Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

....

nu conteaza ce scrie la maf daca presiune masurata este diferita de cea specificata.... doar cand sunt egale poti sa dai o concluzie despre maf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spuneti despre urmatoarea treaba: am fost pe autostrada si am zis sa vad cum mai prinde 170...Si...surpriza ca nu a mai prins. A ajuns pe la 150 si de acolo nu mai urca si eram la fund cu piciorul. Apoi am incercat iar de la 100 si am ajuns pe la 155-160... Turele undeva in jur de 4000 erau, nu mai mult. Oare ce sa fie? De la motorina...? Sa am ceva pe la ambreiaj si sa patineze un pic?... Ori mi-au murit din cai? :) Nu prea e de ras ca nu prea imi place sa stiu ca nu am mai ajuns la 170 cand inainte ajungeam lejer si mai aveam resurse . Oare e din cauza frigului? Anul trecut prin februatei cand vreneam de la Straja de la ski intre Tg Jiu si Valcea parca tot asa mi s-a parut ce nu prea mai vrea peste 150... Dar de atunci si pana acum i-am mai dat de vreo 3-4 ori 170 (nu merg des cu viteze mari, de obicei 120-130-140 cam asa merg cand se poate).

Practic am vorbit de viteza, dar totusi turele sunt cele care stau la baza vitezei. E posibil sa am mai multe ture si sa nu se distribuie bine puterea la roti din cauza ambreiajului ori cum am zis mai sus e frigul (aerul rece), motorina...sau poate stiti voi alt motiv...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-ti patineaza ambreiajul determini lesne. Lasi masina in treapta de varf (sau in treapta in care facea 170 inainte) sa ajunga lejer la 1000 sau 2000 rpm lent, mergi o vreme stabilizat la turatia respectiva ca sa lasi ambreiajului ocazia sa ajunga din urma daca patineaza, apoi cu regula de 3 simpla determini cati kmh/1000 rpm ai in treapta respectiva.

Cu inca o regula de 3 simpla afli ce rpm ar trebui sa ai la 170, si apoi verifici in practica sa se intample.

Daca turatia iti iese si practic cum ai calculat-o iti poti pune probleme de rezistenta la inaintare (vant din fata, cauciucuri?, frecari mai mari), combustibil mai prost, filtre mai colmatate, sau pur si simplu varsta masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa ma lamuresc si eu.. MAF indica volumul de aer care trece pe langa el (adica o depresiune de aer in mg/str). MAP indica presiunea si volumul de aer care vine din turbina. Pe mine ma deruteaza coloana H din Log-ul meu unde scrie clar - MAF (90-1250), asta la grupul 10. Eu vad ca la coloana aia ma incadrez in limite normale. Eu cred asa ca lucreaza grupurile in logul de turbina :

grupul 3 arata evolutia MAF si EGR pana la 2000rpm sau pana la dezactivarea EGR dupa cresterea turatiei,

grupul 10 arata valorile MAF dupa 2000 rpm, presiunea atmosferica(f96), presiunea care iese din turbina(coroborata cu volumul de aer care trece prin dreptul maf) si pozitia pedalei acceleratie

grupul 11 arata turatia motorului(2850-3150), presiunea de aer de care are nevoie ECU, presiunea care ajunge in dreptul MAP si dcylce MAP care nu stiu ce e.

Corectati-ma la ce gresesc. Eu tind sa cred totusi ca maful indica mai putin nu mai mult, avand in vedere ca trebuia sa ajunga la ~1250 in coloana H el indicand in cazul meu 1000-1100 si rareori peste 120

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF--cantitatea de aer MAP-- presiunea de aer , nu are importanta ce scrie in capatul colanei ,acelea sunt niste limite maxime la anumite regimuri de mers .Compararea val;rilor in loguri se face pe orizontala in aceeasi unitate de timp si turatie.pt a merge masina perfect valorile specificate trebuie se fie egale sau cat mai apropiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flavius 76 la mine atunci ce nu e bine ..pe linie? Sa inteleg ca problema ar fi intre coloanele D si E (MAF specified si MAF Actual) ? Atunci ce mai cauta coloana H si da acele maxime (900-1250), iar la mine se incadreaza intre acele limite ? Am vazut ca la motoare de 90, 101, nu exista acea coloana H. De aceea cred ca MAF trebuie sa indice mai mult la motoare mai puternice intrucat e un volum de aer mai mare care intra in motor. De aia vreau sa ma lamuresc daca e sau nu defect MAF-ul meu. Sau poate MAF actual trebuie sa fie maxim 850 indiferent de motor(pentru ca fiecare motor are un alt model de MAF si care trebuie sa indice maxim 850 indiferent de puterea motorului).

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa ma lamuresc si eu.. MAF indica volumul de aer care trece pe langa el (adica o depresiune de aer in mg/str). MAP indica presiunea si volumul

MAF indica debitul, masuart in grame/rotatie.

MAP indica presiunea si temperatura, nu volumul, volumul e dat de MAF, De aceea MAP i se mai spune si IAT. Mai sunt debitmetre cu 5 fire care masoara si temperatura.

La tine debitmetrul indica ceva mai mult, nu e de speriat. poate fi din cauza depunerilor de pe firul de control de pe MAF. Nu recomand curatarea lui decat in situatii extreme, cand e dus aproape de tot.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ceea ce am vazutt eu pe log sunt valori normale ale debitmetrului, acesta este mai mare la motoarele puternice deoarece turbina lucreaza la presiuni mai mare ceea ce duce si la o cantitate de aer absobita din filtru mai mare, acea valoare de 850 este minima, nu se ia referinta si ca punct maxim, sunt momente in care debitmetrul ajunge la 1250 atunci cand este un furtun de presiune spart sau se urca prea mult presiune in turbo la remap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bescu <> habar nu am daca e sau nu cu pompa rotativa. Codul motorului este AXG si este de 150 cai. Mihai Nistor din cluj mi-a facut o scanare si mia zis ca nu am nici un fel de eroare( exceptanad pe cea de la sistemul de franare). Si masina are 460 K km reali :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cine vrea sa vada logurile dinainte si dupa degriparea actuatorului le aveti in attachement.

:salut:

Intreb iarasi si pe topicul asta: la postul #72 se vorbea de ceva atasamente si eu nu vad nimic. :angry: .Ce se intampla? nu am drepturi de vizualizare??

Scuze de deranj dar chiau vreau un raspuns, am mai intrebat si in alt loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La updatarea softului de la Invasion s-au pierdut foarte multe din atasamentele postate INAINTE de acel update.

Din pacate! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai ce nasol, si cate erau aici poze atasate. Nush ,dar mie o poza face cat o mie de cuvinte(nu ca: "in stanga ,jos ,pe langa..., ceva in genu..."), si testele de VAG.

La ce data a fost schimbat acest soft?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

2007.

Parca... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu cateva poze.

am observat ca o parte a turbinei este uleioasa si unul dintre furtune este bandajat cu banda izolatoare. Masina nu are nici un fel de eroare la test VAG com dar imi imaginez ca nu e tocmai sanatos sa am atat de mult ulei pe turbina.Sunt cam speriat sincer.Mentionez ca motorul nu a trecut pe la spalatorie de aproximativ 15k Km.

Ce furtun este acela care il am bandajat si cat de important este?

Imi poate cineva spune cineva ce cod are acel furtun sau ce anume sa ma duc sa cer la reprezentata Vw , banuiesc ca si eu ma descurc sa il schimb.

Multumesc anticipat

post-36206-1230984162_thumb.jpg

post-36206-1230984169_thumb.jpg

post-36206-1230984176_thumb.jpg

post-36206-1230984183_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am impresia ca e da la epurator de la culbutori..... nimic grav

dar vezi ce e cu uleiu de pe turbina....ca este posibil sa piarda putin presiune pe la un furtun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si la Passat B4 cu motor 1Z poate aparea limp mode ? Am inteles ca nu are geometrie variabila la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Deci nu e din debitmetru de aer? Sa inteleg ca trebuie sa ii fac o ungere la tija aia de la turbo. Turbina cred ca e curata ca lacrima de la turele care i le dau :rolleyes:

multam fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma tija de la actuator trebuie unsa cu ulei sau curatata cu ceva spray?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai de ce decat in capatul unde "prinde" vanele, unde are o bucsa. Dar... slabe sanse sa agate acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema ,imi cer scuze daca sunt cumva dar avind in vedere ca se vorbeste despre sistemul de supraalimentare al motoarelor tdi si pt ca folosind search nu am gasit intreb aici,la masina din semnatura se aude un fissiit la filtrul de aer si la relanti dar si in sarcina ,acuma eu am aruncat o privire si din ce am observat trage aer pe linga acel manson (garnitura)unde se imbina cutia filtrului cu ceea ce pare o conducta ce cred eu ca are rolul sa transporte aer proaspat din fata de la grila de linga radiatoare.imi poate spune cineva daca pe acea( conducta)se mai gaseste ceva care sa o obtureze gen clapeta . masina merge bine dar parca putin puturoasa,nu ia limp ,dar ma enerveaza acel sunet cind o calc face ca si cum as pune mina in fata unei tevi de la aspirator incercind sa o obturez,nu scoate fum ,turbo are 20000km (cipos) nu prezinta nici o urma de ulei pe tot parcursul tubulaturii,numai pe undeva pe partea dinspre habitaclu a motorului sunt urme de ulei care se prelinge si pe scut putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei asa se aude cand scapa presiune pe la vreun furtun de presiune de la turbo. Esti sigur ca se aude pe partea de admisie IN filtru si nu DUPA turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt sigur ,se aude si la relanti si cum am zis trage aer pe la aceea garnitura unde se imbina cutia filtrului cu aceea conducta. bine in mers se aude parca un pic mai rau (atunci face ca aspiratorul) daca ar fi ceva pe tubulatura spart ar trebui sa apara o pata cit de mica de ulei nu? ce ma pune un pic pe ginduri este acea pata (scurgere )de ulei ce apare pe motor ma intreb se poate sa fie garnitura de la galeria de admisie arsa (rupta cumva)si de acolo si zgomotul si uleiul care repet a ajuns si pe scut. am fost la mecanicul care mia facut motorul dupa un ax de turbo rupt si sock hidraulic si el mia zis ca se pare ca uleiul vine de undeva de la imbinarea bloc-kiulasa si ca o sa incercam sa mai stringem desi a fost strinsa cu dinamometrica repet masina merge bine , trage un pic cam puturoasa mi se pare in sensul ca trebuie sa apas mai tare pe pedala ca sa se simta asa un demaraj ca lumea (nui asa de dinamica).Si inca ceva ,simbata am fost la itp si dupa cum se face aia miau turat masina de vreo trei ori la 5000 de ture in fiecare repriza tinindo asa cam 2-3 secunde,cind am plecat de acolo surpriza ,masina este mai vioaie si raspunde mai bine la acceleratie parca acum pare ca ar fi ok in ceea ce priveste forta cu care trage ,din pacate de atunci si ina acum doua ore pe aici pe la noi a tot plouat si ni miam mai dat seama daca se mai aude si acel zgomot ,la prima repriza de blana la itp a scos un norisor nici prea mare dar nici prea mic de funingine si fum (atunci nici nu sa turat la 5000,sa fi fost imfundat ceva ?egr,intercooler,tubulatura ,toate au fost curatate in urma cu 20-25000km si credema nici nu o omor ca altii dar nici nu o tin subturata ,dar cei drept 80%km ii fac in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru problema de "lene" a motorului, eu zic sa o mai scoti din oras, si sa-i dai blana, ca e cam imbacsita turbina.

Iar la fasait, incearca sa eliberezi intrarea in filtrul de aer, sa-si poata lua aer calumea. Poate e blocata intrarea cu ceva. Am mai vazut eu si "meseriasi" care au uitat carpa in cutia de la filtru dupa ce l-au sters si nu stia proprietarul de ce nu trage... :)

Ai putea incerca sa scoti afara si elementul filtrant si sa demontezi carcasa de la filtru sa vezi cum e cu tubulatura aia pe unde-si trage aer. Poate a intrat ceva si nu se vede. Daca e asa, e cam periculos pentru turbina. Insa eu zic ca "fasaitul" ala il auzi de la partea de presiune. Intr-adevar, ar trebui sa fie urme de ulei, dar eu am vazut si masini care nu aveau urme de ulei pe la crapatura, doar ceva funingine.

Sursa urmelor de ulei pe motor, o vei gasi cel mai usor daca speli motorul la sange si urmaresti de unde apare iar. Pot fi 1000 si una de locuri de unde poate izvora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!