Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

O poza la rezolutie mai mare ar ajuta mult. Asa e greu sa-ti dai seama de unde vine si ce rol ar avea furtunele alea.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am un golf 5 1.9 tdi 90cp trendline cu care am fost la un test diagnoza. La testul turbinei presiunea maxima la care ajungea a fost de 2,5 Bari (imi cer scuze pt ca nu pot oferi detalii mai multe , dar nu mi-a trecut prin cap sa cer un print al diagnozei). Mi s-a spus k e prea mare si k 1.8bar ar trebui sa fie maximul. Cat de urgenta este rezolvarea problemei cu turbina?

Inca ceva - mi-a depisatat si o bujie arsa - cum influenteaza asta performantele masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujia ajuta doar la pornire , presiune e destul de mare , nu sti ce erori aveai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu erorile. dar vreau sa stiu daca riscul sa pocneasca ceva pe la turbina e mare si tre sa urgentez repararea ei sau mai poate astepta o vreme. la fel si bujia aceea - o schimb rapid sau mai poate sa astepte - (tre sa pun cauciucuri de vara p masina si o sa ma cam usuce la buzunar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea prea mare in turbina trebuie rezolvata,banui geometria variabila ca agata si trebuie curatata.Bujia poate sa mai astepte,masina pe vremea asta porneste foarte bine si fara ea.Dar cel mai bine cauta un membru forumist pe zona ta, care poseda vag-com, sa-ti faca o diagnoza si eventual un log (stie el despre ce e vorba) si poate chiar el o sa-ti dea un sfat ce ai de facut. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. multumesc pt sfaturi. la fel a zis si specialistul din service, ca cel mai probabil geometria variabila e de vina, dar ar putea si fi si mai mult. trebuie sa se uite indeaproape la turbina.

o sa iau masuri atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Masina din semnatura e aproape tot timpul in limp mode. Problema a aparut la revenirea din concediu pe autostrada, unde am rulat constant cu 130-140 km/h. Pe modulul engine imi da urmatoarea eroare

Address 01	 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 FA
Component: 1,9l EDC 0000SG 3349
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
WVWZZZ1JZ3W567196 VWZ6Z0C0012471
1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Am facut niste loguri in mers pe care le-am postat si in topicul de loguri, dar le mai pun si aici. Am observat ca limp-mode apare cand apas pedala de acceleratie pana in podea. Atunci valoarea ceruta de ECU este de 1948.2 mbar dar saracul Turbo nu baga mai mult de 1100 mbar. Primul log l-am facut asa cum se cere, iar al doilea l-am facut de la plecarea de pe loc, sa vad cand apare limp-mode.

As avea cateva intrebari si va rog sa nu aruncati cu pietre in mine.

N75 este cumva pozitionat sub axul stergatorului din dreapta? Care dintre furtunasele de acolo ar trebui sa le verific?

La tija actuatorului am ajuns doar cu ajutorul aparatului de fotografiat. Cum as putea sa vad daca lucreaza usor sau daca e blocata? pentru ca nu am acces deloc la ea

Am citit ca s-ar putea misca si cu ajutorul VagCom de la output test. Acest test se face cu motorul pornit?

In cazul in care exista vacuum la actuator, pot da cu spray degripant pe tija?

Are efect negativ faptul ca circul cu ea pana la remedierea defectului? In mod normal nu apas niciodata pedala pana in podea, mai ales acum ca stiu cand imi da limp mode.

Intreb toate astea pentru ca nu as mai vrea sa fiu fraierit la service, ca acum un an cand am reclamat simptome de bendix uzat din cauza ca se auzea ca si cum se invarte in gol la pornire, sa fiu taxat cu bendix nou + manopera pentru inlocuire si sa aflu ulterior de aici de pe forum ca remedierea a constat in deblocarea tijei de la EGR.

Atasez niste poze facute la compartimentul motor si la turbina.

post-14011-1280611754_thumb.jpg

post-14011-1280611928_thumb.jpg

post-14011-1280611951_thumb.jpg

LOG_01_003_010_011_viteza3.xls

LOG_01_003_010_011_2.xls

Modificat de Kitaro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Am achizitionat de curand un passat b5.5 1.9 TDI 101 cp din 2002 si cand am calcat-o putin mi-a intrat in limp mode. Am facut un test pe calculator (bosch) la un service in localitatea din care sunt si cel care a facut testul mi-a zis ca am eroarea urmatoare:

"462D Reglare presiune de supraalimentare. S-a trecut de limita de reglare" si mi-a scris alaturat "Geometrie turbina". Imi poate explica si mie cam ce inseamna si in ce consta aceasta "geometrie turbina"? trebuie schimbata turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici geometria variabila a turbinei.

Cred ca inainte sa o schimbi si sa dai o caruta de bani, ai putea sa o dai jos si sa o cureti. Poate scapi asa mai ieftin. Citeste pe forum, sunt o tona de discutii pe tema asta.

post-27283-1281100282_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Scoate-o pe un drum intins odata si mai da-i din cand in cand cate o forja, poate ajuta foarte mult sau deloc.

La mine de ex ajuta in asa hal incat dupa 2-3 luni de mers in oras geometria vrand nevrand se imbacseste iar un drum de 350km(sau chiar si o forja mai scurta prin oras :P ) o curata exact in starea ca si cand am desfacut-o sa o curat, dar pre ex pe un coleg de pe forum nu a ajutat asta deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, daca o mai patit cineva sau stiti va rog ajuta-ti-ma : am un passat din 2004, 1.9 TDI 96 KW, si cand il pornesc si e motorul rece totul e ok, dar dupa ce se incalzeste nu mai trage de la 3000 RPM, mi se taie gazu dintr-o data, dar doar cand e cald motorul, iar turbina este schimbata de vreo 60.000 km si condusul este sportiv, nu subturat sau altfel. M-am uitat la pompita de vacum de la turbo, am scos furtunasul acela din ce am mai citit si functioneaza perfect parghia aceea. Am fost cu ea la test si nu are nici o eroare, ce poate fi ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceleasi simptome le-am avut la masina de la firma pasat 101 cai. Luam limp-mode la accelerari mai viguroase in schimb masina tragea extrem de bine cand nu lua limp. Asa sa te gandesti ca imi fluierau rotile in a 2-a la accelerari viguroase. problema a fost o gresala de reglaj la actuator. cel putin asa a zis mecanicul si nu mi-a cerut bani pe nici o piesa. Dupa reglaj masina nu a mai luat nici un limp-mode in schimb nici asa forzos nu mai tragea motoru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti vine sa razi daca iti spun ce am avut, era filtrul de aer tras in carcasa, si deaia la 3000 ture cand era mai fortata il absorbea. Sa rezolvat, mersi oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut si eu ,,bucuria" cu turbina mea sa intre in limp mode la viteza 5-a si 130km/h. Am dus masina la Avia si mi-au spus s-o scot la drum, cam 300Km :huh: Masina trebuie forjata pt. a se curata turbina (cel putin asta sustin cei din service). S-o ia naiba de turbina, la 70000km sa-mi faca figuri chiar cand am plecat in concediu :251: Cica merg numai in oras cu ea si din cauza asta s-a incarcat cu ,,draci" s-o ia! Cand am cumparat-o trebuiau sa-mi spuna ca motoarele astea nu sunt facute pt. a circula in oras, adica mai mult stai pe loc la stopuri si ambuteajele din Bucuresti :D Unde dracu sa-i dai a-5-a in circulatia din capitala si s-o duc peste 3000 de ture ca sa se curete? :screwy: Nici inainte nu eram mare fan al motoarelor turbo dar acuma dupa aceasta experienta sigur ca urmatoarea masina pe care o voi achizitiona sigur va fi fara turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e obligatoriu sa fii in viteza a 5 la 3000 ture.......in loc sa mergi cu a 5 la 2000 ture mergi cu a 4(sau viteza a 3) la 3000 ture (atunci geometria din turbina isi face cursa completa). :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e obligatoriu sa fii in viteza a 5 la 3000 ture.......in loc sa mergi cu a 5 la 2000 ture mergi cu a 4(sau viteza a 3) la 3000 ture (atunci geometria din turbina isi face cursa completa). :P

Atunci de ce in celelalte viteze nu-mi intra in limp mode chiar daca le duc pana la 4500 rot? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum ajungi la turatia aia. Ca daca apesi pedala progresiv s-ar putea sa scapi de limp(asta depinde si de la ce vine limp-ul) ,dar daca dai blana (fara sa ei piciorul de pe pedala) atunci ei limp-ul si in viteza 3,4.Cel mai bine e sa faci un log, dar nu la reprezentanta(nu prea fac ei asa ceva ,doar scanare pe loc) si acolo vezi cel mai bine despre ce e vorba (geometrie turbina,N75,senzor presiune,debimetru..) :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turatia de 4500 ajung si apasand brusc acceleratia si calcand-o progesiv. Cat despre ce mi-ai spus:,,Cel mai bine e sa faci un log, dar nu la reprezentanta(nu prea fac ei asa ceva ,doar scanare pe loc) si acolo vezi cel mai bine despre ce e vorba (geometrie turbina,N75,senzor presiune,debimetru..)" nu stiu unde naiba sa fac chestia asta si nici ce presupune :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste putin prin topicul asta si o sa te lamuresti:

http://vwforum.ro/index.php?showto...&start=1560

Aici gasesti lista cu cei ce te pot ajuta cu un log in mers:

http://vwforum.ro/index.php?showto...elefon++vag-com

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu turbina si era scoasa mufa de la MAF :icon_thumright:

Modificat de Kingpin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci nu ai avut probleme cu turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor.Am si eu o problema cu turbina(banuiesc) si anume ca daca apas acceleratia tre sa astept 2-3 secunde pana cupleaza turbina in orice turatie as fi si mai intra si in limp mode la 120 kmh( uneori pe la 140).Pana acum cand calcam acceleratia la fund fugea una-doua masina.Acum trebuie sa astept 2-3 secunde pana simt ca a cuplat turbina.Face asta in oricare treapta de viteza as fi.Am rugat un prieten sa accelereze masina pe loc pana la 3000 rpm dar tija aceea de la turbina( sau cum ii spune) nu se misca deloc.Am citit ca ar trebui sa aiba o cursa de cca 2 cm.Eu am impinso cu o surubelnita lunga de jos si merge usor acea tija,deci nu e intepenita deloc.Debitmetrul l-am schimbat acum jumate de an deci nu cred ca e ala.Egr e anulat.Furtune intacte,intercooler nefisurat.Oare ce ar putea fi? (pe tester nu am pus-o caci nu e nici un serios aici pe la noi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifica si actuatorul (capsula vacumatica) care se afla pe corpul turbinei daca isi face cursa. De multe ori merge cu un spray degripant dat acolo pe tija capsulei si isi revine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am rezolvat problema.Azi dupa ce nu mi-a mai cuplat turbina deloc m-am hotarat sa desfac tot ce e pe acolo si sa verific fiecare furtunas in parte( ceea ce am mai facut-o o data) si spre surprinderea mea am gasit o gaurica destul de mare dupa parerea mea intr-un cot de cauciuc in care intra furtunasul si se baga in pompa de vacuum.Am atasat si fotografii sa vedeti despre ce e vorba.Am comandat acel cot de cauciuc(10 lei original,dureaza 3 zile pana se aduce cod 333955665),dar intrebarea mea e urmatoarea: gaurica aceea e suficienta de problematica incat sa nu mai cupleze turbina si sa intre in limp mode?Daca schimb acel cot se rezolva oare problema?Are rost sa montez totul inapoi sau sa ma uit dupa ceva mai serios care ar genera necuplarea turbinei?

Spuneam la inceput ca doar cred ca am rezolvat problema caci pana nu ajunge piesa (acel cot de furtun) si nu montez totul la loc nu pot sa va spun ca 100% aceea e problema.Dar sper ca intamplarea mea sa ajute pe cineva la rezolvarea unei asemenea probleme

post-55955-1283522956_thumb.jpg

post-55955-1283522991_thumb.jpg

post-55955-1283523009_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!