Jump to content

Probleme mici si enervante - Octavia 2


dany
 Share

Postare recomandată

Asta cu racitul motorului la relanti mi s-a intamplat si mie, la 1.6 FSI ... nu i-am luat seama la ce temperatura exterioara (vara, oricum), insa s-a intamplat. Zicea PTDA ca nu e normal sa se raceasca un motor aflat in mers ... pai, atunci, cum de se racesc motoarele cand sunt folosite pe frana de motor, de exemplu ??? Ia mergeti voi intr-un ritm alert, sa spunem ca e si vara, la o urcare pe serpentine, undeva; logic, temperatura motorului va urca, chiar daca termostatul merge ok. Apoi, coborati in frana de motor, sa vedeti cat de repede va scadea temperatura apei ... asta, in conditiile in care turatiile motorului vor urca, logic, in momentul in care se foloseste frana de motor. Am avut odata (la serviciu) un Opel Omega, cred ca din 2002; n-am vazut pana in ziua de azi un motor care sa se raceasca mai repede ca ala, in frana de motor se racea in 30-40 m, dupa ce-l forjam la greu la urcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina unui prieten se racea in frana de motor (cobora feleacul si temperatura apei scadea la 80-85 de grade in 5-6 km de coborare). Rezultatul a fost ca a schimbat termostatul si acum nu se mai are probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tin minte ca iarna trecuta, asteptand pe cineva la minus 20 grade cu motorul pornit la ralanti, cu clima pe caldura, in 20 minute a scazut tempoeratura la 70 grade, cum am plecat de pe loc a crescut relativ repede la 90. o sa o supraveghez si iarna asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, nu e un cap de tara si nu inseamna defect care sa te trimita in service, dar motorul trebuie sa fie in stare sa tina lichidul de racire la 90 la relanti . Faptul ca daca dai ventilatia la maxim iti baga aerul putin mai rece decit la viteza mica a ventilatorului este normal ( este schimbul de caldura in aeroterma ) dar asta nu trebuie sa afecteze temperatura la motor asa mult, adica de la 90 la 70 grade. Simptomul apare clar la termostate care nu inchid complet si mai scapa lichid in radiator , dar repet, nu e motiv de ingrijorare .

Uite, e iarna dupa colt si o sa urmarim treaba asta la diverse temperaturi si masini... sa vedem ce rezultate obtinem.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E absolut normal ca temp lichidului de racire sa scada de la 90 de grade la temperaturi mici, la ralanti si cu caldura pornita chiar daca termostatul functioneaza perfect. Diesel-ul de aia consuma mai putin pentru ca mai putina energie (caldura) se pierde in lichidul de racire. Aaa si mai vedeti ca temp afista in bord mai difera de temp afisata pe VAG-COM ...

LE: Am si eu o problema, la revizia de 150 000 km in foaia pe care mi-au dat-o scrie bucse brate fata parte spate + bucse bara stabilizatoare spate uzate - Neciesita inlocuire. Sa fie asta motivul pentru care cu geometria perfecta mi se uzeaza cauciucurile sapte pe exterior ... Cat costa inlocuirea acestor componente, eu merg mai tare pe drumuri proaste si destul de agresiv in curbe si ma gandesc ca de aia s-au uzat.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este , ventilatorul interior raceste apa , nu are treaba termostatul...cat sa incalzeasca la relanti un diesel daca mai rapid il racesti, a mea face asa de noua, s-a mai discutat asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

M-am mai linistit acum vazand ca nu e singulara problema mea, si multi dintre voi au aceasi "problema" cu masina "de noua" ca si la mine. Intrebarile in capul meu raman insa, facand comparatie cu masina de am avut-o inainte

Multumesc si numai de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat un motor este mai eficient, cu atat mai putina energie se pierde in general ( si sub forma de caldura in particular). Diesel sunt foarte eficiente si este normal sa nu piarda caldura prea multa, la relanti nici atat....

Este perfect normal sa se raceasca iarna, la temperatua mica, indiferent de ce zic unele persoane.

De exemplu, azi dimineata, la +1 grad, dupa un drum de 8 km, mers aprox constant intre 1500-2000 rot/min, apa abia ajunsese la 70 grade si este o chestie absolut normala.

Prin comparatie, dupa 4 km, in aceleasi conditii, un motor de 1.6 mpi, ajunsese deja la 90 grade, nu din cauza ca este in regula termostatul, ci pentru ca un motor pe bezina pierde extrem de multa energie sub forma de caldura, de aici si randamentul (23-26%), mult mai scazut fata de diesel (35-40%).

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu, la +1 grad, dupa 2 km aveam apa la 70-80 grade. Asta este avantajul motorului pe benzina.

Ciudat este ca la singurul diesel pe care il detin si cu care mai merg, fenomenele descrise de voi nu se manifesta, in sensul ca apa urca repede la 90 de grade(4-6km) si ramane acolo. Trag concluzia ca este vorba de capacitatea cilindrica si de conceptie(eu compar cu un Tdci de 1.4L)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La peste 80 km/h incepe sa se auda un fasait ca si cum ar fi geamul putin deschis la usa drepta spate exact in dreptul tetierei. Nu se simte curent, e doar un zgomot. Am verificat chederul si e ok?

Any ideea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alecsutzu4u s-a mai discutat despre asta si problema este la chederele geamurilor mici de la portierele spate. Se rezolva daca dai cu putin malstic sau silicon in interiorul chederelor. Vezi si aici :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc

m-ai linistit

o rezolv cand o sta ploaia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se rezolva daca dai cu putin malstic sau silicon in interiorul chederelor. Vezi si aici : http://vwforum.vwfor...-spate-dreapta/

Nu-i chiar adevarat, la mine nu s-a rezolvat problema. La reprezentanta spuneau ceva de repozitionarea usilor.... cred ca o sa rezolv problema la primavara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stie cineva sa-mi spuna la cati Nm se strange un rulment de la rotile din fata? Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

A venit si prima problema mai deosebita la masinuta... :(

Am schimbat placutele si furtunasele la frane sambata....pana ieri am mers vreo 20-30 de km urban...fara probleme...

Aseara am facut un drum mai lung, unde am si avut o frana puternica la un moment dat(unde nu a intrat ABS-ul, dar asta am realizat pe deplin azi..)

In drum spre casa...au inceput sa apara niste intreruperi ca sa le zic asa...in momentul accelerarii...Inintal am zis..."oh shit..turbo" dar au disparut.

Azi dimineata a mai intrerupt o data accelerarea si dupa...s-a aprins martorul ABS si cel ESP....ca atare nema ABS si nema ESP functionale.... :(

De atunci nu s-au mai stins.. :(

Am fost la service si dupa o diagnoza au aparut 2 erori: Senzonr ABS stanga fata...si inca una, pe care n-am apucat sa o vad....

Acum, am maine programare.....ma duc sa vad ce si cum.....Voi ce credeti..trebuie un senzor nou sau nu? Poate fi altceva? Dupa voi ar trebui sa mai verific ceva?

Multumesc anticipat pentru pareri si raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva ce este acest sunet?? http://www.youtube.com/watch?v=sySGCHJ2mkg&feature=g-upl&context=G2e9ffaaAUAAAAAAAAAA

caut explicatie de vreo2-3 luni si tot nu am gasit nimic:| am vazut ca a mai postat un coleg tot despre un zgomot asemanator prin 2006. voi ce ziceti? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva sa-mi spuna la cati Nm se strange un rulment de la rotile din fata? Multumesc!!!

70 Nm + 90° :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva ce este acest sunet??

caut explicatie de vreo2-3 luni si tot nu am gasit nimic:| am vazut ca a mai postat un coleg tot despre un zgomot asemanator prin 2006. voi ce ziceti? multumesc

Si eu am acel sunet cateodata . Parca ar fi un BOV (blow off valve). Si eu sunt curios daca stie cineva de la ce vine sunetul...

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da..cam asa suna.. dar cineva mi-a zis ca asa e normal si la altii nu e asha pronuntat cum ar fi la noi. dar cine stie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc anticipat pentru pareri si raspunsuri

Poate fi senzorul dus, sau firele pana la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@radioman - multumesc! Am sunat si la reprezentanta si mi-a spus ca cu 70Nm se strange surubul cu cap octogonal cel care intra in planetara si cele 4 suruburi care strang rulmentul de fuzeta, iar cel cu cap hexagon, surubul, cu 200Nm + 90* ... Acuma asta e, le-am strans .. 200Nm!

@duda_km5 cauta un furtun sau tubulatura ti-a sarit din siguranta. Zgomot/sunet asemanator am avut eu si era furtunul care iasa din turbo si intra in tubulatura de la intercooler. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Al

Mersi pentru raspuns!

Asa tind si eu sa cred, ca s- a dus senzorul...doar ca e ciudat ca s-a dus acum....

O sa revin maine cu detalii dupa vizita la service, eventual si cu pret de service de Germania :)

Modificat de mocris
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu feedback-ul promis..

Era din fericire, vorba doar de firele pana la senzor si nu de senzor in sine.....

Senzorul, ca fapt divers, am inteles ca e 70 de euro.Nu stiu...e scump....e ieftin...ca e prima data cand aud pret pentru asa ceva...

Craciun Fericit tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Danual pt raspuna . faza e ca in vara s-a spart acel furtun si ma gandesc sa nu sa se desprins , sau cum ai zis tu..Sarbatori Fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua tuturor.

Sunt posesorul unei Skoda Octavia din 2005 cu motor 1.9 TDI. Pe 24 decembrie, în ajunul Crăciunului, maşina mi s-a oprit din mers. Am încercat să o mai pornesc, a mai învârtit de câteva ori, dar nici că a mai pornit. Imediat după mi s-a aprins în bord indicatorul în formă de baretie. Maşina avea motorină şi tot ce îi mai trebuia, dar totuşi nici în ziua de astazi (deci la 4 zile) nu a pornit. Ochiul magic de la baterie este verde, şi tocmai de asta vă solicit ajutorul.

Sunt recunoscator oricarei persoane care îmi dă un sfat sau îmi spune care ar fi cauza defecţiunii.

Mulţumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!