Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

pai cred ca trebuie curatata turbina, dar intai ar fi binevenit un log in mers la turbina si debitmetru

Aha...am inteles.si km il fac mai exact?ce tre sa fac?eu nu prea ma pricep la mecanik auto si nici parte electrica.....asa ca daca poti sa-mi dai mai multe amanunte ar fi k.Apropo....ziceai ceva de genu ca daca se scoate mufa de la debitmetru nu mai face figuri.Pot sa incerk sa scot mufa si sa vad daca mai face asa?Exista riscuri daca merg cu debitmetrul "deconectat"?astept raspuns.....si ms mult ca mi-ai raspuns si la prima intrebare. bye bye

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am aceeasi problema cu pierderea de putere peste 120-130 kmh. Asta la un golf tdi 74 kw din 2001 cu 120.000 km. Cind l-am adus in tara (2004-90.000km) mergea cam pina la 160-170 kmh si aprox 3400 rpm. Acum se plafo

neaza la 140-150 kmh si 3200 rpm. Cu viteza a patra merge pina la 4000 rpm, dar tot pina la 140 kmh...

Cam ce as putea face si cui sa ma adresez?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Nu am stiut unde e mai bine sa postez, dar am zis ca aici e locul cel mai potrivit, intrucat situatia e legata de turbina dupa parerea mea si de-asta am ales sa scriu aici. Dar s-o luam de la inceput. Am o skoda octavia tour sport 1.9tdi pd 101cp, cu aprox 850km la bord. O am de 3 saptamani. Azi mergand de 1 mai la un gratarel, toate bune si frumoase, masina ok, mers usor in coloana, oricum fiind in rodaj merg frumos cu ea, incerc pe cat posibil sa nu trec de 2500 ture, de 2 ori am ajuns pana la 3000, dar din cauza ca situatia o cerea(depasire si venea masina din fata). Bun, la drumul catre casa, observ un sunet ciudat la motor-doar la acceleratie. daca accelerez lejer de tot, sunetul nu apare. Daca accelerez mai tare, adica mai sprinten, atunci apare sunetul respectiv. Motorul trage foarte bine, nu am sesizat nici o diferenta de putere, totul e ok, dar a aparut acest sunet care pana acum nu l-am auzit. Sunetul il pot descrie ca fiind unul spart, nu se aude tare, din persoanele aflate in masina doar eu il auzeam-fiind obisnuit pana acum mai mult cu masina. Am mai auzit acest sunet -mult mai pronuntat dar la toba-la motoarele diesel care au tuning. Ce-ar mai fi de mentionat este ca daca accelerez pe loc, sunetul nu apare-sau cel putin nu il sesizez. Deci se aude doar cand motorul este in sarcina(din ce-am observat). Eu m-am gandit ca este de la turbina, intrucat intensitatea sunetului creste odata cu turatia-pana la 2400 ture-aprox, apoi este acoperit de sss-itul turbinei, dar si intensitatea lui mi s-a parut ca ar fi scazut. Dat fiind faptul ca masina e noua, n-am tras de ea pana acum, nu i-am modificat (inca) nimic-absolut nimic fata de cum am primit-o, cred ca o defectiune a turbinei n-ar fi trebuit sa apara. Si totusi, care ar putea fi cauza? Daca a mai patit cineva asa, l-as ruga sa posteze un raspuns, intrucat sunt putin ingrijorat de situatia in sine si n-as dori sa ajung prin service cu masina prea tarziu. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti din bucuresti poti sa ma suni si te ajut eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pot da diagnosticuri online decit la defecte cunoscute, oricum daca masina merge si trage nu are nimic. Oricum problemele legate de pierderea de putere se intalnesc la masini cu multi km, stai linistit nu are nimic masina ta. Dupa 15k km o sa-si dea drumul motorul si vei simti cu adevarat ce inseamna un TDi .

@Ratzoiule ai verificat cu VAG COM-ul ? Parerea mea este ca sunt ceva probleme la debitmetru, daca era de la turbina intra in limp mode si nu mai tragea deloc, oricum turbina intra in LM numai la accelerari bruste si iti dai seama imediat de asta cind vrei sa faci o depasire in scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan_g multumesc de raspuns, sper sa fie asa, oricum, o s-o testez pe drum mai lung ca sa vad cum se misca si eventual merg si pana la service. Paza buna trece primejdia rea. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu un limp mode de toata frumusetea. Sa imi arate si mie cineva pe motorul asta unde ii tija actuatorului, furtunele de vacum, N75, senzorul de presiune, MAFul, senzor intercooler, VNT17, daca se vede ceva din ce am enumerat mai sus in pozele astea. Am inteles din postul asta ca astea ar fi posibilele probleme ale limp modeului.

post-9363-1178291427_thumb.jpg

post-9363-1178291436_thumb.jpg

post-9363-1178291444_thumb.jpg

post-9363-1178291451_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa fac si eu un log la grupurile 03,10 si 11 cu VAG-COM-ul confectionat de mine. Va rog sa va dati cu parerea. Atasezi un fisier zip. :lol: Va multumesc.

LOG_08_05_2007_16_50_3000rot_forum.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are rost sa postezi in 2 locuri,ai rabdare si cineva iti va raspunde pe primul topic deschis de tine pentru interpretarea log-ului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa citesc ce scrie pe aici si acum sa va zic si eu ceva care este realitate, la firma avem un vw sharan 4x4,1.9 tdi, AUY din 2001 a fost adus nou din Belgia asta este sigur am avut marele noroc sa fiu eu cel care a dat masina jos din camion si avea 8 km la bord acum are 349 500 de km (real) si pot sa va zic ca nici vorba de probleme cu turbina sau la motor (nu discutam de consumabile) mai ales ca este folosita de mai multe persoane din firma care au masini personale pe benzina mai bine spus s-a mers cu ea in turatii ca la benzina.

Un alt exemplu un peugeot 206, 1.6 hdi din 2004,tot asa masina de firma in 3 ani a facut 190 000 km insa a fost un singur sofer ,am mers cu masina de la Iasi la Brasov impreuna, pana la Bacau a mers prietenul meu care are un stil de condus stil formula 1, pot sa va zic ca schimba vitezele de la 3500 ture in sus,cat a condus el am vazut 4000 de ture destul de des, de la Bacau am mers eu pana la Brasov si pot sa va spun ca fiind obisnuit cu dieselul meu sa nu o turez prea tare cand am vazut cum merge el am zis eu de ce nu i-as da talpa, si am vazut ce nu crapa nimica plus ca toti cei 190 000 de km asa a fost condusa si nu a avut probleme cu motorul sau turbina,iar motorina de unde se nimereste fara pretentii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Aceeasi belea si la mine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asta am concluzionat si noi ;) Singura problema este legata de consum, conducand dieselul ca pe o benzinara nu faci altceva decit sa-i cresti consumul dar si viata turbinei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneti-mi si mie unde pot sa curat si eu turbina in Craiova... daca cunoastetzi pe cineva de incredere ca daca ma duc la dealer-ul autorizat VW sigur nu fac treaba buna..Masina are urmatoarele simtome : cand accelerez se intrerupe acceleratia... si mi-au spus mai multi ca e din cauza turbinei ... si petru curatarea CLIMATRONICULUI ce sugerati ... diferite spayiuri sau la un service autorizat.Cam cat costa o curatare a turbinei?

Astept raspuns. Multumesc

Spuneti-mi si mie unde pot sa curat si eu turbina in Craiova... daca cunoastetzi pe cineva de incredere ca daca ma duc la dealer-ul autorizat VW sigur nu fac treaba buna..Masina are urmatoarele simtome : cand accelerez se intrerupe acceleratia... si mi-au spus mai multi ca e din cauza turbinei ... si petru curatarea CLIMATRONICULUI ce sugerati ... diferite spayiuri sau la un service autorizat.Cam cat costa o curatare a turbinei?

Astept raspuns. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca esti din Craiova, deci nu prea departe de Bucuresti, eu te sfatuiesc sa iei legatura cu Cipos, fa o programare si trage un drum pana la capitala.

Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asta am concluzionat si noi :) Singura problema este legata de consum, conducand dieselul ca pe o benzinara nu faci altceva decit sa-i cresti consumul dar si viata turbinei .

daca faci un calcul se ajunge la asta:

scapi cu turbina insa in 80 000 km consumi mai mult 1,5 litri % maxim(fata de mers subturat sa faci economie la conbustibil; mers economic 5%, mers turat 6,5 % adica 1200 de litri motorinai cei 80 000 km(1 litru motorina=3.06 ron) = 3672 ron (1 euro=3.2777 ron curs oficial) adica 1100 euro insa poate sa mai merga inca 100 000 km fara sa schimibi turbina.

daca mergi economic faci o economie de 1100 euro in 80 000 de km si care este exact valoare turbinei care o schimbi plus poti risca sa schimbi si motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi cu masina extrem de turata poate sa fie cum zici tu. Dar daca o turezi atat cat sa fie sanatos pentru motor eu zic ca merita.

Eu inainte schimbam vitezele cam pe la 2200 rpm, iar acum, in urma sfaturilor primite de pe forum, pe la 2700-2800 si nu am remarcat nici o crestere semnificativa a consumului. Ba chiar, dupa tuning (multumesc Dragos :) ) am remarcat chiar o scadere.

Deci schimband, cum spuneam, la 2700-2800 rpm si mai dand din cand in cand (cam o data pe saptamana) cate o talpa la 4500 rpm in a treia (pentru curatare injectoare :) ), ultima data cand mi s-a resetat calculatorul de bord aveam 6,7% consum mediu (oras + afara), in conditiile in care eu merg cel putin 75% in oras (si prin oras intelegand Bucuresti :P ). Ceea ce, eu zic, nu-i rau deloc.

Asa ca daca as merge cum zici tu, adica mai subturat, cat crezi ca as putea economisi? Crezi ca as avea un consum de 6%? Eu nu prea as zice. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu ('Positive Deviation'). Am fost la un mecanic care imi spunea ca ar fi de vina o anumita piesa care controleaza turbina pe care mi-a si aratat-o... nu stiu exact despre ce piesa vorbea el pentru ca nu sunt cunoscator dar comparand piesa pe care mi-a aratat-o cu imagini de pe google cred ca ar fi vorba de N75(sper sa nu spun vreo prostie)... mi-a zis ca a avut si el aceasi problema la golful lui si asta a fost solutia pentru el. El mi-a dat o explicatie destul de logica pentru mine ca necunoscator, si anume: daca era turbina de vina e vorba de mecanica atunci era normal ca pierderea de putere sa se manifeste tot timpul, insa la mine apare doar cateodata. Uneori nu depasesc 4000 rpm in a 3-a iar altadata ajung in a 3-a pana in 5000 fara sa intre in limp mode. Nu stiu daca are dreptate sau nu dar mi-a propus sa schimb piesa respesctiva fara sa platesc decat daca da un rezultat bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Sindrome

Aceeasi problema am avut-o si eu cu masina din semnatura... Cel care mi-a curatat turbina mi-a spus ca e posibil sa trebuiasca sa schimbe capsula de la turbina, in care se afla tija care misca actuatorul. Pana la urma nu a fost necesar sa o schimbe, doar a curatat-o si a degripat-o, a curatat turbina si a refacut geometria...se poate rezolva si altfel, nu direct schimbam si punem una noua... pana nu e desfacuta nu are cum sa stie exact care e problema....Trebuie sa iti faci un test la turbina in mers, sa verifici presiunea in turbina. Acum, masina merge super bine (am 130.000 km)...depinde cati km are masina ta si in ce stare e turbina. Costa destul de mult acea capsula-- 400 ron la golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am peste 200.oookm , nu am probleme cu turbina....

doar intreb , e bine sa o curat preventiv !? si daca da , unde o pot face !? o recomandare ceva?

si cel mai important : cat costa??

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cat timp ai masina? cei 200.000 km i-ai facut tu? poate a mai fost curatat-a de fostul proprietar...

Pentru ca esti din Bucuresti, ai putea sa iei legatura cu Cipos pe forum, o curatare preventiva nu strica... iti face el teste si tot ce trebuie... Pretul nu e foarte mare... depinde de ce trebuie facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproximativ, cam cat costa un curatat de turbina pt ca am facut o diagnoza acum 2 seri si dupa ce am verificat codul de eroare in autodata se pare ca e turbina si nu acea piesa de care imi spunea mie acel "mecanic". Tipul care mi-a facut diagnoza imi spunea ceva de wastegate ca ar fi sursa problemei(repet, nu sunt cunoscator, e prima mea masina si o am de o luna jumate). Masina mea are 75K km, nu e cam devreme sa se infunde turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am platit 250 ron pe curatat si refacut geometria. Masina merge ok acum. E posibil sa se infunde si mai repede de 75.000 km depinde cum mergi cu masina. Daca se circula mult in oras si mai ales subturat ( < 2000 rpm) e normal. Cu un diesel trebuie mers mai turat, sa schimbi vitezele la 2800-3000 rpm, numai asa turbina scoate gazele arse si calamina. avand in vedere ca turbina intra doar dupa 1800-2000 rpm (depinde de masina), nu are cum sa scoata "funinginea" si astfel se depune in turbina putin cate putin. Mai multe detalii gasesti aici : http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=420. Mai cauta pe forum, poate gasesti pe cineva din Oradea care se pricepe la turbine, sau poate in apropiere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un diesel trebuie mers mai turat, sa schimbi vitezele la 2800-3000 rpm, numai asa turbina scoate gazele arse si calamina. avand in vedere ca turbina intra doar dupa 1800-2000 rpm (depinde de masina), nu are cum sa scoata "funinginea" si astfel

Cu un diesel trebuie mers mai turat decat ce ?! :blink: Vrei sa spui ca la benzina se schimba la 1500-2000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sindrome tu nu ai Wastegate ci VNT, trebuie neaparat sa mergi la un mecanic priceput.

@Nick SB

1. turbina nu intra dupa 1800-2000rpm, ea functioneaza de cum pornesti motorul .

2. calamina se depune numai pe VNT, palele turbinei se invart asa de repede >150.ooo rpm incat nu se depune nimic acolo

3. funinginea nu e in turbina ci in toba de esapament :blink:

Ideea este sa mergi turat pt ca vanele de la geometria variabila sa faca o cursa completa, daca nu se face cursa completa cind vei avea nevoie de cursa completa(la WOT) se vor creea presiuni anormale, in prima faza duc la LIMP MODE dar se pare ca au fost cazuri in care au dus direct la ruperea axului turbinei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa confunde wastgate cu actuatorul , deci depinde cum la mintit mecanicu :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!