Jump to content

Motorul Trage Singur


regius
 Share

Postare recomandată

Am un de doua luni un Golf IV variant, cu motor benzinar de 1.6 16V AZD. In ultimul timp am observat doua aspecte, probabiul corelate: cu motorul cald la ralanti ( de ex. oprit la semafor) acesta mergea cu turatia osciland usor in jurul valorii de 1000, deci inconstant. Am presupus ca e de la benzina (de 95) iar fenomenul nu s-a mai repetat dupa ce am alimentat cu benzina de 98. De atunci se intampla ceva ciudat insa si anume al doilea fenomen de care scriam mai sus: in treapta a doua (mai ales in regim de oras aglomerat "dimineata pe racoare", dar si cu motorul cald) motorul trage uneori singur, fara ca eu sa calc acceleratia. Ca si cum pe vremuri trageam prea tare shocul la batranica de dacie. Lasand la o parte ascpectul de siguranta (trebuie sa calc frana sa nu-l "pup" pe ala din fatza) as vrea sa stiu daca de problema asta s-a mai lovit cineva sau daca este intr-adevar o problema sau e ceva normal.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-a bag'o pe tester si verifica pedala de acceleratie... poate are ceva... o fi decalibrata si nu e pe punctul 0 si sa zicem e pe undeva la 0.5% si atunci ea se accelereaza.. parerea mea.. ;) vezi ce zic si altii... asta mi'a venit prin minte la problema ta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

habar nu am cat de relevant e, insa am patit acelasi lucru cu un renault clio benzinar, de nou. ma obisnuisem si chiar ma foloseam de "functia" asta.

am folosit masina in regimul asta 4 ani fara sa umblu la motor in vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi senzatie o am si eu la ibiza din profil.

Modificat de o3_cep
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin brici

Eu am senzatia asta doar cand este socul in functie. Sa fie si la tine din cauza shocului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am senzatia asta doar cand este socul in functie. Sa fie si la tine din cauza shocului?

Chiar la aspectul asta ma gandeam si eu... Pai nu e shoc cu reglare electronica? Ce, pot eu sa il scot "din functie"?

habar nu am cat de relevant e, insa am patit acelasi lucru cu un renault clio benzinar, de nou. ma obisnuisem si chiar ma foloseam de "functia" asta.

am folosit masina in regimul asta 4 ani fara sa umblu la motor in vreun fel.

Un var de-al meu facea acelasi lucru cu un Clio pe diesel, era chiar mandru: "vezi la alea pe benzina nu poti asta" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in treapta 1 si 2 pot merge linistt doar folosind frana. chiar nu moare nici la franari usoare.

totusi eu cred ca este ceva normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin brici

Ba da, socul se regleaza electronic, nu poate fi dezactivat. la mine apare senzatia descrisa de tine doar cand este socul in functie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e la fel. Eu zic ca e ceva normal. Am vorbit cu baietii de la mecanica de la mine de la serviciu si au zis ca e ceva normal. Deci nu trebuie sa iti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in treapta 1 si 2 pot merge linistt doar folosind frana. chiar nu moare nici la franari usoare.

totusi eu cred ca este ceva normal.

Asta e ceva specific diesel, mai clar este datorita cuplului care si la 900-1000rpm este suficient pt a misca masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k, noi vorbeam de benzinare, sa stii ca si la ele e cam la fel, nu au acelasi cuplu ca dieselul (am vrea noi) dar si benzinarele fac la fel ... trag singure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru promptitudine, m-ati mai linistit. Totusi nu a abordat nimeni prima problema: turatia variabila la ralanti, cu motorul cald. Sa subinteleg ca ipoteza mea referitoare la benzina de slaba calitate este raspunsul la problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si asta un raspuns, iti recomand o testare cu VAS-ul, ca sa vezi ce erori are (daca are).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a intamplat asta desi am motor 1.4i.s-a intamplat de mai multe ori cand schimbam intr-o treapta inferioara si acul vitezometrului ramanea constant undeva la 40 km/h, fara sa o accelerez deloc-viteza nici nu scadea insa nici nu crestea ca si cand as fi calcat acceleratia.cand calcam frana revenea la normal.

nu stiu dc e grav insa pana acum nu mi-am prea facut probleme.

ar trebui sa incep sa ma ingrijorez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k, noi vorbeam de benzinare

Exact asta incercam si eu sa-i spun lui leeloo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta incercam si eu sa-i spun lui leeloo :P

:P inseamna ca n-am priceput eu ce voiai sa zici. Hmmm, m-am interesat si cica la benzinare ar fi calculatorul care "citeste" ca este nevoie de cuplu si mareste turatia, sau cica ar mai putea fi din clapeta sau cablul de acceleratie (daca are cablu). Asta am auzit, asta va zic. Oricum nu este motiv de ingrijorare, doar in cazul in care turatia fluctueaza haotic. Atunci sunt probleme la clapeta de acceleratie.

Modificat de bamsemad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functia in care motorul trage singur este data de Idle Speed Controller. Aceasta este o strategie soft din ECU (prezenta la toate masinile de generatie noua) care mentine motorul in cazul in care nu mai este apasata pedala de aceleratie. Efectul se simte cel mai accentuat atunci cand turatia e lasata sa cada, strategia facand mai intai o compensatie mai acentuata daca se ajunge sub turatia de ralanti si mai apoi se stabilizeaza la aceasta turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si tu jos admisia care intra in clapeta de acceleratie si cu o carpa curata sterge clapeta la interior cat poti de bine, dupa care ar fi bine sa o initializezi la un service cu VAS-ul sau la baietii de pe forum care se pricep si vezi cum face dupa aceea. Asta ca sa te linistesti :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a intamplat asta desi am motor 1.4i.s-a intamplat de mai multe ori cand schimbam intr-o treapta inferioara si acul vitezometrului ramanea constant undeva la 40 km/h, fara sa o accelerez deloc-viteza nici nu scadea insa nici nu crestea ca si cand as fi calcat acceleratia.cand calcam frana revenea la normal.

nu stiu dc e grav insa pana acum nu mi-am prea facut probleme.

ar trebui sa incep sa ma ingrijorez?

Ce spui tu cu - acul vitezometrului - nu are legatura cu discutia de aici. Asta daca nu-l confunzi cu acul turometrului. :o In cazul tau, alta este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de admisie murdara duce la:

- turatie ralanti ridicata cand motorul este cald

- turatie ralanti oscilanta

- probleme la pornirea de pe loc cand motorul este rece

daca vrei sa cureti clapeta de admisie e bine sa o dai jos de pe motor si sa o cureti riguros cu benzina de bricheta (zippo :icon_thumright:).

Resetarea parametrilor de mers o poti face singur fara tester (dupa ce ai curatat si ai montat totul la loc):

1. deconectezi borna minus a bateriei si lasi masina asa 10 min, pentru a sterge din memoria contorllerului elecotrionic al motorului parametrii invatati pana acum cu clapa murdara.

2. reconectezi bateria si pui pe contact fara a porni motorul pentru 5 min.

3. pornesti motorul si il lasi la ralanti pentru 5 min fara a accelera! (f important). O sa vezi probabil turatie de 1200 la ralanti -> din cauza ca motorul este inca rece.

4. faci o tura de traseu mixt(urban si extraurban). Dupa 50 de km procesul de invatare a noilor parametrii se incheie.

Dupa curatare teoretic vei avea o turatie de ralanti de 650 rmp (pentru 1.6 - 16V AZD) (nu 1000!) si nu va mai oscila. Daca problemele nu se remediaza asa -> tester!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spui tu cu - acul vitezometrului - nu are legatura cu discutia de aici. Asta daca nu-l confunzi cu acul turometrului. :lol: In cazul tau, alta este problema.

credeam ca atunci cand nu calci acceleratia iar masina isi pastreaza constant viteza inseamna ca se accelereaza singura.nu credeam ca trebuie sa ajunga singura la 100 km/h.oricum atata timp cat mi-am luat permisul de conducere cred ca stiu sa fac diferenta intre acul turometrului si cel al vitezometrului.nu trebuie sa fiu moderator pentru asta.

imi cer scuze ca mi-am dat cu parerea dar credeam ca asta e scopul forumului.sa-si lamureasca fiecare problemele iar cei care cred ca pot ajuta, sa incerce sa faca asta.nu toti ne-am nascut sau ne-am facut mecanici.

am postat aici pentru ca mi s-a parut ca am o problema similara si cautam un raspuns.dar o sa ma duc la un mecanic pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ti-ai dat cu parerea? Unde ? Cand? Aaa...ti-ai expus problema pe care o ai, este altceva.

2. Faci si tu parte din categoria suferinzilor de mania persecutiei? Care este rostul afirmatiei tale .nu trebuie sa fiu moderator pentru asta. ? Ti-am vorbit urat? In plus, nu am gresit cu nimic cand ti-am spus ca problema ta, nu are legatura cu cele discutate pana in acest moment.Cred ca ai pornit cu stangul pe acest forum. Pacat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multumesc tuturor, chiar si celor care tinde spre flamba. Mersi si pentru chestia cu clapeta, e interesant, chiar adaca doar tangential cu subiectul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

asa trebuie sa faca, findca are socul automat. nuti fa probleme din cauza asta ca trage singur, fa-ti probleme ca nu sta constant motoru la relanti :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!