Jump to content

Cand Schimbi Distributia Trebuie Sa Schimbi Si Pompa De Apa?


boxy
 Share

Postare recomandată

eu inca nu am schimbat-o dar am cumparat asa:

kit distributie+filtru ulei+filtru aer motor originale germania-de la reprezentanta vw 270 EURO

filtru polen 38 RON

filtru benzina 32 RON

pompa apa 120RON

mai trebuie sa cumpar ulei MOBIL 1 5W-40 140 RON bidon de 4 litri +manopera

deci fara manopera vreo 1.230 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • boxy

    4

  • georgem

    3

  • VEKAU

    3

  • Gorillaz_Doktor

    3

am schimbat astazi distributia - kitul de distributie + pompa de apa + manopera = 825 RON. garantie + factura. detalii, cand le iau, adica maine. sper sa fie ok, mai ales ca le-am schimbat preventiv, dupa 60.000 km dupa ultimul schimb al distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Va rog din sufletul meu de pacatos : spuneti si unde (service-ul sau daca nu se poate din motive de regulament, dati adresa ) si cat, ca-mi caut un service sa-mi schimb distributie, bucse spate, fluide (toate !), eventual amortizoare (ramane de vazut)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

completeaza la profil orasul de unde esti pentru a-ti indica un service apropiat de orasul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la un VW Passat 1,8 benzina, an 2000, o trebui schimbata si pompa de apa odata cu distributia? (motor APT)

Dar la Un motor 1,9 TDI de 90 CP tot din 2000 (Octavia)?

si la cati km trebuie schimbata CEL TARZIU distributia?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog din sufletul meu de pacatos : spuneti si unde (service-ul sau daca nu se poate din motive de regulament, dati adresa ) si cat, ca-mi caut un service sa-mi schimb distributie, bucse spate, fluide (toate !), eventual amortizoare (ramane de vazut)

mergi la AMIAUTO

eu acolo am schimbat-o anul trecut.

vezi aici

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=14871

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la un VW Passat 1,8 benzina, an 2000, o trebui schimbata si pompa de apa odata cu distributia? (motor APT)

Dar la Un motor 1,9 TDI de 90 CP tot din 2000 (Octavia)?

si la cati km trebuie schimbata CEL TARZIU distributia?

merci

ma ajuta si pe mine cineva cu un raspuns aici va rog mult. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

precum a spus si steve mai sus se recomanda schimbarea pompei de apa cel putin la al doilea schimb de distributie oricum la diesel dupa cate am auzit ar fi indicat a se schimba odata cu fiecare schimbare de distributie,sper sa nu gresesc

ptr tonic:nu conteaza din ce an e masina conteaza cati km are masina in realitate iar distributia se schimba la maxim 90000km(dar masina fiind din 2000 ma cam indoiesc ca ar fi la prima schimbare de distributie asa ca pune pompa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Mai am o dilema :

am G4 motor AXR Sh olanda

baietii (olandezii) schimbau distributia la 90 000 . acum are deja 57 000 km de la ultima schimbare.

Unii recomanda ca in ro sa se schimbe la 60 000. Ce sa fac ? schimb la 60k sau las la 90k ?, nu de alta da as baga banii in altele (tot la masina) daca nu s-ar impune operatia.

Din cate m-a informat utilul forum aci de fata, AXR schimba distributia la 90k. Totusi....indoiala....

Merci Vekau pt info.

pt mihaic - scuze, mi-a scapat - bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@ Gorillaz_Doktor

Si aici si in DE distributia pentru AXR se schimba la 90k . Problema este ca la fel ca acolo si aici in rromanica noastra service-ul iti acorda garantie DOAR pentru 60k . De aici a aparut confuzia cu 60k vs 90k .

Chestiunea in cauza este interpretabila , asa ca fiecare face cum doreste . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr tonic:nu conteaza din ce an e masina conteaza cati km are masina in realitate iar distributia se schimba la maxim 90000km(dar masina fiind din 2000 ma cam indoiesc ca ar fi la prima schimbare de distributie asa ca pune pompa)

multumesc

masinile sunt din 2000 si sunt luate de noi amandoua....deci sunt sigur ca pana acum nu s-a schimbat la ele distributia sau altceva (pt. ca eu personal le-am dus la revizii periodic). Skoda are 66.000 km iar passatul 87.000. Nu eram sigur daca la Passat (motor APT) pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie sau nu. Am inteles ca daca nu este antrenata de cureaua de distributie nu trebuie schimbata aodata cu distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu schimbul pompei de apa nu trebuie neglijata! Trebuie sa ne gandim ca totusi nu mai avem de a face cu batranul motor de Dacie care daca scartaie pompa o dai jos, o ungi cu putina vaselina si gata problema :P . Aceste motoare au alt regim de functionare,turetie etc, si nu cred ca ii tot una sa iti gripeze pompa la un TDI,sau sa iti fiarba motorul, ca doar ii VW :P si dupa aia "distractie" prin serviceuri. Orice kit de distributie original VW include atat cureaua propriu-zisa, rolele, intinzatorul si pompa de apa. Ce ii adevarat ca si costa vreo 230-250 de euro. Dar se vede si calitatea.Eu am schimbat de curand tot "tacamul" la Golful IV meu ALH 90cp cu un kit original, si sincer ma simt mai bine stiind ca si pompa ii schimata, mai ales ca asa recomanda neamtu' ca daca nu ar recomanda nu ar pune si pompa de apa in kit. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Mai am o dilema :

am G4 motor AXR Sh olanda

baietii (olandezii) schimbau distributia la 90 000 . acum are deja 57 000 km de la ultima schimbare.

Unii recomanda ca in ro sa se schimbe la 60 000. Ce sa fac ? schimb la 60k sau las la 90k ?, nu de alta da as baga banii in altele (tot la masina) daca nu s-ar impune operatia.

@ Gorillaz_Doktor

Si aici si in DE distributia pentru AXR se schimba la 90k . Problema este ca la fel ca acolo si aici in rromanica noastra service-ul iti acorda garantie DOAR pentru 60k . De aici a aparut confuzia cu 60k vs 90k .

Chestiunea in cauza este interpretabila , asa ca fiecare face cum doreste . :(

Diferenta dintre Romania si Germania sau Olanda, este ca ei mai au si autostrazi. Tu daca te duci de la Bucuresti la Arad faci la depasiri, de-ti vine rau. Freci motorul ala de la 1500 la 4000 rotatii, de-i vine acru. Implicit cureaua.

In schimb la ei, de la Frankfurt la Berlin, nu cred ca schimbi vitezele de 10 ori. Si e aceeasi distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la touran in carte a service scrie ca trebuie schimbata cureaua de distributie la 120.000 km. Dar cei de la reprezentanta mi-au zis ca la 90.000 km mi-o schimba, deoarece la noi in Romania este mai mult praf si trebuie schimbata mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... traim in Romania si praful ne ocupa tot timpul.

Zi-le sa-ti arate nota informativa , negru pe alb de la VW germany unde scrie asta. Pariu ca nu nu exista ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice mecanic iti va spune asa: daca e nevoie sa o schimbi o schimbi si gata daca nu e nevoie si pompa arata bine atunci o lasi peaia veche. rulmentu de la pompa de apa se unge printr-un ulei care se gaseste in antigelu din motor.. deaia nu e bine sa bagi apa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si cum mai obtii un punct de congelare scazut /

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti arat cartea service a masinii primul 120.000 km schimb distributie. (recomanda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti arat cartea service a masinii primul 120.000 km schimb distributie. (recomanda)

man.. asta e prima si e valabila pt prima schimbare si doar pentru piesele originale.

la cele schimbate in tara spre exemplu tre sa schimbi la 60.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

DIn cate stiu eu Ina, Contitech, Hepu, Bosch, furnizeaza piese pentru a fi montate pe motoarele masinilor VAG.

Volkswagen, Porsche, Audi, Skoda, au multe alte probleme pe cap pentru a se mai ocupa de manufacturarea si mai ales cercetare si dezvoltare a celor mai multe repere de pe masina. Sunt firme care s-au specializat in acest sens iar VAG foloseste aceste firme si experienta lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt unul dintre cei patiti pt ca nu s-a schimbat pompa de apa la timp, am luat masina de la un cunoscut care o adusese din Germania. Masina avea 178k km in acel moment si a fost schimbata numai cureaua de distributie, fara pompa si fara role. Pe la 206k km am cumparat eu masina de la acest tip si dupa nici 4000km m-am trezit in toiul iernii ca desi apa statea la 90C eu inghetam in masina, am constatat cu stupoare ca nu mai circula lichidul de racire, am tractat masina pina la un service si am schimbat tot kitul de distributie. Am avut marele "noroc" ca defectul la pompa de apa a fost unul minor si anume a sarit turbina care circula apa de pe ax, puteam sa am ghinionul sa se blocheze axul pompei lucru care putea duce la ruperea curelei de distributie.

Cu lectia invatata acum notez fiecare revizie (desi masina e SH si eu fac reviziile) si schimb la timp tot ce trebuie schimbat .

Ca idee garantia pe care mi-a dat-o serviceul este de 18 luni la piese si 6 luni la manopera. Nu s-a specificat nicaieri in garantie nr de km la care tb schimbata dar baietii mi-au spus verbal ca ar trebui la 3 ani sau 60k km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

ideea indiferent ce spun cei din service sau de pe forum este ca trebuie schimbata si pompa de apa odata cu celelalte chestii la distributie,role intinzatoare (la anumite motoare),antigelul ca doar se pierde ... apar alte tensiuni acolo odata cu schimbarea si reintinderea curelei de distributie, a intinzatoarelor...etc... chiar nu ti-e mila de masinutza ca o demonteaza aia jumate sa faca distriburia si dupa o luna 2 sau 3 sa o demontezi iar sa schimbi pompa de apa? e pacat si de banii tai si de o treaba facuta de 2 ori... te zgarcesti si .... pierzi(poate da ,poate nu ..depinde de noroc ,si mai gandeste-te si la omenie... majoritatea celor care schimba distributia vand masina dupa aia.. omul care o ia nu este tepuit,mintit de tine? ca doar toti se lauda si ia ochii ca dom'ne distributie schimbata,nu mai ai probleme ...etc... si cand colo? doar cureaua schimbata ...nici role ca doar asa mai fac unii la 2 curele schimba rolele... ca la dacie... gata ca bat campii!!!!)

ps. inainte de passat am avut opel si nu am schimbat pompa de apa odata cu distributia si nu din lipsa de bani, mecanicii au considerat ca nu e nevoie si eu am zis ca ar trebui dar,m-am bucurat ca nu mai cumpar ceva : dupa 3 luni huruia rulmentul de la pompa de apa!!! deci? concluzie?...oricum e mai usor de schimbat la opel, dar totusi ideea.... o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la schimb curea-pompa apa, va spun ce am aflat eu de la mecanicul care mi-a facut distributia, cand am cumparat masina SH.

La motoarele diesel e mai important respectarea perioadelor de service, deoarece la o deteriorare a curelei de distributie (ruperere sau mancare dinti), motorul poate suferi daune mult mai grave decat la benzinar.

La schimbarea curelei de distributie se schimba automat si rolele, deoarece daca nu se schimba si eventual se gripeaza, se duce cureaua... La fel, in cazul cand "pompa e pe distributie" este de recomandat schimbarea pompei la fiecare al doilea schimb de curea, deoarece si pompa are in interior un rulment (care se poate gripa)... Alt motiv pentru schimbarea pompei de apa ar fi faptul ca la o eventuala defectiune al pompei de apa (ma refer la cazurile cand este angrenata de cureaua de distributie) pt schimbarea ei trebuie data jos cureaua de distributie (evident), iar la carte scrie ca: cureaua de distributie se poate "intinde" doar o singura data, deci daca am dat-o jos trebuie sa o si schimbam. Nu toti respecta aceste reguli, dar pentru un somn linistit, e bine sa nu facem economii la aceste piese. Un service, care se respecta, nu da garantii la cureaua de distributie fara schimbarea rolelor, respectiv al pompei de apa, daca este cazul.

Mi-am permis sa-l citez pe Steve pentru ca acelasi lucru am aflat si eu de la mecanic la schimbul de curea (in urma cu 25.000km) ca nu este necesara schimbarea pompei la motor tip ALH pentru ca nu se afla pe distributie. Pun aici si o poza extrasa dintr-un manual de service de la un Golf IV ALH unde nu se specifica nimic despre pompa de apa:

untitledlm9.th.jpg

Vreau sa ma lamuriti trebuie sau nu ?! :D Dar nu cu vorbe ! :D Vreau un manual VW unde scrie asa ceva sau macar o schema daca aveti careva cu motor ALH sa vad unde e situata pompa de apa. Daca ma lamuriti o sa mai platesc odata manopera si o sa o schimb.

PS: La un motor ALH daca sare distributia (mi-a zis un patit) costa aprox 6000 RON reparatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ditribuia la ALH...

WP=water pump=pompa apa

deci e pe distributie ! de fapt la toate 1.9TDI indif de cai pompa apa e pe distributie....

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare in Germania, cind schimba primadata distributia, nu schimba si pompa de apa? Intreb pt ca eu am 178000km pe bord, si tre sa schimb distributia.Ce fel de pompa de apa sa pun(firma) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!