Jump to content

Audi Quattro Vs Multe Alte Sisteme 4x4


Extreme
 Share

Postare recomandată

Dati-va si vai cu parerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MOTANUL

    16

  • Vlad MHL

    7

  • Ice_2k

    7

  • deocamdata

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

a mai fost discutat acest filmulet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toate ca stiu sigur ca a mai fost discutat, nu l-am gasit ( dupa `nspe mii de searchuri) , asa ca rog pe cineva sa dea un link , daca nu este se poate continua discutia :))

@extreme aseara nu am avut vreme sa caut , daca cautam si nu il gaseam nu ma bagam :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i functioneaza blocarea intre punti sau quattro nu are? Ce sa spun decat dezamagitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu A8-ul ala nu o cred. Masina avea ceva. Las acest topic pentru discutii generale la subiect si deschid un topic separat, special pentru a discuta acest film. AICI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E logic ca astia de la BMW vor sa isi promoveze "marfa". Deci Audi ala eu zic ca are vreo planetara de pe fata scoasa :)

Insa singura modalitatea de a vedea diferenta este de a testa diversele sisteme 4X4 pe un loc liber acoperit cu zapada :)

Nu afirm ca QUATTRO e cel mai performant sistem de 4X4 dar nici nu cred ca se comporta ca in clipul acela

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quattro-ul de pe A3 2.0TFSI 200cp este Haldex, similar cu cel de pe S3, sau este Torsen? Cat de rezistent este cel de pe 2.0TFSI la cresteri de putere si plecari fulgeratoare ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am studiat de curand live cum se comporta Haldexul:

sau Aici

Pornind de aici s-a iscat o discutie aprinsa pe tema - ce sistem 4x4 de limuzina (nu offroad dedicat-diferential blocabil) e mai bun?

Ma intereseaza in primul rand Haldexul si Torsenul - dar si cum se misca concurenta...

Torsen

Audi S4 Biturbo in snow

snow climbing

trambulina

http://www.youtube.com/watch?v=KdUpg8GkJcA

Haldex

Prezentare

golf 4

Xdrive

Frana –plecare in rampa 50% gheata

Testing xDrive-quattro-4matic

http://video.google.com/videoplay?docid=-8...h&plindex=0

Stiti cum au iesit in teste comparative? Din pacate in romania multe publicatii perie importatorii pt. o camera la hotel si un weekend la munte. Ma intereseaza un test obiectiv; o parere pertinenta... si detalii tehnice de prezentare

Haldex a ajuns deja la generatia 3, Quattro ?? nu stiu Prin ce difera? De Haldex am mai gasit informatii - de Torsen mult mai putin... :(

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc - imi puneam sperante mari in tine la acest subiect :D :P

Si nu ma refer aici la cunostintele tale organizatorice.

Ref. la Torsen

This changes the cornering balance and sets up an understeer, oversteer, understeer oscillation. Audi actually eliminated this by adding a second torsen differential to the rear axle in the Audi V8. As a cost cutting move, the torsen was removed and this spider bite will be re-remedied by the Torsen III center differential on the Audi Q7.

mai multe detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

However, if one set of wheels loses traction completely, the Torsen differential will be unable to supply any torque to the other set of wheels. The bias ratio determines how much torque can be transferred, and five times zero is zero.

mai multe: http://auto.howstuffworks.com/differential6.htm

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MOTANUL quattro e la generatia VI daca nu ma insel, gasesti pe wikipedia. O sa incerc sa fac o scurta comparatie intre Haldex si Torsen, asa cum le-am inteles eu:

- Torsen este 50%-50% in mod normal in timp ce Haldex este 97.5% fata si 2.5% spate. Acest lucru face ca la Torsen aparitia initiala a derapajului sa fie mult mai putin probabila, toate cele 4 roti tragand de la inceput.

- Torsen poate transfera de la 100%-0% pana la 0%-100% in timp ce Haldex poate transfera pe spate intre 2.5% si 50%.

- Torsen este proactiv in timp ce Haldex este reactiv. Altfel spus, in cazul Torsen nu este nevoie ca rotile sa derapeze efectiv pentru a se "ajusta" cuplul trimis la fiecare punte

- Torsen este mecanic (timp de raspuns instant), Haldex este electronic.

However, if one set of wheels loses traction completely, the Torsen differential will be unable to supply any torque to the other set of wheels. The bias ratio determines how much torque can be transferred, and five times zero is zero.

Asta este adevarat si nu este adevarat. Ce vreau sa spun este ca exista un sistem numit EDL (electronic differential lock) care atunci cand o roata/punte a pierdut complet aderenta (si ca atare nu se mai poate transfera cuplu catre cealalta roata/punte) aplica frana pe acea roata, simuland tractiune. Acest lucru permite diferentialului sa poata transfera de 5 ori mai mult cuplu decat forta de franare catre cealalta roata/punte. Ca atare, o masina echipata cu Torsen nu ramane blocata decat daca toate 4 rotile au pierdut aderenta (am zis Torsen si nu quattro pentru ca nu stiu daca sistemul EDL este prezent si la Haldex, presupun totusi ca este dar n-am vrut sa vorbesc prostii).

Later edit: Niste lectura interesanta :icon_thumright: http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_...l_drive_system)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta citisem si eu; Faptul ca au corectat aceasta aberatie in comportament. Ce nu imi este clar - daca EDL-ul trebuie comandat sau e standard.

Am citit o prezentare generala cu toate sistemele 4x4 - postez miine articolul; si avantajul la quattro este rapiditatea si 4x4 permanent (nu doar la nevoie ca Haldexul sau alte sisteme)

Faptul ca nu este mijlocit de alt mecanism (hidraulic, electronic) ii confera si fiabilitate si o reactie cu un delay f. mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu imi este clar - daca EDL-ul trebuie comandat sau e standard.

Eu zic ca vine standard cu quattro. Daca gasim undeva role ca in filmele de mai sus, eu pun masina la bataie sa facem niste experimente d-astea :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am gandit deja la un test simplu care sa nu chinuie masinile si sa se faca in conditii de siguranta. Plecare de pe loc in rampa de pe gheata. Cine parcurge primii 5m / evident proba cronometrata. Am gasit un loc de unde un FWD nu pleca - poate sa urce rampa f. usor daca vine cu avant.

Deja am gasit amatori cu Haldex:

Octavia 1, Octavia 2, Octavia Scout, BMW X3 - ramane de stabilit data (o data la care sa putem participa cat mai multi).

Revin miine cu detalii. Fara quattro nu ar mai fi testul complet... Practic brandul care a introdus tractiunea integrala pe limuzine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am gandit deja la un test simplu care sa nu chinuie masinile si sa se faca in conditii de siguranta. Plecare de pe loc in rampa de pe gheata. Cine parcurge primii 5m / evident proba cronometrata. Am gasit un loc de unde un FWD nu pleca - poate sa urce rampa f. usor daca vine cu avant.

Deja am gasit amatori cu Haldex:

Octavia 1, Octavia 2, Octavia Scout, BMW X3 - ramane de stabilit data (o data la care sa putem participa cat mai multi).

Revin miine cu detalii. Fara quattro nu ar mai fi testul complet... Practic brandul care a introdus tractiunea integrala pe limuzine.

Bazeaza-te si pe un Allroad. Conditia este sa nu ma iei din scurt. Vreau sa stiu macar cu 1 zi mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca o sa fie cam greu un test obiectiv.

Gandeste-te numai la anvelopele care o sa echipeze masinile.

Ar trebui aceeasi uzura si acelasi profil .... sau nu ?????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui multe: aceleasi motorizari, aceleasi anvelope cu aceleasi marimi, etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest moment nu cred ca exista pe piata un invingator absolut din puntc de vedere al tractiunii AWD, oricum sistemul Quattro este unul dintre cei ce "alearga" in plutonul fruntas. Acest lucru este dovedit si de faptul ca pana si super-masina Hummer foloseste sistemul Quattro (cu mici dar extrem de utile diferente).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: Si noul Land Cruiser V8 foloseste un diferential spate de tip Torsen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau si eu sa vin :angry: eventual asa vedem diferente clare intre S3 nou si S3 vechi. ca din cate stiu au unu haldex si unu torsen. nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!