Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Da, dar a mea e cu geometrie fix sau variabila? Se poate curata?

Cam cat m-ar costa sa curat valva EGR, turbina si clapeta de admisie? Merge sa ma duc pt astea si la service sa le curete? Sau trebuie profesionisti? :Driver:

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca nu ai gemetrie variabila pe ea... nu am vazut 1.4tdi cu variabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suieratul turbinei in intervalul de decelerare 1800-1300rpm de unde poate proveni?Sau mai exact care ar fi cauza? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te sperii, dar la mine inainte sa se distruga un lagar in turbina aveam acel suierat la decelerare...

Sfatul meu ar fi s-o cureti si sa verifici geometria variabila care poate "agata" in acele momente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi turbina la scanare(log in mers ma refer) iese oki.Am observat ca suiera de cand cu frigul!Masina trage normal,fum nu scoate deloc iar consumul de ulei este destul de mic(700g in 13-14000 km)

Nu este un suierat foarte pronuntat dar tot il aud uneori!

Am doar 110.000km si am respectat ceea ce s-a scris in acest topic cu strictete!

LE:Am vazut mai multi posesori de Golf V 1.9 TDI care s-au plans de acest suierat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa aiba un suierat discret la accelerare pana in ~1900rpm . asa au toate tdi-urile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai inteles ideea... :P

Are un fel de ''suierat'' in decelerare...cand e in sarcina(a se citi in viteza) atunci cand turatia coboara sub 2000rpm.La asta ma refer.Cat e motorul rece e putin mai pronuntat insa dupa ce se incalzeste nu prea se mai aude.L-am observat de cand au scazut temperaturile.

Totusi nu imi fac griji odata ce valorile din log sunt oki insa sunt curios cine provoaca acest zgomot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate turbinele suiera din cand in cand, unele mai mult, altele mai putin. A mea de exemplu cateodata suiera putin, altadata deloc, depinde de f multi factori si nu stiu de ce va bateti capul cu lucruri absolut normale. Eu am catalogat fenomenul la "asa face toate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi bat capul Sharanel ;)

Curiozitatea ma impinge sa aflu totusi de ce ''face toate asa''. :icon_thumright:

PS:Am inceput sa deviez de la subiectul topicului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai stresati...daca e sa fie obosita pica si gata.... vrei cumva sa o schimbi inainte sa pice??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa schimb nimic....eram curios de ce fac toate asa :lol:

Gata cu :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, am si eu accelasi zgomot la decelerare, daca schimb viteza sub 2000 rot/ min, apare acel suierat de care zici si tu (cand e rece motorul nu imi place sa o turez peste 2000)

Si numai de acum cu frigul, inainte nu facea asa ......

Am trecut de curand pe Castrol Edge (inainte aveam Aral) si nu prea imi place cum suna motorul cu el. Sper ca nu din cauza asta sa faca si turbina zgomotu` ..... Si mai important: sper sa nu fie semn de oboseala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca voi aveti masini cipuite, pai nu inteleg de ce nu realizati ca un cip tuning poate avea in timp urmatoarele consecinte negative:

-uzura prematura ax turbina- de verificat consumul de ulei si prezenta (in ce cantitate) in intercooler,cume egr-ul

-ambreiaj -uzura

-instalatia de frinare (uzura placute, discuri, etc)

Daca apare si un ulei necorespunzator in ecuatie,.......kaput turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai repede o distrugi din stilul de condus decat dintr-un banal soft

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca voi aveti masini cipuite, pai nu inteleg de ce nu realizati ca un cip tuning poate avea in timp urmatoarele consecinte negative:

-uzura prematura ax turbina- de verificat consumul de ulei si prezenta (in ce cantitate) in intercooler,cume egr-ul

-ambreiaj -uzura

-instalatia de frinare (uzura placute, discuri, etc)

Daca apare si un ulei necorespunzator in ecuatie,.......kaput turbina

Stilul de condus pune capat unei turbine mult mai repede decat un chi, asta e clar. Daca nu stii cum sa intretii o turbina, adio. Insa eu consider ca pana si turbina dupa 200.000 de km e piesa de schimb. Am avut chip mai bine de 60 de mii de km si nu s-a simtit pic de consum de ulei sau joc in ax. Ambreiajul se uzeaza insa si el estepiesa de schimb si uzura lui nu este mai accentuata decat in cazul in care ai dese porniri in forta(daca chipul respecta cuplul maxim suportat de ambreiaj nu e nici o problema aici). Uzura placutelor si a discurilor poate fi mai accentuata insa eu nu judec o masina dupa cat de uzate are placutele...

Referitor la ulei necorespunzator aici e alta discutie si cred ca turbina e ultima grija a unui proprietar ce foloseste ulei de doi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei am pus doar Mobil1 cu norma corecta si schimbat la 13-14k.

Remapare nu am asa ca iese din discutie.

Turbina a fost exploatata dupa regulile stiute.

PS:Nu consider ca am vreo problema insa am zis sa intreb ca sa stiu totusi pentru cultura mea generala de ce apare acel suierat.Atata timp cat pe Log-ul facut valorile sunt bune nu imi fac griji.Am discutat si cu Cipos (in care am mare incredere) si mi-a spus ca nu am nici un fel de problema. :salut: ..dupa cum si banuiam! :offtopic:

Ma retrag din discutie...pentru ca deja am fost :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristianionut, ideea e ca acum cu timpul rece mi-am scos cipul, nu imi place sa il am iarna ca rupe rapid aderenta, deci zgomotul ala il am cu motorul necipuit. Si cum zice si 4abc, nu este o problema, eram si eu curios daca e normal.

Referitor la exploatarea turbinei, respect cu strictete toate recomandarile

Ce ma ingrijora pe mine este sa nu fie de la ulei, de cand am pus Castrol-ul nu prea imi place cum suna nici motorelu. Uleiul e cel cu specificatia corecta, de PD.

Masina merge de rupe, am dus-o la reprezentanta si s-au dat aia cu ea si erau toti surpinsi ce `vana` are in ea. Vag Com-ul zice ca turbina e in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca voi aveti masini cipuite, pai nu inteleg de ce nu realizati ca un cip tuning poate avea in timp urmatoarele consecinte negative:

Da, si cat ai vrea sa te tina masina, pana iesi la pensie si apoi sa o lasi mostenire? :Driver: Schimbarea turbinei la 100.000km (5-10 ani) nu e un capat de lume, costa ~500 euro. Unii asa vorbesc pe-aici despre "caderea turbinei" de parca ar exploda masina sau s-ar strica iremediabil si trebuie predata la remat prin programul RABLA pt un Logan 1,4MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a lansa o polemica si pastrind subiectul titlului va completez cu urmatoarele:

-am spus ca "un cip tuning poate avea in timp ..... consecinte ", iar asta nu exclude si efecte benefice ca de aia se chinuie o echipa de ingineri, specialisti in diverse domenii sa-l dezvolte.

-cit timp vreau sa tina masina ? care din ele? :D pai sa tina golful 4 (din 2002) cit golful 2 (din 1986)... :angry:

-referitor la turbina la golf 4 va pot spune ce am mai spus anterior: turbina mea era in parametri ( o scanare ai facut chiar tu florin-swat cat, chiar penultima scanare), dar deja incepuse sa o ia pe ulei datorita uzuri axului.Eu am mers la mecanic pentru o curatare de EGR, dar omul profesionist, mi-a dat vestea cea mare....Dupa demontaj se vedeau pilitura foarte fina, citeva pe corpul turbinei.Ca ulei pina atunci masina a mers numai cu long life.

-stilul de condus distruge turbina? pai uitativa dupa o masina pe diesel care este pentru scoala auto sau intrebati taximetristi din romania de ce nu iau masini diesel (sigur majoritatea).

ps. 4abc -trebuie vazuta de cineva, care se pricepe in turbine, daca acel suierat este normal.Totusi in ultima vreme ai efectuat in afara de oras, un drum lung, in conditii crincene (citeva ore 5-9 ore).Poate dupa acel drum se schimba trilul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am efectuat drumuri in afara orasului pentru ca masina are cei mai multi km in afara.Masina a fost vazuta de mecanici(la care merg la dealer) care mi-au spus ca totul este in regula.Acest suierat il aud mai mult cand motorul e rece si merg in oras.Am mai mers si cu alte Golfuri 5 cu acelasi motor(chiar aseara am mers cu unul) si se pare ca acel suierat era prezent si la acea masina (cu mai putini km->80k fata de 110k ai mei).

Sunt convins ca masina e in regula...insa tot nu m-am lamurit cine provoaca acel suierat..de asta si postasem!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu si fratele meu avem TDi-uri scot acel fluierat gros .Nu iti face griji ca nu ai de ce sa te ingrijorezi.Eu inclin sa cred ca fluieratul apare datorita depunerii de calamina sau funingine pe paletii turbinei insa atata timp cat este echilibrat acel ansamblu nu apar forte care sa rupa sau descentreze axul .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, hai sa luam altfel problema:

Sa spunem ca turbina e ok.Ce consum de ulei ai ?Ai verificat daca in intercooler e ulei ?Ce cantitate, asa la ochi? EGR-ul merge in parametri, parca la scanare asa era.Practic un consum de <1litru/10000 de km parcursi, nu ai de ce sa-ti faci griji.

Daca ai ulei in intercooler si EGR-ul merge bine nu poate fii decit de la turbina.La inceput vezi dimineata citeva picaturi unde sta masina parcata, apoi cantitatea se mareste.E posibil sa nu pice pe linga colierele de la intercooler pe asfalt si atunci ramine in intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul este ok.Pe la Intercooler nu pierd ulei aproape deloc...Eu am masina de noua si am facut cu ea 112.000km pana in acest moment.Nu am completat niciodata intre schimburi mai mult de 700-800g de ulei si il schimb la 13-14000km.Ulei am pus doar Castrol si Mobil1 cu norma Vw.

Ma repet din nou..inca de cand am postat prima data nu am considerat ca am vreo problema cu masina mea.Curiozitatea m-a impins sa postez pentru a afla cauza acelui suierat la rece....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma nu m-a lamurit si pe mine nimeni daca la 1.4 TDI din 2005 turbina e cu geometrie varabila sau fixa. Si daca e cu geometrie fixa...se mai curata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut. as dorii sa aud o parere a unor specialisti in legatura cu tipul de turbina pe care il am eu.

motorul meu este de 2.5l 5 cilindrii in linie 150cp cod motor axg. este acelasi tip de turbina precum pe modelele vw- audi 2.5 tdi v6?

este cineva din cluj pe acest forum care are un motor ca si al meu in cluj? as doruu mult daca se poate sa vad o comparatie la rulaj intre motorul meu si alt motor identic. de ce spun asta? mi se pare ca la mine ceva nu functioneaza la parametrii optimi..

pe scurt.. am masina de la firma un vw passat din 2004 110cp si raspunsul la accelerare este mult mai prompt. mai mult la motorul meu apare un fell de gol de putere in jurul turatiei de 2500 rp/m mai precis masina incepe sa targa destul de viguros de la 2k rpm iar pe la 2.5k ture se simte ca nu mai are vlaga in ea pe o plaja e vreo 100rpm poate nici atat.. dupa care smuceste ff violent. toate astea se intampla doar in depasiri cand sunt nevoit sa o accelerez mai brutal.

la apasarea progresiva a acceleratiei nu se simte acest fenomen.

precizez ca amsina are 206000 km la bord reali la 2003000 ia fost schimbata distributzia facut un test vag totul iesind ok fara nici o eroare si avansul fiind reglat corect. Motorul suna corect din ce a zis mecaniculs i chiar mi sa spus ca arata impecabil fara nici o scurgere de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!