Jump to content

Motorul se incinge


principessa
 Share

Postare recomandată

credeam ca broscuta mea o sa mearga. :scratch: Am schimbat bobina din cauza careia s-a presupus ca moare broscuta la relanti, dupa ce motorul se incalzea. Surpriza! azi mergand spre servici, tot dupa ce motorul a avut timp sa se incalzeasca, mi s-a oprit motorul. De data asta eram in mers. Nu mai reactiona acceleratia si s-a oprit. Am urcat-o pe un trotuar cu baietii care se faceau ca repara drumurile si m-a dus direct la bobina care era asa de fierbinte ca nu am putut tine mana pe ea. E noua, dar ceva nu e in regula. Mi-a zis mecanicul ca as avea si o problema la turbina si asta ar putea fi una dintre cauze. sa se incinga motorul din cauza turbinei?

am stat cu ea cam 30 min (un pic peste) dupa care am pornit-o la a 5-a cheie. Am mai mers cu ea din Unirea (unde a murit prima data) pana la Armeneasca unde iar s-a oprit. Am lasat-o pe dreapta si m-am reintors s-o iau dupa 3 ore. A pornit la cheie si nu mi-a facut figuri pana la servici pentru ca nu a avut timp sa se incalzeasca motorul.

Ce pot sa fac? ce sa verific? ce ar mai putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • principessa

    22

  • alexserb2000

    19

  • RaduI

    13

  • MikeRG

    7

un prim gest: nu o mai misca din loc pina simbata ca sa ne uitam la ea....daca mai mergi asa ii omori motorul

s-ar parea ca nu ai racire deloc....probabil ca (parerea mea) elicea care da aer si e prinsa pe dinam sau alternator s-a desprins si se invirte in gol

ne uitam sinbata la ea

:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare la ce a spus Alex: poti scoate cureaua de la dinam, baga o mana in spatele motorului la turbina, si cu cealalta mana roteste dinamul, vei vedea daca se rotesc impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asta vroiam sa verificam aseara....am vazut ca ai ramas pe la Orizont ultima data....eu ma duceam deja spre casa....chiar daca ar fi ramasa turbina blocata pe inchis si tot nu s-ar incinge asa de tare motorul....e chestie de elice....parerea mea :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e aia "turbina ramasa blocata pe inchis" ????

Turbina = elice, nu ? :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu turbina zis la acea chestie mare din spate in care se gasesc aripioarele care dirijeaza aerul....iar elice e Turbina de care zici tu.....fiecare cu explicatia lui :geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu cumva sa aiba o rezistentza in serie cu bobina, pe care ai uitat sa o pui, de obicei mai exista si asa ceva,(daca am intzeles bine este bob de inductzie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chestia aia mare din spate cu aripioare are denumirea consacrata de "FLAPSURI DE RACIRE", cele actionate de termostat. Iar supraincalzirea poate avea atatea cauze..... aprindere (o fi si bobina asta noua cu defect), carburatie, sau ceva intern ....Sigur, primele treburi care trebuie controlate sunt pozitia flapsurilor si turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avind in vedere ca se plingea ca ii zdrangane ceva pe la Flapsuri e de controlat acest lucru prima data si apoi bobina :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau si eu cu mucii in fasole: :salut:

- premise:

a) platina, condensatorul trebuie sa fie in regula (noi si schimbate impreuna);

B) avansul reglat corect, altfel incinge, ping-uieste (detoneaza pi romaneste) si topesti matale frun cuzinet, ceva... :-(

c) evident ca trebuie verificate corpul turbinei, flapsurile de racire si ventilatorul (na, ca sa nu mai incurcati borcanele), insa de regula, daca nu exista termostat pe masina, flapsurile nu stau in pozitie inchisa. Daca exista termostat si functioneaza corespunzator (principesso pregateste ibricul cu apa pe foc sa il testam!) atunci poate nu e corect pozitionat suportul lui (alt mic reglaj important).

d) nu in ultimul rand, motorul se poate incinge datorita reglajului defectuos al culbutorilor (distante prea mici intre rampa si supapa) = nu are timp de deschidere si inchidere completa = acumulare de caldura = supraincalzire.

Dupa cum vedeti, taspe mii de cauze.

Evaluarea ar trebui facuta in ordinea:

a) racire;

B) aprindere;

c) culbutori.

Dar eu as merge pe varianta B) c) si a) daca ar fi sa dau cu presupusul pe cauze... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu toate propunerile dar: deoarece motorul se opreste imediat ce s-a incalzit nu credeti ca ajunge la o temp prea mare prea repede....deci racire IOC... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va atrag totusi atentia ca Principessa a spus ca a gasit BOBINA incinsa, nu motorul; am banuiala ca tot de la bobina se trage .... Nu or fi montate firele invers ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt firele montate invers la bobina , se arde instantaneu si nu mai porneste. oricum tre vazuta turbina si partea de aprindere si culbutorii.

parerea mea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut la dacia bobina cu firele inversate, din nebagare de seama; nu s-a ars, numai ca functiona mai prost. Si am mers cu ea asa un an aproape pana am bagat de seama ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am vazut ca e bobina incinsa pentru ca doar la ea m-am uitat

dar ca idee tot era cald pe acolo. am ajuns si eu acasa aseara pe la 22.00

deci am facut 2 ore jumate pana acasa pentru ca am stat pe loc cu ea o ora si apoi a pornit fara nici o problema.

oricum maine trebuie s-o duc in service pentru ca sa vada mecanicul ce e cu turbina. aprinderea am verificat-o aseara si e ok. racirea o sa vad maine, daca ajung cu ea la ciclop :geek:

cert este un lucru ca la mine racirea nu functioneste.

apropo nu am nici un bec aprins pe bord. totul pare ok, din pacate nu am nici un senzor pt racire :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mei.... io am intzeles ca bobina de ind estem de vina si ca se incinge, nu vad ce draci are cu culb, roata de rezerva, cheia de 14,

Daca bobina estem vinovata, trebuie verificat, ditrib, platina, CONDENSATORU', si nu in ultimu rand bujiile care daca sunt cu deschiderea prea mica dam de caldura, am zis de rezistentza aia in serie cu pin15 al bobinei de inductie, care la unele bobine BOSCH ,pt aircooled estem incorporata in bobina, iara aia de dacie, nu are asa ceva, rezistentza are vreo 50ohm.

Sistemul de alimentare estem pe 12 sau pe 6v?

Bobina de care iestem?12 sau 6v, sau ce tip?

Distrib de care?

Dar daca se poate ceva detalii, adicatelea mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sistemul e fde 12 v si bobina e de 12. bobina e ok, garantat e bine pusa.

problema e racirea...

poate nu m-am exprimat suficient de bine ieri dar aseara cand s-a oprit motorul am verificat aprinderea care e ok bineinteles dupa ce am stat 20 min ca nu ma puteam apropia de nimic pe acolo ca frigea tot. Si inca ceva sdranganitul care mi s-a spus ca e de la turbina e mai accentuat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

principes-o daca te duci la ciclop sa te duci tractata ca risti sa blochezi motorul si te costa undeva la 3-400 euro sa il faci....acel zdranganit accentuat este de la elicea turbinei (sa il oftic pe Radui) :geek:

care a scapat de pe ax si merge aiurea sau a tocit patratul de intrare a axului de la alternator in elicea turbinei...NU MAI PLECA CU EA :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata conitza' am prisheput, nu mai imi coc neuronii cu electricele, se pare ca domnia ta are scheva , la 'aere' , si la domeniu asta sunt altzi mai in masura sa te lamureasca, io imi dau cu parerea.

Succes, si racire grabnica................ :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elicea turbinei ventilatorului.

Da, nu-l mai porni in ruptul capului !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si la varianta cu tractatu'. Sa vad daca pot sa-mi conving jumatatea sa ma duca :geek:

pai e clar de acolo (zdranganitu) ca am tras cu ureche la ea aseara. da de batut ce poate sa bata? cand o pornesc si sant in mers bate ceva.

dar sa nu ne departam de subiect. Sper sambata sa am broscuta rezolvata. in principiu nu are ce probleme sa aiba in afara de turbina ca doar am motoru facut de curand. bijiile nu stiu in ce stare sint. :salut:

nu-l pornesc, nu-l pornesc dar cum ajung totusi la ciclop cu ea? RaduI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai legat de aprindere, singura chestie care duce la incalzirea motorului e avansul prea mic, pt. ca arderea se deplaseaza mult pe cursa de destindere si incalzeste cilindrul.

O bobina nasoala, platina sau condensatorul n-au influentza asupra incalzirii motorului. Sorry, da' vorbitzi prostii :salut: .

Parerea mea este ca e o problema de racire- turbina desprinsa de pe ax (rupta, etc) sau flapsuri blocate sau tablele care invelesc motorul lipsa sau neetanse.

Mai poa' sa fie de la distributzie- jocuri aiurea la culbutori sau, mare gogomanie, axa cu came pusa nashpa (decalata fata de pozitzia corecta, in care un punct de pe o roata dintzata pupa intre 2 puncte de pe roata conjugata).

Personal, dupa o verificare scurta, cu becu', a avansului, ash cotrobai pe la turbina-flapsuri-termostat.

Vezi sa nu te puna dracu' sa bagi mana la turbina cand motoru' merge, ca ramai fara cremvushtutzi :shock: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ajungi la Ciclop ? Trasa... Da merita Ciclopul ptr. ceva relativ simplu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma enervatzi :-( ! Ciclop, Ciclop, Ciclop, Ciclop! Pt. orice prostie, hop la Ciclop. Bai ascultatzi aicisha la mine, daca nu invatzatzi sa va reparatzi singurei Broasca, ajungetzi la pepeni!

Unde e masina? Rezolvam la fatza locului, dupa-masa. Ai sticle de bere la tine :salut: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut:

nu deschid eu capotzica la motor cand e pornit d'apoi sa bag mana la turbina :geek:

dar pana la urma pot sa merg cu ea la ciclop sau ba?

ma gandeam sa pornesc la 6 dimineata si sa merg in reprize. merg-opresc juma de ora... asa sigur ajung pana la 8 cu ea

notchman, merci de urarea cu racitu. La faza cu neurinii nu sant de aceeasi parere. Cred ca mai multe idei aduc mai multe solutii :salut:

deci astept pareri de la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!