Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Scuze daca s-a mai discutat pe tema asta insa sunt cam nou pe forum si nu stiu exact unde sa caut + ca n-am stocat codul erorii date la problema mea(cu Vag Com-ul)... si de aici intervine "ceata" in care sunt

Problema:....

Am o Skoda Octavia din 2000 1,9 TDI , 110 cai , motor AHF

Am luat-o de putin timp, de la un "nene" care nu prea a alergat-o... masina are totusi 174k reali cu carte service pana la 130k.

Cand am testat-o n-am stiut exact ce sa caut, pe Vag nu dadea mare lucru si am luat-o.

Merge perfect, ireprosabil, se infige de mi-am facut invidiosi niste prieteni cu passat-uri 99-2000 tot de 110, insa daca ma dau serios la ea... cu a3-a pe la 4000 si a 4-a la 3500 intra in limp mode. Nu stiu foarte bine ce inseamna si asta insa pierderea de putere e evidenta. Un restart la motor .... rezolva problema insa nu pot, neam, sa trec de 160 km/h. Am testat-o imediat ce am vazut beleaua si era ceva cu "pressure positive deviation"... repet... n-am stocat codul erorii pt k as fii fost mai explicit. Cine-a mers/vazut/ascultat/ masina m-a linistit spunandu-mi ca nu poate fi nimic prea grav si ca e probabil de la vacum sau EGR. M-ar interesa un set de teste d'astea "home made" ca sa stiu la ce sa ma uit.

By the way.... sunt din Slobozia/ Ialomita si cam ducem lipsa de specialisti pe aici, iar la mine e cam greu cu timpul.

Astept opinii , pareri, sugestii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la furtunase, verifica actuatorul sau geometria variabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria variabila coclita... destul de trist ... daca nu mai e lumina din turbina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ascultati-l pe cipos ca stie ce zice, miercuri a demonstrat din nou ce stie, pe un golf IV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara in care am postat ... am reusit mai tarziu sa fac un log cu vag com-ul si am urmarit impreuna cu cel care avea mufa + laptop-ul, cam toti parametrii de functionare ai motorului.

Observatii:

- toti parametrii sunt cat se poate de ok si se incadreaza in limitele de la "specified";

- exceptia intervine la mbarii de la turbina... si numai cand o "bruschez"

Mai exact, daca merg normal, in mod confort si nu sportiv, cu schimbat la maxim 3000 si fara accelerari bruste sunt diferente de maxim 150 mbarii intre "specified" si "actual". In cazul in care merg in mod ceva mai sport....presiunea urca destul de frecvent in jur de 2000 mbari, iar daca trec de 3500 ture, cand presiunea ajunge la 2499...Limp Mode. Am incercat si o varianta mai soft.... am gadilat-o 2, 3, 4.... si i-am dat a5-a pe la 2800 de ture.... am accelerat-o progresiv...fiind cu ochii totodata pe indicatorul de presiune. Culmea n-a mai ajuns la 2500 ... dar la viteza de 155 km/h Limp Mode again :vaidecapulmeu: Concluzia noastra a fost ca nu neaparat ajungerea la 2500 mbari in turbina, determina Limp Mode-ul.

Indraznesc sa mai solicit 2-3 opinii si dupa ce veti citi si treaba asta... multumesc anticipat.

C I P O S ... crezi ca ti-e mai usor acum sa-ti dai seama daca e actuatorul sau geometria? By the way.... pana sa citesc reply-ul tau, in aceeasi seara in care am facut si testul mai sus prezentat, amicul meu cu laptop-ul s-a uitat putin la actuator si mi-a zis ca e cam dus, insa nu pot spune ca se pricepea f. bine si as prefera o parere avizata. Imi spui , te rog, ce anume ar trebui sa verific (eventual pe private :banghead: ). Si, inca o intrebare... un alt amic mi-a zis ca ar trebui sa anulez egr-ul pt scurt timp si sa vad daca mai face. Actuatorul e cumva parte componenta a egr-ului, pt k am vazut ca-s in acelasi loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul e cumva parte componenta a egr-ului, pt k am vazut ca-s in acelasi loc...

Actuatorul e al turbinei, nu are nimic cu EGR. Citeste putin despre EGR si o sa te prinzi ce face (multi o anuleaza din motive de "igiena" :vaidecapulmeu:, eu de exemplu nu o am anulata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR se ocupa de gazele arse iar actuatorul are rolul de a misca vanele turbinelor cu geometrie variabila. Cum zice si I_am_Stealth, EGR-ul il poti "anula", actuatorul insa este foarte important pentru mersul turbinei. Vezi ce zice Cipos, el e specialist in turbine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix aceasi problema o am si eu. Tot motor AHF tot 110 HP si tot 160 km/h. In trecut s-a facut o curatare a turbinei dar se pare ca nu arezolvat problema. Asteptam pareri de la experti. Pe VAG tot "positive" am si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa se verifice trebuie dat actuatorul jos, de unde esti?@wub s-a facut planeitatea geometrie variabile ? daca da verifica actuatorulca sa se verifice trebuie dat actuatorul jos, de unde esti?@wub s-a facut planeitatea geometrie variabile ? daca da verifica actuatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

dupa acel grafic se pare ca iei limp mode, turbina baga mai mult decat ai nevoie, cauta pe cineva sa-ti faca o curatare a turbinei, dar inainte fa si un log sa vedem exact presiunea care e acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc !

P.S.- In afara de DTC-uri, nu stiu sa fac al log...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix aceasi problema o am si eu. Tot motor AHF tot 110 HP si tot 160 km/h. In trecut s-a facut o curatare a turbinei dar se pare ca nu arezolvat problema. Asteptam pareri de la experti. Pe VAG tot "positive" am si eu.

G A T T A !!! S-a rezolvat problema... Mi-am facut timp, am vb cu Cipos, ne-am intalnit si dupa timp de lucru efectiv la masina, max. 30 min... bye, bye LIMP MODE. Asadar, problema la mine a fost actuatorul. Avea rugina in el cat cuprinde... a fost inlocuit si acum merge fara probleme. N-am testat-o decat pana la 200 km/h dar oricum mai mult nu cred ca-i sta bine masinii pe care o am. Ce sa mai zic... Cipos e super baiat, nu pierde timpul aiurea... la el vorba e vorba... mai rar asa oameni... NUMAI RESPECT ! Despre onorariu prefer sa raman confidential pt ca e treaba lui si cred ca difera de la masina la masina.

@wub eu cred ca ar trebui sa iei legatura cu Cipos, pt ca are o rezolvare mai mult decat sigur pt masina ta... e cel mai bun sfat pe care ti-l pot da... decat sa pierzi timp si bani prin service-uri unde se ridica din umeri destul de des... mai bine faci un drum la Bucuresti si rezolvi treaba... multa bafta!

Mercy inca o data Cipos... si sper sa ne vedem numai la cate o bere :D

In rest nu-mi ramane decat sa :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa se verifice trebuie dat actuatorul jos, de unde esti?@wub s-a facut planeitatea geometrie variabile ? daca da verifica actuatorulca sa se verifice trebuie dat actuatorul jos, de unde esti?@wub s-a facut planeitatea geometrie variabile ? daca da verifica actuatorul

Sunt din Bucuresti. Nu stiu daca s-a facut planeitatea. Daca e poate ne vedem saptamana viitoare in Dr Taberei. Am numerele tale de telefon.

:offtopic: Daca stiam...m-am mutat anul asta din Dr Taberei. :offtopic:

Modificat de wub
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,sa va spun ce problema am eu:daca accelerez masina brusc, la 3200 rpm nu mai trage, parca se `sugruma`,daca o accelerez progresiv totul este ok,aveti idee?Inainte de problema asta imi intra in limp mode,dar am curatat turbo si totul a fost in regula,apoi a aparut problema descrisa mai sus ,in rest masina trage bine ,ajunge si la 190 km/h,am schimbat si debitmetrul si N75 si la fel se manifesta !Astept pareri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Pote cineva va rog sa ma ajute cu ceva informatii!

Ma intereseaza cum se numeste piesa din poza!

As avea nevoie de numele exact (in caz ca as vrea sa o comand), si daca se poate si stie cineva, un pret aproximativ.

Va multumesc! :lol:

O zi minunata,

Mihai

post-15148-1190871048_thumb.jpg

post-15148-1190871055_thumb.jpg

post-15148-1190871061_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce vrei sa o schimbi? aceea este o unitate de control comuna a turbinei si egr din ceea ce stiam eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..ciao cipos, multumesc pt raspuns

da, ai dreptate, acesta este rolul ei, dar mi-a spus mecanicul la care am fost, dupa un test vag-com, ca nu-si indeplineste functia corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ok, sa incerc...

mi-a spus tipul acela ca a masurat presiunea (depresiunea), iar aceasta (electrovalva - am inteles) nu distribuie in parametrii care ar fi necesari, din acest motiv, curatirea turbinei care am facut-o ar putea fi in zadar, deoarece aceasta defectiune favorizeaza aparatia depunerilor.

Sper ca ti-am oferit mai multe inf, din pacate mai multe nu am nici eu!

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bine daca faci un log pe turbina sa vedem ce presiune ai in turbo, dar cred ca nenea ala aavea asa ceva pe stoc, deci vroia sa il si vanda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Am si eu o problema cu masina mea(Golf 90 Cp 2001).Dupa circa 2000 de ture masina parca se 'sugruma'nu mai trage cum trebuie,de ex.daca sunt in a III a si vreau sa accelerez bruscnu mai trage cum trebuie dar daca trec in a IVa si ajunge pe la 1500 de ture parca are alt suflu pana depaseste 2000 de ture,mentionez ca am adus-o recent din germania si pe drum am mers si cu 170 km/h dar tot asa mi-a facut,trebuia lasata sa creaca turatia lent alfel parca se "surguma'.am ajuns acasa am schimbat toate fitrele dar nici o scimbare,i-am facut si test care a iesit OK.Inainte am avut un focus tot de 90 de cai,dar ala parca manca pamantul (e drept si consumul era pe masura,golful e mai economic cu cca.1,5 L/100Km)si ambele masini aveau aproximativ acelasi nr de km(180.000).

Multumesc si scuze daca postul e cam lung

post-16103-1191847941_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil un log in mers cu Vag-Com-ul iti va spune care e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Dupa cum am spus acum ceva timp in urma, am luat un limp mode si in urma scanarii cu vag-com am gasit eroarea aceea cu negative deviation. Intr-adevar colierele de la furtunele de la intercooler nu erau pozitionate bine si probabil rasufla pe acolo. Am incercat sa le fixez mai bine si nu am mai avut probleme cu limp-uri, insa am senzatia ca motorul nu trage cum ar trebui pt cei 130 de cai ai sai. La sugestia lui Cipos am facut astazi un log mai sugestiv pe grupurile 3, 10 si 11 pe care il atasez si va rog sa va uitati peste el putin, poate va dati seama de unde i se trage lenea motorului meu. Am incercat intr-un fisier xls sa aranjez rezultatele astfel incat sa fie mai usor de citit. Il atasez si pe acesta. Sper ca am nimerit bine titlurile coloanelor.

Multumesc!

log.xls

log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!