Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

problema e ca nu le mai am pe calculator, tre sa le iau din laptop... si e in masina am sa incerc sa le pun pe mail

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Imi pare bine sa vad ca se discuta despre acest subiect dar mai rau imi pare ca sunt unul dintre cei mai patiti posesori de TDI-uri in ceea ce priveste turbina. Sa va fac o scurta istorie: Acum 12000km am avut prima experienta si anume vanele turbinei erau intepenite, am ajuns la un mecanic nu prea bun, care dupa ce a curatat-o cred eu ca a montat-o prost. Ori cum concluzia a fost ca nu mai mergea nici macar ca inainte. Drept urmare am fost la un service unde mi-au schimbat vanele(cele originale erau strambe),actuatorul si scaunul vanelor. Dupa 5000 de km acelasi simptome, am facut un VAG-com concluzia turbina blocata. Am dat-o jos am curatat-o si dupa alte 5000km adica in momentul de fata aceleasi simptome.

Intrebare: Ce pot sa-i mai fac? adica dupa ce o curat ce trbuie sa-i fac sa nu mai am depuneri? Apropo,mentionez ca respect tot ce s-a vorbit aici in legatura cu regimul de functionare al turbinei. Ma gandeam sa-i blochez egr-ul dar nu stiu daca in acest fel voi scapa in totalitate de depuneri . Daca aveti sugesti sau pareri nu ezitati sa mi le spuneti. Parerea mea este ca motoarele TDI sunt bune dar au foarte mari probleme cu aceste blestemate turbine nu tocmai ieftine. As fi foarte bucuros daca m-ati putea contrazice dar dupa experientele avute cred ca este destul de greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai avut u ghinion cu mecanicii, nu au stiut ce sa ii faca, eu am facut turbine la membrii de pe forum si o masina mai facut inca 100 de mii fara probleme, restul nus cat au mai facut ca nu au mai spus :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peteru, te-ai descurcat? Da-mi PM daca nu, ca am o poza pe undeva facuta cu furtunasele. o caut si ti-o trimit.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru brasov: suna-ma am pers de contact care a facut multe turbine si merg foarte bine si repede.este super bun si il recomand 0745 792751

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,ieri venind catre Bucu,iara s-a plafonat,pui mei....m-am enervat tare,CIPOS ma juti si pe mine cumva,sunt aici pana in 17 martie,am cursuri in fiecare zi pana la 18.00 dupa aceea sau in weeknd putem sa ne intalnim,ideea e ca nu prea cunosc Bucurestiul,stau la Hotel Confort Baneasa,plz.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pentru cunoscatori,exista riscul ca din cauza unui condus economic(turatii pana in 2000 in trepte)sa se uzeze prematur turbina astfel incat sa trebuiasca schimbata?Va intreb acest lucru destul de ciudat pentru mine, deoarece am un coleg care m-a atentionat sa nu patesc ca si el cand avea o1(ACUM ARE O2)cum ca din cauza unui condus economic dupa 36000 de km a trebuit sa schimbe turbina,noroc ca era inca in garantie. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, condusul subturat dauneaza mult mai mult decat condusul turat, cu respectarea conditiilor de bun simt(talpa la peste 2000 rpm, doar cand motorul e cald, 2 minute la relanti inainte de oprire daca ai alergat-o...)

pentru 1 litru la suta nu merita sa strici turbina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma ajutati si pe mine in urmatoarea problema:

Am un golf III TDi,1995, 90CP, motor 1 z.Daca incercam sa trec de 145-150 km/h masina nu mai tragea, turatia scadea.ca sa revin la normal luam piciorul dupa acceleratie si o apasam, iar masina incepea sa traga dar conditia era sa nu sar de aproximativ 3100-3200 rpm in trapta 5.

Intr-o seara circulam cu 140km/h, fiind nevoi sa reduc viteza am incetinit.cand am vrut sa accelerez tragea foarte greu(ca un motor diesel simplu, practic nu avea viata).Am lasat-o mai incet si dupa o anumita distanta am accelerat.Masina a inceput sa traga dar se auzea un zgomot ciudat la turbo, nu mai avea acel zgomot infundat pe care il avea de obicei, ci un suierat temporar in functie de acceleratie insotit de un zgomot ciudat.In acest moment, dimineata cand o pornesc scoate fum negru albastrui, nici nu am observat foarte bine, iar cand o accelerez sa plec dupa loc scoate foarte mult fum (il vad in oglinda) pana ce incepe sa se incalzeasca un pic dupa care nu mai scoate foarte mult.

Ce poate fi: turbo stricat/spart? ceva probleme pe la motor/supape?, vreo fisura in turbo care sa genreze o umplere incompleta cu aer a pistoanelor la cantitatea de motorina injectata?

Cred ca daca ar fi fost probleme cu supapele nu as mai fi auzit acel zgomot la turbo comparabil ca la un aspirator.Sa fie spart vreun lagar al axului turbo fisurat iar pe acolo sa patrunda uleiul din baie in evacuare?

Inainte de acest incident, consumul era in limita bunului simt(1.5 l la un schimb), acum nu am reusut sa vad daca a consumat deoarece problema este recenta.Uleiul pe care il folosesc este castrol txt 5w40.Temperatura nu trecea niciodata de 75grd in aceasta perioada a anotimpului.

Rog solutii.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am curatat turbina a aparut un mic suierat,care se aude mai tare atunci cand e motorul rece.Oare de ce?

Modificat de dan_xyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep intr-atat cat sa te ajut cu sfaturi.

Pot sa iti spun insa ca la aproximativ aceleasi simptome a trebuit sa schimb lagarele turbinei si geometria variabila. Era descentrata si freca pe carcasa (de aici si suieratul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

condusul subturat duce la imbacsirea geometriei variabile,se poate curata.nu este nevoie de schimbare.CIPOS se ocupa cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat ce zice R Z F, cu conditia ca curatarea sa se faca LA TIMP. Condusul indelungat in felul asta, va face ca vanele turbinei sa nu execute cursa completa si in timp, datorita depunerilor, acestea vor avea o cursa mult mai mica. In aceste conditii, orice talpa data ulterior, poate forta vanele (acestea incercand sa se deschida mai mult, asa cum ar trebui) si ele fiind blocate pe o cursa mai mica vor fi solicitate putand sa se rupa... PA turbina. Cum a zis colegul R Z F mai sus, ia legatura cu Cipos, el iti poate da mult mai multe detalii si poate face si curatirea acesteia. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uita-te mai intai daca nu ai un furtun spart sau desfacut intre turbina si intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep intr-atat cat sa te ajut cu sfaturi.

Pot sa iti spun insa ca la aproximativ aceleasi simptome a trebuit sa schimb lagarele turbinei si geometria variabila. Era descentrata si freca pe carcasa (de aici si suieratul).

La 1Z nu este geometrie variabila.. este turbina cu wastegate.

In primul rand verifica daca ai ulei cat trebuie in motor... si ce sa spun trebuie sa ajungi la un service sa desfaci una alta sa vezi ce se intampla.

Ar fi bine sa iei si compresia in cilindrii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se rupe nimic. Din contra, o accelerare pana pe la 2500-2800rpm face chiar bine, voletii partii de geometrie variabila se mai curata intr-o oarecare masura de funingine multumita vitezei gazelor de evacuare (solutia constructiva a turbosuflantei de pe ALH a fost proasta, permite depunerea de funingine in anumite zone ale turbinei). Plus ca nu stiu cum se realizeaza consum mic sub 2000rpm, teoretic curba de consum are minimul pe la 2500-2800rpm timute constant.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect - consumul mic se obtine tinand masina intre 2000-2500 - asa mi-a spus si cand am ridicat masina de la dealer.

Modificat de manfred
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca ceva s-a rupt la turbina. mie mi s-a rupt axul turbinei acum 3 luni: fum alb foarte mult, suierat ca de aspirator, masina nu mai tragea. am schimbat turbina. eu nu am mai mers cu ea deloc. mi s-a recomandat platforma ca sa o duc la service, dar am dus-o pe rotile ei noaptea pe la 3 (trafic zero) mergand cu viteaza 1 si nu am depasit 1300 rpm.

cat despre ulei, era plina toata evacuarea, poate consuma oricat, eu eram cu bidonu dupa mine. bafta

Modificat de InsomnIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau mai intai sa vad cum arata EGR-ul unei asemenea masini. Care merge numai sub 2000. Oricum si vanele si actuatorul nu cred ca se bucura de asa tratament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dec.. caz concret, masina care a fost condusa de dama 60 000 km reali, in ultimii 10 000 condusa de doaman mai inainte mentionata a venit cu actuatorul blocat plus geometria blocata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NUMAI PORNITI MASINILE DUPA CE CRAPA TURBINA RISCATI SA AJUNGA PALETII IN ADMISIE SI SA FACA VARZA MOTORUL, CAUTATI PE FORUM SI VEDETI CA ASA A PATIT UN COLEG LA O OCTI 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NUMAI PORNITI MASINILE DUPA CE CRAPA TURBINA RISCATI SA AJUNGA PALETII IN ADMISIE SI SA FACA VARZA MOTORUL, CAUTATI PE FORUM SI VEDETI CA ASA A PATIT UN COLEG LA O OCTI 2

Cum facem sa ne vedem? imi poti da un numar de tel sa vorbim?

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nefericitul nostru coleg a reusit cumva sa nu ii ajunga ulei in lagarele turbinei si i s-au distrus. Desi este o turbina FOARTE robusta pe 1Z presupun ca daca a ramas neracita, nu prea a mai avut ce face biata turbina....Atunci cand zici ca a mers ca un diesel vechi, a intrat in "limp mode" daca il intalnesti pe cipos o sa iti explice el ce ai patit, insa te rog sa ne spui si noua ca suntem curiosi.

PS. eu zic ca in momentul de fata poate mai ai si o problema de etanseitate la circuit intre turbina si galeria de admisie. Oricum, fara sa te alertez inutil, parerea mea e ca "e de rau" de data asta....Si crede-ma ca turbina ar fi ULTIMA pe care as da vina la motorul tau ....Ar fi super sa fie furtunuri sparte, N-75, etc si sa iti dea ele suieratul ala. Insa DE OBICEI unul e fasait, celallat e suierat... La tine e suierat ;)... Daca scoate fum persistent negru albastrui cand o pornesti chiar si fara sa accelerezi atunci asta e inca un indiciu ca e de rau...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!