Jump to content

Set Motor - Recomandari


no name
 Share

Postare recomandată

Vreau sa-mi schimb setu' motor si sunt intr-o mare dilema...de care set sa-i pun?

mai multi mejeriasi mi-au recomandat un set motor facut de "cobelsmith"(sau ceva de genu asta). Care din domniile voastre a mai schimbat setu' motor si de care imi recomandati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa-mi schimb setu' motor si sunt intr-o mare dilema...de care set sa-i pun?

mai multi mejeriasi mi-au recomandat un set motor facut de "cobelsmith"(sau ceva de genu asta). Care din domniile voastre a mai schimbat setu' motor si de care imi recomandati!

"mejeriasii" se refera la Kolbenschmidt - daca gasesti KS - esti ok, e cel mai bun, daca nu, merge si Mahle/Cima, chiar si made in Brasil - ultimul pe lista pe care l-as alege este Cofap, adica nu l-as alege decat daca n-as avea incotro (ratiuni bugetare de ex.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai e o chestie... cam bate motoru asta si nu stiu daca e de la arbore, oare ar trebui sa il schimb?

si am mai inteles ca pe blocu motor se poate monta set de 1300-1600 de care sa imi iau?

acuma are pe el 1300!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai bloc de 1300 acum e momentul sa te hotarasti. Poti lua set de maxim 2000 din cate stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se demonteaza, se masoara uzurile pe paliere, se aduc in urmatoarea cota de reparatie, daca e cazul, atat arborele cat si blocul, se pun cuzineti corespunzatori; axa cu came, daca nu e uzata pe lobi, daca are doar palierele uzate, se schimba doar cuzinetii, in cota de reparatie, daca nu, cota standard

maxim pentru cursa normala de 69mm este 94mm alezaj, adica 1914 cm ; sub aceasta cilindree mai gasesti: 92mm (x 69mm cursa) = 1835cm3; 90.5mm (x 69mm cursa) = 1776cm3; 88mm (x 69mm cursa) - 1688cm3; 87mm (x 69mm cursa) - 1641 cm; si cilindreele standard - 85.5 (x 69mm cursa) = 1594cm3; 83 (x 69mm cursa) = 1.5 litri; 77 (x 69mm cursa) - 1285cm3

94mm alezaj implica uzinarea deschiderii din bloc si din chiulase (la fel si pentru alezajele de 92 si 90.5) - restul (de la 88 in jos) se pot pune fara modificari la bloc; avand motor de 1300, trebuie fie sa largesti deschiderea pentru cilindrii de 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, fie sa schimbi direct cu chiulase de 1.6 (care pot fi folosite direct, fara modificari, pentru alezajele de 85.5, 87, 88 si trebuie largite pentru 90.5, 92 si 94)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam care ar fi varianta optima (putere-consum)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam care ar fi varianta optima (putere-consum)?

1600 -> 1641 -> 1776

1600 standard, oricum mai fortos decat 1300 standard, se va simti diferenta la acceleratie/viteza maxima

1641, mai castigi un pic de capacitate fara sa faci modificari majore

daca ai unde sa faci si prelucrarile necesare instalarii unei cilindree mai mare, eu recomand 1776, dimensiunea/grosimea optima la camasi, merge si cu carburatorul stas (34 pict 3 recomandabil, oricum se mai poate lucra la jicloare, vezi http://www.vw-resource.com pentru posibile combinatii, in functie de carb/marime motor) dar si cu dubla carburatie

sigur ca factorul cost este esential, vezi si tu cat fac pe http://www.hoffmann-speedster.com, pentru fiecare de mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam care ar fi varianta optima (putere-consum)?

Eu dupa indelungi cugetari si consultari, in cazul meu, am ajuns la concluzia ca cel mai bun raport Pret/Performante/Consum/Fiabilitate ar fi un set 1641 produs de MAHLE, combinat cu o axa cu came modificata (W120), arcuri supape mai tari si usurand volantul cu 0,800 Gr - 1,200 Kg. Cu acesta reteta (pastrand carburatia simpla) poti ajunge aproape de 100 CP si sa cresti tutatia motorului de la 5000 la 7000 RPM.

Acum tu decizi, tinand cont ca ai avantajul impozitelor pt unui bloc motor de 1300 pe care poti sa il urci in cilindrada pastrand in talon datele oficiale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa indelungi cugetari si consultari, in cazul meu, am ajuns la concluzia ca cel mai bun raport Pret/Performante/Consum/Fiabilitate ar fi un set 1641 produs de MAHLE, combinat cu o axa cu came modificata (W120), arcuri supape mai tari si usurand volantul cu 0,800 Gr - 1,200 Kg. Cu acesta reteta (pastrand carburatia simpla) poti ajunge aproape de 100 CP si sa cresti tutatia motorului de la 5000 la 7000 RPM.

Acum tu decizi, tinand cont ca ai avantajul impozitelor pt unui bloc motor de 1300 pe care poti sa il urci in cilindrada pastrand in talon datele oficiale.

ai uitat sa zici arbore cu contragreutatzi. la 7000 de ture cu arborele asta pe post de dansatoare armonica in burtica motorului nu te vad bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai uitat sa zici arbore cu contragreutatzi. la 7000 de ture cu arborele asta pe post de dansatoare armonica in burtica motorului nu te vad bine

Nu e nevoie de asa ceva. M-am interesat profund de subiect. Acest arbore ar fi necesar in cazul in care masina este utilizata in conditiii extreme.

Chiar si la motoarele cu turbo de peste 200 CP nu necesita un arbore echilibrat daca folosesti masina in regim normal.

Arborele asta e folosit la brotacele preparate pt curse, e foarte bun, foarte indicat chiar si pt un motor utilizat zilnic prin oras, are o singura problema: PRETUL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si am mai inteles ca pe blocu motor se poate monta set de 1300-1600 de care sa imi iau?

acuma are pe el 1300!

scrie sub numele tau "40CP modificat"; in ce sens e modificat ? Daca e un 1200 la origine modificat la 1300, nu faci nici o branza, pe blocul de 1200 nu poti pune decat tot set de 1200 sau BigBore de 1400

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut sa zic ca e modificat estetic...are aripile si triplele de mexic...

cred ca cel mai bine ar fi sa desfac motorul si sa masor fiecare piesa sa vaz egzact de care e..

oricum setul motor de Kolbenschmidt ma ajunge vreo 1100 ron(pt motor de 1300) dar daca gasesc de 1600 cred ca am sa iau din ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care e secretul dar am bagat de seama ca, in general, setul de 1600 e mai ieftinior decat cel de 1300

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicule, masina ta merge foarte bine. Ce mai vrei sa ii faci? Vrei sa faci armasar din ea? Eu zic sa nu umbli la motor, inca. Fa tinichigeria si vopsitoria si lasa motorul ca toarce ca o pisicutza. Tare mi-a placut sa merg in masina ta. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!