Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

sa rupt axul la turbo ,am patito si eu numai ca la mine a ajuns tot uleiul in cilindrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

am si eu golf 5 105cp

o problema

aseara tot uleiul din motor la dus pe evacuare mai bine spus se scurgea din toba finala

In acest timp s-a turat motorul? Cum l-ai oprit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sa turat deloc motorul

l-am oprit normal

dukk

si cam cit costa un ax sau cum ai rezolvat problema

multumesc

Modificat de pyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Salut baieti!!

mda, si cum va spuneam... am fost la mecanic, a curatat turbina si cand sa o monteze la loc in momentul cand strangea alea 5 suruburi, unu din ele a cedat.

S-a rupt surubul dintre galerie si turbina....Teoretic si practic se face, acelasi lucuru l-am patit si eu la unele masini. Trebuie sa te duci cu galeria la un strungara, sa iti gaureasca pe surub, apoi sa iti faca filet. Nu il pune fara un surub pt ca o umfla si va scapa presiune. Multa bafta

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sa turat deloc motorul

l-am oprit normal

dukk

si cam cit costa un ax sau cum ai rezolvat problema

multumesc

u pe masina ai turbina kkk, care in romanaia nu se repara, sunt variante la turbina 250 e sh, 300 de euro reconditionata in ungaria, sau 450 de euro noua(garret)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipos are dreptate ,eu am cumparat de la el turbina noua si am montato pe masina ,pot sa spun ca ai avut noroc pentru ca la mine sa rupt pe partea de admisie uleiul ajungind in cilindrii si sa turat pina in zona rosie . mi-a indoit si bielele ,distrus cuzinetii ,bucse bolturi,ce mai....... a fost distractie mare pe capul meu,cam 1000 euro acum doi ani

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suspectez ca am si eu una bucata problema cu sistemul turbo. astfel, nu stiu functie de ce cauze,, din cand in cand la relanti imi creste turatia la turbina(sau cel putin asa interpretez eu). turatia la relanti pare neschimbata in momentul cand se manifesta fenomenul. in timp ce se intampla lucrul asta se aude si un zgomot pe care eu l=as caracteriza ca un bazait ce vine din blocul de valve sau cum dracu se numeste cutia aia patrata in care intra si ies vreo 6 furtunele parca. daca apas un pic sau mai mult acceleratia (nu are nici o importanta cat de mult) toata treaba inceteaza pana la momentul viitor. are cineva idee ce se afla in cutiuta aceea, se poate desface, curata sau trebuie inlocuita (cam cat costa) si daca poate pati ceva turbina sau altceva din cauza acestei anomalii. log la turbo nu am facut, o sa incerc sa gasesc pe cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In blocul ala se alfa N75 si N18, una actioneaza actuatorul turbinei iar celanta opreste motorul, st pot desface si curata.

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,poate cei care ati intalnit aceasta problema ma puteti lamuri si pe mine,in urma cu 3000 km mi am schimbat turbina cu una reconditionata pentru ca cea veche a cedat,si cu aceasta turbina in momentul in care accelerez mai brusc pentru a schimba intr o treapta superioara ,cand ridic piciorul de pe pedala de acc se aude ca un sunet de blow off valve,un suierat, sper ca m-am exprimat corect,in rest aceasta nu are probleme,dar am ramas cu frica de la cea dinainte,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te ajuta cu nimic, insa si mie imi face la fel, turbina originala. nu face tot timpul, nu mi-am dat seama ce o influenteza sa faca asa, insa parca tot pe aici pe forum am citit pe undeva ca nu ar fi probleme. poate stie altcineva mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am ascultat in timp ce o tura altcineva ,cu capota ridicata si se aude in filtrul de aer acel suierat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara...ca la majoritatea dintre noi care detin masini pe motorina si la mine a aparut Limp Modul...am citit cam tot ce se poate din acest post....problema si la mine e blocarea tijei de la renumita ciupearca...pana la urma am reusit sa o deblochez apasand cu o surubelnita mare pe acea tija..practic era sudata ...si-a dat drumul si acum pot sa o apas pana la capat ...zic eu ca lucreaza bine...n75-ul lucreaza deoarece atunci cand pornesc motorul tija e trasa in jos la maxim...si cand il opresc revine in pozitia de "relaxat"..intrebarea mea este alta...as vrea sa stiu daca acea tija trebuie sa urce constant cu acceleratia...repet ea coboara cand pornesc motorul fiind trasa de n75 iar cand accelerez pana pe la 4000 de rotatii se ridica cam jumate din cursa ei..insa am mai observat un lucru daca accelerez usor se ridica si acea tija dar daca accelerez brusc se ridica pana la un anumit punct si apoi se blocheaza ...as vrea si eu o parere..Multumesc anticipat si O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce ai deblocat actuatorul ai mai luat limp?

Dacă tot ai umblat acolo,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am deblocat actuatorul am iesit la o tura de proba cu masina...intradevar nu am mai luat limp mode dar cand accelerez brusc in viteza 2-3 de la 1800 de turatii, pe la 2500 parca am un hop adica masina face o zmuncitura ca si cum nu s-ar alimenta (problema asta o aveam si inainte sa deblochez actuatorul) iar apoi trage perfect... cum am zis limp mode nu am mai luat si am urcat cu ea in ture pana pe la 4500 si in viteza a treia si in viteza a patra.... acuma nu stiu...am sa dau cu wd 40 pe tija actuatorului, nu are ce sa se intample nu?....Multumesc

P S: poate cineva sa-mi recomande un mecanic bun din Iasi sau imprejurimi, care se pricepe sa-mi curete turbina, parca mi-e frica sa ma duc cu ea intr-un service oarecare si sa inceapa sa-si dea aia cu presupusul si sa nu faca nimic...O zi placuta!

Modificat de daniel8811
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la un timp incoace, a inceput si masina mea sa intre in limp mode, dar nu tot timpul si in special la deal in treapta 4 la 100 km h. Eroarea este: 17965-charge pressure control: positive deviation. Cu motorul la relanti, am scos furtunasul care vine de la N75 la turbina si era vacum. Cand am bagat inapoi furtunasul la actuatorul turbinei, am tinut mana pe tija actuatorului, si aceasta functioneaza, se ridica usor in sus. Inainte de a curata turbina, ar mai fi ceva de verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P ;) Acum vreo doua zile a intrat in limp mode,dupa care am mers mai turat si nu am mai avut probleme.Aseara cand am venit la lucru am accelerat-o,si iar a picat in nas dar am auzit si un poc dupa care cand m-am oprit la semafor am crezut ca a luat masina foc ,asa fum scotea,fum alb cu miros de ulei.

1.Oare s-a dus turbina ?ma gandesc ca da.

2.Se mai poate face ceva cu el ?

3.Care model de turbina este cel mai bun (cred ca am vnt 17)si care este cel mai bun in raport pret-calitate?

4.De unde pot achizitiona o turbina la un pret bun,eventual este cineva pe forum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la un timp incoace, a inceput si masina mea sa intre in limp mode, dar nu tot timpul si in special la deal in treapta 4 la 100 km h. Eroarea este: 17965-charge pressure control: positive deviation. Cu motorul la relanti, am scos furtunasul care vine de la N75 la turbina si era vacum. Cand am bagat inapoi furtunasul la actuatorul turbinei, am tinut mana pe tija actuatorului, si aceasta functioneaza, se ridica usor in sus. Inainte de a curata turbina, ar mai fi ceva de verificat?

Nu mai e nimik de verificat. De curand am facut operatia. Am dat eu jos turbina si am dus o la cineva specializat in asa ceva. Nu trebuie doar curatata. Mai trebuie facuta si planeitatea vanelor ca sa nu-ti mai intre in limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca nu postez unde nu trebuie. La masina din semnatura am o fisura la esapament si de atunci masina merge simtitor mai bine. Trage mult mai ok si de la ture mai joase .

Am citit pe net topic-uri si pareri cum ca un catalizator imbacsit si foarte obturat poate creea o presiune suplimentara pe turbina si nu o lasa sa lucreze corect.( posibil sa fie asta un motiv pentru care masina mea merge mai frumos dupa ce s-a fisurat esapamentul?) In ce masura inlaturarea catalizatorului si eventual a tobelor influenteaza turbina?

Intreb asta deoarece am citit pareri contradictorii in care unii afirma ca fara un back-presure dupa turbina aceasta s-ar uza mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: :) Acum vreo doua zile a intrat in limp mode,dupa care am mers mai turat si nu am mai avut probleme.Aseara cand am venit la lucru am accelerat-o,si iar a picat in nas dar am auzit si un poc dupa care cand m-am oprit la semafor am crezut ca a luat masina foc ,asa fum scotea,fum alb cu miros de ulei.

1.Oare s-a dus turbina ?ma gandesc ca da.

2.Se mai poate face ceva cu el ?

3.Care model de turbina este cel mai bun (cred ca am vnt 17)si care este cel mai bun in raport pret-calitate?

4.De unde pot achizitiona o turbina la un pret bun,eventual este cineva pe forum?

Cred ca tocmai ai ramas fara turbina... :(

Vorbeste cu Cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca nu postez unde nu trebuie. La masina din semnatura am o fisura la esapament si de atunci masina merge simtitor mai bine. Trage mult mai ok si de la ture mai joase .

[...]

Intreb asta deoarece am citit pareri contradictorii in care unii afirma ca fara un back-presure dupa turbina aceasta s-ar uza mult mai repede.

In mod sigur asa e, cum banuiesti. E probabil infundat cat-ul.

Catalizatorul nu ar trebui sa creeze contrapresiune (back pressure) semnificativ. Daca asa se intampla, probabil e infundat, si asta sigur scade puterea.

Pe partea cealalta, backpressure foloseste pt a evita "overspin" sau "overspool" exagerate - adica cresterea turatiei turbinei prea mult in cazul in care ai calcat-o la blana si apoi intri brusc in frana de motor.

Si eu as da cat-ul jos daca nu mi-ar fi de ITP. Socrul meu a aplicat o metoda EXTRAORDINAR de neortodoxa cand i s-a infundat la un Mondeo: A dat jos cat-ul si l-a spalat cu amestec de detergent de vase si detartrant. I-am zis ca a terminat cat-ul, dar vad ca functioneaza de vreo 30.000Km incoace...

Un cat care nu e infundat complet se poate curata printr-un drum mai lung, in sarcina - de ex urcat un munte sau mers mai rapid pe autostrada. Daca e infundat complet, tb dat jos de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uffff...... 124 de pagini de cautat.......

Poate nu va suparati daca intreb fara sa rasfoiesc pe intreg topicul.

Am un Seat Leon 2.0 TDI 103KW (140CP) din 2006, 101000Km.

Mi s-a intamplat azi.

Dupa un aproape insesizabil dat in nas, mergeam lejer cu ~2100rot/min, am constatat ca am ramas fara turbo, nu mai urca sub nici o forma peste 2200rot/min. Am oprit 2 secunde, am repornit motorul si merge, numai ca acum aud un altfel de fluierat turbo cand urc spre 3000rot/min, mai strident. Si parca as avea un lag o idee mai mare acum.

Masina o am de un an si eu am facut cu ea peste 20000Km, este de noua in tara, istoricul e verificat pentru ca reviziile au fost facute in acelasi loc si la timp. Nu a avut nici o problema. Am grija sa-i dau si turatie mai ales cand vad ca stau prea mult in traficul din Bucuresti pe loc sau mers subturat pentru curatare. Abia saptamana viitoare o sa reusesc sa ajung la un scan cu VCDS.

Daca e important, mai mentionez ca se mai intampla ca atunci cand stau pe loc, la ralanti, din cand in cand aud un suierat usor, se aude din spate din zona tobei si dispare daca ciupesc scurt acceleratia.

Pana atunci mi-ar fi util cel putin sa-mi spuneti daca si cum sa o menajez pentru ca am de mers putin de sarbatori si cam la ce sa ma astept, turbina, sau conductele........

As mai avea o intrebare pentru expertii in turbine, mai ales cele cu geometrie variabila. In cazul unei erori, valori citite de senzori, ECU are mecanisme care sa opreasca turbina? Adica practic mie mi s-a oprit in mers, o turbina stricata ar fi ramas blocata, dar la repornire a functionat ok, doar fluieratul de care vorbeam e diferit.

Modificat de forbs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui tu, pare a fi doar murdara. Dar asta nu poti sti exact decat facand o scanare si eventual un log in mers.

In starea ei actuala nu prea ai cum s-o menajezi. Nu prea ai cu ce o ajuta. Si eu am mers cam o saptamana asa cu ea pana m-a suparat si am curatat-o.

ECU normal ca are mecanisme ca sa opreasca turbina. Tocmai asta este LIMP. Practic actuatorul nu mai primeste comanda pentru a modifica geometria turbinei. Prin luarea si punerea contactului de fapt resetezi eroarea si ECU da comanda la turbina pana la o noua eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa ce am descris aseara, mai adaug....

Am citit si topicul cu fluieratul turbinei si acum si la mine se intampla acelasi lucru, parca am sirena de salvare, urca si coboara odata cu acceleratia/deceleratia si e auzibil pana pe la 2500rot/min. Probabil mai sus se atat e de domeniul ultrasunetelor pe care nu le mai aude urechea.

Sa incerc faza de curatare cu un mers turat inainte de a o desface? 3500rot/min constant? La drumul ce-l am de facut, n-am cum sa prind decat reprize de 10-15 Km. Sau o sa fac si putina autostrada daca e cazul.

La 1P AFBKDX01, nu stiu exact din codul asta care e tipul motorului, actuatorul geometriei e capsula vacumatica sau eletrica? Imi dau cu parerea ca fluieratul a aparut datorita blocarii vanelor intr-o pozitie. Ce rau poate face curatarea prin "forja" in cazul meu?

Modificat de forbs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce scrie acolo, motorul tau pare a fi BKD.

Daca te joci asa cu turbina si are "destula" calamina pe geometrie, risti sa iti crape de tot. Oricum tot la demontare ajungi, asa ca n-are rost s-o necajesti. Actuatorul e vacuumatic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!