Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Am citit pe undeva ca o gaura cat un varf de ac in furtunul vacuumatic al turbinei duce la o pierdere de putere de pana la 10%. Tu ai un hau acolo, deci nu-i de mirare ca luai limp.

Poti verifica si actuatorul turbinei cu o pompa manuala de vacuum, trebuie sa tina vreo -0.6 mbar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare daca bag furtunasul direct fara acel cot e vreo problema? teoretic ar trebui sa functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destula "gaurica" cat sa piezi vacum=>capsula vacumatica nu actioneaza tija (sau o trage foarte putin).Poti sa incerci sa bagi direct furtunasul ala mic in stutul electrovalvei N75 si sa vezi daca functioneaza capsula , pana iti vine cotul,si nu ar strica si niste spray degripant de dat in locul de unde iese tija din capsula :))

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bagat furtunasul direct in stutul n75 si am dat cu putin( vreo 4-5 jeturi) spray wd40 spre locul de unde iese tija din actuator,am montat totul inapoi si nu-mi vine sa cred cum merge acum masina( la 50-60 kmh in treapta a 4-a daca calc pedala la fund ma baga in scaun),merge de rupe acum.Acum astept sa vina cotul acela sa pun furtunasul inapoi ca la carte.Va multumesc pt ajutor si sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

am si eu o problema destul de suparatoare si nu am gasit niciun topic la fel pe forum, si din pacate nu pot face un topic nou pentru problema mea, asa ca sper sa ma ajute cineva aici.

Am un VW Bora din 2003, motor 1.9 TDI 131 cp, si problema aceasta a aparut de cand am schimbat turbina cu una sh, si anume: cam la 100 km parcursi, in sarcina,(urcand o panta si incercand sa depasesc) masina nu mai are vlaga deloc, intrerupe turbina:(.

Problema dispare daca opresc si pornesc motorul.

Aveti vreun sfat pentru mine?

o testare cu vag-com nu am facut si nici nu cred ca pot face chiar curand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce ai fi deschis topic nou cand gasesti aici tot ce ai nevoie.

Masina ta de fapt intra in "limp mode" cand ramane fara vlaga in sarcina. Vei gasi pe-aici toate informatiile despre LIMP.

Va trebui demontata din nou si curatata. Curatarea trebuia facuta inainte de a o monta pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca inainte sa dea jos turbina sa verifice toate furtunasele de vacuum,valva solenoid(n75),si daca actuatorul actioneaza tija.Aceste lucruri le poti face si fara vag-com-ul(partial).Furtunasele sunt simplu de verificat,la dai jos si te uiti dupa crapaturi,gaurele (o gaurica cat un ac iti poate produce o pierdere de 10% din puterea motorului),valva solenoid o poti verifica daca cele 2 furtunase care intra in ea(n75) le dai jos le conectezi intre ele printr-o teava micuta de plastic sau ceva,ideea e sa nu scape vacuum pe acolo iar daca merge mai bine masina schimbi valva,iar tija o poti verifica daca rogi un prieten sa accelereze masina pe loc pana pe la 3000 rpm si te uiti daca se misca sus-jos aprox 1 cm,(ori de cate ori accelereaza la 3000 tija trebuie sa se miste)si cand porneste masina trebuie sa se miste tija,dar nu in continuu,doar o singura cursa,sau manual cu masina oprita impingi de tija si vezi daca merge usor(daca agata undeva atunci trebuie curata turbina) Sper ca am fost de ajutor si am incercat sa scriu sa intelegi cat mai bine.Daca nu,atunci am nr de tel la profil si ma poti suna si te ajut cu ce pot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce ai fi deschis topic nou cand gasesti aici tot ce ai nevoie.

Masina ta de fapt intra in "limp mode" cand ramane fara vlaga in sarcina. Vei gasi pe-aici toate informatiile despre LIMP.

Va trebui demontata din nou si curatata. Curatarea trebuia facuta inainte de a o monta pe masina.

Nu am putut sa o curat inainte de a o monta deoarece cel de la care am cumparato a oferit si garantie pentru ea, si a pus sigilii.

+ ca parea si foarte curata, se vedea ca nu are multi km la activ.

Si nu cred ca este murdara turbina sau asa ceva deoarece pe loc drept am duso si in 4000 rpm si nu ramanea fara vlga, tragea chiar si mai mult de 4000 dar se termina soseaua :))

eu zic ca inainte sa dea jos turbina sa verifice toate furtunasele de vacuum,valva solenoid(n75),si daca actuatorul actioneaza tija.Aceste lucruri le poti face si fara vag-com-ul(partial).Furtunasele sunt simplu de verificat,la dai jos si te uiti dupa crapaturi,gaurele (o gaurica cat un ac iti poate produce o pierdere de 10% din puterea motorului),valva solenoid o poti verifica daca cele 2 furtunase care intra in ea(n75) le dai jos le conectezi intre ele printr-o teava micuta de plastic sau ceva,ideea e sa nu scape vacuum pe acolo iar daca merge mai bine masina schimbi valva,iar tija o poti verifica daca rogi un prieten sa accelereze masina pe loc pana pe la 3000 rpm si te uiti daca se misca sus-jos aprox 1 cm,(ori de cate ori accelereaza la 3000 tija trebuie sa se miste)si cand porneste masina trebuie sa se miste tija,dar nu in continuu,doar o singura cursa,sau manual cu masina oprita impingi de tija si vezi daca merge usor(daca agata undeva atunci trebuie curata turbina) Sper ca am fost de ajutor si am incercat sa scriu sa intelegi cat mai bine.Daca nu,atunci am nr de tel la profil si ma poti suna si te ajut cu ce pot)

Multumesc de sfaturi LAURENTIU, cand nu mai ploua ma duc sa verific si furtunasele si valva, actuatorul actioneaza tija(cel putin asa era cand am montat turbina, acum maxim 2 luni.)dar voi verifica din nou.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate lua Limp Mode la 120 km/h din cauza senzorului de presiune aer de pe tubulatura ce vine de la intercooler?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am agatat o remorca de masina , cam greuta..si la depasiri pe la 3000 rpm imi intra in Limp Mode. Fara remorca merge brici ....

Aveti vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu remorca dupa tine motorul e mult mai solicitat decat fara, prin urmare cere mai mult si turbinei. Palele geometriei ajung si pe portiuni unde fara remorca n-are nevoie sa ajunga si agata in depunerile din zona respectiva.

Iar daca e asa, are nevoie de o curatare.

Evident ca ar trebui o scanare pentru a citi eroarea stocata. Ca prima varianta si cea mai ieftina ai putea verifica furtunele de vacuum sa nu fie vreunul crapat sau rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am incercat aseara sa lungesc tija actuatorului pt. ca asa mi s-a sugerat pe topicul cu loguri ca de la ea am pierdere de putere peste 3000rpm. De asemenea m-am uitat cu vag-com si la grupul 011 casuta cu duty cycle imi arata 84,5% la relantiu, cand la tooltips imi spune ca trebuie sa fie intre 20% - 80%. La WOT mi se duce valoarea asta la 90%, deci cred ca nu-i bine.

Dar cand sa lungesc tija am constatat ca surubul acela de pe tija e sudat de urechiusa de langa el si dat cu ceva vopsea alba. Eu cred ca e sudura (e ca o linie subtire ce uneste surubul de urechiusa) pt. ca am scrijelit pe acolo cu o surubelnita si am simtit ca e metal.

Stiti cumva de ce nu se poate lungi tija la Golf 5 sau a mai lungit cineva tija respectiva la Golf 5 TDI? Trebuie sa cumpar un actuator nou?

Merci anticipat pt. pareri.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui sa cureti geometria variabila din turbina , nu sa modifici reglajul actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde sa cureti turbina cand aia de la Avia nu vor? :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sugestia mi s-a facut pe baza unui log in mers postat in topicul cu loguri. In plus, turbina a fost data jos, si chiar inainte sa fie curatata geometria nu agata absolut de loc, totusi s-a mai curatat putin cat era murdara. Pierderea de putere e intre 3000 si 4000 rpm.

Pe mine ma intereseaza sa aflu de ce e sudata roata cu care lungesti tija actuatorului turbinei la Golf 5 TDI, daca a mai incercat cineva sa o lungeasca la o masina de generatie mai noua... (2006+). Daca nu se poate lungi, o sa incerc sa cumpar unul nou.

Mentionez ca nu am limp mode sau altceva din cauza asta, dar stiu ca masina poate mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Sunt proaspata proprietara a unui Golf V 1.9 TDI, 90CP, prin "proaspat" insemnand din luna mai 2010. Problema e ca de vreo luna incoace masina tot intra in limp mode. Am fost prin "n" service-uri, chiar si la reprezentanta, fara rezultat. Ultima concluzie primita azi la un alt service (la care am mers tot din cauza recomandarilor) a fost sa schimb EGR-ul si turbina, concluzie trasa dupa "ureche" la propriu, in sensul ca baietii au ascultat motorul, s-au uitat la EGR si cam atat.

Intrebarea mea este: e posibil sa se duca si turbina daca EGR-ul scapa ulei?

Dupa ce am citit intreg topicul m-a uitat si eu la al meu am vazut ca scapa ulei pe la gaurele alea din valva. Si tot atunci am observat ca unul din furtunele care intra in valva (la cel gros ma refer), in momentul accelerarii la 3000 de ture se "desumfla", peretii laterali al furtunului se ating unul de celalalt efectiv. Este normal asa ceva? Cineva mi-a zis ca in mod normal ala ar trebui sa se umflat, pe cand la mine se intampla exact opusul...

Imi cer scuze daca pun cumva o intrebare de om prost, dar na, recunosc, nu ma pricep la masini :( promit in schimb sa invat. :D

Si sincer nu-mi vine sa mai dau iar o caruta de bani aiurea ca sa schimb si aia si aia (respectiv turbina, dupa cum mi-au zis astia de la ultimul service), cand nu-s convinsa ca intr-adevar piesele respective nu mai sunt bune ... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal sa sa stanga furtunu... de obicei in sarcina se face presiune... daca nu ai presiune sa fie de la vreun furtun de vacum sau chiar turbina praf....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e sudata, poate doar intepenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau actuator blocat pe deschis (extins la maxim).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia e ca motorul avand nevoie de aer la admisie, trage de unde poate. Turbina precis nu-i livreaza mai nimic, motorul aspira aerul existent in tubulaturile de admisie si astfel se strang furtunele.

Raspuns la intrebarea ta Catiusca: NU.

Eu cred ca EGR-ul nu are nimic. E posibil ca nici turbina. Mai mult ca sigur e vorba de comanda ei, cum spune si Al bundy.

Un log in mers in care sa se masoare presiunea citita de MAP ar fi mai mult decat elocvent.

Dupa cele spuse mai sus, cred ca masina nu trage mai deloc...

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un motor turbo chit ca nu e comandata turbina sau e gripata geometria pe deschis ... presiunea din admisie tot este putin peste cea Atm. se poate verifica..

fa un log sa vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta cum se explica faptul ca se strange furtunul de admisie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) daca turbina are paletii mancati... asa se explica... vazut asta cu ochii mei la un 1.8t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!