Jump to content

A3 & Golf 4


cristy_snacks
 Share

Postare recomandată

Am deschis acest topic deoarece nu am gasit nimic asemanator pe forum. Nu este chiar un versus in adevaratul sens al cuvantului. Pe mine ma intereseaza daca merita investita o suma de bani intr-una din aceste masini. Despre golf 4 mai stiu cat de cat, insa despre A3 nu am habar prea multe. Am la dispozitie 2 saptamani sa vad in favoarea cui inclina balanta. Acum sa va spun cam ce stiu despre una si despre cealalta, iar daca gresesc va rog sa ma corectati.

Golf 4 - intretinere ieftina (uleiuri, filetre, placute de frana, discuri si alte consumabile). Puntea spate este independeta ceea ce eu vad un atuu la drumurile noastre. Motoare am vazut majoritatea de 101 cai. Dotarile am vazut ca sunt cam saracute, iar daca gasesti o masina cu dotari cat de cat si pretul este cam piperat. Eu am avut o inainte de Touran o Bora de 130 de cai si asa e cand te obisnuiesti "prost". M am uitat pe cateva siteuri de masini din afara iar golfurile parca au luat-o razna la pret. Problema e ca sunt prea multi bani pt. un golf cam subtirel la dotari.

A3 - am inteles ca ar fi pe platforma de G4 (in caz ca gresesc va rog sa ma corectati), deci implicit consumabilele ar fi cam aceleasi in cazul in care le iei pe coduri de golf 4. Am ajuns la A3 pt. ca am vazut ca la pret nu e mare diferenta si am zis ca daca tot dau un ban sa iau ceva. Dotarile sunt peste cele de la golf, precum si motoarele. Cam atat stiu despre A3.

Astept opiniile voastre in legatura cu cele 2 masini, care sunt partile pozitive si partile negative. In speranta ca nu v-am plictisit, va multumesc anticipat. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In opinia mea, A3-ul nu este altceva decat un golf mai "smecher".

Diferenta de bani care o dai se duce pe sigla si pe calitatea finisajelor, pe bordul mai placut din A3.

Motoarele sunt identice, probabil si cutiile de viteze. La suspensii pot fi diferente (la setari). Urca-te in amandoua, si ia-o in care te simti mai bine.

Din pacate nici eu nu stiu exact diferentele tehnice dintre G4 si A3, as vrea sa le aflu si eu. (de design nu discutam, e alegerea fiecaruia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu golful 4 nu are suspensie independenta pe spate.

e o chestiune financiara si de gust alegerea unei masini din cele 2.

in opinia mea g4 este o masina mai slaba decat a3 din mai multe puncte de vedere, iar acest lucru se simte si din punct de vedere financiar. legat de costul de intretinere, eu banuiesc ca e mai ridicat la audi desi in fond e aceeasi masina sub o alta sigla.

daca as dispune de finantele necesare as alege un a3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare parte, dedesubt e aceeasi masina... motoarele si cutiile sigur... La Audi sunt finisajele mai bune... dupa parerea mea, la modelul precedent de A3 (cel din generatia lui Golf 4) design-ul bordului este sub cel de la golf 4... parere personala. La A3-ul nou se schimba radical treaba, nu mai are nici o treaba cu un golf 5. Overall, nu stiu sigur care este diferenta de pret intre ele la dotari similare, dar daca nu e mare merita A3-ul. Iti recomand motorul de 130 sau daca nu cel de 110. As sta deoparte de cel de 101.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa sta departe de cel de 101 cai ? Despre cel de 110 cai am auzit numai lucruri bune, cand aveam bora, cum ca era cel mai bun la raportul cal/greutate, avea 5 viteze si ambreiajul nu se ducea asa de repede.

In legatura cu bordul sunt de acceasi parere: G4 cu ceasurile cromate si un volan din piele perforat in 3 spite mi se pare cea mai buna combinatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam de motorul de 101 pt ca e undeva la mijloc intre PD si non-PD... beneficiaza de consumul crescut al PD-urilor, de uleiul mai scump dar nu si de puterea in plus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi pot parea subiectiv, am condus ambele masini, "ceva mai mult" de 1000 km, pot spune ca n-ai sa regreti un minut daca vei alege A3, asta in conditiile unor dotari si motorizari sensibil egale. Mai putin probabil insa ca vei gasi un A3 aproape de pret cu G4, pentru ca din ce am vazut, stau destul de bine la pret, cateodata chiar exagerat. Pe scurt:

avantaje A3- cum spuneau colegii, finisare superioara; calitate materiale folosite + design interior (sa-l supar pe yce :icon_cool: ) peste vw; cateva detalii (tot la interior, de ex - luminile cu tenta rosiatica, plafoniera centrala spate) pe care nu le regasesti la golf; imbinari, chedere si alte asemenea de apreciat ... si daca mai sunt, nu-mi mai vin acum in minte.

avantaj G4- costuri mai mici la intretinere, resurse mai bune la piata sh a pieselor de schimb(aici ma refer la upgrade-uri), acces mai bun la locurile din spate (configurare diferita a portierelor); poate e doar o impresie, dar simti ca ai mai mult spatiu in golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristy_snacks

Ok, va multumesc pt. opiniile voastre si inca mai astept altele :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OVIDEOS Alba

golful e o masina mult mai populara in Romania ,A3 e pentru cunoscatori. In cazul revanzarii scapi mult mai usor de golf pt. ca romanii se iau unii dupa altii si fiecare isi doreste ce vede la vecinul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric G4 castiga premiul de popularitate, si pe buna dreptate il merita : nu costa F mult (cum e Audi, Bmw .. etc) la achizitie chiar si SH, ofera un confort mai mult decat decent spre exemplar, inca de la versiunile chele / de inceput si nu te usuca la bani cand e vorba de o revizie, o vizita pe la service (ptr probleme comune, schimburi ulei si altele .. nu vb de probleme mari). Nu vreau sa supar pe cei cu G5, spun si eu ce am auzit .. dintre prietenii mei, cei cu G4 sunt mai mandri decat cei cu G5 de masina lor .. si spun ca nu ar da-o pe una noua :D (G5), asadar .. stiu ei ce stiu.

A3 .. consider ca are de suferit la capitolul imagine deoarece romanul e obisnuit sa cumpere cat mai mare la pretul cel mai mic : daca s-ar putea, unii si-ar lua A8 W12 L din 2000 cu 455 000 KM cu 10 000 EUR desi e mult prea mare si mult prea costisitor ptr nevoile lor.

Revenind, consider ca in prima faza (intrarea in gama Audi), A3 e cea mai buna alegere ... te obisnuiesti cu calitatea specifica, nu dai chiar o groaza de bani pe una buna cu putini km (comparativ cu A4, acelasi motor - ma refer). Si poti beneficia, cum spunea si un coleg, de piese de schimb "Gemene", ptr ca pana la urma sunt doua masini diferite pe aceeasi platforma cu modificarile specifice casei pentru fiecare in parte.

Daca nu faci multi km pe an, poti lua un A3 2 usi benzinar 1.6 MPI 102 CP de pe`afara cu 40 000 / 50 000 km si cu ceva optiuni la pret egal cu un G5 identic 1.6 FSI 115 CP si cu mai putini km .. daca vorbim de diesel, deja mai urci nr de km si ai putea renunta la f multe dotari suplimentare (desi Stock sunt dotate suficient ambele) pentru a obtine un pret corect.

Spor si asteptam decizia finala (am o presimtire ca va fi A3 :D ) !

Modificat de vrajit de fabia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sint pentru AUDI. superioara calitativ din toate p.d.v. :icon_thumright:

chiar credeti ca acelasi producator s ar concura pe el insusi fabricind doua masini de acelasi nivel sub doua denumiri diferite? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-a iesit pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ochii din cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristy_snacks

Saptamana asta vedem...am gasit niste golfuri Pacific si vreau sa pun pe cineva sa sune si sa vorbeasca sa stiu daca are rost fac drumul pana acolo -nu eu personal-. Ce ziceti de frumusetea asta ?

http://eng.autoscout24.com/home/index/deta...=10000&zip=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu vrei combi acuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu era break, era perfecta :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super gti-ul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristy_snacks

E frumos da are un injector defect, acu am vazut si eu asa ca pica din schema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Dobrescu

Din cate am inteles G4 a luat platforma de la Audi. Poate ma insel. Nu merita sa dai multi bani pe motor de 131 CP. Si nici 4x4 nu merita.

Mai bine iei un 101 cu dotari si faci CIP la 130. Eu am dat pe al meu 7600 EUR cu volan piele, scaune sport edition, climatronic, ornamente crom, schimb. piele, jante 17" S. Monica, full electric etc. Foarte multumit. Am avut multe oferte de al vinde cu 11.000 EUR inca de cand l-am adus, desi nu am pus nici un anunt si nu am avut intentia.

Singurul minus constatat ar fi ca ajunge apa cand ploua pe balamalele de la usile din fata si tre sa le ungi des cu vaselina sa nu scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita sa dai multi bani pe motor de 131 CP. [...] Mai bine iei un 101 cu dotari si faci CIP la 130.

Asta e total subiectiv si irelevant. Mai bine iei un 131 si-i faci chip la 165.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde mai pui ca daca duci 101 cai la 130, ai probleme cu ambreiajul. Un prieten-moderator de aici de pe forum a patit-o, si a fost nevoit sa mai "impuste" cativa cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristy_snacks

Chip nu se stie daca ii voi face din motive subiective, asa ca prefer sa iau mai multi cai de la inceput stock, ca m-am invatat "prost" cu motoare de la 116-130 de cai in sus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

snacksule.... ba, panarama esti.. vii ma la mine cand iti moare catelu de foame cu masina scrisa pe foaie si ne uitam in autodata. facem comparatie pe motoru care vrei tu si iti spune ala tot ce are masina pe ea.... e frumos a3-au dar mie mi se par cam scumpe la intretinere.. dar ce mai conteaza sunt toate scumpe la intretinere daca pui ca etalon dacia :)

Discutiile de genul "ba panarama esti" as zice sa le purtati pe PM. Chiar nu trebuie sa citeasca si ceilalti discutiile voastre.

Modificat de CristiN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de elementele de caroserie niciun reper nu costa mai mult decat la G4. Iar elementele de caroserie nu intra la capitolul "intretinere", ci la capitolul "ghinion".

Poate imi dai niste exemple de intretinere mai scumpa la A3 decat la G4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!