Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Daca faci referire la supapa aia alb/negru, este o supapa unisens pe circuitul de vacuum. Lasa vacuumul sa "circule" intr-un singur sens

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

va supun atentiei si problema mea, sper ca postez unde trebuie.

aseara am ramas cu masina blocata in zapada, si am incercat sa ies cu ea turand-o pret de 10-15 minute, cu pauze, pana la 3200-3500 rpm.

la un moment dat mnotorul s-a turat singur pana a ajuns pe zona rosie - 4500 rpm, ulterior s-a oprit si n-a mai pornit.

am incercat de 2 ori sa o pornesc, am vazut ca nu vrea, am chemat platforma si am dus-o la service.

acum vine intrebarea:

mecanicii zic, din ce le-am povestit, ca nu s-a rupt distributia, ci e foarte posibil sa fi cedat turbina - ax rupt.

urmeaza azi la pranz sa ii faca o inspectie si sa vada ce are.

voi ce parere aveti, cam ce ar putea fi si in cati bani s-ar duce reparatia?

masina e un vw golf 1.9 TDI 85 kw 265.000 km

nu scotea fum decat la pornire pe frig 5-10 secunde fum albastru

in ultima vreme pornea mai greu la rece - la -20 grade pornea la 5-6 chei (motorina de iarna)

multumesc anticipat de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e numai turbina - undeva in jurul la 500 euro piesa, plus manopera, plus schimb ulei.

Acum, e foarte important de ce s-a oprit.... in functie de asta, pretul poate creste foarte mult,

Nu mai incerca sa o pornesti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

Acum am vorbit la service.

A sarit distributia. Nu e de la turbina. Nu stiu daca ar trebui sa fiu mai bucuros acum...

Se incearca sa se repuna distributia la punct si sa vedem daca porneste.

Daca nu se va desface motorul pentru alta inspectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A sarit ca s-a turat singura ? ca sigur nu s-a turat ca a sarit,,,,, din cauza ca a sarit, nu mai porneste. La Diesel, cand sare distributia de nu mai porneste (adica mai mult de un dinte), se cam lasa cu ceva vatamari....cel putin la supape.

Banuiesc ca o pune la punct si prima oara invart manual motorul, fara sa incerce sa-l porneasca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pariez ca nu ai mari pb dar nu inteleg la ce bun sa turezi masina sa iasa din zapada. Daca o turezio se face gheata sub roata si aleluia. Daca desfac aia motorul o sa fie cam la fel de scump ca o trurbina daca ai ghinion dar sa speram ca ai noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna probleme mari?

daca nu a mai pornit, inseamna ca nu a mai putut face compresie - respectiv sarita distributia, timpii nu mai sunt sincronizati sau supape indoite deja.

Avand in vedere cele intamplate si fiind vb de un motor Diesel, s-ar putea ca supapele sa fie un pic indoite .... si e suficient.

faptul ca s-a turat singura, e tot de la turbina.

Eu nu cred ca e doar de pus distributia la loc....din pacate, mai bine te pregatesti de mai rau....decat sa te hranesti cu sperante desarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei sa-l sperii Florin? Are vreun rost? Da e posibil sa fie si turbina si motorul si inca multe altele. Hai sa fim optimisti. Eu ii recomand un service mai ieftin daca gaseste asta fiind singura modalitate sa scape mai ieftin dar bineinteles sa ii si rezolve pb. Dupa ce ii pune diagnosticul sa ia masina din service si sa caute o saptamana un service cu rabdare si fara sa fie disperat ca atunci va avea niste preturi pe masura. Daca are un mecanic de incredere atunci toate se rezolva. Important e sa inteleaga ca masina nu e un mastodont care poate sa fie fortat in halul asta.

Turbina sa cauti la Cipos daca iei noua.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce s-ar tura motorul pt ca e distributia sarita :huh: , si eu zic ca e de la turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu a mai pornit, inseamna ca nu a mai putut face compresie - respectiv sarita distributia, timpii nu mai sunt sincronizati sau supape indoite deja.

faptul ca s-a turat singura, e tot de la turbina.

Cam asa ceva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor pt raspunsurile prompte!

masina s-a turat pana la 4000-4500 rpm de la 3200 la cat era tinuta de mine.

cert e ca acum distributia e sarita, asta mi s-a zis la telefon.

sper ca pana dupa-masa sa am un raspuns de la service si un deviz de reparatie.

legat de service, este o reprezentanta, nu VW, dar care face parte din grupul VAG.

am incredere in ei, cunoscandu-ma cu seful de unitate de acolo.

Din ce stiu eu, datorita faptului ca masina e mai veche de 10 ani, primesc 25% la piesele OEM.

Pana acum asa s-a intamplat.

Nelamurirea mea este de ce a sarit distributia. Inteleg ca am gresit turand-o ca sa ies de acolo, dar alta varianta nu aveam.

Totusi nu am dus-o pana la 4000 de turatii.

Distributia a fost schimbata acum 51000 km (se schimba la fiecare 60.000 km) si are 3 ani si 6 luni vechime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine dupa razboi multi viteji se arata, astia ca mine. Sa spunem ca s-a turat din cauza turbinei motorul si apoi s-a blocat brusc si atunci a sarit distributia. E o idee. Erau deja niste probleme la turbina asa ca stai linistit, adica scapai mai usor dar asta e, se mai intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rokos, o intrebare am , partea laterala de scut, pe dreapta o mai avea masina? Ulei cum iti consuma? Am un golf tot 85kw, deci ca al tau cu 235.000 km si de aici si curiozitatea mea de a afla cauza pataniei tale. Iti doresc sa scapi ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alexandru P: eu am scut de plastic, cel original, la ultima verificare era intact. Am sa-l verific cand ma mai duc in service, poate s-a crapat sau ceva de genul in ultima vreme de la mersul pe "burta" pe gheata.

Ulei nu imi consuma, cel putin nu vizibil.

S-a mai avansat putin cu inspectia masinii:

a sarit cureaua de distributie (cica era larga, nestransa) si s-a rupt axul turbinei.

Motorul a ramas intact, se ivarte fara probleme si a fost pornit cu distributia repusa la punct.

Acum astept un deviz pt kit distributie si reconditionat turbina + daca mai gasesc ei ceva de inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AI avut mare noroc.... totusi, mare mirare ca a sarit distributia si nu s-a strabat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu un update:

turbina are axul rupt, s-a atins si miezul turbinei. trebuie reconditionata, CIPOS are mesaj privat trimis deja, astept reply.

distributia a sarit din cauza turatiei foarte mari + ca era slabita cureaua.

egr-ul trebuie verificat, curatat/inlocuit.

schimb ulei+filtru.

Principala problema e turbina, trebuie sa vad cat ma costa si in cat timp o am.

Multumesc inca odata pt raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carcotasii astia vroiau sa vada sange. Parerea mea e ca turbina si asa avea pb asa ca doar momentul a fost mai aproape pentru reconditionarea/schimbarea turbinei. Cati km are masina? Cati km are distributia si cati km avea turbina?

Lui Cipos mai bine ii dai tel ca omu intra mai rar pe forum.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are aproape 265.000 km.

Distributia avea 51.000 km (se schimba la 60.000)

Turbina nu mai fusese desfacuta/curatata, dupa cum au zis cei din service, e cea originala. .

Am vorbit cu CIPOS, ma rezolva, numai sa fac eu rost de banuti saptamana viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimbi distributia, schimba si intinzatorul hidraulic, prob ca ultima oara nu a fost inlocuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti am si eu o problema mare, putin asemanatoare cu a lui RAKOS,cum a inceput? prima simtoma scotea fum negru si mult si din ce in ce mai mult,masina nu mai fusese pornita de o luna jumate si cand am pornito a inceput sa scoata fum,apoi de pe o zi pe alta a inceput sa pape ulei cei drept am cam chinuito prin zapezi,iar dupa vreo 1 saptamana am ajuns cu uleiul pe minim am completat 1 litru si am plecat la drum nu mai scotea fum deloc spun eu normal, am ramas suspendat in zapada am chinuto 20minute sa ies turata in 3000/3500 cei drept am cam omorat la ea am iesit de acolo si am mai mers 50 km,sa plafonat la 120km/h si scotea fum alb mult ca nu mai vedeam nimic in sapte, am oprito imediat turbina cred ca e moarta ca se aude un zdranganit acolo si daca o accelerez trepideaza motoru si nu se tureaza, ulei nu se mai vedea pe joja nimic, am observat in dreptul turbinei scurgeri de ulei,masina porneste si acum nu sunt probleme,ce pare aveti? astept sugestii va salut pe toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o mai porni.

E praf axul turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ai ideie se reconditioneaza sau trebuie sa bag mana adanc in buzunar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeste cu CIPOS, el poate sa-ti dea preturi aproximative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
CosminClaudiu

salut.am si eu o problema cu masina,nu mai trage si turbina parca nu se mai aude deloc ca si-ar face treaba,adica nu mai fluiera .pe tester mi-a dat ceva cu negative deviation iar N75 ar lucra la 24,7% la relanti.este normal?pe tester zicea ca valorile ar trebui sa fie intre 60%-85% parca.astazi am schimbat N75 cu alta dar tot nu trage si am pus-o tot pe a mea,deci nu am cumparat-o.voi credeti ca ar trebui sa o schimb si pe ea(n75)? este posibil sa se fi dus turbina?si inca ceva,daca o accelerez, actuatorul ala de la turbina nu se misca deloc.sa se fi blocat?! daca o dau jos o pot curata?multumesc si orice parere este binevenita.salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc ai eroare cu negative verifica ca nu ai vacum , sar putea sa fie fisurat sau rupt furtunasul ce merge de la n75 la actuatorul de la turbina

n75 trebuie sa aiba valoarea intre 60-85% dar la wot, la relanti e ok valoarea

dc o dai jos se poate curata, nu e problema dar vezi sa nu o dai jos degeaba din cauza unui furtunas de vacum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!