti si fani Audi.

Am testat si quattro, si haldex si x-drive. Toate mi-au lasat o impresie buna si diferentele intre ele sunt minime. Fiecare masina isi face bine treaba dar se exprima si abordeaza relativ diferit modul in care lucreaza vizavi de aderenta, comportament, distrubutie a puterii pe punti. Repet, multe filmulete sunt facaturi pe fata. Diferentele din punct de vedere al timpului de reactie sunt destul de mici, as zice ca parca, atentie, parca BMW-ul e mai rapid in reactii decat quattro care e un sistem mecanic si decat haldex care e oarecum similar cu x-drive.

Pentru mine unul nu sunt foarte importanti timpii de reactie ci daca sistemul 4x4 isi face treaba cu adevarat si nu ma lasa cu ochii-n soare si rotile-n zapada sau noroi. Eu am X3 si sunt super multumit din toate punctele de vedere, daca ar fi existat altceva decat mastodontul de Q7 mi-as fi luat Audi. Tuareg iese din discutie, Tiguan il am sub lupa dar am auzit multi fani VW care l-au vazut live ca sunt cam dezamagiti cu toate ca mie imi place in poze.

Discutia e lunga si va las si pe voi sa completati ca sigur aveti multe lucruri "destepte" de spus si mi-ar placea sa fim cat mai obiectivi posibil, asta nu e un versus intre ceva si altceva ci pur si simplu comparam niste sisteme si nu neaparat in sensul sa vedem care e cel mai bun ci in sensul de a vedea daca fiecare isi face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde si quattro de cititor la transmisul puterii pe puntea fata sau spate

Ce cititor? Transmiterea puterii fata/spate e facuta de diferentialul central Torsen.

Diferentele din punct de vedere al timpului de reactie sunt destul de mici, as zice ca parca, atentie, parca BMW-ul e mai rapid in reactii decat quattro care e un sistem mecanic si decat haldex care e oarecum similar cu x-drive.

Faptul ca e mecanic inseamna ca e mai rapid, nu face calcule, nu masoara informatii de la senzori, etc. E mecanica pura, se intampla instantaneu. E ca si cum ai avea 2 roti separate, cand o invarti pe una, un senzor detecteaza asta, trimite informatia la un motor care invarte a 2-a roata versus a avea cele doua roti sa fie roti dintate conectate direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi totul pur mecanic - cum a fost la inceput ar aparea problema stanga dreapta. Roata stanga pe gheata roata dreapta pe asfalt. Pe unde am citit cam asta era hiba la quattro. (respectiv torsenul muta tractiunea pe roata cu aderenta buna dar nu transmitea suficienta putere sa deplaseze masina)

Supervizor - sa nu se intimple fenomenul descris - este EDL (electronic differential lock). Care este controlat electronic. Ma intereseaza daca are cineva schema de functionare torsen. La Haldex o am cu toate amanuntele (partea hidraulica, electronica, mecanica).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cititor? Transmiterea puterii fata/spate e facuta de diferentialul central Torsen.

Am citit multe articole care vedeau un dezavantaj in chestia asta. Faptul ca muta puterea cand pe puntea fata cand pe puntea - defapt schimba raportul (si schimbarile sunt destul de bruste). Practic asta se manifesta prin comportament subvirator apoi supravirator in aceeasi curba. Nici nu apuci sa corectezi deviatia masinii ca aceasta isi schimba total comportamentul.

Nu imi place sa ma dau cu parerea - imi doresc sa vorbim pe o schema (din pacate eu nu o am).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi totul pur mecanic - cum a fost la inceput ar aparea problema stanga dreapta. Roata stanga pe gheata roata dreapta pe asfalt.

Asta e rezolvata de EDL care franeaza roata fara tractiune. Eu ma refeream la faptul ca nu se citeste un senzor pentru a se hotari cata putere se transmite in fata si cata in spate.

Practic asta se manifesta prin comportament subvirator apoi supravirator in aceeasi curba. Nici nu apuci sa corectezi deviatia masinii ca aceasta isi schimba total comportamentul.

Eu pot sa-ti confirm ca intr-o curba cu aderenta scazuta in care accelerezi puternic (evident cu ESP oprit) masina incepe brusc sa supravireze ("scoate fundu' in afara"). Partea foarte buna, dupa parerea mea, este ca odata ce s-a realizat aceasta supravirare, "ai scapat". Adica din momentul ala masina este extrem de ascultatoare, in momentul in care-ai virat in partea opusa (opposite lock) s-a intors pe directia de mers, chiar si pe zapada. Personal imi place la nebunie acest lucru, iti permite sa "te joci" in curbe dar cand ai zis "gata", e gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te corectez - sigur este cum spui tu "fun" acest comportament.

Un pilot de raliu imi spunea ca pt. el nu este deloc "fun" acest comportament (genul care studiaza masina la limita - nu in comportament normal). Ca sa realizezi un derapaj controlat, sau sa ai o trasa cat mai curata (depinde ce vrei tu de la viraj)- comportamnetul masinii trebuie sa fie cat mai constant.

Eu o iau ca o gluma - treaba cu hummer The Ultimate System: 4wheel drive:

http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive4.htm

http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive3.htm

PS: vedeti ca schitele sunt cu animatie.

http://www.4x4abc.com/4WD101/limitedslip.html

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi 2-3 site-uri de vreme si dupa weekendul asta (in care va fi frig) vremea se tot incalzeste. Asta inseamna ca ori facem testul weekendul viitor (in 16 sau 17.02.2008) ori riscam sa ramanem doar cu teoria...

Asadar ce propuneti? Facem un poll separat (in aria de intilniri) - incercam duminica daca sunt printre cei care vor sa participe persoane care sambata lucreaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep eu lista: (eu zic ca ar fi bine sa specifice fiecare in ce zile poate poate participa)

1. Motanul (16 sau 17 imi e indiferent)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma pe ce fel de drum rveti sa faceti testul? sa stiu daca ma bag sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumul pe care se face testul va fi o panta cu gheata (plan fara probleme ca in poze). Ca sa ajungi acolo sunt de trecut cateva denivelari cu 10 km inainte (pe portiunea in care drumul e din beton). Pt. o masina cu garda normala (golf, skoda, leon. fabia, seat etc) nu sunt probleme. Pt. o masina cu garda lasata + spoilere exagerate intuiesc ca vor fi probleme.

Nu stiu cat e de lasat un S3 fata de un A3 - dar f. probabil nu sunt probleme.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e putin mai lasat. dar daca se baga MHL. sunt si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ma bag si eu pt test de awd...sa vedem ce stie si subaru fara sisteme :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate eu nu pot sa ies prea departe de Bucuresti in acest weekend pentru ca duminica plec din tara. :icon_thumright: As veni cu mare placere in apropiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca plecam Sambata la un 7.30 cel tarziu 8.00 la 16.00 poti sa te intorci in Bucuresti (asta cu lalaiala, regrupari la Ploiesti, Sinaia, poze - dar in limite rezonabile).

Daca mergem pe varianta directa - Bucuresti-targoviste-moroieni se poate si mai repede.

Sunt 112 km pana in moroieni si de acolo 10-15 km pana pe munte; In mod normal se parcurge in 2-3 ore drumul la dus; 2-3 ore la intors.

Obositor sa conduci atatea ore daca ai ceva programat a 2-a zi.

In bucuresti sau imprejurimi poate doar la patinuar mai gasim gheata :angry: :D

post-1853-1202809141_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca entuziasmul s-a stins la fel de repede cum a inceput - amanam intilnirea pt. o data nedefinita. :offtopic:

Pe langa asta - obiectiv vorbind s-ar putea sa ninga la munte si asta ar ingreuna situatia (frig o sa fie sigur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost plecat.

Astazi m-am intors ... Ramane sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau pentru cei interesati (pe langa tine a mai fost cineva) dar nu se mai tine din lipsa de participanti...

Daca vremea tine cu noi putem incerca in alt weekend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!