Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

salut....

am si eu o problema cu golfuletul meu....intra in limp mode de fiecare data cand ma dau la ea...

cum imi dau seama daca problema este cu turbina pt ca la tester mi-au spus ca este turbina blocata?

daca o curat se poate rezolva problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea de necunoscator nu cred ca ar fi turbina pt ca nu scoate fum si nu mananca ulei...

am inteles ca ar putea fi de la n 75 insa am schimbat-o de pe un alt golf si aceeasi problema....am verificat si furtunasele si sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti intra in modul de avarie undeva pe la 3200-3500 rpm, este cu mare siguranta mecanismul VTG blocat. Inainte de a schimba ceva sau demonta turbo ptr al curata poti incerca ceva mai simplu si mai putin costisitor. Un VTG neblocat trebuie sa se miste tragand cu gura sau cu o siringa de 50 ml, miscarea parghiei mecanismului VTG are o lungime de 1 cm, daca aceasta cursa nu se face in intregime trebuie sa il deblochezi. Pentru a debloca VTG ul este cel mai bine sa desfaci menbrana vacum ce comanda VTG, are 2 suruburi M6 si o siguranta tip zeger ( atentie sa nu o pierzi) pe axul parghiei de la VTG. Apoi trebuie miscata parghia VTG ului ( la inceput atentie nu exagera ptr se poate stramba) pana cand mecanismul se misca foarte usor fara a opune nici o rezistenta, este bine sa faci aceasta operatie cu motorul pornit( ia manusi ca se incelzeste) la relanti in asa fel ca gazele de esapament sa sufle funinginea care se elibereaza la deblocarea VTG ului. Daca dupa acesta operatie functionarea motorului se inbunatateste si nu mai intra in modul de avarie inseamna ca ai rezolvat problema (provizoriu), dar atentie ca nu este pentru vesnicie in cateva luni VTG se poate bloca din nou deaceea daca dupa deblocarea VTG merge bine nu te culca pe o ureche ci da un telefon la CIPOS si mergi la el sa iti curate turbina cum trebuie.Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar cam dupa 3000 de turatii imi intra in limp mode......as incerca si ce zici tu insa nu prea stiu ce inseamna VTG....este vreun mecanism de pe turbina?

de unde este cipos? si cam la ce pret ar fi o curatare de turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VTG este geometria variabila din turbina ceea care este comandata de N75 prin actuator si da presiunea in functie de cum apesi tu pedala

Curatarea la cipos consta in curatarea propriuzisa a turbinei si inlocuirea geometrie variabile, pret ca si manopera dupa mine nu cred ca ar sari de 500 de lei din care 200 este numai geometria

Eu am curatat la mine turbina , dar am vazut ca iarasi e cam blocata si astfel am achizitionat de la cipos o geometrie si urmeaza sa o montez ca sa nu mai fie probleme

Bafta

P.S. cipos este din bucuresti iar dc cauti utilizatorul lui vei gasi si nr de telefon , poti sa ii dai un telefon linistit ca e un baiat de nota 10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut din nou.....

am fost cu masina la reprezentanta vw din craiova si mi-au zis ca problemele mele sunt urmatoarele :

- turbina blocata

- electrovalva n 75

- posibil si electrovalva EGR

sincer eu nu prea pot fi de acord cu ei....nu cred ca s-au stricat deodata chiar toate piesele de pe masina si din aceasta cauza sa-mi intre in limp mode aproape de fiecare data intre 3000 si 4000 de turatii...

ce pareri mai aveti si voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Departe de adevar nu sunt baietii, aici pe forum gasesti multe discutii despre acest defect, cele 3 componente sunt verigile principale a lantului slabiciunilor. Daca nu te descurci singur sau nu iti place sa te bagi sub masina, daca nu ai incredere in cei de la reprezentanta mergi la Bucuresti la CIPOS si nu umbla cu curatat pentru ca in timp te costa mai multa schimba VTG si apoi dormi linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yo_bebel daca nu ti-a functionat electrovalva n75 nici geometria nu s-a mai miscat ai atunci mai mult ca sigur s-a blocat necesitind curatare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor dc nu ii functioneaza N75 masina merge mai rau ca si un sdi si astfel slabe sanse sa mai simti limpmode-ul

yo_bebel ia legatura cu cipos cum a spus si tengola, dc ai posibilitatea fa un drum pana la el sau dc nu vb si achizitioneaza geometria de la turbina , iar apoi o poti monta si la tine in oras la un service in care mai ai incredere dar nu la reprezentanta ca te tund de bani

Bafta

P.S. eu sunt de parere ca se rezolva cu o curatare de turbina si dc este posibilitatea la inlocuirea geometriei este un lucru extraordinar de bun pentru tine pe viitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De curand mi s-a intamplat un lucru ciudat (pentru mine). Eram in viteza a 5-a la 2000 si un pic de ture si mi-a intrat in limp mode. In momentul acela eram in urcare si mergeam relativ constant tinand motorul peste 2000 de turatii. Cand am accelarat usor (ca sa nu scada turatia sub 2000) am simtit ca am pierdut putere si a trebuit sa urc panta intr-a 4-a la vreo 3000 de ture. Am oprit si pornit motorul si apoi totul a revenit la normal. Din cate am citit pe aici (nu am reusit sa citesc tot topicul) limp-ul il primesti de regula la viteze mari si poti sa repeti experienta (sa zicem ca intra constant in limp la 140 la ora), dar dupa aceasta patanie am mers pe autostrada si am dat pana la 150km/h si nu s-a intamplat nimic ciudat. Sa ma astept sa am problema asta mai des? Poate sa fie turbina sau poate a fost o intamplare nefericita?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cred si eu ca ar fi doar turbina......o sa incerc sa iau legatura cu cipos....vad ca el este cel mai indicat pe forum pt astfel de probleme...

multam pt sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei cauta o strada dreapta si mai putin circulata demareaza normal pana la a 3 a ramaii ceva la 1200 1300 rpm un moment apoi pedala la podea ( atentie la strada) undeva pe la 1700 rpm va intra turbina vei simti putin ca impinge, ramaii cu pedala la podea pana la 4000 4500 rpm ( cam asa se face un log in mers) daca pe la 3200 3500 ti se taie macaroana si nu mai are putere da un telefon lui yo_bebel si mergeti impreuna la Cipos si cand va reintoarceti acasa nu uitati sa postati cum merge. La fel ca tine am patito si eu Andrei identic 100%, cand mergi constant vanele nu se misca si deaceea pot ramane blocate de la depunerile de funingine, Limp ul il primesti la 3200 3500 deoarece vanele raman prea deschise si presiunea este prea mare in admisie pentru cele 3500 rpm si atunci intervine senzorul de presiune care trece ECU in modul de avarie (Limp mod) pentru a proteja turbina, daca faci un scan cu VCDS ul vei gasi cel putin 2 erori. Daca ai posibilitatea sa mergi la un garaj intra cu masina pe canal localizeaza tija VTG ului pune pe cineva sa pornesca motorul si vei vedea ca tija VTG ului trebuie sa se traga cam 1 cm inspre membrana vacum daca cursa este numai jumatate de cm atunci e blocat, poti misca tija VTG ului inainte si inapoi de cateva sute de ori se deblocheaza dar in 2 3 luni ai din nou un limp mod am vazut ca la CIpos dureaza vreo 2 ore si pretul este ok , un VTG sanatos poate fi miscat facand vacum cu o siringa de 50 ml. LA tine e 100% blocat . Multe "succesuri" http://2urbietorbi.wordpress.com/2009/02/18/curatarea-turbinei-turbocompresorului-la-vw-passat/

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns! Chestia e ca dupa eveniment am dat in toate treptele de la 2000 de ture pana putin peste 4000 si nu a aparut nici o problema. Eu nu am turat motorul niciodata mai mult de 4000 dar am incercat mereu sa il tin intre 2 si 3000, numai ca in oras e mai dificil. O sa urmaresc daca se mai intampla si o sa iau si legautra cu Cipos sa vad cat ar costa o curatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut o scanare, sa vezi despre ce e vorba ? Poate sa fie vb de geometrie murdara, dar la fel de bine, poate sa fie si altceva..... Intra cu Vag-ul pe Engine si vezi ce eroare gasesti stocata.

Daca se dovedeste geometria murdara si avand in vedere cat e de munca la demontat - recomand inlocuirea acesteia cu una noua - nu costa foarte mult.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei chestia poate aparea si dupa un drum lung cu o viteza constanta ceea ce duce la incarcarea lamelelor cu funingine si cand ii dai gaz agata putin si hop deja a intrat in modul de avarie. Acesta este inceputul in timp vei ajunge la curatirea VTG ului, ca mai dureaza 3 luni sau 6 luni asta nu pot sa iti zic dar cert este ca asa incepe. Pe timp de iarna este si condensul care se acumuleaza in turbo care poate duce la blocarea geometriei, sunt foarte multe cazuri cand se ajunge la schimbarea turbinei complet datorita geometriei, fie ca garajistul este incompetent si prefera schimbare pentru a nu-si lua riscuri, fie ca proprietarul masinii reactioneaza prea tarziu si nu face ceva profilactic inainte de a se ajunge la distrugerea turboului. Eu unul nu prea sunt adeptul demontarii turboului deaceea am recurs la curatirea lui cu un kit de la o firma Innotec, unii sunt contra altii sunt pentru, eu zic asa ca e sigur mai bun decat sa dai masina pe mana unui nepriceput care iti "curata repede turbo pe centura Galatiului". Bineanteles ca sunt si mecanici care stiu ce fac cand desfac turbo nu pot contesta acest lucru, din pacate eu nu prea cunosc piata in romania dar am inteles din mai multe postari citite pe acest forum ca Cipos este un baiat care lucreaza in domeniu si stie bine ce face, sigur mai sunt si altii, dar daca ma intrebi unde pot sa curat turbo Cipos imi vine prima data in minta. Cand vei umbla la turbo sa il cureti fa un efort si schimba si conductele de alimentare cu ulei a turboului. Ura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna

As vrea si eu o parere la problema mea recenta cu turbina

Turbina mea a fost curatata de apx 3 luni de zile, dupa curatare amers ok , dar dupa un timp am veriicat si am observat ca agata din nou ceea ce a reiesit si din log , geometria nu mai are cursa completa nici la oprire ramane undeva intre min si max, actuatorul cred ca e si el buclucas dat fiind ca am impresia ca merge foarte greu in comparatie cu unul nouAm achizitionat de la cipos un actuator ou si o geometrie noua dat fiind ca nu rea am cum sa ajung la el,urmeaza sa le montez saptamana asta

Problema aparuta de 1 saptamana e in felul urmator si as vrea sa stiu dc e de la turbina sau nu, mai trebuie sa ma axez si in aa parte

Dimineata cand plec la serviciu masina trage bine, turbina se face simtita binisor de la 1700 rpm fara probleme si cu clima pornita nici nu o simte

Dupamasa cand temperatura afara este de 30 de grade si motorul se infierbanta bine ( electroventilatoarele pleaca amandoua fara probleme) efectiv nu mai trage nu mai are putere pana la 2200 rpm cand pleaca destul de brutal, deci acelerezi de la 1500 si vezi ca misca foarte greu, urca usor chiar dc stai cu pedala la blana si cand ajunge in zona de 2200-2300 pleca de sub tine ca si cum nimic nu sar intampla,

Am facut log in mers si se vede turbolagul imens in acel moment

Erori nu are , debitmetrul reactioneaza bine, n75 reactioneaza dupa turbina din ce am vazut, in functie de turbolagul ce apare

La fel dc in mers erge bine se poate ca la oprire sa dau o priortate ceva sa nu mai am demaraj pa la turatie mentionata mai sus.

Toate astea le poate provoca o geometrie blocata partial sau un actuator care nu merge cum trebuie

P.S. dimineata fluieratul turbinei se aude forte bine, cand face figuri trebuie sa il asculti foarte bine sa il identifici ca parca se ascunde prin motor

La limp mode nu ajunge , in log presiunea urca dintr-o data foarte mult undeva la 2500 fata de 2200 cat ar trebui , se corecteaza si ramane sub presiunea ceruta nu mai urca , ramane pe la 2100 sau mai jos

mersi si bafta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am si eu o problema cu masina mea, Bora 4motion din 2001 cu motor AJM. Motorul nu mai trage decat dupa 2500 spre 3000 de ture si la viteza mai mare in sarcina intra in limp mode. Am scanat-o in Focsani si a dat eroare 462d si mi-au zis ca e turbina defecta. Caut un mecanic care poate sa o testeze si sa o repare daca se poate.

Modificat de Iulian D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia legatura cu Cipos il gasesti aici pe forum, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salutare din nou!

problema mea s-a rezolvat datorita lui cipos...

actuatorul de la turbina a fost de vina......cipos l-a schimbat si acum totul este ok!

sa speram ca masinuta mea va merge mult si bine fara alte probleme....

va indrum sa apelati cu incredere la cipos pentru ca este foarte promt si serios....baiat de nota 10!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Supararea e la mine acasa din nou

Deci turbina a fost curatata la mine de 3 ori in decurs de 1 an , de fiecare data incepe sa agate de sus cum se trage tija in jos si usor se va bloca, am zis ca neavand posibilitatea sa ajung la cipos in bucuresti, iau legatura cu el sa achizitionez o geometrie noua si un actuator nou sa nu mai fie probleme, zis si facut, ma gandeam ca doar fiind noi mai trebuie sa se curete interiorul si platanul ca nu e greu ce dumnezeu, ei sa montat si geometria si actuatorul, iar acum dupa 1 luna constat ca stupoare ca iarasi incepe sa agate in partea de sus, nu m-ia venit sa cred, astfel am desfacut jos actuatorul de pe tija sa verific geometria si intradevar se simte mult mai bine ca agata decat cu actuatorul pe ele care il comanda constant

Ei care si de unde e problema sa mai intalnit cineva cu acest fenomen, cand se va bloca o pun pe fan si via bucuresti va fi, dar totusi ce se intampla de ce agata deja asa de repede ., nu are decat 2000 de km, care sa fie problema? am reverificat parametrii sunt ok, debitmetru ok, n75 ok, actuatorul e nou, fum mai da la turatii mari cred ca de la chip, in rest functioneaza ireprosabil, dar turbina buclucasa nu imi da pace.

Eu oricat am incercat sa imi dau seama de unde se trage problema nu am reusit astfel va rog pe cei care poate ati mai intalnit sau aveti idee , lamuriti-ma si pe mine sau o explicatie logica ca nu am dat iarasi bani aiurea

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de geometrie incearca sa cureti foarte bine si inelul care actioneaza geometria si carcasa unde vine acel inel, eu am curatat-o in primavara si nu am nici o probleme de atunci, circa 30k facuti fara probleme, sper sa fie cat mai multi :)

Modificat de BogdanLitoiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate.....iar a aparut problema....limp mode din nou

tocmai cand credeam ca am rezolvat-o doar cu actuatorul!

ce sa mai fie de aceasta data?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare la modulul engine si posteaza toate erorile. Cum ai reglat actuatorul nou pe turbina?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Vin si eu cu o problema,mica sau mare,..inca nu stiu. Mi se intampla un fenomen tare ciudat la un 1,9TDI PD 74Kw. Cand accelerez (fie in sarcina, fie in gol), dar numa` spritzuri,.. se aude un "scartzait" ascutzit. Mai nou, dupa cativa km, vad ca se intampla cateodata ca scartzaitul sa imi persiste si in timpul accelerarii (de la 1500 ture in sus). Am realizat ca daca scot furtunul de vacum de la turbo, nu se mai aude acel scartait. deci probabil ca turbina sa faca asa.

V-ati intalnit careva cu asa ceva? Am rasfoit topicul dar nu mi-a sarit in ochi acest subiect. Daca stiti ceva despre problema mea, va rog sa-mi comunicati (chiar daca este o veste proasta :)) ) Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MasinaPoporului

Verifica...teava care iese de pe galeria de evacuare...si intra in EGR(garnituri lipsa) sau uitate la parghia geometriei pe care este pusa tija actuatorului daca e afumata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!