Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

cred ca ai dreptate in ceea ce priveste desfundatul turbinei iara cu filtrul am sa desfac acel tub sa eliberez gura pe unde intra aerul in cutia filtrului sa fac o tura fara el si tot o data sa vad daca nui ceva in el sa-l obtureze,mam gindit si eu azi dar trebuia sa desfac bateria sa o mut putin mai la o parte si din lipsa de timp(tura 2 la lucru) am renuntat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

sunt putin in ingrijorat am si eu aceiasi problema depre care se discuta pe topicu asta. masina mea un golf 4 tdi motor atd 74kw, nu pot sa mai trec de 120km/h si in plus a inceput sa traga si mai prost, in prima faza tragea bine la 120 cand parca se deschidea o parasuta in spatele meu si ma frana si gata puterea, scade in turatie chiar daca schimb treapta inferioara. trag pe dreapta si pornesc iar isi revine dar numa pana data viitoare :icon_thumright: , eu nu stiu ce sa fac am citit pe aici de limp mode, spunetimi si mie va rog pe pasii ce ar trebui sa fac.

multzam fain anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ecu sesizeaza o diferenta mai mare sau mai mica de presiunefizica fata de specificatiile masinii si asa intra in acea protectie, acum terbuie vazut unde e prolema(geometrie variabila,actuator sau n75)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Tin sa va anunt ca dupa ce am citit postul in care zicea un coleg ca trebuie unsa tija la actuator, am zis hai sa o incerc si pe asta. Am fost la rampa si am dat cu niste vaselica pe tija respectiva(nu e greu de ajuns la ea) si au urmat testele

schimbat la turatii mari, forja puternic si nimic, merge masina ca vioara :) . Deci zic eu ca de la tija respectiva ii taie puterea. Incercati si asa ca nu aveti nimic de pierdut.

Multumesc inca o data maestre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Passat B4 cu motor 1Z poate aparea limp mode ? Am inteles ca nu are geometrie variabila la turbina.

si motorul 1z ia limp mode,dar mai rar.nu se pot intepeni vanele pentru ca nu are,in schimb aceleasi probleme la actuator,furtune si electrovalva pot aparea probleme ca si la celelalte modele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' daca n-are vane la ce-i trebuie actuator? :( Acolo e o supapa, dar reactioneaza altfel, se deschide la overboost sa nu creeze presiune prea mare. Clar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci "1z" nu poate lua limp mode, nu ? Trebuie curatat ceva pe la turbo ca la cea cu geometrie variabila ? Eu la a mea tot curat pe la actuator (mecanicul de fapt).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba poate lua limp mode 1z cand supapa de control mentionata de colegul de mai sus nu deschide cand trebuie si presiunea in turbo creste prea mult, sau mai bine zis nu urmareste curbele de presiune (a[ar diferente mai mari de 200-250mb pt mai mult de 5 secunde)...

desi nu are geometrie variabila functionarea turbinei cu westgate e similara celei cu gem variabila (stiti voi treaba cu oul si gaina :), numai ca partea de reglare a presiunii e diferita....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o intrebare,cand intra in limp mode afiseaza ceva pe comp.de bord sau doar nu mai ''trage''?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' daca n-are vane la ce-i trebuie actuator? :icon_thumright: Acolo e o supapa, dar reactioneaza altfel, se deschide la overboost sa nu creeze presiune prea mare. Clar?

Din cate stiu eu acea supapa e pe partea de evacuare, de unde sa stie ea cata presiune e in admisie, n-ar trebui sa fie comandata tot de ecu prin intermediul unui actuator avand in vedere ca realizarea presiunii in admisie se face mai repede sau mai greu in functie de treapta de viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1z e cam acelasi pricipiu cu geometria variabila dar comandat cu presiune, ecu citeste prin senzorul de presiune da impulsuri la o electrovalva care mai departe da comanda la actuator, acesta deschizand o clapeta pe evacuare si gazele de evacuare nu mai ajung in turbina fiind date direct in evacuare

la 1z poate sa mai intervina limp mode si daca are un furtun de preiune sau comanda spart

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o intrebare legata de turbina,daca suiera la ralanti ma pregatesc de alta sau mai am o sansa?Din ce am remarcat suiera 2-3 min la rece dupa care la ralanti nu se mai aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ radural

Din cunostintele mele ar putea fi vorba de mai multe variante:

1- ai putea avea geometria blocata la turbina si sa ii ia ceva mai mult timp sa revina la starea de relanti

2- suieratul mai poate fi dat si de o problema de ungere a turbinei, ulei sub nivel sau lipsa presiune

3- exista si posbilitatea unui furtun spart

sincer recomand o testare cu Vag-com pentru a vedea parametrii de functionare a turbinei ( ce cere ECU si ce da turbina) Masina a fost cumva resoftata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Nu prea am scris pe topicul asta dar sper sa ma bage si pe mine cineva in seama. Azi am aflat si eu ca aceasta gatuire pe care o simte masina mea de ceva vreme se cheama limp mode:d Dar sa o luam de la cap: acu 1 an cred...mi-a facut primul limp mode. Am schimbat debitmetrul dupa spusele mecanicului. A mers o perioada bine. Apoi am din nou limp mode. Mentionez ca la intervale mari de timp si doar la drumuri lungi in momentul in care voiam sa-i dau a 6a pe la 110-120 km/h. La repornire totul era ok. Fac test, baiatul imi spune ca nu prea ii dau in goarna...(asta era drept). Trece un timp, iar limp mode tot cam in aceleasi conditii. Nervos, caut mecanic sa-mi curete turbina. Zis si facut. Omul imi spune ca are multe depuneri dar ca e foarte buna turbina. Un timp iar nu a mai facut. Dar...de vreo 2 luni incoace, dupa aprox. 10 mii km dupa curatarea turbinei iar limp mode...mai des. Fac test, baiatul iar zice ca nu-i dau in goarna. E posibil asa ceva? Si mai ales ca acum schimb la turatii mai mari. Poate nu ideale. Pe la 2300. Acum rog si eu un priceput sa-mi spuna daca trebuie sa dau iar turbina jos sau sa fac altceva. Multumesc anticipat!

P.S.: se fac intalniri in suceava? Daca da, in ce zi?

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca postez aici ....

nu stiti cand e dus axul turbinei care sunt simptomele ???

tdi-ul meu ia limp-mode-uri f des in special in treptele 3-4 dar azi si in treapta a 2 :icon_thumright: :o

dar nu scoate fum, turbina suiera normal .

am inteles ca daca e dus axul si are joc apare ulei pe evacuare ?!

dar cand ? atunci cand o turez ?

la mine nu am vazut ulei .... sau nu m-am uitat bine ?

multumesc anticipat !

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerca sa vezi daca nu ai ulei in interculer , nu scapa intodeauna uleiul pe evacuare, in cazul meun nefericit a ajuns uleiul in capul pistoanelor si mi-a indoit bielele, ai mare grija ca in loc sa platesti 1000 e pe o tubosuflanta dai dublu.

incerca sa faci o scanare sa vezi ce erori ai sau cauta pe cineva sa-ti faca un log in mers si il postezi pe forum , bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Asa pateam si eu in special in treapta 4 si 6. M-am dus cu masina la service si mecanicul mi-a zis ca e debitmetru de aer sau senzorul de presiune. Am schimbat debitmetru si l-am schimbat degeaba. Am facut niste cercetari pe forum si am descoperit ca trebuie unsa tija la actuator la turbina. Am gasit o rampa si am luat niste vaselina si am uns tija respectiva, dupa care au urmat probele. Mers sportiv cu schimbat treptele in 4 mii de ture si nici urma de limp mode. Am cam o luna de cand am facut treaba asta si nici un semn si sper sa nici nu mai apara ca ma trezeam ca ma bag in depasire si mi-o taia. Cred ca nu i-ar placea nimanui treaba asta. Asa ca ungeti fratilor tija aia ca nu aveti nik de pierdut. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde sa caut si eu tija aia? Prince zona a motorului si cum o identific? :) Scuze dar nu stiu...

Nu am limp dar parca am asa o intarziere in reactii cand e usor subturata (sub 2000rpm pt motorul meu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite asta e tija, e chiar sub turbina, ala rotund se numeste actuator, urmareste furtunul care merge in actuator (se vede in poza in partea de jos unde intra, da pe link mai jos pt poza).

Tija Actuator

Modificat de maniax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu

Problema asta este la toate 1.4tdi, din cauza ca motoarele acestea folosesc turbine cu wastegate, neavand geometrie variabila, turbina incarca greu la turatii mici ale motorului(sub 2000rpm) rezultant o "intarziere in reactii". Doar 1.4tdi 90cp de pe audi A2 si polo 1.4tdi 80cp Bluemotion au turbine VNT, avand cuplu maxim de la aprox 1800rpm.

Modificat de cuky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ! Acum merg sa schimb uleiul la CV si sa ii zic sa imi unga si tija aia de la actuator :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am fost azi sa fac o diagnoza la un service din Suceava deoarece am limp mode-uri nu foarte des dar cam o data pe luna. Mi-a spus ca e prea mare presiunea in turbo si ca trebuie schimbata turbina. I-am spus omului ca nu am nici 10 mii km de cand am curatat-o si mi-a zis ca asta nu conteaza. Nu a vrut sa-mi salveze si mie datele dupa verificare (e normal asta? Doar am platit diagnoza). Mi-a spus ca acea tija nu se poate unge si ca nu are nicio relevanta ungerea ei. Mi-a spus ca masina are mult mai multi km de cat arata ceasul (240 mii) si ca nu-i poate afla pe cei reali in niciun fel. Mi-a recomandat respectuos sa mai curat o data turbina la ei si nu o sa mai am probleme. Spunea ceva de geometrie. Acum astept de la voi ceva sfaturi. Multumesc

Modificat de axxa84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe cineva sa-ti faca un log in mers, sau mergi la atl meserias sa mai ai si alta opinie, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe cineva sa-ti faca un log in mers, sau mergi la atl meserias sa mai ai si alta opinie, bafta.

daca este cineva care stie o persoana dispusa sa ma ajute in suceava il rog sa-mi spuna. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!