Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

are cineva montate Coilovere VMaxx sau ati auzit vreun review despre ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE_ROCK,

le-ai schimbat si pe fata pana la urma? Sint curios ce diferente vezi. Si eu sint cam uimit de usurinta cu care se poate apasa pe masina. Am mai avut multe masini, si majorit erau mult mai tari, abia puteai apasa pe ele (ford mondeo breack 2004, honda cr-v 2007, audi a4 breack 2005 etc)

Totusi, luand in consideratie ca lumea spune ca e nevoie de schimbarea mai mulor componente pe fata, se pare ca ar fi nevoie de cam multi bani... plus manopera... tre sa mai astept.

Schimbarea amortizoarelor va duce si la inaltarea masinii? Macar un cm ? Ating f des pe dedesupt, si mai ales de cand cu schimbarea bordurilor e dezastru. Pe de alta parte, masina e excelent gandita pe dedesupt... nu am observat nici o avarie, totul e protejat. Bunicele masini.

nu le-am schimbat pe fata inca si nu cred ca o voi face prea repede , am vazut ca sunt fff scumpe asa ca "merge si asa"

ce pot sa iti spun ,

la mine pe SPATE acum se simte ca e mai tare dar nu cum ma asteptam eu ;)

daca apas tare pe spate (a mea fiind kombi) cand ii dau drumul revine imediat la loc si nu se mai balanseaza deloc nu mai oscileaza !

in schimb daca apas pe FATA se balanseaza o data putin :P

deci cele pe fata nu sunt sunt suta la suta !

oricum e f grea masina pe fata , asta este .

La mine:

-se apasa usor pe masina si mi se pare ca si oscileaza

-cand accelerez mai brusc, nu exagerat, se ridica botul, uneori parca numai pe o parte

-dupa o denivelare, reculul, miscarea de coborare, este rea accentuata dupa parerea mea, ceea ce duce uneori si la lovirea pe dedesupt

-in urma testului cu apasarea cu mana pe masina, mecanicul a zis ca trebuie schimbate.

pai daca oscileaza (nu ai precizat sau nu am vazut eu pe ce parte ???) inseamna ca nu sunt suta la suta ...

daca se ridica botul eu cred ca sunt duse :ceuameni:

si la mine se ma intampla cateodata sa dau cu scutul ...

Eu daca stiam inainte sa le schimb ca nu sunt chiar atat de "bune" imi puneam pe SPATE de ale sport (ca nu e 4motion) si pe fata obisnuite si chiar cred ca in viitor asa o sa fac :D

Am inteles ca asa trebuie sa fie ca sa avem confort , Dar ma duc eu odata sa apas pe toate care le vad la mine la bloc sa vad cum sunt ;)

Si eu am vazut la multe masini Ex Vectra C din 2004 ca nu puteam sa apas pe spate nimic :blink:

Fordurile toate sunt betonate asa e si Focusu meu ...

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se ridica botul eu cred ca sunt duse

si la mine se ma intampla cateodata sa dau cu scutul ...

Asa face si a mea. Si e clar ca sant obosite rau. La mine fata se balanseaza mai tare ca spatele, desi e mai grea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noa? nu e nimeni care si-a montat ceva suspensii reglabile? ca vreau si eu sa imi pun da nu prea stiu ce sa aleg...bine nu intra in discutie alea de 6-7-800 euro...vreau sa stiu ce probleme ati intampinat la montare daca freaca si trebuie distantier

p.s. puteti vedea in filmuletul de la semnatura la un moment dat pe la 0:48 cand accelerez cum se ridica botul masinii...dar nu e motiv de ingrijorare chiar imi place aia :) vreau sa le schimb doar sa cobor garda la sol

Modificat de abstrakt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Vreau sa va intreb si eu ceva, poate ati mai intalnit situatia aceasta. La masina din semnatura am o bataie pe partea dreapta. Se aude la gropi si denivelari, mai ales cand merg incet. Daca merg mai repede, nu mai este sesizabil. Cu cat este denivelarea mai mare, cu atat se aude mai tare. Si chiar are tendinta de a "fugi" stanga sau dreapta cand trec peste o denivelare. Ce am observat, ca bataia este muuuult mai accentuata atunci cand sunt in accelerare si trec printr-o groapa. Cand sunt in accelerare si in franare, dar mai putin. Am verificat partea dreapta, atat cat ma pricep si am observat ca din amortizor este scurs ulei. Destul de mult. Iar la brate nu sunt jocuri evidente, care sa poata provoca o bataie atat de puternica. Cu testul amortizoarelor - apasatul pe masina, intradevar, cam oscileaza. Dar foarte putin. Deci , intrebarea mea, bataia aceasta poate fi din amortizor? Sau sa ma duc la un service sa verifice bratele ?

Modificat de dori_x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele le poti verifica la ori ce statie ITP, au stand de verificat telescoape. Directia o verifici mai bine la un service si eu am avut un brat dus pe partea dreapta si batea destul de rau in gropite si denivelari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu sunt bratele atunci mai mult ca sigur sunt flansele de la amortizor ...

daca nici astea nu sunt vezi ce am patit tot eu ^_^

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=60082&hl=

daca nu e nici ultima atunci iti recomand "calduros" : VINDE MASINA :o

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e cazul sa vand masina. Cel putin, nu din cauza asta. Acum vreo 2-3 luni, nu batea nimic. Apoi a inceput sa bata, apoi din ce in ce mai tare. Asta pentru ca parcurg zilnic un drum de 25-30 de km, cum nu am vazut pe niciunde in tara. Sunt foarte multe gropi si denivelari. ( Daca stie cineva drumul national din Tg-Jiu spre Motru, despre acela este vorba). Au inceput sa lucreze la drum si am zis sa nu ma apuc sa schimb piesa care bate, pana nu termina de asfaltat din nou. Si de aceea s-a inrautatit situatia cu bataia de la masina.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la mine tot asa erau mici batai la diferente de asfalt, linii de tramvai luate la viteza fffoarte mica (o lovitura parca in capota), concluzia bucsele de la TIRANT, adica bratul inferior/posterior cel opus bratului cu amortizor; ca test lasati rotile drepte si cu piciorul in partea de sus a rotii sa impingeti spre spate sau fata si daca roata se misca (inainte/inapoi destul de lejer) si masina nu, atunci sunt duse bucsele garantat cat despre faptul ca masina fuge spre stanga sau dreapta asta se datoreaza amortizorului scurs ce trebuie musai inlocuit (in momentul cu pricina masina are o oscilatie, un balans necontrolat ca nu mai are cine sa o faca; amortizor mort din 4).

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal am si eu o intrebare, vreau sa iau si eu amortizoare si eram curios daca "bilstein" sunt bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam acum 3-4 luni am schimbat tot setul de brate la passatul meu pe partea stanga, inclusiv capatul de bara, dar nu am schimbat si amortizoarul si falansa aia din captul amortizorului.Dupa ceva timp a inceput sa se auda iar o bataie pe roata din stanga si mai ales la viteza mica in denivelari marunte si dese si mai nou la denivelari mai mari pe drum; mentionez ca nu am scurgeri de ulei pe la amortizor.

Am o serie de nelamuriri:

1) Ca posibil diagnostic eu cred ca ar fi flansa din captul amotizorului (http://vwforum.ro/index.php?s=&showtopic=25405&view=findpost&p=1066200) in detrimentul amortizorului; voi ce credeti?

2) Procedura descrisa aici se aplica si la B5.5? Adica este posibila demontarea amortizorului fara a mai desface bratele de la directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Dupa cum o sa vezi aici flansa din capatul amortizoului NU se uzeaza.

2. Ca sa scoti amortizorul trebuie sa desfaci capacul cu brate de pe el. Din cate am vazut eu, merge demontat si daca nu desfaci bratele din fuzeta. Desfaci cele 3 suruburi de sus, apoi mai ai cele 2 ce tin capacul cu bratele pe el si mai ai surubul de jos de la amortizor.

La tine, din cauza ca amortizorul o fi obosit rau, e posibil sa bata el sau sa bata altceva din cauza ca el nu amortizeaza vibratiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai maire nedumeriere a mea este faptul ca daca amortizorul ar fi "obosit" sau pe duca nu ar trebuie sa se manifeste cumva cand fac testul de amortizor (testul amortizoarelor - apasatul pe masina)?

In orice caz la mine cand fac testul nu se aude nimic ceea ce ma duce din nou cu gandul la flansa aia (au mai fost cateva persoane pe forum care au mai schimbat-o, plus faptul ca flansa difera de la B5 la B5.5 - cine stie, o fi mai slaba cea de pe B5.5...), in rest am verificat tot pe acolo si nu are ce sa bata (brate, capat de bara ok, suruburi stranse..)

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

testul amortizoarelor - apasatul pe masina

EGAL CU 0. :ceuameni:

Si eu asa stiam, dar crede-ma dupa inlocuirea lor nu s-a schimbat mult la apasarea masinii, dar tinuta de drum s-a schimbat radical.

Dar poti desface sa te convingi cum arata flansa. Nu ai mult de desfacut. O poti vedea fara sa depresezi arcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi e o bataie, pot si bieletele de directie(pozitionate intre caseta de directie si capetele de bara) sau chiar vreun surub slabit la caseta de directie, ori la cele trei de sus care prind ansamblul arc-amortizor, verifica toate suruburile sa fie stranse. Uite si unul dintre suruburile casetei de directie banuit misc40image018.th.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius mersi de info; o sa verific si suruburile de la caseta de directie, astea fiind singurele care nu le-am verificat din ce ai enumerat. Oricum incep sa caut presa de arc ca sa ma pot apuca de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

postez aici caci tine de amortizoare...trebuie sa schimb bucsele alea din capul amortizoarelor in care se prinde piulita amortizorului dar eu am asa ceva-foto 1 (din etka)

iar cei de la magazin au gasit in catalog si am cumparat -foto 2

post-29377-1255798067_thumb.jpg

post-29377-1255798251_thumb.jpg

Modificat de l@u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. Dupa VIN-ul tau alea le da. Foarte ciudat. Deci... va trebui sa le duci inapoi. Si listeaza-le print-ul din Etka. Sa stie ce sa caute.

bucsa2002.th.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ cosmin ...codul piesei din etka pusa de tina corespunde cu piesa pe care mi-au dat-o taranii de la magazin...ceea ce da la mine din etka este cu totul alt cod...cu toate acestea nu cred ca nu se potriveste asa ca te rog verifica tu dupa vin-ul tau si dupa al meu daca flansele de tabla intre care este prinsa bucsa asta au acelasi cod.multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, difera codurile si la alea:

flansa2000.th.gif flansa2002.th.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci este clar ca nu pot monta acele bucse la mine...maine ma duc sa le dau de cap vanzatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi bucsele si sunt exact cu acelea de pe masina dar sunt cu 20 lei mai scumpe decat modelul celalalt

img0089x.th.jpg

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu pricep de unde am eu zgomotele alea DUF-DUF la "valurile" de asfalt. Si par sa vina atat de pe fata cat si de pe spate.

In spate am schimbat doar amortizoarele. Am ciudata impresie ca ar fi amortizoarele de vina. E pozibil?

Pe langa asta, simt ca nu mai amortizeaza ca si in prima saptamana. Atunci orice groapa era amortizata instant. Acum... mai tremura cate una alta prin masina.

Si mai ales pe fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!