Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Salutare domnilor!

Am devenit si eu un fericit posesor de WV Jetta Comfortline 1.9TDI, cu tot felul de optionale, iar acuma cea mai mare bataie de cap mi-o da traficul, care si la noi in Oradea, este infernal de foarte multe ori si asta ma determina sa merg de cele mai multe ori doar cu viteza a doua care are un mare inconvenient ca la 45-48km/h motorul devine destul de zgomotos, iar turatia se afla unde la 2700rot/min. Desi asi dori sa merg cu viteza a treia nu am spatiu suficient, plus ca atunci nu am cum sa nu depasesc regulamentarul 50km/h, iar daca reduc viteza sub 50 automat scad sub acel minim 1800rot/min, undeva la 1500rot/min!

Acuma am o intrebare si va rog sa ma sfatuiti, avand in vedere ca ma aflu in rodaj(nu pot tura peste 3000), e bine sa merg cu viteza a duoa in conditiile aratate mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi cu a 2-a linistit! schimba pana in 2500 cand e motorul rece si peste 3000 cand e cald si esti ok. in rodaj, cu motorul cald, schimba la 3000, pana acolo n-are sens, chiar daca ti se pare zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine o tii putin mai turata decat sa o subturezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorasul meu , cuplul de 195Nm se atinge la 2200 rpm conform specificatiilor tehnice.

Deci ma astept ca inca de la 2000 sa traga onorabil, insa mie mi se pare ca onorabil trege dupa 2500... In a 4-a si a 5-a parca se duce bine si de imediat dupa 2000 ture. Asa e normal sau am eu ceva probleme?

Si inca ceva, nu am inteles pana la urma daca motorarele diesel sunt sau nu motoare de turatie, daca merg cu ea turata la 3000-3500 sau si mai mult in mod constant e de rau? Am citit unele posturi in care se zicea ca e chiar ok sa mergi turat cu diesel, ca nu mai e ca la motoarele vechi. Intreb asta pentru ca nu se poate sincroniza viteza de mers cu treabta de viteza si cu stilul de mers al celui din fata...

LE: poate va uitati putin si aici ;) http://vwforum.ro/index.php?showto...60&start=60

Multumesc!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu eu am acelasi motor ca si tine, stai linistit e perfect normal. Exact asa tragea si a mea inainte de remapare. Acum s-a mai schimbat un pic situatia. Cat despre turatie eu unul sunt de parere ca n-are ce sa le strice. Mai mult, turatie mare inseamna presiune mare de aer in turbina si in galeria de admisie, ceea ce inseamna mai putine depuneri de funingine. Deci e ok, cu conditia sa-i faci reviziile la timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reviziile cu siguranta o sa le fac la timp ;)

Mie imi place mult cum se infige in a 4-a si a 5-a...mai bine ca in celelalte trepte. Oricum se duce mai bine cand accelerez fradual, si nu brusc-blana.

Ma gandeam ca am eu probleme cu filtrul de motorina sau turbina putin murdara...Nu am limp mode - trec lejer de 4000, la 170km.h aveam peste 4000.

Deci nu ii strica turele multe mentinute constant...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, n-ai nici o problema. Asa se comporta motorasul asta ;)

Parerea mea e ca nu-i strica turatia mare. Bine, nici sa exagerezi nu e bine, e totusi frecare mare la turatie ridicata. Dar poti face A2-ul la 170 constant fara nici o problema. Zic asta din experienta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot se vorbeste de turatii, mai am o framantare...

La mine uneori ramane un pic turat dupa ce apas ambreiajul ca sa schimb treapta. Am impresia ca se intampla de obicei dupa ce am accelerat mai agresiv si sunt in zona turatiilor inalte, peste 2700 sa zic.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal, daca te uiti cu atentie turatia nu cade instant pe relanti ca la Dacie niciodata ;) Bine, depinde si de ce faci cu acceleratia cand schimbi. Daca calci intai ambreiajul si apoi iei piciorul de pe gaz e firesc sa se tureze un pic. Incearca sa iei piciorul de pe acceleratie inainte sa calci ambreiajul si vezi daca ti se mai pare ca se tureaza ciudat. Ideal ar fi sa faci o foarfeca cat mai perfecta, ca la plecarea de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarfeca fac , ca altfel da socul ala de rupere accelaeratie (sau cum sa ii zic) daca iau mai intai de pe acceleratie.

Poate nu imi iese mie mereu perfect forfecarea dar nu red ca e de la asta. Daca se intampla si la tine si zici ca e normal atunci stau si mai linistit decat stateam ;)

Multumiri!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu conduc tot motorul asta. In oras mi se pare f. incomfortabil sa-l conduc turat. Pur si simplu reactioneaza prea violent la pedala si ajung sa franez intr-una. Asa ca m-am obisnuit sa schimb pana in 2500rpm in oras.

Probabil ca nu e prea bine dpv al curateniei turbinei, dar e mult mai bine pt. comfort si pt. consum.

Noroc ca in fiecare we facem cateva sute de Km pe sosele, si avem ocazia sa ne dezmortim si sa ne curatam caile respiratorii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Wolfskin, si eu acelasi regim am de condus...weekend cu plimbari.

Ce mi se pare interesant ca dupa ce am schimbat buscele posterioare ale bratelor fata - in afara de celelelate efecte bune si placute de zici ca e noua :) - am sesizat ca la plecarea de pe loc nu se mai simt acelesi vibratii in volan, si parca nici nu se mai simt la fel turele motorului. Ori mi se pare mie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! azi iar mi s`a aprins martorul la filtrul de particule! e a 4 a oara in 2700 km . E posibil sa fie din cauza ca merg subturat in oras? adica de obicei schimb pe la 2400-2500, si o tin cam la 1500 -1800...Asta m`ar interesa..daca are vreo legatura condusul subturat cu filtrul de particule si daca e nevoie s`o tin mai sus... Astept raspuns. O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nene, calca naibi pedala aia :huh:

Sub 3000 de ture n-ai ce schimba...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu e nevoie mereu de peste 3000 ture!

Sunt interesat sa aflu cat mai multe puncte de vedere! Dezabetm si noi :rolleyes:

Si eu mai schimb asa ca alexx22, mai ales in oras. Dar oricum nu am avut pana acum probleme. Cand imi permite traficul o duc mai sus cand schimb, spre 3000.

Problema e ca in oras se fac de obicei drumuri scurte, iar daca schimbi mereu la 3000 se duce naibi consumul.

Eu unul asa merg, drumuri scurte, uneori 1 km, alteori 2km..alteori 4-5 km. Dar daca ma invart numai prin oras consum 7 litir in 70 km. Daca as scoatre afara as face cu cei 7 litri 150 km poate.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da Aditu dar spre deosebire de alexx22 tu nu ai filtru de particule (care e destul de pacatos)

mie mi s-a aprins o singura data pe la 2000 km cand mersese frate-meu cu ea in oras si presupun ca a tinut-o subturata.

eu pana se incalzeste motorul schimba la 2500. dupa la 3000. asta indiferent daca sunt in bucuresti sau in afara si incerc sa nu o tin prea mult sub 2000 rpm

in conditiile astea de schimbat vitezele in 9000 km cat am acum nu mi s-a mai aprins niciodata. am mai surprins turatia urcand la 1000 rpm dar nu mi s-a mai aprins martorul de DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca mergem mai mult in cicluri urbane relativ scurte si cu turatii mai mici, e musai sa scoatem motorasul la un drum mai lung macar odata pe saptamana si sa-l turam macar de cateva ori fara frica pana la turatia de putere maxima ... se mai "dezmorteste" si turbina ... :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu da click pe iconita cu consumul din semnatura mea, si o sa ti se deschida un site. In josul paginii ai detaliile consumului. Eu schimb pana in 2500 cu motorul rece, peste 3000 cald. Consumul mediu cu peste 90% din km facuti in oras e in jur de 7.5%. Deci nu ti se duce naibii consumul. Nu turatia ridicata omoara neaparat consumul, ci mai degraba cum ajungi la turatia respectiva.

Modificat de drakool21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! azi iar mi s`a aprins martorul la filtrul de particule! e a 4 a oara in 2700 km . E posibil sa fie din cauza ca merg subturat in oras? adica de obicei schimb pe la 2400-2500, si o tin cam la 1500 -1800...Asta m`ar interesa..daca are vreo legatura condusul subturat cu filtrul de particule si daca e nevoie s`o tin mai sus... Astept raspuns. O zi buna!

Nu prea e normal. Are legatura si cu condusul subturat (mai mult cu mersul in regim de oras) si cu calitatea motorinei. Au fost probleme acum 1-2 ani la Octavia RS (2.0TDI 170 DPF) dar s-au rezolvat printr-un update de soft al ECU. S-a discutat pe larg aici. Dar ulterior nu au mai fost probleme decat foarte rar (pe Passat cu atat mai putin). Si avand in vedere ca sunt destui obligati sa circule mult prin Bucuresti, dar nu se plang, s-ar putea ca tu sa ai o problema daca s-a aprins de 4 ori in 2700km. Citeste topicul ala, vezi cum e si cu regeneratul filtrului (mers constant in treapta 3 sau 4 la aprox. 2200 rpm) si poate ii trece.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Propun o revigorare a unui supiect mai vechi.

Dauneaza sau nu turatiile ridicate, de peste 3500 - 4000 sa zicem in diferite situatii - in cazul in care se merge asa pentru scurt timp

- in cazul in care se merge asa pentru timp indelungat

(la viteze de top avand in vedere ca

la motorul meu 160km/h inseamna 4000 rpm sau cam asa)

Stiu ca s-a mai scris mai de mult, insa sunt posturi vechi cativa ani si de atunci ati mai facut multi km si a-ti mai invata mult.

Deci din experienta si practica, care sunt parerile actuale?

Ce se mai recomanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Foarfeca fac , ca altfel da socul ala de rupere accelaeratie (sau cum sa ii zic) daca iau mai intai de pe acceleratie.

Poate nu imi iese mie mereu perfect forfecarea dar nu red ca e de la asta. Daca se intampla si la tine si zici ca e normal atunci stau si mai linistit decat stateam :(

Multumiri!

in legatura cu tuatia la motorul 1.4tdi cam asa e. cand merg cu masina sotiei un vw. fox 1.4 tdi ii place turata in minimum 2500ture altfel simt subturatia.la schimbarea vitezelor dupa debreiere o las aproape 1 secunda,sa scada turatia altfel simt socul.deci cred ca e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze de la inceput daca s-a mai discuta dar eu nu am gasit. am masina de 5 luni si nici pana acum nu am reusit sa ma obisnuesc cu ea. este prima cu, care am o asa problema(enervanta rau :) ). recunosc am condus numai benzinare. nu sunt gigi vitezomanul dar va spun ca nu reusesc sa plec mai tare de pe loc. nu da in nas, nu se gatuie nu.......... pot . nu fac comparatie cu nici o masina dar am vazut ca si un opel astra de 1.7d a plecat de langa mine de credeam ca este benzinar. am inceput sa am teama sa merg prin oras numai prin prisma zenzatie pe care mi-o da nu am pe cine sa ma bazez pentru sprinturi(nu de alta dar cateodata esti nevoit sa pleci mai tare de pe loc).

cer prea mult pentru o masina pe motorina?

multumesc!

Modificat de ivd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa cunosti si sa intelegi comportamentul unui TDI. Efectul turbinei nu il simti decat peste 1500-2000 ture (grosso-modo), cand apare diferenta de cuplu intre motoare.

Un benzinar raspunde liniar la acceleratie, la fel si acel diesel commonrail de 1.7 (poate ma insel).

Trebuie sa schimbi cat mai sus, mai aproape de cuplul maxim, si in timp ce schimbi viteza sa nu permiti turatiei sa scada sub turatia la care va ajunge in treapta superioara (nu sa cada pana la ralanti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!