Jump to content

Bujii si ordinea de aprindere


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Broscarul amator
Asa am facut si a iesit pana la urma dar cred ca am stricat un pic filetul pt ca bujia avea pe filet scame mici de metal. :unsure:  Dar am pus alta si e ok.

Mersi

<{POST_SNAPBACK}>

Vezi ca daca n-ai insurubat-o ca lumea si filetul de pe bloc nu mai e bun s-ar putea sa ti-o scuipe de acolo...si nu e placut zgomotul cand sare bujia! :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    9

  • MishuL

    9

  • moonlord

    7

  • Osi

    6

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...

Sa-mi aduci aminte sa-l rog maine dim. pe Voinea pt. un emoticon cu periutza! :banghead:

Pai simplu bre: am verificat colectzia ta de bujii si am pus numai functzionale. 2 nu mergeau, din alea de pe mashina. Am reglat si culbutorii pe dreapta- pe stanga n-am mai apucat, urmeaza la vara-toamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: :rolleyes: i hate BOSCH !!!!! la fel s-a intamplat si la mine... am pus beru si n-au fost probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: :rolleyes: i hate BOSCH !!!!!

Cand am zis asta, in repetate randuri, mi-a sarit lumea in cap ... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai eu am avut noros, am Bosch-uri cashtigate la parada lui Dorin, merg brici, nici macar una nu s-a stricat :beerchug:

Cred ca totushi tre' facuta diferentza intre Bosch-heim si Bosch-tadoglu :rolleyes:

A! Statzi asha! Unul din seturi, ala de acum 3 ani, este... indian :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut
Sa-mi aduci aminte sa-l rog maine dim. pe Voinea pt. un emoticon cu periutza! :beerchug:

Pai simplu bre: am verificat colectzia ta de bujii si am pus numai functzionale. 2 nu mergeau, din alea de pe mashina. Am reglat si culbutorii pe dreapta- pe stanga n-am mai apucat, urmeaza la vara-toamna.

Misul, cand ai venit tu, nu mai erau Bosch-urile pe masina, erau sinterom ... si alea noi de cateva zile; nu cred ca a fost vina bujiilor ca s-au mozolit asa... :rolleyes: , altfel era suficient sa le skimb pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am zis asta, in repetate randuri, mi-a sarit lumea in cap ... :beerchug:

am pus si eu bosch, luate de la "tavariscii" bulgari cu magazin pe Oltenitei - in 50 km (evident si cu ajutorul unui carburator dereglat) erau ancrasate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io merg de aproape 10 000 de kile cu Boschbay (made la india :D ) si n-am probleme...

Deci carburatia si restul s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am senzatia ca unele bujii, daca s-a pus oleaca de mizerie pe ele, saluti! Adica, ele ar fi bune la un mot care nu afuma, nu consuma ulei, nimic, dar nu rezista le hevi diuti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am senzatia ca unele bujii, daca s-a pus oleaca de mizerie pe ele, saluti! Adica, ele ar fi bune la un mot care nu afuma, nu consuma ulei, nimic, dar nu rezista le hevi diuti :)

eu zic sa incercam o resurectie prin sablare lejera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! s-o punem odata de un workshop, venitzi la mine la serv si fiecare ishi sableaza bujii. Pun la disp. pistol, nisip, compresor, sita, masca. Am si eu de sablat cam 10. 10 CHILE de bujii :)

Ma gandesc sa fac o bucata de tabla de 15 m grosine cu puzderie de gauri M14x1.25 in care sa inshurubam bujiile astfel incat sa le sablam fix in tzutzurica, fara sa dam cu nisip pe filet, ca devine rugos si in chiulasele noastre de aluminiu nu-i bine...

Eu verific in casa bujiile cu un delcou, o bobina si o baterie. Pun bujia la bobina si invart de delcou. Vreau sa pun un motorel mic la delcou, eventual o adaptare la bormashina cu turatzie variabila, ca sa vad cum lucreaza si la frecv mare a impulsurilor. Ideal e ca verificarea sa se faca la presiune, 8-10 bari, scop in care trebuie o incinta cu gemuletz si racord pt compresor. poate fac si d'asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu intr-o chiulasa bulita si inutilizabila de 4 in linie, sa stii ca faci o data un set? Si ca sa nu te mai chinui sa uzinezi in uzinoteca tabla aia pe care, pe urma, s-o pitesti in pantaloni... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal e ca verificarea sa se faca la presiune, 8-10 bari

de ce?

Ar fi posibil sa faca scinteie la presiune atmosferica, si in camera de ardere sa nu faca? :)

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da! Chiar foarte posibil!

In camera de ardere amestecul de gaze si lichide (aer+vapori benzina+vapori ulei+vapori apa+picaturi benzina) e cu totul altceva decit aerul de-afara - dar,oricum, asta nu poti imita...

Ideea camerelor de probat bujii este sa poti face inauntru o presiune mai mare, ca sa semene starea moleculelor de gaz cu ceea ce e prin motor in momentul maximei compresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare totusi ciudata realizarea unei camere hyperbar-e (am zis bine ? ) pentru testarea unor bujii folosite. Ma intreb, n-o fi mai simplu si mai ieftin , daca ai dubii, sa pui una noua ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
De ce nu intr-o chiulasa bulita si inutilizabila de 4 in linie, sa stii ca faci o data un set?

Sau de 6 si faci un set jumate! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"americani au investi milioane ptr a crea un instrument de scris pentru aviatori si cosmonauti, rusi au folosit creionul".....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placa aie e mai ushoara decat o chiulasa, si mai mica.

Divaisul serveshte si la curatzarea bujiilor bune de calamina, nu doar a celor care nu mai dau scanteie.

Pai si ce facem, tot cumparam asha la bujii, cand poate din 4 doar una e defecta?

Eu cred ca am 2-300 de bujii, din care cam jumate de broasca. Vreau sa le sablez, sa le verific, sa casez ce nu-i bun si sa stiu ca ma pot bizui pe cele ramase, nu sa incep sa tot verific cand imi tre' o bujie la motor, 2 la Trabi sau 4 la broashte/bus/ford...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu Misule, eu despre divaisul ala de probat bujiile la presiune ziceam, ideea cu placa si sablatul mi se pare excelenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se poate sa dea scanteie pa pres atmosferica, iar in motor sa dea din 2 in 2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E drept ca acolo in motor sunt alte conditii (gaze, benzina, aer) care pot influenta aprinderea.

Dar daca ne referim strict la aer, e taman invers: daca incercam bujia doar in aer, si ea da scinteie la 1 atm, apoi garantat da si la 8 atm. Cu cit e mai "putin" aer intr-o incinta, cu atit creste rigiditatea dielectrica a mediului. Adica aerul la 1 atmosfera strapunge la aproximativ 1000 Volti/mm; cu cit e mai putin aer in incinta cu atit valoarea aceasta creste. In domeniul enegretic se utilizeaza intrerupatoare "cu vid" (vorba vine, nu e chiar vid) tocmai pentru a limita arcul electric (spre exemplu, intrerupatoarele cu vid pentru nivele de tensiune de 40kV au distanta dintre poli de doar 8 mm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placa aie e mai ushoara decat o chiulasa, si mai mica.

Divaisul serveshte si la curatzarea bujiilor bune de calamina, nu doar a celor care nu mai dau scanteie.

Pai si ce facem, tot cumparam asha la bujii, cand poate din 4 doar una e defecta?

Eu cred ca am 2-300 de bujii, din care cam jumate de broasca. Vreau sa le sablez, sa le verific, sa casez ce nu-i bun si sa stiu ca ma pot bizui pe cele ramase, nu sa incep sa tot verific cand imi tre' o bujie la motor, 2 la Trabi sau 4 la broashte/bus/ford...

Fara suparare: dar nu as pune bujii "reesapate" nici daca m-ar plati cineva . Eu le schimb periodic fara sa aiba "probleme" daca vrei o sa le string si ti le dau (am aruncat o groaza ) . La dacia pe care o aveam la job am schimbat bujiile la 35 000 si erau carbonizate, ce vreau sa spun e ca si ele au o viata mai lunga sau mai scurta........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Fratzilor am incercat cam toate tipurile de bujii care ar putea sa mearga pe tipul asta de masina. Motorul merge perfect cand bujiile sunt noi, e super bine pus la punct, deci problema nu-i de acolo ci din bujii.

Am incercat Brisk pt inceput mi-a mers bine 2-3 zile apoi gata rateuri si la relantii pica.

Am incercat NGK B6HS aceeasi poveste, astea tin cam 4-5zile, dupa ce le curatz si le pun la loc, tot aceeasi problema, dupa ceva timp parca o simti ca merge in 3 pistoane.

Am incercat si sinterom, sunt totusi bujii romanesti, is bune pt dacie dar nus facute pt motoare boxer. MErg ce merg dar se vad ca nu sunt pt ea, nu merge cum ar trebui

Nu am incercat W8AC-urile astea de la BOSCH si nici BERU care am auzit ca nus prea nemaipomenite.

Dar cand am luat masina, bujiile pe care le avea erau W145T1 80. Asta scrie pe bujie. Capatul ceramic pe care intra fisa este drept fara striatii. Am vb cu astia de la Volkswagen la nemti si au zis ca astea is bujiile originale facute special pt masina. W8AC este corespondentul actual al codului de mai sus. Daca va uitati cu atentie la BOSCH W8AC-ul asta tine loc de multe alte coduri(diferite) de bujii de la firme precum NGK, Champion,etc. Nu stiu cum un singur tip de bujie e echivalentul mai multor tipuri de bujii. Chiar asa de buni sa fie si astia de la BOSCH incant ei fac una singura si altii fac mai multe care nu fac cat asta singura. Ciudat.

O sa incerc si BERU sa vedem ce zice. Parerile sunt impartite, baietii de la vw-resource.com zic ca ei folosesc NGK B5HS sau B5ES. Nu cred ca e o foarte mare diferenta intre B5HS si B6HS care le am eu si nus deloc multumit(mai ales k is originale, fabricate in japonia).

Daca nu merge nici cu BERU o sa incercam vestitele W8AC, poate minunea vine de unde nu te astepti.

Cum zicea si Tibi poate ce-i nemtesc cu ce-i nemtesc merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija ca bosch nu mai sunt facute in germania, ci in turcia si nu mai au calitatea germana! si daca zici ca ti le afuma sau ce le face, asta inseamna ca nu e bine reglat motorul (mai exact pe la tacheti trebuie umblat, apoi aprinderea), desi tie ti se pare ca e reglat bine si merge ok. daca ar fi reglat ok, ar merge mult cu orice bujii corespunzatoare. eu am avut si beru, sunt bune, m-au tinut cam 1,5 ani, iar acum am brisk de vreun an, si nu am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!