Jump to content

Laguna - Passat - Vectra


maxx
 Share

Postare recomandată

la ce sa ma uit....laguna 2 - 1.9dci , vectra 1.9cdti sau passat 1.9tdi...

toate 2004 ...Cu vectra as iesii cel mai bine, destul de ieftin iar intretinerea mi se pare la fel de ieftina, laguna imi place ca design si am inteles ca motoru ar fi mai fiabil decat cel de passat (turbina fara discutie cica tine mai mult )....si passat care mi se pare cel mai "sobru" sa zic asa...

Acum stiu ca e forum vw....dar chiar vreau o parere obiectiva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vlad_dci

    33

  • xqzme

    30

  • r&d

    17

  • adi76

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca te uiti la bani alege Vectra, este echilibrata la toate capitolele , daca vrei accesorizata si gadgeturi atunci iei Laguna insa cu conditia sa-i faci tu revizia :) , daca vrei masina ia Passat... acu sincer depinde si de starea fiecarei masini in parte ce sa alegi , daca iei una noua dar mai mica nu ti-ar placea? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am inteles ca vectra sunt foarte slabe la articulatii si tot ce tine de suspensii....cica asta-i motivu pt care samsari nu aduc asa ceva....si nu stiu ce sa mai cred.....

passat..sincer...ARE TOATA LUMEA (ma refer la b5.5).....as prefera ceva mai "aparte"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vectra fac figuri la modul urat in curbe, asta e regula generala. Cat despre Laguna, nu ma pricep, dar e Renault (nu prea imi place mie firma asta). La modul cel mai obiectiv as merge pe Passat, chiar cu riscul sa aibe toata lumea. Imi pare sincer rau de cei care nu cumpara masini bune in ideea ca "mai au nu stiu cati". Sorry baieti, cumparati prostii ca sa iesiti in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai sigur, intreaba-l pe r&d despre Laguna. El e cel mai in masura sa-ti spuna ce si cum ptr ca e deja la a2a masina, parca. Merg destul de des cu laguna2 1.9dci, 120cp. Are un motor care trage bine, are tot felul de dotari, te simti bine la bord. Passatul are un motor mai puternic (asta se simte), spatiu mai mare si portbagaj mai mare. Despre fiabilitate sa-si dea cu parerea cei care au masinile.

Astea sunt asa.....ce se simte din avion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laguna mi-a creat impresia de aer scump, dar un scump... ieftin. Adica e frumoasa, are chestii dragute si luxoase, poleite cu aur, dar pe dinauntru par facute cu bani putini. Scartaie cate ceva, mai gasesti un plastic ieftin...

Passatul din generatiile vechi (despre cele noi am o parere personala) ramane prin excelenta o masina eleganta, cu prestanta. Nu ti-e jena sa poftesti in masina un presedinte. Sobru si elegant (nu merge cu manele si ghiul, pe cand la Laguna se preteaza), motoare VAG de clasa, chestii tehnice serioase si de calitate.

Vectra noua imi place, dar am ramas cu ideea ca Opel sunt masini (mai) slabe. Probabil ca e o idee veche...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Laguna 2 am facut doar ~5k km(de la 46k km la 51k km) si este benzinara. Normal ca nu am completat decat lichidul de la spalatorul de parbriz, poate in primavara la 60k km sa trec cu ea prin service pe la revizie. Si am schimbat un bec de faza scurta poate de ce eu circul nonstop cu farurie aprinse.

Atata directia, cat si suspensia si etajarea cutiei de viteze este orientata spre confort. Adica nu simti chiar deloc denivelarile omniprezente in Romania, filtrate excelent, de multe ori nu-mi vine sa cred, dar virajele abordate cu viteza mare nu confera o placere deosebita. Pe romaneste, masina este cam barca. Inainte de a cumpara asa ceva, neaparat un drive-test. Eu sunt in Cluj, deci probabil cam departe :P

Eu am varianta de dotare Privilege din 2001, am cam tot ce-mi trebuie si din pacate ridica atat de sus standardul incat cu greu te poti obisnui cu alte masini.(climatronic bi-zonal, calc de bord cu sinteza vocala si afisaj grafic, senzori presiune in pneuri, satelit de comanda audio pe volan, pornire cu card, senzor de ploaie, oglinzi rabatabile electric, 4 geamuri cu impuls, jaluzele incorporate si o multime de spatii de depozitare, indicator nivel ulei s.a.m.d) si asta la un pret corect.

Designul si siguranta sunt de 5 stele.

Ca intretinere, pe partea de suspensie, la prima vedere e mai scump de intretinut decat Laguna 1 pe care am avut-o (vanduta la ~165k km) care nu avea arcuri pe spate, ci bari de torsiune. Laguna 2 are arcuri si niste bucse care daca se duc (si in RO se duc se pare dupa 100k km) sunt f. dificil de schimbat. Ele in sine costa ~100 euro bucata. Trebuie 2 bucse.

In schimb suspensia fata este mai simpla decat la Passat deci mai ieftin de intretinut.

Acuma, Launa 2 are pornire cu card. Poate fi un plus, poate fi un minus. Pana acuma pentru mine e un mare plus. Maini libere, cartela in buzunar si masina se inchide si se deschide singura la timpul potrivit. Un lucru pe care il apreciez pe zi ce trece. DAR, daca reusesti sa strici cartela, si se poate ca e de plastic, costa ~300 euro. De altfel cu cat e mai complexa o masina, cu atat posibilitatea de note de plata mari e mai mare.

Daca o gasesti la km putini(40-80k km) pret cat de cat ok, si cel putin dotarea Dynamique merita sa o cumperi.

Motorul de 1.9dCi 120cp este ok, si merita trecut pe la Dragos pentru un tuning daca il cumperi. Cele mai dese probleme apar de la EGR in cazul mersului subturat. Am vazut si turbine cazute la 130-150k km (la 120cp este VNT). Eu am avut pe Laguna 1 varianta de 1.9 dCi 107cp si tot ce pot sa spun despre el ca a fost un motor excelent. Am avut si tuning pe el, fara probleme, nu trebuia sa completez ulei intre schimburi si in exploatare se apropia mult de benzinar ca si zgomot si vibratii.

Ulei foarte bun pentru el este Elf Excellium 5W40 cu ~20-25 RON litrul dar filtrul de motorina este ~50 euro si se schimba la 30k km.

Recomandarea mea in legatura cu Laguna 2? Da, dar recomand motorul benzinar de 2.0T 165cp din 2003 incoace. Dupa ce tragi linie cu cheltuielile tot acolo iesi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o singura remarca am sau 2: la cele 3 cea mai buna caroserie si garantie o are passatul si in rest nu as lua decat passat e vb si de imagiine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vectra facelift cu 4800 km la bord cand reusesc sa va fac o poza sa vedeti ce neatentie au acordat astia la interiorul masinii. Nu e acceptabil ce s-a intamplat, pacat ca nu stiu nici cum sa va explic ca nu stiu cum se numeste, deasupra , acolo unde se inchide usa si unde e un bandou care izoleaza sa nu se vada acoperisul precum si unirea cu tapiteria de pe interiorul masinii, s-a desprins si atarna urat si pe stanga si pe dreapta de se vad toate maruntaiele si imbinarile masinii. la 25000 euro DDP nu cred ca trebuie sa se intample asa ceva. Deci acum mi se confirma multe despre firma OPEL....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cate exemplare Vectra cu facelift ai vazut problema respectiva? Ca sa o putem incadra la probleme si nu "incident izolat" sau pur si simplu "eroare de utilizare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum la asta atat ( sunt putine cele cu face lift ) pentru a o inmatricula pe asta l-au trimis la Omologare la Rar ceea ce ma face sa cred ca sunt foarte putine. Ma mira insa daca si la echiparea asta de top de 25000 DDp ( are si piele partial - pe lateralele scaunelor si tetiere, volan, bancheta spate pe laterale, fetele de usi, etc..) tot prostii de asta. Alege omule Passat sau Laguna. Clar sunt mai bune decat Vectra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dubii referitor la cuvantul ala "clar" :) Daca ne uitam pe ultimele statistici referitor la firma Opel... si ma refer la statistici de fiabilitate (de ex, TUV Qualitaet Report pe ultimii 2 ani) o sa vedem ca acel cuvant "clar" e subred rau :) Ca parca si pe la Octavia s-au cojit unele ornamente (si se cojesc din 2000 de pe Fabie), pe alea de ce le trecem cu vederea? Mai cad chedere si pe la Golf 5, etc ... nu ? :D

Uite un mic exemplu

http://www.presseportal.de/story.htx?nr=61...0&keygroup=bild

Nu mai sunt asa rele Opel-urile. Misca si ei in directia cea buna. Parerea mea, de 8,5 lei

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie sincer chiar imi place vectra...dar mie de obicei imi place ceva ce nu-i accesibil(ca pret)...sau nu e bun(ca rezistenta/fiabilitate)....sau nu mai e pe stoc....

Nu inteleg cum de-i atat de slaba vectra....pana la urma nu tin neaparat sa am cea mai buna masina din segment....vreau doar una cu care sa nu raman in drum....nu ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opel nu recomand, este Dacia neamtului. Renault... masina frantuzeasca nu are fiabilitatea uneia nemtesti.

Eu as lua Passatul la orice ora intre cele 3 masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vectra arata bine dar totusi v-ati interesat de costuri dupa, intretinere piese si alte alea ,

Eu am avut de ales intre vectra nou golf 5 passat adika masina pana in 30k banii jos si am luat octavia 2 pt ca mi-a placut mai mult La toate am gasit eu minusuri si mai multe la celelalte , dar fata de passat si golf era vb de banii de la revizii si de spatiu pe aceeasi motorizare, passatul era lent rau fata de octavia ,

Vectra era foarte scumpa si nu isi merita banii, avea 6 ani la caroserie garantie si 1 la vopsea pe cand la asta a mea este 11 ani la caroserie si 3 la vopsea deci era un plus , ca sa iau xenon si tot ce am pe octavia era mai scumpa plus ca unele nu existau ,oricum e alegerea ta acum daca o iei pt plimbare ca mine si nu de treaba sau de raliu toate sunt bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maxx: Dupa idiotenia care ai scris-o mai sus... Ia-ti ce vrei, o sa fie ok pentru tine. De ce mai ceri pareri nu stiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda interesant...pareri bune despre Passat, cateva pareri bune despre Laguna, Opel nu prea bune. Am testat primul si al treilea eu as merge pe Passat(poate pentru 'traditie' :P )...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as sta pe ganduri, as alege Passat din cele 3. Si daca vrei sa fie mai deosebita, alege motorul TDI de 131 CP si 4Motion, daca iti ajung banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca conteaza si bugetul care il ai alocat pentru achizitie.

Insa daca vrei ca masina pe care dai banii sa aiba si o valoare care sa se pastreze cat mai bine la revanzare, iti iei Passat.

Vectra si Laguna sunt niste masini destul de corecte insa care provin de la niste producatori fara imagine.

Imaginea se construieste greu si se bazeaza de cele mai multe ori pe soliditatea tehnicii (nu doar de sub capota).

Asta nu inseamna ca nu se pot gasi ocazii la Opel sau Renault care sa merite sa fie cumparate la SH. Sau Passat-uri obosite care sa nu merite.

Daca ai ochii deschisi si banii potriviti in mana, intotdeauna vei stii ce merita cumparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu se mai fac masini atat de fiabile ca alta data, totusi la cele VAG problemele sunt de cele mai multe ori deranjante si nu majore.

Daca ai spus "mie sincer chiar imi place vectra" ce mai astepti? Mie unul nu imi place noul model. In ceea ce priveste interiorul, la masina unul coleg (Vectra 2004) sunt unele elemente care vor sa-ti creeze impresia de inox si de fapt parca sunt vopsite cu argintiu pentru sobe si burlane.

Un amic a avut o Laguna 2004 luata de noua si in 60.000 km i-a schimbat de doua ori ambreiajul si sistemul audio, iar dupa primul an nu a mai reusit nimeni sa-i scoata troncanelile cu toate ca lasa in jur de 15 mil. la fiecare vizita in service. Acum s-a saturat de ea, nu a mai platit retele la liesing si i-a luat-o banca.

Nu spun ca ni se poate intampla si la VW. De exemplu unui coleg (din Bucuresti) al sotiei acum cateva luni i-a luat foc masina noua (Golf V) cand a plecat din parcare. La timpul respectiv colegii de forum mi-au spus ca fabulez si ca nu se putea intampla asta decat daca a umblat el la instalatia electrica. Daca ar fi fost asa , fara a intra in amanunte, inseamna ca pierdea garantia si nu ar fi primit masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are un prieten 2 Vectra luate de noi - 2.0 DTI.

- la prima in 80.000 de km i-a schimbat o data ceva bucse, si fiind chiar primul model avea un defect din proiectare - talerul de la arc nu era prins pe caroserie si la denivelari suna cand lovea caroseria.

- la a doua la 30.000 km nici o problema, decat ca a trecut un tir peste ea :D . Scapat cu zgarieturi si lovituri.

Suspensie independenta pe toate rotile, stabilitate de invidiat chiar si fara ESP.

Spatiu cat vrei, porbagaj la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vectra fac figuri la modul urat in curbe, asta e regula generala. Cat despre Laguna, nu ma pricep, dar e Renault (nu prea imi place mie firma asta). La modul cel mai obiectiv as merge pe Passat, chiar cu riscul sa aibe toata lumea. Imi pare sincer rau de cei care nu cumpara masini bune in ideea ca "mai au nu stiu cati". Sorry baieti, cumparati prostii ca sa iesiti in fata.

subscriu....

in nici un caz renault sau opel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand cu caldura VECTRA. Passat-ul >2001 are un design reusit si motor mai sportiv ... dar atata. La intretinere si fiabilitate e varza, mai ales intr-o tara ca RO : Turbina, bucsaraia, brate, planetare etc., ulei, baterie, buji + alte piese scumpe. Mai apare si schimb curea de distributie aprox. 30 mil - la Opel ai lant si nu trebuie schimbat. Opelul nou, parerea mea mult mai fiabil si ieftin de intretinut. Vorbesc din exp. (am avit ambele masini). Modelul nou de passat e OK. Au mai remediat niste chestii: Lant pe motorul de 2.0 TDI punti MC-Pearson ca la golful meu etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu propun Passat , dar poate e un defect, la noi toti membrii VWForum :blink: . Mai ales modelul din 2004 cu semnalizatoare pe oglinzi si de lungime egala il schimba cat de cat si mai ales cu niste jante VW de 17'' ar arata deosebit. De Vectra si Laguna am mai auzit si de probleme, dar in schimb sunt mai ieftine, nu stiu cum ramane cu pretul pieselor la Laguna. Parca la cineva i s-a stricat turbina si l-a costat cam 30mil, asa imi amintesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Spre deosebire de ce spun unii dintre antevorbitorii mei, eu iti garantez ca la Vectra intretinerea este mult mai ieftina. Incepand de la pretul reviziilor si pana la cel al pieselor. Pe mine reviziile m-au costat in jur de 6,5 milioane. Am facut 2 pana acum.

Dat fiind faptul ca este vorba de Passatul B5, eu as recomanda Vectra. Aceeasi dilema am avut-o si eu acum un an si jumatate. Atunci B5-ul era pe final de generatie si costa cam la fel cu Vectra datorita ofertei speciale la dotarea Highline. Totusi, parca interiorul la Vectra a fost mai pe gustul meu. In plus, motorul 1,9cdti este mai "voinic" decat vechiul 1,9tdi 130cp.

Apoi, in privinta stabilitatii eu zic ca Vectra sta mai bine decat B5. Este mai lata, ai ESP standard la 1,9cdti si sta mai bine pe curbe.

Oricum, eu nu am avut pana acum nici o problema in 1 an si jumatate de folosinta si 43.000km, iar motorul este "dopat" de TCM de 30.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!