Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Din experienta personala pot sa fac urmatoarele recomandari vis a vis de condusul unui TDI.

- daca motorul este rece ( dimineata sau foarte frig afara) sa fie lasat sa mearga in relanti cel putin 5 min pentru a "rupe uleiul"

...

Drive safe !

eu nu sunt lamurit cum ai vazut tu ca dupa 5 min se rupe uleiul?

care ulei: cel de 5w40? 10w40 ? sau toate dupa 5 min?

da si tu mai multe amanunte.

eu unul nu as lasa mai mult de 1min motorul la ralanti cand e ff frig.

mai important cred ca e sa nu il fortezi cand e rece decat sa adormi langa el dupa ce l-ai pornit dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zac, face cam in toate parca. Insa cel mai deranjant e la 1,2, si 3 uneori. Maine o sa schimb uleiul, apoi mai incerc si ceva reglaje si alte ugeri pe la timonerie si tije. Aici mai multe dicutii eventual: http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=100

Avand in vedere ca iesim offTopic, propun sa revenim la subiect. :cool:

Sa va zic si eu ceva acum. Am fost pe un drum cu repentine si virajat. Pantele erau destul de abrupte.

Ce vreau sa zic e ca eu daca o turam prea tare in traeapta 1, rupeam aderanta. Daca schimbam mai devreme nu mai tragea deloc. Era subturata si nu avea putere. Daca o tineam asa subturata si un pic acce;erata ca sa urce in ture...dupa o vreme, cum trecea de 2000 incepea sa traga ca nebuna (probabil ca intra durbina) desi eu nu mai apasam deloc pedala, si o tineam constanta ca atunci cand era subturata.

Ca urmare mi s-a parut tare aiurea : ori dadea sa maoara motorul daca era subturata, pric rupea aderenat cand incepea sa traga, si nu prea gaseam calea de mijloc sa schimb treptele.

E vreo prlobelma la masina sau e ceva normal? Ma gandeam ca poate e turbina in vreun fel... sau ca eu nu am putere decat daca intra turbina, ceea ce nu prea pare normal. Anul trecut nu prea am simtit ce am descris mai devreme.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-ai "desfundat" daca ai mers in 3500 ture, dar nici nu face bine functionarea mult timp in regimul asta. Totusi nu uita ca e un diesel, chiar si daca e PD.

Cat despre zgomot, nu stiu ce sa zic, poate ti se pare tie, nu puteau sa apara uzuri pe la supape, ax cu came ,injectoare , doar din asta. Uleiul cum este ?

Mishule, da-mi voie sa te contrazic. Depinde mult cum exploatezi motorul in zona aia a turatiilor. Daca mergi cu ea constant, cu 3500 rpm, fara bruscari, nu este nici un risc. Eu am facut si toata A2, cu 3500 rpm, fara sa solicit motorul.

Packard, 5 minute este foarte mult pentru a se rupe uleiul. Uleiul se rupe de cand a inceput sa se invarta motorul. 1 minut cred ca est emai mult decat suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Topicul se numeste "Condus corect - Turatii" .

Discutiile despre probleme la cutia de viteze sunt tratate in alte topic-uri.

Va rog sa ramaneti ON TOPIC!

Multumesc! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb:

sincer cititind multe pagini, fiecare zice cum merge el, si isi da cu parerea, ceaa ce nu e rau, e f bine (nu sariti in cap, nu vreau sa jignesc pe nimeni doar intreb!), dar eu sunt mai confunz decat eram cand mam apucat sa citesc all this pages. pana la urma, am cam inteles, cred eu : cand e motoru rece nu sa nu treci de 2500 pana in 2500, cand e motoru cald poti sa sari din a 2 in a 3 pe la vreo 3000 de ture, si la fel cu a 4-5, este bine ce zic? cat de des??? sau numai asa? cica sa ii mai dai si blana incet, cate odata, 4000 rpm, sa nu ii dai blana pana in 2000 rpm, de la 2000 poti sa ii dai blana, nu? toate astea ptr curatatu si functionarea corecta a circuitului turbinei! unii zic ca e periculos la 3000-4000 rpm, dc? unii zic ca viteza optima si de croaziera sa fie de 2500 rpm, de ce nu 3500rpm se strica mai repede ceva? cade ceva? un coleg mai sus zice sa mergi cu a 4 la 110 mai mult de 10km daca stai prin oras si esi rar din el, ca cureti turbina si restu, de unde stii? poti proba? de ce cer proba, sa stim si noi sa facem la fel, nu zic ca gresesti, bine ar fi sa fie asa sa nu avem probleme deloc, sa facem si sa fie ok, ar fi un sfat excelent. si daca merg cu 3500 rpm si mai sus de 110 de ce nu se curata? un coleg zice, sa stai 1 min cu motoru pornit, pai nu inteleg, la 5W40 ptr ce sa mai stai, (oare asa stau si germanii?) chiar si daca afara sunt -10 grade, crezi ca are asa mare influenta asupra motorului pe termen lung, eu din contra am auzit altceva, si eu asa fac, poate gresesc rog mult corectati: ai pornit, max 5-10 sec max max si ai plecat, ungerea e mai buna in miscare nu loco.?

multumesc, sper ca nu am ofensat pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea prietenilor mei care detin masini diesel fac in felul urmator pentru curatarea fumigenei si turbinei.

1. Pornesti motorul, il lasi pana apa ajunge la 90 grade

2. Dai 1-2 ture de oras

3. Unde ai un drum drept [gen europeana], in treapta a 3-a [nu conteaza daca ai 5 sau 6 trepte la cutie] mergi cu ea la o turatie de 3000-4000 rot/min timp de 3-4 min pentru curatarea fumigenei si a turbinei...

4. Dupa ce ai facut acest lucru, mergi un pic mai lent cu ea [mers normal, nu sport :P] si daca iti cunosti masina o sa simti ca merge altfel.

Eu stiu ca asa se procedeaza la un motor diesel... nu numai eu spun aceasta parere ci majoritatea mecanicilor pe care i`am intrebat...

Acuma sa nu credeti ca am postat un sfat cu nume de rau... Eu asa am facut asa la masina mea si merge ca noua ;)

Daca altcineva are o alta parere, rog frumos sa ma corecteze daca am gresit :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Pornesti motorul, il lasi pana apa ajunge la 90 grade

Daca doar stai cu motorul pornit la un TDI apa nu o sa ajunga niciodata la 90 de grade. Acest lucru se intampla numai in sarcina, cu masina mergand, nu stationand.

2. Dai 1-2 ture de oras

3. Unde ai un drum drept [gen europeana], in treapta a 3-a [nu conteaza daca ai 5 sau 6 trepte la cutie] mergi cu ea la o turatie de 3000-4000 rot/min timp de 3-4 min pentru curatarea fumigenei si a turbinei...

In treapta a 3-a la 4000 de turatii ai cam 100 km/h. Unde poti sa mergi intr-un oras din Romania cu viteaza asta vreme de 3-4 minute?! :icon_thumright: Pe de alta parte, sa mergi 4 minute la 4000 de ture in a 3-a mi se pare cam mult, parerea mea. Cred ca fortezi un pic cam tare, e cam riscant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am specificat sa mergi in oras cu masina... sa ai un drum drept in afara orasului unde poti sa mergi ca lumea...

Eu unu zic ca nu o fortez daca folosesc principiul asta... oricum poate cineva are o alta parere :somnmare: / Eu nu i-am zis omului "mha faci ca mine"...este o simpla parere :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un coleg zice, sa stai 1 min cu motoru pornit, pai nu inteleg, la 5W40 ptr ce sa mai stai, (oare asa stau si germanii?) chiar si daca afara sunt -10 grade, crezi ca are asa mare influenta asupra motorului pe termen lung, eu din contra am auzit altceva, si eu asa fac, poate gresesc rog mult corectati: ai pornit, max 5-10 sec max max si ai plecat, ungerea e mai buna in miscare nu loco.?

Nu numai de ungere este vorba ci mai mult despre socul termic pe care il suporta motorul dar si turbina. Inchipuieti afara -10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am zis ca la -10 grade ii dai in gusa, mergi normal la 2000 rpm schimbi vitezele, si dupa ce iam dat forja cum zici tu sa zicem ca am sarit de 3000 rpm iti dai seama ca merg asa cateva minute sa incalzit aproape de 80 de grade, ptr ce cand ma opresc sa mai las sa mearga in realantii, sa presupun ca te opresti chiar brusc, de la 3000 rpm, motoru cald 80 grade, ptr? sistemu deja sa incalzit complet, asa cred eu, ofi nu o fi, dar asa cred eu ca e logic, in fine, astept raspunsuri si la intrebarile de mai sus, si daca varinta supusa de XS e ok!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am raspuns la a doua intrebare, XS la prima altfel foarte corect cum a zis el. Arderea combustibilului este o reactie Exoterma, cu cat arzi mai mult combustibil cu atata degajezi caldura mai mare. Gazele de esapament la diesel pot ajunge pana la 800

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Cristi : cand mai vin acasa la Focsani o sa iti arat cum se face toata treaba ca si eu trebuie sa curat fumigena e pe evacuare si turbina :D plus k la mine sunt 4 evacuari ceea ce imi da o mica bataie de cap :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.da intradevar,e recomandat sa stai cand pornesti motorul,cand e ff frig, cca. 1 min.cu noile generatii de uleiuri nu necesita sa incalzesti motorul.

2.cand ai experienta in condus cu masina respectiva, nu te mai uiti la turometru sa schimbi,trebuie sa simti sa auzi cum ii place,si nu cum spun unii ca mergi cu 1-a atata,schimbi a 2-a la atata,a 3- la atata ture s.a.m.d. "cand te mai uiti si la drum!!!"daca te concentrezi sa schimbi la ....

3.eu sincer conduc dupa placul inimii si necesitate,cand am un condus,sa zic "relaxat"incerc so mentin in cea mai mica turatie(ex.1100-1200 t/min)si cand am nevoie sa accelerez brusc o bag in vit.inferioara si daca trebuie sau am placerea ii dau cu a 2 -a pana pe la 80km/h nu stiu ce turatie ajunge.la condus "normal" cam cu a 6-a la 100-120km/h, tot nu stiu ce turatie am, sincer nu ma intereseaza doar sa nu trec cu acul pe zona rosie.si in cele din urma condusul sportiv,unde ii dau de rupe asfaltul :)) un ex. a 5-a pana la 150 si a 6-a cat poate ,max cat am putut sa-i dau pe autostrazile din ungaria cu circulatia aferenta a fost 213km/h si cu bagaje .

Si o mentionare nu vreu sa supar pe nimeni dar nu cred ca e adevarat mitul "condus ardelenesc" avem si noi destui vitezomani sau poate mai multi,si sa nu zic si eu de condusul soferilor din sud ,despre care se spune ca au un condus "periculos"ca sa ma exprim mai frumos, dar cum nici toti ardelenii nu sunt soferi experimentati,sigur nici toti din sud nu sunt periculosiscuze de off topic dar nu imi place ca un anumit popor,natie,comunitate etc. sa fie judecat dupa cativa care nu stiu sa conduca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Powerhorse : Poti sa ai mama experientei !! Daca intra in tine si ai patit ceva... :blink: [Doamne Fereste] ai pus-o. Nimeni nu este perfect ;)

Siguranta este primul lucru atunci cand te urci intr-o masina [sofer sau pasager]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta vroiam si eu sa explic prin "experienta cu masina condusa" ca daca stai cu ochii mai tot timpul la turometru ca sa schimbi la "atata si nu mai mult de..."ai mari sanse sa te trezesti cu ceva in fata,si credetima ajunge o secunda sa-ti iei privirea de la drum,secunda in care poti face actiuni de evitare a situatiilor periculoase.Si ca sa fiu si on topic nu am avut nici o problema la motor(turbina,debitmetru,etc)daca am condus cu turatii mici,aproape de relantiu,atata timp cat ii mai si dadeam in gura,oricum pe mine ma intereseaza si consumul si va pot spune ca pot sa scot si un consum de 4l/100 zalau-cluj dus-intors si ex.si mesesul, dar in mod normal am 4.5-5l/100km si asta in treapta 6-a cu 90-130km/h .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lafel credeam si eu, mergeam fara sa ma uit la turatii si schimbam "dupa ureche"

Acest mers" dupa ureche" poate fi unul foarte nociv pentru masina.

Daca te-ai obisnuit cu un stil de mers asta nu inseamna ca este si unul bun/indicat.

Cea mai buna modalitate de test o consider proba practica, autodovedirea, daca vreti s-o numiti asa.

Mergeti cu masina cum mergeti voi in mod normal pe un traseu zilnic timp de o sapt. Apoi mergeti si cum spun "celelalte voci" de pe forum, ca nu va cunosc masina voastra. 1 sapt. doar, va garantez ca nu o sa va cada motoru. Incercati sa schimbati viteza a.i. in viteza superioara sa fiti cu turometrul peste 1800 ture (pragul de schimb depinde de viteza cu care mestecati in mamaliga :offtopic:.

In cazul meu, nu merg cu mai mult de viteza a 3-a, legal, in oras. E de ajuns, la 60km/h in vit. a 3-a am intre 2200-2300 rmp.

Inainte sa ma testez, mergeam cu a 4-a in oras cu 60 km/h, pe acelas traseu, in aceleasi conditii aveam un consum de 10-11

Am incercat sa schimb mai sus si sa turez motorul mai mult, tinandu-l peste 1800 si renuntand la treapta a 4-a de viteza in oras. Rezultatul a fost un consum de 8.5-9 pe acelas traseu, aceleasi conditii.

Consum mai mic = randament al motorului mai bun = mizerii si depuneri mai putine.

Masina nu imi consuma ulei deloc, nu scoate fum.

Si pana la urma e normal, randamentul tine de amestecul aer/motorina, daca el este optim, atunci cuplul este maxim, asa ca, tine-ti motorul in cuplu maxim si veti avea cel mai scazut consum inregistrat vreodata :P

Peace out.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma crezi ca daca esti sofer mai experimentat nu te mai uiti in turometru? Urechea muzicala se formeaza in timp. Mai devreme sau mai tarziu, alteori niciodata.

In primul rand vitezele nu se schimba dupa o regula fixa ci doar urmand niste reguli de baza.

Trebuie luat in calcul: traficul in general, cand urci sau cobori o panta, intri /iesi dintr-o curba, efectuezi o depasire, aderenta, ...

Trebuie sa anticipezi de multe ori pentru a conduce corect si cu un consum minim dar fara a subtura sau a supratura.

Cei ce inca isi constientizeaza (gandesc, calculeaza) toate miscarile atunci cand conduc mai au de soferit pana sa stapaneasca "meseria" asta.

Ma refer la reflexele care se formeaza in timp si nu tin neaparat de IQ-ul driverului ci mai mult de sutele de mii de km si de talent.

Atunci cand conduci trebuie sa fi mai mult concentrat asupra traficului nu coordonarii miscarilor si a citirii turatiilor.

Se tot vorbeste de schimb la X turatii sa pici pe Y turatii ... In realitate nu e chiar asa.

Cand iti vei da seama ca ai inceput sa folosesti din ce in ce mai rar frana atunci e un semn ca esti pe drumul cel bun.

Cand vei constientiza inertia masinii si respectiv efectul franei de motor.

Cand vei conduce de placere atunci cand e zapada/ gheata pe jos ... nu ma refer la inconstientii care habar nu au dar vor sa simta adrenalina :P

Cand vei simti si anticipa in curbe grip-ul si efectul supravirator sau subvirator al masinii.

Cand nu vei cadea la pat dupa numai 3 ore de condus.

Cand vei conduce in alta tara de placere si nu te vor speria miile de km ce ii vei avea de parcurs.

...

Atunci poate vei schimba corect si fara sa te uiti in turometru.

Daca vrei sa fi sigur ca iesi din "ecuatie" i-ati o automata ca dupa aia nu ai decat doua variante pe modul automat: Drive si Sport (o mai fi si Winter :P )

PS. Acum conduc o automata, dar am condus numai manuala vreo 14 ani.

Nu pot sa ma laud ca "soferesc" foarte bine, doar multumitor.

Scuze de post lung si un pic :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte explicat si bine AndiG,eu nu am avut rabdarea sa explic toate astea dar cum spuneai cel mai important e sa anticipezi,sa nu bruschezi masina,sa folosesti frana de motor din plin si multe altele.

MihaiV ai BC?daca ai punel pe consum instantaneu si citestel cand mergi cu a 4-a cu 60km/h si cu a 3-a tot la 60km/h si toate astea dupa ce ai ajuns la vit.respectiva si un mers constant,garantez ca va arata un consum mai mare,apropo dimineata am comutat BC-ul pe mediu si dupa un rezervor plin aveam un consum de 6.6 si cu 90-95% in oras,recomand in continuare sch.treptelor la turatii normale si circulatia cu turatii mici ,iar cand ai nevoie sa accelerezi brusc schibi in una inferioara.

Schimbarea treptelor depind f.mult si de cat e de incarcata masina,daca urci sau cobori o panta,daca ai cu 5 sau 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndyG

"Scurt" si la obiect... :vaidecapulmeu:

Intr-adevar, nu conteaza daca ai categoriile A,B,C,X, W, Z ( :rr: ) in permisul de conducere. Important sa ai experienta, talent si sa iti placa sa conduci. Cine indeplineste conditiile astea cred ca ar putea conduce corect si fara instrumentele din bord. Cred ca sunt multi care se incadreaza in acesti "parametri" dar si mai multi care NU se descurca. Scuze daca am fost :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate si nu va contrazic :icon_thumright:

Intr-adevar, nu te poti uita la turometru ca sa vezi la cat schimbi, e aberant. De asemenea, aveti dreptate cand spuneti ca in functie de conditii iti adaptezi stilul de mers.

Discutia isi are rolul intr-un singur mediu totusi, cel urban, pentru ca in cel extraurban...vit. 5-6 si rupe-i capu la micut :Driver:

Atat eu si colegii mei ce am specificat si nivelul de turatii la care credem noi ca ar fi bine sa tinem motorul, am tinut cont de tema topicului ;) . Nu pot spune ca schimb dupa ureche, fiecare are urechea sa, stilul sau si aici nu incercam decat sa furam meserie unul de la altu. Stii cum e, toata lumea vede, unii mai bine, altii nu atat de bine, de aceea ne luam ochelari de vedere, pentru a ne corecta vederea. Daca nu am face asta, am lua de buna vederea noastra asa cum e si dioptriile ar creste continuu.

@Powerhorse, sper sa ma crezi cand iti spun ca pe BC in viteza a 3-a la 60km/h am un consum mai mic decat la 60km/h in treapta a 4-a. Testul l-am facut cu tempomatul, pe autostrada. Singura explicatie care mi-o dau este ca atunci ca, in ordine sa invingi fortele de frecare si gravitationala, auto-ul tau trebuie impins cu aceeasi forta sau mai mare si de semn contrar. Sursa e motorul, in orice treapta ar fi el. Forta se calculeaza in Newtoni, deci cuplul este direct proportional cu forta, daca distanta o consideram ct.. Concluzia mea: tine motorul in cuplu cat mai apropiat de cel maxim. Consumul de carburant depinde intr-adevar de nr. de turatii, logic, mai multe turatii, mai multi bum-bum, mai lipit buzunaru de picior. Insa motorul este cel mai eficient cand dezvolta cuplul cel mai mare. Asadar e un compromis intre turatii mai multe si un cuplu eficient. Pentru turatii mai mici, arderea nu mai este atat de eficienta, cantitatea de combustibil aferent fiecarei explozii, creste odata cu scaderea cuplului.

Toata polologhia asta, sau am BC-ul defect :blink:

@AndyG , ai dreptate 100% cu o singura completare (am mers f mult cu un prieten cu o octavia tiptronic). Cutia tine masina subturata, insa atat timp cat ea nu accelereaza. In momentul cand tu accelerezi, se schimba si viteza in una inferioara. Ai dreptate, cutia automata da exemplu de condus eficient, insa in lucru nu ai specificat, un om normal, nu poate schimba cum schimba un tiptronic, el schimba de 10-14 ori cate o data intre 2 stopuri (exagerez, normal). Insa uite-te la modul cum schimba cand esti in acceleratie, niciodata nu va schimba sub 2000 de ture si asta pentru ca el schimba mai rapid ca noi si chiar daca schimba viteza mai jos in turatii, o face pentru ca revine in treapta superioara in destul de multe ture.

:offtopic: Frumosa masina ai ! :rolleyes:

Sper ca nu v-am plictisit si va rog corectati-ma unde gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MihaiV,la motorul meu cuplul maxim este intre 1900-3500rpm.In treapta a II-a la 3500 rpm am 70km/h.Deci referitor la circulatia urbana tu imi recomanzi sa nu mai schimb mai sus de aceasta treapta.Nu sunt de acord cu tine,adica sa rulez motorul cu viteze intre 15-60 km/h in treapta a II-a pe o marja de turatii cuprinse intre 1300-3000 rpm nu stiu daca e cel mai indicat.Nu sunt de acord cu celelalte voci care sustin condusul motorului cu peste 1800 rpm,nu ca nu ar fi corect punctul lor de vedere,dar teoria si practica nu se prea impaca.Nu cred ca ai sa gasesti vreun oras,orasel din tara asta,unde la orele de varf sa aplici aceste teorii.Tu in Constanta pe la orele 14:00 reusesti sa tii motorul la peste 1800rpm?Asa ca n-are nimic daca se mai merge si cu 1400 rpm sau 1500 rpm sau 2000 rpm.Atat doar,dupa cum spun si alti colegi,a nu se accelera brusc de la turatii sub cele de cuplu maxim,cu toate ca in anumite situatii esti nevoit sa faci si treaba asta.

AndyG,nota 10 si de la mine pt explicatii,intr-adevar experienta conteaza si urechea.Oare chiar noi,posesorii de tdi-uri nu ne dam seama ca motorul este subturat si nu mai trage si trepideaza din toate incheieturile fara sa ne uitam la turometru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MihaiV,la motorul meu cuplul maxim este intre 1900-3500rpm.In treapta a II-a la 3500 rpm am 70km/h.Deci referitor la circulatia urbana tu imi recomanzi sa nu mai schimb mai sus de aceasta treapta.Nu sunt de acord cu tine,adica sa rulez motorul cu viteze intre 15-60 km/h in treapta a II-a pe o marja de turatii cuprinse intre 1300-3000 rpm nu stiu daca e cel mai indicat.

Nu am spus asta, am spus ca motorul consuma direct proportional cu nr. de rotatii si randament. Aceste conditii sunt indeplinite la 1900 rpm, respectiv treapta a 3-a in oras.

Nu sunt de acord cu celelalte voci care sustin condusul motorului cu peste 1800 rpm,nu ca nu ar fi corect punctul lor de vedere,dar teoria si practica nu se prea impaca.Nu cred ca ai sa gasesti vreun oras,orasel din tara asta,unde la orele de varf sa aplici aceste teorii.Tu in Constanta pe la orele 14:00 reusesti sa tii motorul la peste 1800rpm?Asa ca n-are nimic daca se mai merge si cu 1400 rpm sau 1500 rpm sau 2000 rpm.Atat doar,dupa cum spun si alti colegi,a nu se accelera brusc de la turatii sub cele de cuplu maxim,cu toate ca in anumite situatii esti nevoit sa faci si treaba asta.

Ai dreptate, ceea ce am spus eu se refera la un caz ideal si imi cer scuze ca nu am mentionat asta.

Asa fac eu, asta e urechea mea: masina sa nu trepideze, iar cand am apasat pe acceleratie sa nu simt un turbo lag de 1 sec. si nici sa nu calc acceleratia 2/3 ca sa misc masina. Atat timp cat motorul suna bine si raspunsul pedalei e ferm sunt multumit.

Si chiar daca am nr. de Constanta, traiesc si muncesc in Bucuresti si de cate ori traficul imi permite imi menajez motorul.

Peace out!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Consider ca a conduce un TDI la o turatie sub 1600-1700 este o mare bataie de joc. Pur si simplu iti bat joc de motorul tau, ajungi sa mergi ca taximetristii aia care in 200m de la plecare sunt deja in treapta a 5'a. Din cate am citit pe mai multe forumuri si din cate am auzit, conducerea subturata poate afecta destul de grav si turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca muzica nu e data foarte tare, imi simt motorul si nu trebuie sa stau cu ochii in turometru. Cand ajungi sa iti cunosti masina cred ca stii cam cum sa schimbi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca a conduce un TDI la o turatie sub 1600-1700 este o mare bataie de joc. Pur si simplu iti bat joc de motorul tau, ajungi sa mergi ca taximetristii aia care in 200m de la plecare sunt deja in treapta a 5'a. Din cate am citit pe mai multe forumuri si din cate am auzit, conducerea subturata poate afecta destul de grav si turbina.

hmmm, inseamna ca tu nu prea conduci in Bucuresti. Zi-mi mie ce sa fac ca am cutie automata.. sa conduc doar in S? In general, in bucuresti se merge in coloana cu mici exceptii. E adevarat poti sa o turezi pana nu mai poti si in coloana, dar pt cei ce au cutii automate veti observa ca mergeti de obicei SUBTURAT. Altfel, cand pleci la drum lung schimbi frumos peste 2200-2500 si n-ai treaba. Oricum dieselurile, spre deosebire de Otto, nu se plang la turatii mici. Mi se intampla sa merg cu Golful prietenei in a 2-a si sa o las neaccelerata cum sunt obisnuit cu a mea :vwrullz: sa vezi atunci smucituri...ca ma ia si rasul :)

Cat despre admiratul turometrului in timp ce conduci mi se pare cam ciudat. Pana si tatal meu care a condus o viata numai benzinare, cand am trecut pe diesel simtea ca nu trebuie sa o tureze atat de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!