Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Stai linistit. DSG-ul stie sa schimbe in jos la cea mai mica apasare a acceleratiei. Sigur nu ramane cu a 6-a cand vrei sa accelerezi. La o manuala ai toate sansele ca daca mergi la 1300 sa mai calci putin acceleratia fara sa retrogradezi. DSG-ul face toate astea fara sa forteze motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat sa schimb si eu viteza pe la ~2400-2500 dar parca am impresia ca fortez prea tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doar o impresie. Eu cat motorul e rece schimb pe la 2400-2500 iar odata ce motorul este cald...nu mai jos de 2800rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa fortezi la 2500rpm? Atunci ce sa zicem de 4000? e foarte simplu,s-a mai discutat de multe ori....cu motorul cald schimba vitezele in asa fel incat sa cazi pe aprox 2000rpm si totul va fi bine.Asa am zis si eu la inceput,ca fortez,dar nici vorba,dupa ce te obisnuiesti o sa vezi ca ti se va parea normal si daca o sa vrei sa schimbi ca si inainte nu ti se va parea in ordine.Trust us on this one :icon_thumright: Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doar o impresie. Eu cat motorul e rece schimb pe la 2400-2500 iar odata ce motorul este cald...nu mai jos de 2800rpm.

Dar nu iti creste consumul in conditiile acestea ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu asta e ideea.Acela e cel mai bun mod de a conduce un tdi in conditii normale si crede-ma ca in conditii normale nu e consumul mare si mai e si bine pentru masina si toate cele.In traficul dintr-un oras mare ca si Bucuresti bineinteles ca nu o sa poti conduce asa la ore de varf,ca atunci faci si tu ce poti...dar cand se poate si e mai lejer du-te asa si va fi foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat sa schimb si eu viteza pe la ~2400-2500 dar parca am impresia ca fortez prea tare...

M-ai facut sa zambesc,masina mea vede in vacante pe autostrada constant 3500-3800rpm;atunci cum mai e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cel mai sanatos condus atat pentru sofer cat si pentru masina e atunci cand nu dispui de turometru si lasi masina sa ceara schimbarea vitezei.(Fost ,,posesor" de matiz pentru 12000 de km). Consider ca daca mergi sub 2500ture moare masina, altii considera ca peste moare masina, ce ar fi sa nu mai consideram si sa punem o foaie peste turometru, bunicu are 84 de ani si dacia lui are 30, cred ca schimba la 5000 vitezele, urla masina aia de zic ca taie lumea lemnele in fiecare zi si tot nu a mai murit(masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer ,ma indoiesc ca vreunul dintre cei de pe forum sta cu ochii pe turometru cand schimba vitezele. Cred ca fiecare isi cunoaste motorul si schimba la turatiile corecte fara sa fie nevoie sa consulte ceasul turometrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut un ford ka 1,3 si 60cp inainte de asta cu care am mers mult timp subturat (nu avea turometru) pentru ca nu-mi spusese nimeni cum se conduce, de fapt, o masina. cand m-am prins, masina s-a transformat dintr-o data si puteam scoate la suprafata toti ( :icon_thumright: ) cei 60 de cai.

cu dieselul nu prea merg subturat, sunt momente, prin trafic, cand schimb sub 2500 de ture in vitezele mici dar asta se intampla cand sunt cu mintea in alta parte; cel mai bine se simte masina cand schimb peste 3000. mai ales in 1,2 si 3, la turatii mari scapi de cuplul ala enervant care, altfel, te hatzana de nu te vezi. pe autostrada sta peste 4000 de ture cu zecile de km si nu cracneste (transformati voi in km/h ca parca nu as vrea sa-mi iau warn asa devreme :D ).

atat timp cat e sub rosu... fara frica.

si am mai observat o chestie. mi s-a parut la inceput, si inca mi se mai pare, ca are un pic prea mult cuplu pentru binele ei si asta se simte cel mai bine in vitezele intai si a doua.

daca vreau sa plec tare de pe loc, cel mai bun mod de a mai disipa din puterea mare e sa ii scartai rotile. cumva, nu stiu cum, cuplul ala care se pierde pe acolo ajuta la trecerea intr-a doua mai usor. e doar o impresie a mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, la fel, schimb la 2400-2500rpm cand este motorul rece. Problema este ca daca schimb la 2500, motorul cade sub 2000rpm (undeva pe la 1700-1800) in viteza superioara si, normal, o duc usor usor pana la 2000.

Oricum, in oras rar ajung sa bag a 4-a, pentru ca in a 3-a la 2200rpm am deja 62-63 km/h, si ajung sa am 70 km/h la 1900rpm in a 4-a. Consider ca e mai bine sa merg in oras constant cu 50-60km/h in a 3-a decat sa merg subturat in a 4-a la viteza asta, chiar si constant (adica fara sa-i dau talpa). Voi ce ziceti?

PS: Masina e in 5 viteze...

Modificat de Tatal Zmeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca e mai bine sa fii cu acul turometrului mereu peste 2000 rpm cand mergi constant. In oras poti daca schimbi mai repede la 2500 rpm acul iti cade si in cuplu la 1900 rpm, depinde cum schimbi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai sanatos condus atat pentru sofer cat si pentru masina e atunci cand nu dispui de turometru si lasi masina sa ceara schimbarea vitezei.(Fost ,,posesor" de matiz pentru 12000 de km). Consider ca daca mergi sub 2500ture moare masina, altii considera ca peste moare masina, ce ar fi sa nu mai consideram si sa punem o foaie peste turometru, bunicu are 84 de ani si dacia lui are 30, cred ca schimba la 5000 vitezele, urla masina aia de zic ca taie lumea lemnele in fiecare zi si tot nu a mai murit(masina).

Aici vorbim de o categorie mai gingasa de motoare decat cel de dacie sau de matiz. De urlat dacia urla de pe la 2500 in sus, pe la 3500 zici ca e F1. Turatiile la diesel sunt atat de discutate pentru ca un TDI incorect exploatat creeaza probleme muuult mai mari decat un motor pe benzina.

Din cele de mai sus, remarc totusi ca 80% au acelasi stil de condus pe diesel si nu se la sa pacaliti de campanii ca si cele ale primarului Londrei care a pus afise pe autobuze cu textul: Schimbati la turatii joase si veti salva mediul! Din pacate continuarea este: dar va distrugeti TDI-urile. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Papetz, daca mergi asa cu masina, nu inteleg de ce te miri ca consumul tau e asa mare? Crezi ca daca ii dai blana pe autostrada o sa ai consum ca la carte? crezi ca consumurile declarate acolo sunt la 170-180km/h?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nici vorba. eu imi asum faptul ca merg tare si ca scot consumuri in consecinta. ce ma deranjeaza e ca, daca incep sa compar cu alte motorizari identice sau asemanatoare si cu consumurile lor obtinute in conditii asemanatoare eu ies intotdeauna in pierdere. si sa nu imi spuneti ca sunt singurul care merge mai tare de pe aici :D .

nota: tare inseamna 130km/h pe autostrada (uscata) si 100 pe drumurile europene. asta ca sa nu-mi iau warn. mai tare inseamna ...., nu inseamna nimic :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba ca esti singurul. nu de asta era vorba :)., doar ca condusul mai sportiv are si consecinte ... la consum printre altele :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se discuta de 34 pagini despre cum se conduce-turat sau mai ptin turat, ca sa protejam turbina, eu cred ca ar trebui sa mai invatam de la cutiile automate despre cum e sanatos sa se schimbe viteza.

cel mai important este sarcina cu care se actioneaza pe pedala de acceleratie si nu turatiile la care ajungem cu motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se discuta de 34 pagini despre cum se conduce-turat sau mai ptin turat, ca sa protejam turbina, eu cred ca ar trebui sa mai invatam de la cutiile automate despre cum e sanatos sa se schimbe viteza.

cel mai important este sarcina cu care se actioneaza pe pedala de acceleratie si nu turatiile la care ajungem cu motorul!

Go on, man. Dezvoltă ideea cu argumente, dacă se poate. Cel mai mult i-ar folosi asta lui fiu-meu care are 47 la picior!

Din ce e scris

Modificat de chicken
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am vazut cel putin 2-3 automate care urcau dealul cu 1500rpm, pur si simplu daca nu e nevoie de putere nu are rost sa tii la turatii mari, treaba cu mergi turat e un mit, mergeti cu automate si veti vedea cum e proiectata cutia din fabrica, originala

cutiile automate sunt programate sa tureze atat cat este nevoie, nu mai mult, nu mai putin, asa ar trebui sa conduca si soferii cu manuale, eu asa fac, daca am nevoie de putere urc pana la 4000rpm, daca nu, merg si cu 1500rpm, totul e in functie de situatie, nu este o regula generala de sa o tii peste 2000rpm, asta e o prostie

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai ca automata schimba instant treapta de viteza atunci cand e nevoie. La manuala, pun pariu ca, ori mai intarzii putin schimbarea treptei pana nu mai e nevoie, ori chiar daca vrei sa o faci repede, pana o faci, mai apesi putin pedala de acceleratie, sau alte si alte cazuri. Sigur nu schimba nimeni cum schimba automata. Din cauza asta isi permite automata sa tina motorul la 1500 atunci cand nu e nevoie de accelerare.

Insa si asta s-a mai discutat. Acuma, fiecare face cum vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Diferentele intre treptele de viteza la cutiile automate sunt mai mari, automatele clasice au maxim 4 trepte in comparatie cu manualele de aceeasi generatie care au 5 sau 6. La cutiile automate, convertizorul de cuplu prin "patinarea" hidraulica produce o multiplicare a cuplului motor la turatii mici si protejeaza mai bine motorul decat o face o volant bimasica.

La o cutie manuala trebuie sa anticipezi un pic ce putere vrei de la motor pentru accelerare, urcarea unei pante etc. si sa o obtii la o turatie potrivita, lasand intre cuplul actual si cuplul maxim un ecart "confortabil" pentru motor . Cu cat viteza de inaintare creste, puterea necesara creste si ea si e normal sa se foloseasca turatii mai mari ale motorului pentru obtinerea acestei puteri. Nu e nevoie sa turezi motorul la 2000-2500 de ture pentru a merge constant in treapta 2 sau 3 cand folosesti doar 5-10 CP, in schimb ai nevoie de aceasta turatie cand accelerezi sau rulezi cu 80-100 km/ora in treapta a 5-a si doar rezistenta la inaintare (aerodinamica si frecari) poate sa foloseasca si 30-40 CP din puterea motorului.

Mai este un aspect destul de important pe acest subiect : multi uita de turbo-lagul inerent prezent la motoarele diesel si doresc un raspuns instantaneu la apasarea pedalei de acceleratie, asemanator unui benzinar aspirat, producand solicitari inutile turbinei prin supunerea ei unor regimuri tranzitorii daunatoare, cu corectii mari ale presiunii de alimentare pe care o furnizeaza(prin actionarea geometriei variabile sau a wastegate-ului) , cu un consum marit de combustibil si cu mult fum. Apasarea pe acceleratie trebuie sa fie lina si progresiva, pentru a permite turbinei sa ajunga la turatia necesara fara solicitari de forfecare excesive in axul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect ce zici tu! 100% de acord.

Numai ca DSG-ul are ori 6 ori 7 trepte, deci mai multe cu una decat cele manuale.

http://www.youtube.com/watch?v=fDWpugtRxVM

aici am gasit un filmulet despre cum schimba DSG-ul la un mers normal. Oricat as fi incercat, nu am reusit sa schimb la 2200 si sa cad in 1700. Oricat de repede as fi incercat sa schimb treptele cadeam in 1500. Eu zic ca e un stress inutil pe motor. A doua la mana, rapoartele in cutia DSG sunt mai scurte decat in cea manuala, avand in vedere ca are o treapta in plus.

Asa ca personal, consider ca nu are rost sa ne orientam dupa cum schimba DSG-ul si sa facem ca el, caci 100% nu ne va iesi :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incerca sa schimbi prea repede prin deaccelerare/debreiere completa, nu faci decat sa pocnesti ferodoul discului de ambreiaj de volant, si... numai bine nu e. Tin minte la scoala de soferi cum am tresarit toti cand instructorul a batut din palme ca sa ne arate ce se intampla cand debreiezi repede pentru a schimba repede treapta de viteza.

Poti in schimb sa nu iei complet piciorul de pe acceleratie si sa-i impui motorului o scadere lenta a turatiei ajungand la turatia dorita dupa schimbarea treptei. La fel poti creste turatia la retrogradare. In acest mod beneficiezi de un cuplu constant, protejezi turbina (cum s-a spus mai sus), protejezi arcurile de la volant si discul de ambreiaj, protejezi sincroanele prin egalizarea vitezei arborelui cu cea a volantei.

LE: Mai intra in discutie si raporturile cutiei, daca la 2200rpm si 40km/h cat ai tu in a II-a schimbi superior, normal ca ajungi la 1500rpm, 35-37km/h. Incearca sa vezi cate rpm ai la 50km/h in treapta II-a si cate in a III-a si o sa vezi ca mai sus de 1500rpm nu poti veni prin schimbare in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca majoritatea cutiilor automate combinate cu un motor diesel merg pe principiul "sarcina mare si necorelata cu turatia corespunzatoare omoara turbina". Mai exact: atunci cand esti la o turatie joasa si calci pedala de accelertie pana la fund, cutia de viteze automata schimba intr-o treapta inferioara astfel incat turatia sa sara de 2000 de ture, puterea sa fie sporita, iar componentele turbinei sa nu fie afectate.

Eu , personal, in localitate merg cu 70 de km/h in treapta a 6-a, la 1200 rpm. Aici consumul este undeva la 3.5 l/ 100 km. Dar daca trebuie sa accelerez de la 70 la 100 de km/h, o fac cu minim treapta a 4-a. La fel procedeaza si cutia automata, pentru ca, in momentul acceleratiei , turbina are cel mai mare aport, lucreaza intens, iar sub 2000 rpm, ea e fortata sa dea mai mult decat poate. In general, la acceleratii turbina are cea mai mare sarcina. In mers constant la o anumita turatie fixa, turbina nu este atat de solicitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!