Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

un om cu manuala nu e cutie DSG. trebuie inteles asta. o automata, chiar daca esti pe manual, la WOT retrogradeaza singura. nu fara motiv :D

sa cazi in extrema de a schimba numai la 5k e de asemenea o prostie. de ce sa nu ai o cale de mijloc?

de ex masina mea merge in oras la 1200-1300rpm ;) dar ea schimba foarte lin, daca apesi mai tare, va retrograda imediat macar o treapta etc. nu forteaza deloc motorul. si eu am 2 turbine in serie, si-ar putea permite sa nu retrogradeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta sugeram si eu...calea de mijloc, in functie de necesitati si conditii de trafic

c6t9 - cunoastem cunoastem twin turbo de la bmw ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e, poate nu e cazul cel mai bun sa dau exemplu cutia automata aici. mecanicii de au proiectat-o s-au gandit sigur inainte sa siguranta motorului, sau a turbinei in cazul dat de h3llboy al subturarii motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare...am citit posturile anterioare si sincer sunt in dubiu...multe pareri contradictorii...banuiesc ca adevarul e undeva la mijloc...dar totusi care ma poate lamuri si pe mine cum as putea conduce un TDI 1.9 90CP pentru un consum cat mai optim si cat mai corect ?(fara sa dauneze motorului)...

am vreo 10000 de km la activ insa am impresia ca , conduc putin cam subturat....schimb vitezele cam intre 1800-2100 rpm....e bine?...e rau?

multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am citit in manualul masinii mele ( parerea mea e ca toti ar trebui sa citim putin din el ) si in carte scrie ca ii ideal pt. masina mea passat 1,9 131cp sa schimb la 2500 rpm si am observat ca de cand schimb la 2500rpm si nu mai schimb la 1800rpm am un consum surprinzator mai mic 6,5 in oras ... ideea e ca daca tii o masina diesel in rotatii mici si te mai bagi in stanga in dreapta sau eu stiu unde prin oras ... ( nu o sa stai incontiinu cu ochii pe turometru ) si masina e subturata apesi putin mai mult aceleratia sa poti depasi o caruta un pieton :icon_thumright: si e si logic ca mananca putin mai mult .. in schimb daca schimbi undeva la 2500rpm in treapta superioara ea sare undeva la 1900rpm sau 2000rpm si masina e in cuplu nu apesi acceleratia atat de mult... si logic mananca mai putin ... Deci cititi manualul de folosinta .. :icon_thumright: pe mine ma ajutat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate masina mea nu a avut manual...dar o sa iti urmez sfatul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Problema aceasta a schimbatului vitezelor vad ca se discuta foarte mult si nu se ajunge la o concluzie clara . Am masina din semnatura de la 0 km si acum am aproape 85.000. In oras conduc foarte subturat ( schimb de regula undeva pe la 1500 rpm, rareori sar de 2000 ) in schimb nu accelerez tare in trepte superioare . Daca am nevoie de acceleratii , retrogradez o treapta sau chiar doua , si dupa aceea dau gaz . Cam la o luna fac A2 si acolo merg constant undeva la 140 ( 2800-2900rpm). Cert ca pana acum la scanarile facute , motorul este total in parametrii dati de constructor , si nu am avut nici o problema . Apropo , nici constructorul in manualul de exploatare a masinii nu recomanda sa se mearga subturat , dar acesta defineste motorul subturat ca fiind motorul care "nu mai merge rotund " (sper ca am retinut corect ).Or fi stiind ei ceva .

Masina din semnatura 142.xxx km cu schimbarea vitezelor in regimul descris mai sus si nu a avut vreodata probleme cu turbina. Sa fim seriosi, nu e nimeni mai destept ca fabrica... daca era problema cu mersul "subturat" scriau de ea in manual...

eu am citit in manualul masinii mele ( parerea mea e ca toti ar trebui sa citim putin din el ) si in carte scrie ca ii ideal pt. masina mea passat 1,9 131cp sa schimb la 2500 rpm si am observat ca de cand schimb la 2500rpm si nu mai schimb la 1800rpm am un consum surprinzator mai mic 6,5 in oras ... ideea e ca daca tii o masina diesel in rotatii mici si te mai bagi in stanga in dreapta sau eu stiu unde prin oras ... ( nu o sa stai incontiinu cu ochii pe turometru ) si masina e subturata apesi putin mai mult aceleratia sa poti depasi o caruta un pieton :) si e si logic ca mananca putin mai mult .. in schimb daca schimbi undeva la 2500rpm in treapta superioara ea sare undeva la 1900rpm sau 2000rpm si masina e in cuplu nu apesi acceleratia atat de mult... si logic mananca mai putin ... Deci cititi manualul de folosinta .. :) pe mine ma ajutat :D

Daca esti amabil faci un printscreen cu chestia asta (schimbatul la 2.500 de ture) din manualul de utilizare? Ca eu, sincer, n-am gasit-o pana acum...

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi la 1500rpm. Pai ce fac, o trag pe dreapta sa o parchez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu undeva pe la 2500 e cel mai bine. pt masina din avatar.. iar in 1-2 daca trec de 3500 scoate un fum foarte dens si negru... cea ce ma ingrijoreaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca la schimbare 1-2 nu trebuie sarit peste 2000 rpm, cel putin eu asa procedez ;)

De la a-2-a in sus bag 2500-3000 rpm, mai ales ca am si turbo nou de-acum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DanuAL Rezolvarea la problema ta este foarte simpla si se numeste rev-matching. Este o tehnica care consta in "pregatirea" motorului pentru turatia la care urmeaza sa fie dus. Eu folosesc rev-matching de aproape 2 ani acum si mi-a intrat in reflex ca parte a procesului de retrogradare, o fac fara sa mai ma gandesc. La inceput intr-adevar, necesita putina concentrare. Concret, treaba e asa: esti in treapta 4 1700rpm sa zicem, apesi ambreiajul si in timp ce mana duce schimbatorul in treapta a 3a, piciorul drept apasa acceleratia si tureaza motorul pana spre 2300rpm dupa care ridici ambreiajul. Facand asta, nu numai ca vei scapa de acea frana de motor violenta, dar vei si proteja toate elementele transmisiei (cutie, planetare, ambreiaj etc).

OFF'T. pana la urma i-am gasit rezolvarea ... a ''cazut'' turbo ...! Nu stiu amicul, primul proprietar cum a mers cu masina, dar eu am incercat sa fiu cat mai ''legal'' si totusi s-a dus ... Masina e cea din semnatura cu 183k in 4 ani, majoritatea facuti pe DN'uri s.a.m.d. ! Take care!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi la 1500rpm. Pai ce fac, o trag pe dreapta sa o parchez?

Nu toata lumea conduce ca la raliu pe soselele, iar daca nu o face nu inseamna ca isi bate joc de motor :beer:

Mai devreme sau mai tarziu orice turbina trebuie curatata, acum nu va faceti iluzii ca daca mergeti turat nu o sa mai trebuiasca sa curatati vreodata turbina. Va repet am peste 140.000 km cu turbina originala necuratata, nu am probleme si daca o sa am o dau jos, o curat si am incheiat problema. :)

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refeream ca daca schimb la 1500rpm, pe urma trebuie sa o tin din ambreiaj ca sa plec, daca nu imi da in nas.

de schimbat schimb intre 2000-4000rpm, depinde de situatie, dar nu merg nici cu 40km/h si mananc seminte cum fac altii (azi am vazut, afara din localitate)

pana la urma masina e masina se strica, daca nu vine altul si ti-o rezolva si atunci :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare....ma bag si eu in seama ca poate ma ajuta cineva binevoitor smile.gif vreau sa-mi cumpar un golf 3 1.6 75cp injectie multipunct din '96 , si as vrea sa stiu la ce consum sa ma astept ....urban ma refer,in timisoara.....precizez ca conduc cam "batraneste" numi place sa trag de masina ....numa uneori(foarte rar )cand ma mai apuca merg mai agresiv ..pretul masini e 900 euro ...si mai e 800 taxa.....astept un raspuns smile.gif mersi

post-51988-1255091345_thumb.jpg

post-51988-1255091348_thumb.jpg

post-51988-1255091351_thumb.jpg

post-51988-1255091345_thumb.jpg

post-51988-1255091348_thumb.jpg

post-51988-1255091351_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare....ma bag si eu in seama ca poate ma ajuta cineva binevoitor smile.gif vreau sa-mi cumpar un golf 3 1.6 75cp injectie multipunct din '96 , si as vrea sa stiu la ce consum sa ma astept ....urban ma refer,in timisoara.....precizez ca conduc cam "batraneste" numi place sa trag de masina ....numa uneori(foarte rar )cand ma mai apuca merg mai agresiv ..pretul masini e 900 euro ...si mai e 800 taxa.....astept un raspuns smile.gif mersi

Nu te supara pe mine ca-ti spun,dar ai postat pe aria TDI si tu vrei sa iei o masina pe benzina...si oricum erai cam :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...numeste rev-matching. Este o tehnica care consta in "pregatirea" motorului pentru turatia la care urmeaza sa fie dus. Eu folosesc rev-matching de aproape 2 ani acum si mi-a intrat in reflex

Cunosc metoda, ceva asemanator cu "schimbarea cu dublu ambreiaj" dar din cate stiu eu cel mai folositoare era la motoarele de generatie veche,se marea debitul de motorina, oricum rau nu are ce sa faca, motorul preia raportul de viteza(a se citi treapta) mult mai lejer. Am vazut metoda practicata si de pilotii de raliuri, cand retrogradeaza pe franare cu varful piciorului drept apasa acceleratia si calcaiul aceluiasi picior e folosit la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, dar acolo se mai foloseste si pt ca frana de motor puternica sa nu blocheze rotile momentan si sa intre masina in derapaj, asta la cele cu tractiune spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. sa faci heal-toe 2 ani pe strada, tot respectu. sunt multe motive pt care se foloseste.

2. la RWD nu se impaca bine cu frana de motor, chiar deloc as putea spune. uneori radem cand merg in grup cu RWD si scrie peste tot la curbe ca sunt periculoase si sa foloseasca frana de motor, mai ales iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Am vazut metoda practicata si de pilotii de raliuri, cand retrogradeaza pe franare cu varful piciorului drept apasa acceleratia si calcaiul aceluiasi picior e folosit la franare.

Sookie, cred ca e taman invers... acceleratia se apasa cu calcaiul/lateralul piciorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic cam :) :D dar, da ai dreptate dudu desi daca stau bine sa vad filmuletul acceleratia e din podea, dar daca vine ca si la mine de sub bord nu prea vad eu cum executi manevra cum ai zis tu, desi daca stau sa ma gandesc merge si asa, dar e un pic mai dificil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta manevra.. am vrut sa incerc, dar pe masina mea in nici un caz nu merge.. distanta dintre pedale e prea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor! Am si eu motor TDI si il am combinat cu o cutie care are si obtiunea tiptronic. Unde doresc insa sa ajung cu asta? Simplu! am observat in timp cum schimba calculatorul cutiei atunci cand merg in tiptronic , atunci cand ii dau talpa fata de situatia cand eu aleg sa merg obisnuit, concluzia? in mod normal pozitia D la c.v. automata (ori E la mine ) schimba vitezele la 2500 rot/min, la kick Down schimba la 3000 rot/min iar in tiptronic urca in turatie pana schimb eu viteza! ce ramane de inteles este ca in mod gestionat electronic pt. un consum optim exista o turatie de schimbare a vitezeila 2500 , pt. un mers sportiv exista schimbarea la 3000 si pt. tiptronic( cu alegere libera de schimbare a vitezei de catre sofer exista celelate turatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, s-a mai discutat. Pentru un mers cat mai eficient si consum minim trebuie ca, la schimbarea treptei, turatia sa cada pe turatia de cuplu maxim. Adica in jur de 2000 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de exemplu la DSG la 70km/h sunt in treapa a 6-a si daca merga constant sa zic ca am 1400rot/min. Asta inseamna ca, cutia nu stie sa schimbe la ce turatie trebuie? In mers normal, nu forja, schimba pe la 2300 maxim si cade pe la 1400-1500rot/min in treapta superioara. Cand merg prin localitati intru in disperare, merg legal cu 60 km/h si ea merge cu treapta a 6-a cu 1300rot/min!!! Cateodata dau pe manual si dau a 4- a sa merg cu 2400 rot/min. Fac bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!