Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Din pacate colegul cipos, cu care de altfel am vorbit, e cam departe, asa ca o sa apelez la baietii care sunt loco. Pana acum am primit devizul de la reprezentanta.... 1500 eur rotund, numai pentru piese si nu schimba galeria.

O sa va tin la curent - pentru arhiva- cu costurile totale pentru aceasta reparatie si cauzele pentru care a picat, pe care baietii o sa fie draguti sa mi le explice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500 EUR e scandalos de mult chiar pentru reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu turbina... Aseara in 20 km afara din oras mi-a intrat de 4 ori in limp mode la 120 km/h. Problema s-a rezolvat prin oprirea si pornirea motorului, dar dupa ce am inceput sa accelerez si am ajuns iar la 120...din nou limp mode.

I-am facut o scanare cu ESI-tronic la un service si mi-au spus ca e blocata clapeta. Au miscat-o putin cu o surubelnita lunga, de sub masina si nu am mai avut probleme o vreme. Credeti ca se poate rezolva problema printr-o simpla curatare si refacerea geometriei?

Sau mai trebuie schimbate si alte piese prin turbina? Masina are 129.000 km si turbina nu a mai fost curatata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am promis ca va tin la curent....

Azi s-a demontat turbina de pe masina si am constatat impreuna cu mecanicul si cu reprezentantul K-Turbo ca este necesara o turbina noua. Nu se poate folosi chit de reparatie pentru ca este deteriorata si carcasa turbinei. Practic, axul de la evacuare este intact, lagarele sunt intacte. S-a crapat in 2 bucati axul paletelor de pe admisie si trece aproape prin centrul axului. Daca reusesc sa fac si niste poze, o sa incerc sa fac un upload.

Acum astept un pret pentru o turbina noua.

Dupa ce am vazut inauntrul turbinei, parerea mea - si de altfel si a reprezentantului K-turbo- ar fi ca am avut ghinionul sa am un mic defect de material sau un material slab calitativ care efectiv a cedat.

Ce m-a impresionat a fost dimensiunea turbinei si a elementelor componenete, vazand pentru prima data asa ceva.

Oricum, la cum arata piesele sparte, se pare ca am avut noroc ca nu a crapat in sarcina ci la o plecare de pe loc. Am citit pe undeva pe aici cum se "sparge" si cum se "imprasite" o turbina.

Referitor la curatat, mesterul mi-a spus ca NU se curata turbinele. Si ma gandesc acum si de ce: la 100.000-150.000 RPM cedeaza metalul, ce mizerie/funingine sa se mai reziste pe palete?!? (Sper sa nu gresesc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbine, din cate stiu eu, nu paletele se curata, ci admisiile, iesirile, acuratorul si altele, nu sunt specialist ... poate unii dintre colegii care se pricep ne pot lamuri mai bine (@cipos, asteptam o opinie :) ). Oricum, daca gresec sa ma corectati, dar nu paletele sunt cele care trebuie curatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbine operatiunea de curatare consta in: curatarea de calamina(depuneri) a geometriei varibile(vanele), refacerea scaunului geometriei si planeizarea vanelor(datorita uzurii e nevoie de indepartarea a max 0,2 mm din vane pt ca ele sa ramana intepenite pe scaun); daca este cazul se inclocuieste si inelul de comanda al vanelor ce cu timpul dezvolta o bolta :) . Curatarea palelor sau a evacuari sunt doar pierderide timp (se murdaresc instant). Se poate insa curata EGR-ul si admisia, acestea murdarindu-se ff rau datorita patrunderii cu timpul a fumului si a vaporilor de ulei in circuitul de admisie atat prin valva EGR cat si mici scapari de vapori de ulei pe la axul turbinei(partea dinspre compresor).

O curatare adevarata consta in realizarea tuturor operatiunilor de mai sus. Curatarile "chimice" constau doar in eliminarea calaminei din geometria variabila sau de pe palete; in acest caz aproape sigur vor aparea iar probleme la turbo in scurt timp datorita frecarii dintre vane si scaunul lor.

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mi am luat si eu de vreo 3 sapt o Skoda Octavia din 2003. Are 103.000 km.

A fost a unui domn mai in varsta care zicea ca nu a mers cu mai mult de 100km/h cu ea. Ok, misto am zis ! Dar dupa cateva zile am observat ca uneori in mers (in ult. vreme se manifesta mai des), cu a 4-a pe la 3000 de rot simt ca nu mai am putere, si nu mai trec de 130km/h. De abia cu a 5-A trec cu greu de 130 si ajung la 140KM/H. Am fost in week end sa i fac revizia si cei de la service mi au zis ca turbina e moarta si tre schimbata. Asa sa fie ???

Eu unul cred ca un motor care are turbina moarta ar trebui sa fie lenes tot timpul in timp ce la mine cade doar la viteze mari.

Poate sa fie din alte cauze ? Se poate repara ? Cine repara ?

(am mai citit pe diverse forumuri ca daca se merge "batraneste" cu o masina cu motor cu turbina, aceasta se poate "afuma". ce inseamna asta si de ce ?)

Am citit pe forum ca CIPOS curata turbine. Puteti sa mi dati mai multe detalii despre aceasta firma.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipos nu este o firma, este pf, turbina nu trebuie schimbata, in schimb trebuie sa ajungi pana la mine sa vedem care e problema, adica sa facem un log in mers, nr meu e in profil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahaha @cipos ai ajuns firma :)) .. chiar sa iti deschizi firma :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ii careva din Arad care curata turbina? sau Tm

Ai in PM nr de tel al mecanicului care mi-a curatat mie turbina. De aproape jumatate de an nu mai am probleme de acest gen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cipos !

Mi ai facut o impresie foarte buna !

Masina merge foarte ok. Inca n am apucat s o testez in afara bucurestiului sa i dau peste 130, dar merge foarte ok.

Pe bune eu chiar am crezut ca esti firma si am tot cautat pe net CIPOS, si nimic. Chiar ma gandeam ca e o firma foarte tare daca n are site, n are reclama nimic.

Tine o tot asa si o sa fie si o firma CIPOS mai mult ca sigur.

Bafta

PS: Cipos mi a schimbat actuatorul. Al meu era plin de rugina si nu se mai misca deloc.

Modificat de axs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca ar mai fi nevoie de vreo reclama, dar mergeti cu incredere la CIPOS pt ca sigur rezolvati problemele! Mi-e mi-a pus pe picioare turbina care avea o buba si imi tragea limp-uri. Nu stiu sa povestesc exact ce a facut si nici nu cred ca e cazul, ideea e ca o rezolva, asa ca il recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca spui ca la tester a iesit codul cu deviatia pozitiva de presiune .....atunci ar trebui sa mergi la un mecanic care se pricepe sa testeze turbina dupa care sa o demonteze si sa o curete de depunerile care se lipesc de paletii reglabili dinnauntrul turbinei ...... se monteaza la loc si daca nici asa nu merge atunci ar trebui reglata tija la capsula de pe turbo , dar numai cu testerul pe ea si la drum. astea fiind facute ar trebui sa mearga foarte bine[ bineinteles reglajul fiind in parametrii prevazuti pentru motorul respectiv] bafta multa si drum fara evenimente :rolleyes: cristy. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, azi am scos masina din service.

Cheltuieli:

Constatare reprezentanta: 95 RON

Dupa ce am scos masina de la reprezentanta:

Turbina noua: 720 Eur

Manopera : 250 RON

Urmeaza sa descarc pozele cu axul turbinei sectionat. Motivul sectionarii: probabil defect de material.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este afectata turbina de faptul ca acelerarea nu este liniara, ci in hop-uri (ca sa zic asa).

Adica nu se apasa constant pedala, ci se apasa, i se da drumul putin, apoi iar se calca, etc. practic urcand turatia in trepte?

Ca si grafic, in loc de o fct liniara, ar fi ceva gen x+sin(x). Am atasat si o poza....

post-6590-1174644502_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Sunt un incepator in ale forumului si va rog sa-mi scuzati eventualele greseli.In febr. mi-am adus din Germ.un golf variant de 1,9TDI de 74KW din 2004.Prima data a inceput sa piarda din putere cand eram in vit. a 4 la 120km/h.Opream motorul si cand il porneam isi revenea. Am fost la mecanic si mi-a spus ca ar fi afumata turbina si sa-i dau blana.Am facut cateva ture si si-a revenit.Dar mi-a aparut alta problema: imi apare EMISSIONS WORKSHOP de fiecare data cand pornesc motorul si dispare dupa aproximativ 5 sec. dar ramane aprins in bord un bec galben sub forma de pompa. Am fost iar la mecanic a pus calc. de diagnoza pe ea si totul era OK, dar mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la valva EGR pentru ca era murdara de ulei. Aveti idee de la ce ar putea fi?(EMISSIONS WORKSHOP). Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu am avut nici o problema cu masina in afara de faptul ca i-am schimbat debitmetrul acum vreo 2 luni si de-atunci fuge de rupe... Astazi am plecat cu masina usurel si cand am iesit pe bulevard inainte sa ajunga apa la 90 grade ( plecasem de 1-2 min) i-am dat talpa a urcat frumos ca de-obicei si pe la 80 la ora ( nu stiu in ce treapta de viteza era ca am autom.) nu a mai accelerat deloc, am incetinit f mult pana pe la 20 km/h si cand acceleram la fel nu se ducea deloc DA DELOC! cred ca daca plecam de pe loc, nu am incercat, nu stiu daca prindeam 5 la ora. Am oprit, am scos cheia din contact si am plecat din nou...de parca nu se intamplase nimic, fugea de rupea chiar i-am dat 140 in pasaj la Plaza se comporta exact ca inainte, si apoi am mers tot drumul cu masina numai in talpa tinuta, dar n-a facut nici o figura...Ce s-o fi intamplat oare? O fi turbina pe moarte? ( am impresia nu bag mana in foc, ca nu se mai auzea deloc turbina cand am patit problema). Din cate am citit pe forum nu cred ca ar fi fost limp mode pt ca am inteles ca la limp mode de pe la 100 si ceva iti moare si asta de fiecare data cand ajungi la viteza respectiva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limp Mode.

Nu trebuie sa aiba 100 si ceva, poate sa-l ia si mai devreme.

Cred ca stii ca acum trebuie sa faci baita la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

fa o diagnoza sa vezi care este problema. Peste 50% din cazuri sunt de la turbo, dar vezi de ce... ca poate fi turbo sau doar comanda turbinei. Ar trebui sa poti repeta defectul. Daca nu reusesti asta atunci fa ceva loguri, vezi cat e de grav si poti sa o mai amani (ca daca tu testezi si limp nu mai apare atnci nu e chiar atat de stracat pe cat credeai)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca astept sa vad daca mai apare vreodata chestia asta si atunci o sa ma duc urgent la diagnoza, dar daca nu mai apare niciodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Risti sa uzezi prematur turbina .Mai bine nu astepta , fa acum un test de presiune la turbina in mers (WOT in a 3-a ) .

O sa compari valorile de acum cu cele de la urmatorul test , pentru a urmari evolutia situatiei.

Asa am zis si eu , " lasa ca mai merge " si cand am fost la curatat am gasit joc in ax.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. prima problema :exact cum a scris @cristyna mai jos :ar trebui sa mergi la un mecanic care se pricepe sa testeze actuatorul si turbina dupa care sa le demonteze si sa le curete .Rezolvarea cu mersul la blana este temporara . Solutia si oameni priceputi sa faca cele de mai sus gasesti chiar pe acest topic , trebuie numai sa-l citesti :beerchug:

Pt. EMISSIONS WORKSHOP :este topic separat, s-a mai discutat aicisi aici

Daca ti-ai completa si locatia in profil, ar fi mult mai bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ghinion de nesansa cu turbina ta. Clar defect de material .Bine ca nu s-a intamplat la turatii mai mari , aveai sanse sa zboare mici bucati de metal pana in motor .Ai verificat in IC , ai gasit resturi ? Probabil ca la tine frecau un pic palele de carcasa mai demult , asta insa trebuia sa apara la diagnoza , deviatie negativa de presiune ,nu ? E mai mare probabilitatea sa cedeze axul la plecarea de pe loc , mai ales daca o fortezi sa plece un pic mai repede (turatie mica , sarcina mare = tensiuni maxime de forfecare ale axului) insa asta nu justifica ce ai patit tu . Pune te rog poze si cu ce ai scos din turbina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu am putut face alte poze cu turbina. Erau atat de intepenite acolo toate alea incat mecanicul a zis ca nu o poate demonta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!