Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

ia pune pe altul in masina ca cine stie...

eu pot sa plec de pe loc cu scart si f rapid dar cu mult fum si horcaiala de tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot neam, imi intra ASR-ul din ESP :mellow:

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incerca sa pleci pe la 2000-2200 rpm....si nu schimba mai sus de 4500-4700....MAXIM....e TDI...nu e benzina sa intrerupa...toata treaba e sa schimbi relativ repede a-2-a....cand deja iti iei un avans....alta chesti...ai grija la ambreiaj...nu ii da drumu incet...ca pierzi...daca ai ASR...dezactiveaza-l...ca e mai bine...nu iti mai ia din cuplu...iar cand schimbi treptele de viteza...tre sa fii foarte rapid....

da si tu de veste dupa ce testezi....

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nici eu nu reusesc mereu. Cand vreau sa pelc mai rpede de la semafor sau in alte conditii de trefic (sa ma strecir sa trvaersez intersectia inainte sa ma loveasca cel de pe contrasens)...ei, atunci fac eu o "foarfeca" de pleca incet, asa cu stie ea. Alteori, o reusesc, alteori o scartii . Nu prea pot sa ma obisnuiesc sa o tin turata cand plec de pe loc.

Am dedus eu ca ar trebui sa stea undeva peste 2200 ture sau mai mult, ca sa simt ca pleca si cand slabesc ambreiajul sa il slabesc mai repede sau mai incet (in functie de cum vreau sa plec). Insa musai sa nu las turele sa scada cand iau piciorul de pe ambreiaj si intra in sarcina-adica sa compensez prin accelerare slabirea ambreiajului (care ar provoca coborarea sub cele 2200).

Ei, ce ziceti procedez corect? Nu ma pot obsinui sa fac asta mereu si plec de pe loc in functie de cum aude urechea mea motorul (defect de la benzinare). Ar trebui sa incerc sa adopt metota de sus sau nu e normal si am eu probleme la masina poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze de la inceput daca s-a mai discuta dar eu nu am gasit. am masina de 5 luni si nici pana acum nu am reusit sa ma obisnuesc cu ea. este prima cu, care am o asa problema(enervanta rau :banghead: ). recunosc am condus numai benzinare. nu sunt gigi vitezomanul dar va spun ca nu reusesc sa plec mai tare de pe loc. nu da in nas, nu se gatuie nu.......... pot . nu fac comparatie cu nici o masina dar am vazut ca si un opel astra de 1.7d a plecat de langa mine de credeam ca este benzinar. am inceput sa am teama sa merg prin oras numai prin prisma zenzatie pe care mi-o da nu am pe cine sa ma bazez pentru sprinturi(nu de alta dar cateodata esti nevoit sa pleci mai tare de pe loc).

cer prea mult pentru o masina pe motorina?

multumesc!

Nu e vina masinii, e vina ta. Probabil faci una din doua greseli. Ori nu decuplezi ASR-ul (sau ESP-ul daca ai si ESP), ori nu o tii turata inainte de eliberarea ambreiajului. Daca vrei sa pleci tare, apasa acceleratia cu jumatate de secunda inaintea eliberarii ambreiajului, astfel incat turatia sa fie pe la 2500rpm dupa care dai drumul destul de brusc la ambreiaj. Acum te vei lovi de alta problema si anume cuplul f mare din treapta 1 care-ti va face rotile sa se invarta "de nebune" pe loc. Deci va trebui sa inveti sa "te joci" cu ambreiajul pt o plecare optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bun. Dar cei care au chip tuning? (level 1) Care e condusul cel mai corect? Sa zicem ca ar inclina in proportie de 25% pentru consum si restul pentru fiabilitate\pentru a minimiza efectele negative asupra motorului\altor piese...

Modificat de talpa_grea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Level 2 mai corect in cazul meu (level 1 fiind EcoTuning), cu crestere de putere cuprinse intre 20-30%. Cam asa cred ca au majoritatea... Cum se conduce corect o astfel de masina? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut. La ce turatii indicati schimbarea treptelor pentru motorul 1.9TDI 105 CP ? Cand e rece eu schimb pe la 2000 - 2200 max iar la cald incepand cu 2500 si pana pe la 3000 max la mers normal ... cand mi se mai pune pata mai ajung si pe al 3500 - 3800. O fi bine o fi rau ? :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai pus intrebarea asta tu ai citit cele 24 de pagini anterioare? Ca te-ai fi lamurit. De asemenea, vazand ca esti mai la inceput, imi permit sa-ti recomand sa arunci o privire pe Regulamentul forumului. O sa vezi acolo, printre altele, o regula conform careia, inainte de a posta o intrebare, trebuie sa folosesti functia Search si sa cauti pe forum toate raspunsurile legate de subiectul tau. Si abia dupa aceea, daca nu te-ai lamurit, sa vii cu intrebarea.

Da' acu', daca tot ai intrebat, parerea mea e ca schimbi foarte bine. Eu am acelasi motor si schimb la 2200 cand e rece si la 2800-3000 cand e cald, dandu-i din cand in cand chiar cate o talpa la 4500, asa, de desfundare, sau ajungand in depasiri destul de usor la 3500. Si am aprox. 78.000 de km + chip tuning si motorul merge foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cautat anumite informatii incercand conform regulamentului sa citesc in prealabil tot topicul dar avand in vedere numarul mare de posturi pe care acesta le contine, parerea mea este ca e dificil si uneori concluziile care reies sunt contradictorii. De aceea propun sistematizarea posturilor si implicit eficientizarea continutului topicului. Ar usura de asemenea munca moderatorilor si cei interesati de acest topic ar putea beneficia mai repede de raspunsurile pe care le cauta la problemele pe care le au.

Ca sa nu fiu acuzat de off-topic dau un exemplu: pentru masina din semnatura, din informatiile topicului nu am reusit sa inteleg clar care este practic regimul optim de schimbare a treptelor de viteza din punct de vedere al fiabilitatii turbinei si consumului de carburant: sub sau supraturat si care este turatia care separa cele 2 regimuri (in afara de cea de cuplu maxim si putere maxima mentionate in datele constructive); de aceea daca spre exemplu ar exista o informatie acreditata sub forma tabelara cred ca ar fi mai utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt aici cateva pagini bune cu ce si cum trebuie corect exploatat un motor TDI, dar dupa cum stim cu totii difera schimbatul vitezei de la o cutie la cutie alta si de la un motor la motor altul.

EX: daca la un TDI de 130PS incepi sa schimbi vitezele la 3000 rpm toata lumea zice ca esti maniac, inconstient, vitezoman... fiindca turatia respectiva inseamna cca 80 km/h in treapta III. In plus fata de asta ai folosi treapta I-II maxim III in mediul urban.

Concluzii generale:

- mers constant NU sub 1500 rpm

- sa NU va fie lene sa schimbati viteza inapoi daca doriti sa accelerati de la 1200-1500 rpm

- de la turatii sub 2000 accelerare BLANDA pana treceti pragul mai inainte amintit

- sa-i mai dati cate o BLANA cand aveti unde sau mai bine nu schimbati in trepata V - VI cand faceti un drum extraurban si incercati sa mergeti constant pe la/peste 3000 rpm.

- in general ar trebui tinut motorul intre 2000-2500 rpm pentru un consum optim si pt o functionare optima

:offtopic: Problema se poate defalca pana la infinit.

PS: Am condus/conduc T4 si Sprinter la care ai posibilitatea sa dai forja la maxim in extraurban, va garantez ca un 10 km condus aproape de maxim face minuni. La masinile de peste 100 PS nu ne dam seama sau nu se simte acest lucru ca nu ne folosim de puterea motorului in proportie de 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu putina intelegere si rabdare toate se pot fla / rezolva. Eu unu m-am lamurit. Va multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei cu scarturi-le,eu zic ca e mai bine sa le evitati,cred ca asa sunt toate tdi-urile,in primele doua viteze se urnesc mai greu,in sensul ca la schimbarea in treapta de viteza superioara cade intr-o turatie a motorului inferioara celei de cuplu maxim,iar dupa cum se spune in alte topic-uri dedicate ustura la buzunar cand se schimba volant-ul si ambreiajul.

Iar cu partea de tinut motorul intre anumite turatii nu sunt de acord,adica ne apucam si stam cu nasul in turometru in loc sa fim atenti la trafic?

Cel mai bun reper ar fi sa incercam sa ne cunoastem motorul,sa ne obisnuim cu el,sa-i stim resursele.

Cel putin la masina mea,am observat ca la turatii ale motorului sub cele de cuplu maxim,apar vibratii,care se simt si in pedala de acceleratie,deci e clar se trece la treapta inferioara.

Acest fenomen cred ca se numeste turatie critica,apare la motoare diesel supraalimentate,cand cantitatea de aer produs este insuficienta raportat la cea de combustibil,de aceea dau si acele fumuri tdi-urile la acceleratii bruste din turatii mici.

Ca deja din ce se spune pe aici,ar trebui ca producatorii de tdi-uri sa dea informatii despre cum sa se conduca aceste motoare,iar nu am vazut in nici un manual specificat asa ceva,doar nu discutam de Ferrari sau Lamborghini.

Iar chestia aia,afirmata si de unii mecanici priceputi,uneori sa turam motoarele peste 3500rpm mi se pare o tampenie este egal cu a scurta viata turbinei.La 2000-2500rpm e deja suficient sa curatam traseul de evacuare de gaze nearse.

Nu zice nimeni sa nu mergem cu 3500rpm si peste,dar nu asa,ne aducem aminte ca ar trebui curatata turbina de gaze nearse,ia sa calc asa nervos pana 4000rpm si sa-l tin cativa km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@xilarion Ce propui tu nu este o idee rea, insa este imposibil. Informatiile din acest forum sunt informatii adunate din experientele fiecarui membru care a vrut sa contribuie la imbogatirea forumului. Motorul tau este un motor foarte popular pe aici, deci nu cred ca vei avea probleme in a afla raspunsuri la intrebarile tale.

@ivd Colegu, poti sa te bazezi pe motorul din dotare, crede-ma! Trebuie doar sa stii ce sa ii ceri. Exact cum spune Ice_2k, daca vrei sa o pui cu adevarat in valoare, decupleaza ESP-ul sau ASR-ul, insa mare atentie la cum dozezi acceleratia, pentru ca va rupe aderenta foarte usor. Daca vrei doar o plecare mai energica de la semafor, e de ajuns sa fii pe la 2000 de rotatii, in momentul in care eliberezi pedala de ambreiaj, si sa ii dai in continuare "gazul necesar". Bafta la exersat, si asa cum spune si un coleg mai sus sa ne anunti.

@ Luci G. Daca ar fi sa analizam doar costurile... scartul nu este rentabil - ambreiaj uzat, consum mare, uzura motorului, cauciucuri tocite, etc, atat la diesel cat si la benzina. Dar uneori e bine sa te si distrezi cu masina. :lol: Eu unul, noaptea, cand sunt singur in masina, opresc muzica, si ascult motorul, cum trece de la un tors agresiv de felina pompe dusse, la un racnet infiorator. Este foarte placut.

In rest colegul msanyix spune bine ce spune. Totul difera de la motor la motor si de la cutie la cutie. Indicat ar fi sa nu ii dam blana cand suntem cu turele inainte de zona in care intra turbina. Sa lasam motorul sa se incalzeasca inainte de a-l forta. Si cand spun motor, nu ma refer doar la lichidul de racire ci si la ulei. Si cand il oprim sa ii multumim pentru satisfactiile pe care ni le ofera :lol:

Numai bine si Sarbatori fericite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cateva obseravatii

Weekend-ul trecut am dat o fuga pana la Budapesta asa ca am avut prima data posibilitatea sa-mi testez TDI-ul asa cum trebuie. Ce sa va zic, depasiri pe la 140-160 km/h viteza maxima 200km/h evident nu in Romania.

Observatii:

- turatia ideala pt schimbatul vitezelor in asa fel incat sa ai parte de demarj si de toate pe la 3500 rot/min

- dupa tura asta trage putin mai bine motorul dar este putin mai zgomotos ca si inainte

Sarbatori fericite

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-ai "desfundat" daca ai mers in 3500 ture, dar nici nu face bine functionarea mult timp in regimul asta. Totusi nu uita ca e un diesel, chiar si daca e PD.

Cat despre zgomot, nu stiu ce sa zic, poate ti se pare tie, nu puteau sa apara uzuri pe la supape, ax cu came ,injectoare , doar din asta. Uleiul cum este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul mai pronuntat poate aparea de la consumul de ulei - ceea ce e si firesc la vitezele pe care le-ai avut in cei peste 1000km facuti in we. Eu aud imediat sunetul mai metalic cand scade uleiul pe joja, si completez, merg pe maxim tot timpul. Cati km ai facut de la schimbul de ulei? In general dupa 7500-8000 apare un consum de minim 200ml, la o exploatare normala.

Croaziera la 2500 rpm e una ideala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa peste 18000km de mers cu tractorasul, pot spune ca problema venea din mansarda tacanitului de la volan :D

am citit atat de multe despre arhicunoscuta si arhiintalnita problema a volantei de ajunsesem sa turez masina la plecarea de pe loc atat cat sa nu trepideze. nici acum nu am uitat de volant dar cand este nevoi e.......ok si asta fara sa decuplez ESP-ul. in legatura cu schimbatul treptelor dupa ce am citit paginile anterioare am incercat sa schimb la drum lung la 3000 si pot sa va spun ca nu am observat(spre placuta surpindere) cresterea consumului de motorina(poate a uleiului).

o intrebare pentru cei cu, cutii automate! la 70, 80, 90km/h mers constant ce turatii va indica?

ups! titlul este "Condus corect-Turatii" :icon_thumright: . dar cine stie poate......

Modificat de ivd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din experienta personala pot sa fac urmatoarele recomandari vis a vis de condusul unui TDI.

- daca motorul este rece ( dimineata sau foarte frig afara) sa fie lasat sa mearga in relanti cel putin 5 min pentru a "rupe uleiul"

- daca temperatura motorului este sub 90 de grade , pana in momentul in care aceasta ajunge la 90 de grade viteze tb schimbate pana in 2000- 2200 de ture - o sa vedeti ca si motorul se incalzeste mai repde la modul asta

Schimbarea treptelor de viteza:

- treapta 1 de viteza se schimba dupa ce parcurgi o distanta egala cu lungimea masinii ( sursa Ghiduri de utilizare VAG)

- restul treptelor de viteza se schimba undeva in jurul a 3000-3200 de ture ( chiar daca vi se pare ca urla ) e cel mai bun mod de a conduce un diesel fie el si Pd cum e al meu

- acceleratiile puternice se fac doar daca motorul are peste 2000 de ture deoarece la acest nivel si turbina lucreaza foarte bine , si ambreiajul a prins

in cazul in care masina face foarte multi km in oras si iese in afara destul de rar recomand parcurgerea a cateva zeci de km in treapta a 4 de viteza la viteza de aproximativ 100 de km la ora pentru cutiile in 5 viteze si 110-115 pentru cutiile in 6 viteze pentru curatarea geometriei si a turbinei.

Drive safe !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum au mai spus si altii si parerea mea este ca schimbatul treptelor de viteza la 3000-3200rpm nu este tocmai in regula. Turatia de cuplu maxim din cate imi amintesc eu este in jur de 2000-2200rpm si cred ca trebuie tinut cont si de aceasta. Daca se are in vedere doar aspectul legat de turbina se ignora altele cum ar fi consumul, randamentul. Sunt multe informatii in acest topic pe aceasta tema.

Modificat de xilarion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum au mai spus si altii si parerea mea este ca schimbatul treptelor de viteza la 3000-3200rpm nu este tocmai in regula. Turatia de cuplu maxim din cate imi amintesc eu este in jur de 2000-2200rpm si cred ca trebuie tinut cont si de aceasta. Daca se are in vedere doar aspectul legat de turbina se ignora altele cum ar fi consumul, randamentul. Sunt multe informatii in acest topic pe aceasta tema.

Pai daca schimbi treptele de viteza la 3000-3200 rpm, cand ajungi in treapta superiora "cazi" pe cuplu (cam la 2000-2200 rpm), acum depinde si cat de repede schimbi, eu astept putin sa cupleze ambreiajul, nu trag repede de schimbator :lol: Si legat de consum, stai linistit, iti va creste doar daca calci pedala de accelaeratie instant (talpa cum se zice), daca o iei progresiv nu iti creste deloc consumul :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"acum depinde si cat de repede schimbi, eu astept putin sa cupleze ambreiajul, nu trag repede de schimbator"

Nu prea am inteles asta parte asta z_a_c .

Ce vrei sa zici de fapt?

Sa va zic si eu ceva acum. Am fost pe un drum cu repentine si virajat. Pantele erau destuyl de abrupte.

Ce vreau sa zic e ca eu daca o turam prea tare in traeapta 1, rupeam aderanta. Daca schimbam mai devreme nu mai tragea deloc. Era subturata si nu avea putere. Daca o tineam asa subturata si un pic acce;erata ca sa urce in ture...dupa o vreme, cum trecea de 2000 incepea sa traga ca nebuna (probabil ca intra durbina) desi eu nu mai apasam deloc pedala, si o tineam constanta ca atunci cand era subturata.

Ca urmare mi s-a parut tare aiurea : ori dadea sa maoara motorul daca era subturata, pric rupea aderenat cand incepea sa traga, si nu prea gaseam calea de mijloc sa schimb treptele.

E vreo prlobelma la masina sau e ceva normal? Ma gandeam ca poate e turbina in vreun fel... sau ca eu nu am putere decat daca intra turbina, ceea ce nu prea pare normal. Anul trecut nu prea am simtit ce am descri mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"acum depinde si cat de repede schimbi, eu astept putin sa cupleze ambreiajul, nu trag repede de schimbator"

Nu prea am inteles asta parte asta z_a_c .

Ce vrei sa zici de fapt?

Vreau sa zic ca am ambreiajul putin uzat si trebuie sa astept cam 1-2 secunde sa cupleze, altfel agata daca schimb repede :beerchug: ...cei care au aceasta problema stiu despre ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb pt ca si mie imi trece mai greu printre viteze cand schimb mai repede, dar nu cred ca e de la ambreiaj. Cred ca ar fi ceva pe la cutie, reglaje sau daca nu sincroane cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In toate treptele iti face figuri ? Ia incearca sa schimbi mai lent, tine mai mult apasat ambreiajul inainte de a schimba treapta de viteza si vezi daca mai face la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!