Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

In primul rand vreau sa stiti ca am utilizat search si nu m-am lamurit cu problema pe care o am.

Voi incerca sa explic ce problema am:

Am un golf 4 variant, tdi, ajm, pd, 116 cp.

Acum 2 saptamani am simtit ca dupa ce am pornit masina parca nu mai trage asa bine, si fiind mai atent am observat ca nu mai intra turbina in functiune.

Am mers la un service si dupa o scanare cu un program ce se numeste Delphi(ati mai auzit de el?) s-a constatat ca o valva sau asa ceva s-a dus si trebuie inlocuita. Mecanicul mi-a aratat ca este arsa, era sprijinita pe galeria motorului si era topita. Mi-a mai spus ca tija de la turbina este blocata si ca el incearca sa o deblocheze cu spray degivrant si dupa acesta operatie si chinuiala de vreo 15 min a reusit, am probat masina si intradevar acum se auzea suieratul specific al turbinei la accelerare, dar mi-a spus ca este posibil sa se mai intample si nu stie cat ma mai duce turbina.

Am plecat de la service multumit ca problema s-a rezolvat si speram sa nu se mai intample.

Acum cateva zile am plecat de la Bv inspre Busteni si la iesirea din Predeal a fost coloana de masini pana la Busteni si am facut aproximativ o ora deci am mers bara la bara, in viteza intai , maxim a doua. Am parcat masina si am lasat-o neatinsa 4 zile.

Dupa aceea, la plecare spre Bv am observat acceasi chestie ce mi s-a intamplat si prima data, adica nu mai trage masina, nu mai intra turbina.

As avea nevoie de ajutor din partea voastra, as dori sa-mi spuntei cum se numeste fenomenul, este cumva limp mode, asa cum am vazut pe aici pe forum sau este altceva?

Apoi as dori sa stiu daca problema se poate rezolva cumva, o curatare ceva.

As mai dori sa stiu cam cat costa o turbina pentu modelul specificat mai sus, ce se poate intampla daca mai umblu cu masina in aceasta stare?

Iar pentru cei din Brasov de unde sunt eu, sau cei din Pitesti unde voi fi in urmatoarea saptamana, as dori sa stiu daca cunosc pe cineva care, chiar se pricepe la turbina si nu imi arunca direct "e gata turbina, trebuie inlocuita.

Poate citeste si specialistul Cipos acest post si poate imi da cateva sfaturi.

Vreau sa multumesc celor care au azut rabdare sa citeasca acest post, multumesc anticipat celor ce ma pot ajuta cu pareri iar pentru moderatori, daca cumva nu am postat unde trebuie ii rog sa-l mute si sa-mi spuna unde sa caut raspunsul la problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai omis sa spui un lucru destul de important: cati Km are masina. Iara nu ai specificat (dar presupun ca ai facut-o), daca valva topita a fost inlocuita.

Din ce spui, nu pare chiar atat de grav, adica nu cred ca trebuie sa schimbi deocamdata turbina. O curatare poate fi suficienta dar asta nu se poate vedea decat daca o desface cineva. Dupa simptomele pe care le-ai descris, pare ca s-a blocat parghia actuatorului, cel care deschide/inchide vanele turbinei. Aceasta blocare poate cauza problema descrisa de tine si face ca masina sa nu mai traga, cel putin pana la o anumita turatie. Blocajul, poate aparea atat la parghia propriu zisa cat si la vanele turbinei daca aceasta este murdara. De asemenea ai mai putea verifica EGR-ul si parghia acestuia daca nu sunt murdare si functioneaza cum trebuie. Si aceasta are efect in mersul masinii, poate chiar cauza nepornirea acesteia (sunt multi care au patit asa)

Cipos, poate citi pe aici si sa iti dea sfaturi, dar ai putea si sa te uiti la profilul lui si sa ii dai telefon (are nr acolo). Nu esti chiar atat de departe de Bucuresti ca sa nu-i poti face o vizita intr-una din zile. Nu cred ca dureaza mai mult de cateva ore sa iti faca o curatire.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

Masina are vreo 160 000 km, turbina a fost schimbata de fostul propietar pe la 130 000, valva a fost inlocuita la service si multumesc pentru sfaturile pe care mi le-ai dat, o sa incerc sa-l sun pe Cipos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca il desfaci din suport si acea siguranta de pe mecanismele turbinei fara sa umbli la reglajul tijei (acea parte cu filet de pe tija) nu piarzi nici un reglaj, asa vei vedea daca agata vanele turbinei.

Dar daca desfac doar cele doua suruburi si incerc asa? Chestia e ca la mine turbo e intr-o pozitie nasoala, intre motor si habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lume care a avut probleme a primit pm, sa auzim de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca si asa dar vezi doar daca agata mecanismele turbinei, nu poti testa actuatorul. La toate ALH-urile turbina e acolo se poate ajunge pe dedesupt.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare 00575, problema rezolvata pentru toata lumea interesata de o situatie banala. Cauza care a determinat ,,limp mod'' nu a fost nici maf nici turbina nici comanda geometriei var. pe care le-am verificat amanuntit alaturi de ,,mari specialisti'', problema a fost de la filtru de aer care a fost montat gresit ditrugandu-i-se garnitura astfel acesta nemaiavand nici un rol. Dupa inlocuire, totul a fost k , logurile aratau excelent . Multumesc tuturor celor ce au dat o mana de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa "prinzi" un limp mode pt ca filtru de aer a fost montat gresit ? :Driver:

Hai sa zicem ca tragea "aer fals" si ECU a simtit ceva in neregula, dar si atunci cind pui filtru sport tot asa trage aer, ca si cum nu ai avea filtru.

Ciudat. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat dar deja am facut 15000km si nu am mai avut probleme iar log-urile arata f bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor. aceeasi problema, limp. atasez un log, poate ma lamuriti si pe mine. problema a inceput cand am cumparat masina. am fost si am curatat turbine, o luna a mers brici, dupa care am observat ca agata actuatorul, l am schimbat (200ron SH) mecanicul a reglat tija dupa actuatorului dupa cel vechi. toate bune si frumoase pana cand am mers 2 saptamani numai in oras cu ea (2-3km dopa care o opream) si cand sa ma duc pana la SV, cand ies din oras limp :santa: bineinteles ca a papat saraca numai turatii de 3500 pana la SV si inapoi dar nu a mai intrat in limp

PS logul a fost facut cu 5 zile inainte

ionut_LOG_03.10.11.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90% cred ca turbina nu e bine "curatata"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am intampinat si eu problema asta cu limp mode

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pt. postul anterior, voiam doar sa vad daca pot posta. In alta ordine de idei la masina din semnatura am patit de trei ori treba cu limp. Abia m-am inscris dar citesc de cateva luni pe forum.Pe scurt ce am facut pana acum:Am facut un test cu Vag Com-ul si nu a iesit nimic anormal;Apoi am vrut sa curat EGR-ul pentru ca nu mai fusese curatat niciodata (masina are 125000KM).L-am desfacut , l-am curatat, am montat totul la loc si surpriza....nu mai porneste turbina....deloc. A mai patit cineva asa ceva? :) Nu stiu ce sa-i mai fac, poate ma ajutati si pe mine cu vreun sfat sau ceva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca n-ai incurcat furtunurile de comanda (vacuum) pe valva N75, acel regulator de presiune care le comanda pe amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti! Am si eu aceeasi problema adica limp mode.Azi am fsot cu masina la porsche bucurest vest de pe centura si mi-a facut un test la ia gasind un senzor de temperatura defect pe care la inlocutit , duca care a facut teste in mers pt turbina si mi-a zis ca e stricata ca furnizeaza o presiune mai mare decat cea necesara asfel intrand in limp.masina are 189000km si nu cred ca a mai fost curatata vro' data si as vrea sa stiu si eu ce sa fac sa o curat sau sa o schimb cei de acolo spunandu-mi ca ei numa inlocuiesc turbine.Eu as merge pe o curatare pt ca pretul pt o turbina noua e ff mare si as vrea sa stiu daca dupa curatare voi mai avea acest limp sau ce sanse exista ca sa apara dupa o curatare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o curatare ai iesi mult mai ieftin, iar pentru asta ai putea vorbi cu cipos ca din cate am citit eu pe forum el e meserias. Mai poti incerca sa vezi daca "agata" actuatorul. Eu am avut aceeasi problema, presiune prea mare in turbina si se pare ca a fost din cauza actuatorului care mai "agata", i-am dat putin spray degripant si acum merge ok si nu a mai intrat in limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nuj ce sa zic cu agatatul actuatorului cum sa imi dau seama daca agata sau cand agata intra in limp mode. la mine de fiecare data cand trec de 3000-3300rpm intra in limp trebuind sa opresc si sa repornesc motorul acest lucru repetandu-se iar daca depasesc 3000rpm sa inteleg ca la mine agata in permanenta.o sa vb cu cipos si sper ca o sa ma ajute el sa rezolv problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la passat se duce destul de greu actuatorul am schimbat max 4 pana acum si alea k erau ruginite deoarece a sta masina mult la cosmin cred k trebuie curatata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi intra la fel in limp mode, insa dupa ce i-am dat spray pe tija actuatorului si dupa nenumarate curse facute cu degetul se pare ca si-a dat drumul si nu mai intra in limp mode. Insa la fel pot sa "agate" si vanele. Acum merg putin mai turat si e ok insa sunt aproape sigur ca in viitorul apropiat va trebui sa curat si eu turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndyG Nu cred ca am incurcat furtunasele, desi am gasit unul fisurat si l-am inlocuit. Cum as putea sti sigur in ce ordine trebuie puse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) In cazul in care trebuie sa schimb turbina s-ar potrivi in loc de vnt 15 una vnt17 de exemplu?Adica daca tot dau un ban macar sa fac un upgrade nu? :P

PS: Nu stiu de ce nu merge search asa ca scuze de off topic :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu anumite modificari da merge fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pentru un turbo cu by pas ca solutii ati avea ?? ideiea e ca nu furnizeaza destula putere nu furniza deloc dar am decoperit ca la intarrea in turbo conducta de aer era desfacuta si nu mai tragea aer prin debitmetu am remediato dar tot nu trage cum trebuie turbo pare sa faca presiune dar......... erori nimic de fapt a fost 1557 parca dar na mai aparut dupa etansarea galeriei am incercats a umblu si la acea tija am traso manual la maxim in ambele parti si am evitat folosirea lui n 75 cand o inping nu baga cand o trag baga turbo dar masina nu trage cum ar trebui !oricum am incercat si cu alt n75 de la alta masina si cu alt debitmetru si senzor de supaalimentare si nimic !

sincer ma gandeam sa schimb turbo alceva nu mai stiu ca sai mai fac aveti vreo ideie ?? apropo masina e t4 2,5 102 deci turbo fara geometrie variabila !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum trebuie reglata tija de la actuator?Tocmai am schimbat actuatorul si am observat ca la lunginea setata din fabrica nu pornea turbina, asa ca am mai scurtat-o vreo 2-3mm. Acum se invarte turbina (adica scoate suieratul ala specific) dar parca nu mai trage ca inainte.

PS: la 3500 rpm cu a 3-a tot a intrat in limp :) ;am oprit motorul cum faceam de obicei, dupa care iar a mers turbina pana pe la 3700rpm cu a 3-a si iar limp. O fi valva N75 ca doar la aia nu am umblat inca. Sfaturi PLS :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine zic eo ca baga prea mult din cauza ca ai umblat la reglaj si intra in stare de avarie se supraincalzeste !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!