Jump to content

De ce mi-am luat Skoda?


charisman
 Share

Postare recomandată

prima mea masina a fost skoda superb

de ce am cumparat skoda?

in primul rand pentru ca nu am avut bani de passat sau a4

in alt doilea rand in iunie 2004 era cea mai buna oferta din grupul VAG

totusi, am fost foarte multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • charisman

    4

  • srudolf

    4

  • Michael

    3

  • gabriel

    3

Pentru ca am mai precizat intr-un reply mai vechi de ce am luat skoda nu am sa o mai fac inca o data ci am sa vin cu fapte concrete. Am sa-i respect dorinta Octaviei de a nu fi singura in curte si de a-i aduce o surioara mai mica pe nume Fabia, acum nu stie nimic va vedea maine :) . Si astfel datorita a ceea ce inseamna Skoda, in detrimentul altor marci am ales din nou Skoda. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am carutat masina din semnatura aproape 7 ani si 150000 km peste tot (incepand cu aratura, continuand cu autobahn in De si terminand cu drumuri forestiere pe care de obicei intri cu ATVul), pot inca o data sa spun ca nu regret nici un cent pe care l-am dat pe ea. Si-a confirmat cu vf si indesat fiabilitatea si valoarea. E adevarat, au aparut mici bubite, dar si RR are, doar ca nu le stim noi (le stiu doar soferii lor si service-ul), e adevarat, nu prea e comod in spate, ca au luat din spatiul banchetei spate sa faca portbagajul de neam prost (est european ce trebuie sa care juma' de casa cu el in concediu) pentru care e renumita, scaunele fata sunt cam sport pt drum lung, etc, etc,... Cine e curios, poate sa citeasca topicurile de la Skoda, sunt pline de micile probleme. Ceea ce e f bine, e ca nu apar nicaieri plangeri cu privire la probleme mari, ceea ce, la cat de carcotasi suntem, demonstreaza o data in plus calitatea.

Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca pretul de SH este undeva intre 8 si 9 mii de euroi, adica 44 - 50% din valoarea de nou, procent cam rar la celelalte marci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Prima Skoda-Fabia-am luat-o din intimplare( 3 ani vechime, 29000 km, 7000 euro; era Elegance 1,4 mpi,50 kw) si mi-a placut. Pacat de faptul ca nu am nimerit si un motor mai bun.

A doua-Superb-tot SH, insa cu asta afost mai complicat(avea km modificati);am dat-o inapoi.

Am vrut cu orice pret masina noua si dupa analiza pietei, am ajuns la concluzia ca O1(actuala masina) este masina ce mi se potriveste din absolut toate punctele de vedere.

Nu regret nici o clipa alegerea facuta si daca ar fi sa aleg din nou tot O1 as lua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Neicusorilor astazi am fost de am facut drive-test. Am comandat OTI 1.6 benzina sedan si la drive nu au putut sa-mi dea decat O2 cu aceeasi motorizatie si combi mai grea cu 230 kg decat a mea. Oricum mi-a placut cum s-a miscat, este silentioasa, se conduce usor si ma gandesc ca a mea va fi mai sprintara oleaca. Nu conduc sportiv, dar nici nu vreau sa gafaie in depasiri. Buna masinuta, deocamdata sunt incantat de alegerea facuta, desi masina nu a venit inca.

Intrebare: la viteza ridicata se rigidizeaza volanul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu regret nici o clipa alegerea facuta si daca ar fi sa aleg din nou tot O1 as lua.

te rog zi-ne si de ce.. de fapt, aceasta este intrebarea, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima masina: Oltcit 1.3, luat din fabrica (" furat" din export pt. Venezuela), in fiecare luna vizitam service-ul - masina in garantie, dar lasam acolo circa o jumatate de salariu mediu pe vremea accea, consuma 14%, intr-un weekend m-am dus in munti cu ea, si luni au schimbat toata- adica toata - suspensia fata. :rolleyes:

Dupa accea doua Dacii 1310 noi, le-am folosit 6 luni fiecare. :vaidecapulmeu:

Un Cielo, corean, luata de noua, am facut cu ea 80k si nu am schimbat nimic, nici macar cauciuciucurile, buna masina, ieftina la exploatare. ;)

Un Ford Sierra Cosword, Sh, iarna se conducea foarte greu. Probleme la motor, joasa, am rupt de doua ori puntea fata, o pacoste de masina.

Un Fiat Croma 2.5TD, Sh, dar la 30K adusa din Italia, cu un an vechime, numai ca... la fiecare 5K trebuia schimbat rulmentii de la rotile din fata, ca motorul era prea greu, costa 100USD bucata+manopera. :blink:

Un Ford Escort 1.6 16V, luata de noua, la inceput am fost incantat, dar avea niste costuri de service ca la Mercedes si dupa 100K pur si simplu a cazut, probleme la motor, caroseria ruginea, am vandut-o cu 4.000 Euro la 5 ani vechime, bucuros. Scuze pentru posesorii Ford de pe forum, dar evitati aceasta marca. :angry:

Un Renault 19, Sh, 1.8 injectie multipunct, masina destul de buna, mici probleme la caroserie si la suspensie, dar motoric OK.

Intre timp s-au inmultit masinile VAG in tara, aud de la unul si de la altul, ca sunt bune.

De VW nu am avut bani, asa ca am ales Octavia Eleganc, am bagat in ea toata lista de optionale, mai putin piele, pana la urma a costat cat un Passat :lol: . Buna masina, laudati sa fie cehii. Am condus cu ea 220K, cred ca mai merge lejer inca 200K. Motorul de 110CP e foarte reusit, suficient pentru caroserie si consum mic. Este singura masina pe care nu am pus mana de " mecanic", numai la reprezentante Skoda am facut reviziile.

Totusi trebuie s-o inlocuiesc. Ma doare sufletul sa o vand O1, la 220K nu o sa primesc mare lucru pe ea si este o masina foarte buna.

Dupa luni de analize am comandat un O2, TDI, si mi-e frica. Cred ca nu este asa de fiabila ca si O1. Mecanicul de la Skoda, care intretine masina mi-a recomandat Superb, dar e prea mare- nu e practica.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog zi-ne si de ce.. de fapt, aceasta este intrebarea, nu?

De ce nu regret?

Inainte de a lua masina m-am documentat asupra ei,la colegi si prieteni care au O1.Toti sunt multumiti. Am studiat ce pica, ce nu pica,pret de revinzare. Dupa ce am luat-o am constat pe propria mea piele spusele lor. In plus,am vrut o masina mai mare si mai sigura. E drept ca visez la un Volvo sau la un Saab dar nu am bani nici sa o cumpar nici sa o intretin.

Modificat de Tom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sfatos: Vad ca nu ti-a raspuns nimeni pana acum, eu zic sa nu-ti faci griji in privinta volanului. Adevarul este ca n-am stat sa analizez niciodata aspectul acesta, dar as raspunde "DA". In general masina este "tare", indiferent de viteza cu care mergi.

@srudolf: asadar, cum ramane pana la urma? De ce "crezi" ca O2 nu este asa de fiabila precum O1? Doar mecanicu' sustine acest lucru?

Modificat de Stef13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@srudolf: asadar, cum ramane pana la urma? De ce "crezi" ca O2 nu este asa de fiabila precum O1? Doar mecanicu' sustine acest lucru?

Pt ca statistic au fost mai multe probleme la O2 decat la O1. Incepand cu volante (probleme mai grave) pana la probleme mici si enervante. Insa sunt si exemplare fara probleme, deci in medie e buna. Insa Octavia 1 e deja o masina clasica dupa 12 ani de fabricatie and still producing...

Cred ca o vor mai produce pana la obligativitatea Euro5 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu vroiam masina noua...si O2 m-a "satisfacut" dotari+aspect+financiar...

Asa ca sunt f multumit de alegerea facuta! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vroiam masina noua...si O2 m-a "satisfacut" dotari+aspect+financiar...

Asa ca sunt f multumit de alegerea facuta! :huh:

Si eu am vrut o masina noua...si era cea mai buna in rapotul calitate pret ...Masina are doar jumatate de an dar sunt foarte multumit de ea si tot pentru ea as opta oricand...iau in calcul si varianta rs :beerchug: .Este o masina foarte speciala ! I love it !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@srudolf: asadar, cum ramane pana la urma? De ce "crezi" ca O2 nu este asa de fiabila precum O1? Doar mecanicu' sustine acest lucru?

Pai... dat fiind faptul ca a intretinut masina, am increder in el. Nu isi permite sa ma dezinformeze, caci pierde un client.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si cea noua cand vine?Fac pariu ca mecanicul daca e cum zici tu te va pierde ...

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit pe 1 mai, am deja 12.000 km facuti.

Legat de mecanic: se pricepe bine de tot si tind sa cred ca este o raritate. Va face el din O2-ul meu o masina fiabila.

Dupa ce a aparut O2 aveau un morman de turbosuflante defecte in depozitul de service.

Mi-a spus ca deocamdata sa astept cu schimbatul lui O1- dar ca se vor rezolva problemele: adevarat, recent nu aveau nici o turbosuflanta defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va face el din O2-ul meu o masina fiabila.

Desi discutia a ajuns nitel ;) , vreau in primul rand, sa ne explici afirmatia de mai sus.

Pana la explicatia ta, eu spun ca, mecanicul nu poate, nu are cum sa-ti faca el masina fiabila. Fiabilitatea este "data" de producator, incepand de la proiectant, producatorii de piese, etc. pana masina iese pe poarta fabricii. Pentru masinile noi atat ca generatie cat, mai ales viata, faptul ca se defecteaza anumite componente tine de asa zisele boli ale tineretii si se inscriu in curba de fiabilitate. In cazul Octaviei2, mai trebuie sa treaca cativa ani pentru a se putea discuta intr-adevar despre fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia este si mai :Driver: :rolleyes: .

Fiabilitatea unui sistem este o funcţie de timp F(t), definita prin: probabilitatea ca, in conditii de mediu specificate, obiectul sa functioneze adecvat, mentinandu-si parametrii prestabiliti in intervalul de timp [0,t). Functia poate lua valori in intervalul 0 si 1.

Definitia consacrata pentru FIABILITATE , este aptitudinea produsului industrial de a functiuna fara a se defecta.

Din punct de vedere etimologic cuvantul FIABILITATE este un neologism provenit din cuvantul francez FIABLE (demn de incredere), echivalentul in engleze este RELIABILITY. :) Deci despre acest concept dicutam.

In faza de proiectare, inginerii sunt in masura sa estimeze fiabilitatea sistemului proiectat in mod previzional ( prin calcule), si experimental prin incercari de laborator, sau pot culege si analiza date referitoare la exploatare (se numeste metoda optionala). In principiu proiectantii primesc o tema in care este definita o fiabilitate prescrisa pentru sistem, numita nominala.

Totalitatea actiunilor tehnice si organizatorice efectuate avand ca scop mentinerea sau restabilirea functiei specificate, se numeste MENTENANTA. Aptitudinea unui produs de a putea fi intretinuta sau reparat mai usor se numeste MENTENABILITATE, si este redata tot ca o probabilitate.

th_67552_cost_122_521lo.jpg

In acest grafic este prezentata problematica fiabilitatii si a mentenantei din punct de vedere economic.

Exista o zona optima in care fiabilitatea (proiectata si masurata) si a mententa (masurata) se poate asigura cu costuri minime.

Acesta zona urmarim.

Daca avem un produs cu fiabilitate precara, la care pentru a pastra functionarea avem de investit multa mententa, curbele graficului sunt mai abrubte zona optima este mai ingusa si este deplasata in sus, deci mentimnerea functionarii costa mai mult.

Acum pe mai concret:

Tehnicianul meu face mentenanta preventiva. La revizie curente, la fiecare 15.000 km, inlocuieste ce crede el de cuvanta, pentru ca masina sa ruleze fara defectiuni pana la urmatoarea revizie- si reuseste. Poate ca in acest fel iese din zona optima al costurilor de mentenanta, adica se duce spre stanga pe grafic, dar nu cu mult, si pentru mine este insignifiant. Stiu ca intretinerea ( piese, ulei, manopera service, cauciuc, spalatorie) ma costa pe kilometru aproximativ 10 bani, asta si daca stau in cap. Poate ca prin acest fel cheltui aceasta suma un pic in avans, dar de ce sa ma enervez cand se strica masina pe drum? Skoda nu face masini proaste, adica cu fiabilitate :huh: mica. Sunt mici probleme: la toate O1 in care m-am urcat de exemplu batea suportul de numere de pe spate, la a mea niciodata, pentru ca mecanicul a impanat o bucata de cauciuc sub suport inca de la prima revizie. Exista un topic "probleme mici si enervante" la O2, cred ca toate se pot rezolva cu un pic bagare de seama si cap. Am auzit ca la O2 si la O1 tour cade cutia de directie. OK - vorbesc cu mecanicul meu, daca apar semne, poate se va inlocuii undeva inainte de terminarea perioadei de garantie, sau chiar dupa, si pur si simplu il platesc, sa nu-mi cada dracu pe drum.

Respectele mele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-am luat Skoda fiindca mi s-a parut cea mai buna alegere calitate/pret.. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mecanicul ala face din skoda ta masina fiabila sa imi dai si mie nr lui sa imi faca si mie rulmentii cazuti la 30 de mii si jocul din caseta de directie si bucsele de la bara de torsiune si toate bucsele in rest , vopseaua care se exfoliaza si alte chestii cum ar fi tot ce e cromat pe ea este si exfoliat si apoi vorbim de ce se poate face...

In mare motorul nu are cum sa aiba ceva dar fiabilitatea cand o sa o faca un nea mecanic o sa ma duc si eu si toti de pe forum la el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mi-am luat Skoda deoarece am auzit ca este un model fiabil ...si pana acum nu am dat gres: am 40.000 km si nu am avut probleme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cumparat-o (sh) pt. ca era cea mai ieftina varianta de masina cu peste 130 cp , tractiune integrala si nu break pe care am gasit-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

De ce Skoda?

Pentru ca: 1) La banii ei am vazut-o ca cea mai buna varianta

2) Mi-a placut mult designul atata interior cat si exterior

3) Sunt masini accesibile atat la pret cat si la intretinere

4) Sunt masini destul de fiabile pe drumurile nostre

Puteam sa aleg intre un ford fiesta si un peugeot 206 cc, desi deisgnul la peugeot 206 cc era mai frumos, mai de fete sa zic asa am optat ptr skoda:D

Momentan nu pot sa ma laud cu ea, ca merge super ca am atins viteza x dar pot sa spun ca nu am schimbat la ea doar uleiul, becurile si filtru de polen(tocmai am luat-o) si acuma astept rar-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am vrut masina mica cu motor mic care sa duca copilul la gradinita si pe mine si pe sotie la servici.

Am avut de ales intre Matiz, Chevrolet spark, Hiunday i10. Si am ales Fabia 2.

De ce? E mai mare decaty toate cele 3 , luate pe rand. Nu e asa de mare ca Loganul da... e destul de lata asemanatoare cu berlina mea. (comparat cu portile de la curtea soacra-mii).

Consum mic dotari multe la bani putini( am mai pus eu ceva dotari)

Sper sa tina caroseria ca restu le mai faci ca la berlina un vopsit a fost 25mil. La Skoda sper sa nu fie nevoie.

SKODA FABIA II pentru mine a fost si este cea mai buna alegere. Sunt de acord sa fac reclama pentru masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre sfarsitul verii lui 2003 am avut nesansa sa rastorn un camion de 16t cu o micuta Fabia 1.9 tdi. Din fericire am scapat fara prea multe probleme, adica nu am avut nimic in afara de arsura provocata de air-bag pe na si pe mana, partea frontala a masinii a fost adunata undeva in jos catre planseul pedalier, habitaclul peste 95% intact.

Deci am ales aceasta masina pentru ca a demonstrat ca este sigura la impact(nu doresc la nimeni), motoare fiabile usor de intretinut, dimensiuni la exterior reduse numai buna de plimbat prin orasele aglomerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voiam o masina de familie cu spatiu suficient pentru 3 pasageri spate si portbagaj incapator (nu doar spatiu, ci si deschidere mare, avantajul hayonului). O voiam economica si fiabila, iar TDI-ul de 1,9 este un motor foarte economic care si-a dovedit din plin fiabilitatea. Am ales O2 SH fata de O1 noua pentru garda mai mare la sol, suspensia independenta spate, spatiul pasageri spate mai mare, dotarile superioare (dublu clima, jumbo box, etc) si bineinteles, gandul la o eventuala revanzare (model mai nou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!