Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Eu am schimbat azi amortizoarele pe spate. E f. simplu, cate 3 suruburi. Am pus Monroe si sunt multumit. Zilele urmatoare urmeaza telescoapele de pe fata. Acolo e un pic mai mult de lucru, caci voi schimba toate bratele, bieletele si pivotii. Erau ceva jocuri pe la unele si am considerat, in conformitate cu sfaturile de pe forum, ca e mai bine sa schimb odata totul si dupa aia vad ce mai pot recupera, reconditiona si pastra din ceea ce dau dos. Ar fi o idee sa le pot pune pe parbriz in loc de rovigneta pe care o platim din pacate degeaba. Am luat kit complet inlocuire pt. fata. Legat de documentatie service inlocuire suspensie, exista si altceva inafara de cea pt. spate 4mo postata de un coleg mai inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne tii la curent daca ai scapat de zgomote dupa ce schimbi si articulatia de pe fata. Cred ca ma lasa si pe mine un brat pe stanga, sau sa nu fie caseta de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am apucat sa schimb amortizoarele la passat pt ca l-am lasat la tzara de vreo 2 saptamani, si acum ma delectez prin buc cu broscuta, este super pt ca pe soare este o placere sa mergi decapotat, insa dupa 4-5 mai voi aduce passatul iar in Buc si poate voi avea timp si de el. va tin la curent cum am reusit sa schimb amortizoarele :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat tot, telescoape(fata si spate) si toate bratele fata (set complet). In masina nu este nici o diferenta fata de una noua. Nu troncane, nu bate nimic, in curbe e super iar cand fortez directia brusc nu intra in balans.

Munca, multa, tare multa munca si uneori deloc simpla dar merita. Probleme in special pe dreapta, suruburi ruginite etc asa ca un spray antirugina si multa rabdare sunt necesare, dar cu siguranta nu trebuie un baros pentru scos suruburi, pivoti etc, asa cum se mai practica prin unele service-uri. Asa cum am facut, consider doar ca o inlocuire completa elimina orice suspiciuni si probleme. Altfel, schimbi intr-o parte si in scurt timp cedeaza in alta parte si iar munca multa si deloc usoara.

Legat de telescoape, Monroe face si cu gaz, eu asa am gasit si montat.

Cu siguranta, proportional cu volumul de munca va fi si atentia mea la gropi si alte bucurii de pe sosele patriei. Multumesc colegilor de pe forum legat de informatiile postate de ei si care m-au ajutat mult.

Numai bine tuturor

Sa ne tii la curent daca ai scapat de zgomote dupa ce schimbi si articulatia de pe fata. Cred ca ma lasa si pe mine un brat pe stanga, sau sa nu fie caseta de directie.

Putin probabil caseta. Jocul in capul de bara sau in caseta se poate verifica usor: cineva la volan (cu motor oprit) face miscari scurte si bruste stanga-dreapta iar a doua persoana cu urechile ciulite si mana pe bieleta respectiv pe carcasa pivot de directie va "simti" si auzi unde este problema. La caseta apar in general probleme in cazul unor burdufuri de pe brate crapate ce au permis intrarea mizeriei in interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Imi spui si mie te rog denumirea exacta a amortizoarelor?

O poza ar fi binevenita. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi spui si mie te rog denumirea exacta a amortizoarelor?

O poza ar fi binevenita. :)

Monroe reflex adventure tenneco, gas, original (asta scrie pe cutia lor) si au costat 219 ron/buc fata si 217 ron/buc spate. comercializate prin autonet import srl cu 2 ani garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema este ca eu am schimbat cam tot ce este acolo la caseta de directie, adica bieletele si capetele si daca fac cum zici tu cu motorul oprit se aude o cloncaneala in surubul melcat de la caseta si cum zice si mecanicul, ca cica este normal sa aibe un mic joc si cand pornesc motorul (verificat de mine) nu mai are acel joc si cloncanit, ca isi face treaba uleiul ce circula pe acolo.

Cat te-au costat toate bratele adica cele 8; 4 mici si 4 mari si ce firma sunt?

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Ce parere aveti despre amortizoarele BOGE?

Mi-au fost recomandate de cei de la autonet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema este ca eu am schimbat cam tot ce este acolo la caseta de directie, adica bieletele si capetele si daca fac cum zici tu cu motorul oprit se aude o cloncaneala in surubul melcat de la caseta si cum zice si mecanicul, ca cica este normal sa aibe un mic joc si cand pornesc motorul (verificat de mine) nu mai are acel joc si cloncanit, ca isi face treaba uleiul ce circula pe acolo.

Cat te-au costat toate bratele adica cele 8; 4 mici si 4 mari si ce firma sunt?

La mine, cu motorul oprit abia abia se aude ceva (imperceptibil) daca fac repede si scurt stanga-dreapta. Nu stiu cum o fi la una noua. Are dreptate mecanicul, un joc trebuie sa fie in melc dar f.f.f. mic, altfel s-ar uza. Bratele m-au costat toate aproape 1400 ron. Erau si 2xcapete de bara de la caseta si 2xbielete antiruliu(sau cum le-o spune, ca de fapt nu sunt bielete, sunt doua "C" -uri cu doua bucse) de la bara de torsiune. A fost un kit. nu mai stiu marca, parca ceva cu L, am aruncat cutia si nu stiu unde am pus factura.

Legat de marca piese, eu sunt un pic cam sceptic, nu mai prea cred in etichete in Romania. Nici legat de amortizoare nu bag mana in foc ca sunt Monroe, chiar daca si eticheta si vanzatorul spun asta. Cu ani in urma, la un polo 1.4 fsi facut in germania pt. germania, am gasit o eticheta uitata pe computerul de la pompa de benzina, eticheta pe care scria"made in Romania". Culmea, a cazut piesa chiar in reprezentanta la oradea in timp ce testam noul ECU. Baietii de acolo mi-au spus ca nici ei nu se asteptau la chestia cu "made in romania" caci cf. datelor de catalog ar fi trebuit sa fie produs original bosch.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Ce parere aveti despre amortizoarele BOGE?

Mi-au fost recomandate de cei de la autonet.

din cate stiu eu boge sunt facute de sachs.multi mecanici au spus ca sunt unul si acelasi lucru.am vazut pe multe amortizoare marca boge ca scria si sachs.boge sunt mai ieftine decat sachs,cred ca este ceva legat de imagine.eu am boge pe spate si se comporta f bine.nu am probleme cu ele

Modificat de audia6tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
inca nu am apucat sa schimb amortizoarele la passat pt ca l-am lasat la tzara de vreo 2 saptamani, si acum ma delectez prin buc cu broscuta, este super pt ca pe soare este o placere sa mergi decapotat, insa dupa 4-5 mai voi aduce passatul iar in Buc si poate voi avea timp si de el. va tin la curent cum am reusit sa schimb amortizoarele :rolleyes:

Ai facut ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat,toate genurile de amortizoare si cele mai reusite sunt Kayaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat,toate genurile de amortizoare si cele mai reusite sunt Kayaba.

Sincer, fara rautate, nu inteleg, ca sa incerci toate tipurile de amortizoare iti trebuie ceva timp, tinand cont ca ele nu se strica precum pneurile in regim de curse. Iar daca terenul si solicitarea masinii sunt atat de dure atunci e mai rentabil sa cumperi un elicopter. Eu am schimbat arareori amortizoarele si niciodata de doua ori la o masina. E drept, mai este cazul unui mecanic care schimba la masinile altora dar nu cred ca exista implementat vreun mecanism de feedback care sa genereze raspunsuri de genul: amortizorul X a tinut 200000 Km in conditii de autostrada, 50000Km in conditii de off-road s.a.m.d. si dupa multe astfel de date statistice sa se genereze o clasificare cat de cat demna de a fi luata in seama.

In consecinta, pentru ca afirmatia sa fie luata in calcul, te rog sa precizezi pe ce anume se bazeaza afirmatia pe care ai postat-o. Mai ales ca nu am auzit de marca Kayaba. Poate ai dreptate, dar demonstreaza te rog.

In plus, spune-ne ce intelegi prin "cele mai reusite", rezistenta in timp, grad preluare oscilatii, pentru ca eu consider ca o clasificare a amortizoarelor se face in functie de cerinte: cele bune la off-road sau drumuri grele, nu sunt convenabile pe autostrada etc.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colega,nu te mai supara degeaba,pe forum am mentionat ca sunt mecanic auto,ca sa nu zica lumea ca ma laud,dar de fapt sunt administratorul unei firme de reparatii auto straine din 1990,deci ar fi vorba de o experienta de 19 ani,asta dupa revolutie,dar iti dai seama ca avand 47 de ani am mai profesat si inainte.

Ca sa nu ma "certe" moderatorii,pentru OF,da o simpla cautare pe google,cu subiectul "bibanu47" si vezi ce apare.

Pentru ca mentionezi ca,nu ai auzit de firma Kayaba,citeste aici:

Kayaba.ro.

Si uite aici un topic din forum:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5178

E normal sa ti se para ciudat,deoarece situatia a fost de asa natura,incat se lasa sa se inteleaga ca eu as fi schimbat toata gama de amortizoare pe masina proprie.Vrei sa mai afli o noutate?

Monroe,sunt produse la noi in tara.

Scuze moderatotilor de OF.

Modificat de bibanu47
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am suparat, ai inteles gresit. Am cerut doar lamuriri tehnice, nu reclama comerciala.

Deci, kayaba.ro nu exista. Am gasit kayaba.de, kayaba.com si altele. Toate sunt site-uri comerciale asa ca din punct de vedere thenic sunt irelevante.

Eu am cerut parere/experienta si motive tehnice care sa justifice alegerea marcii KYB. Pe site-uri am gasit afirmatia "producem un milion de amortizoare zilnic" Orice poate face un calcul simplu si va avea o imagine socanta (nu de la absorbire socuri). Daca e asa de grozava firma , de ce marii producatori (VAG, Mercedes, Ford, Opel etc etc) nu echipeaza in fabrica cu amortizoare kyb? Si mai ales ca sunt si mai ieftine. Eu cred in "putin dai putin primesti". Si oare de ce nici o piesa inlocuita nu mai tine asa de mult/bine ca si cea originala. Fac marii producatori compromis in fabrica?

In fine, nu asta e important, eu am cerut doar justificarea tehnica a recomandarii facute noua de a cumpara kyb dar vad ca primesc alte informatii, nerelevante, gen monroe in romania (fii mai exact, unde anume). Si alte marci se fac in romania, si care e problema? Daca vei citi cu atentie pe site-uri la kyb vei afla ca folosesc componente si chiar asambleaza amortizoare in china.

Legat de recomandarea de a citi posturile bibanu47, am fost dezamagit. Daca ar fi spus asta voinea, cipos, cosmin si f. multii altii as fi inteles. Ei au postat mii de informatii de real ajutor pentru forumisti, motive pentru care ii respectam si iubim. Si daca vei citi mult mai mult pe forum vei afla ca forumul este si un raspuns la acei mecanici atotstiutori care nu stiu altceva decat sa ne strice masinile si sa ne goleasca buzunarele de bani si uneori chiar sa ne riste viata prin proasta calitate a lucrarilor executate. Iar noi forumistii am gasit aici o oaza de informatii, respect, prietenie si intrajutorare. Nimeni nu se considera atotstiutor sau dumnezeu in ale mecanici si de aceea este cel mai mare si tare forum de acest gen.

Totusi, mecanic auto nu e totuna cu administrator. Mecanicul nu face administrare, administratorul nu face mecanica. Atunci cand avem cumul de functii, inseamna ca avem de a face cu "firma-om" . Asta o faci un an doi pana te pui pe picioare dar dupa aceea, daca esti cu adevarat bun afacerea ia amploare si ajungi ditamai "managerul". Dar atunci nu mai faci mecanica si in consecinta sfaturile tale se rezuma la administrare. Cam asa se intampla prin toata lumea.

Scuze moderatori pentru offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de recomandarea de a citi posturile bibanu47, am fost dezamagit.

Ma intereseaza foarte putin parerea ta,nu cunosti un om,dar esti capabil sa.l judeci.

Ai inceput o discutie in forta,la care am incercat sa.ti explic,ce si cum,dar te las sa continui un monolog,deoarece nu discutam despre acelasi lucru.

In incheiere vreau sa mentionez ca :

_nu vand piese,doar prestez servicii,deci nu am de ce sa fac reclama unui anumit tip de amortizoare,

_efectiv lucrez zilnic,dar am si calitatea de administrator,

_de 2 ani de zile de cand am auzit de aceasta firma de amortizoare,nu am auzit pe nimeni sa se planga,eu fiind obligat sa completez si actul de montare al amortizoarelor si bine mersi am o gramada de clienti care nu stiu sa ocoleasca o groapa,

_in ce calitate ma jignesti tu pe mine?

_ce pregatire ai si cine garanteaza pregatirea ta?

_nu cumva esti un distribuitor de o anumita marca de amortizoare?

Sunt dezamagit de prestatia ta si mentionez ca nu stiu ce ai vrut sa spui cu persoanele enumerate de pe forum,care probabil sunt niste buni mecanici,dar eu nu retin sa fi facut o comparatie,intre mine si o alta persoana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, cred ca s-au spus destule. Daca mai aveti ceva de rezolvat intre voi, va rog sa folosi PM-ul.

Aici se discuta probleme tehnice, deci va rog sa va rezumati la asta. Daca aveti divergente personale, v-am recomandat cum s-o faceti, desi... nu cred ca e obligatoriu sa continuati. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand nu ti se ofera cauti. Astfel:

Un motiv sa montezi Bilstein la: http://www.campingworld.com/tLibrary/output.cfm?ID=127333

Legat de kayaba: http://www.kayaba.co.uk/common-failure-issues.html

http://www.kayaba.co.uk/suspension.html

tot pe acest site la un moment dat scrie ca unul din patru autoturisme iese din fabrica avand montate amortizoare kayaba. Sincer, nu cred, e doar reclama comerciala

Poate site-ul in limba japoneza o fi mai bogat in informatii, dar sorry, nu cunosc decat engleza, germana, franceza si un pic romana

Legat de Monroe daca se urmareste site-ul oficial al firmei, alaturi de informatiile comerciale se gasesc si informatii foarte utile pentru cei care nu suntem mecanici: http://www.monroe.com/support/support_default.asp, (un adevarat manual la Technical Training)

dar si o descriere tehnica a tipurilor de amortizoare oferite de firma: http://www.monroe.com/products/quickstrut.asp

Bine, scuze cosmin, cred ca ai observat ca am modificat postul si l-am readus in parametrii, dar trebuie sa recunosti ca chestia aia conform careia mecanicul in romania are destui clienti care dau in gropi (la propriu si la figurat) e tare de tot.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Conflictul" cu bibanul47 s-a terminat. Pe PM mi-a explicat motivele pentru care recomanda kayaba: monteaza de vreo doi ani pe masini de firma (adica chinuite de soferi) si in conditiile in care alexandria este un oras cu f. multe gropi ( aici e destul de greu sa stim care oras are mai multe gropi, caci aceste gropi apar mereu si pretudindeni) rata de defectare este mai mica la masinile pe care monteaza kayaba. Personal, consider ca un astfel de argument, chiar venit in urma unor experimente empirice, trebuie luat in seama atunci cand ne decidem sa ne schimbam amortizoarele.

Iar cosmin si-a facut cu brio meseria de "moderator". Promit sa fiu si eu mai moderat.

Legat de amortizoare, pentru cei care cred ca schimbarea lor e doar un moft de confort, le recomand sa urmareasca cu atentie informatiile din site-urile mentionate in postul anterior si cu siguranta vor vedea ca in ultima instanta e o chestiune de viata si de moarte. In urma cu multi ani, un var de-al meu a avut un accident destul de urat din cauza amortizoarelor terminate. In conditii extreme, cu amortizoare slabe, masina devine de necontrolat.

Numai bine tuturor

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ati discutat de Kayaba marca necunoscuta pana acum pt mine si nu numai, ziceti ca-m unde se incadreaza la pret? Stim de marcile consacrate (Sachs, Boge, Monroe) si de preturile lor. Din cate am inteles calitativ tot pe acolo se ridica dar ramane un factor necunoscut, pretul.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dute si tu pe la comerciantii de piese auto in Tg.Mures si cere oferta pentru kayaba. Preturile finale depind oricum de vanzator (daca au distributie, daca se multumesc cu un adaos mic etc)

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca e bine sa postez aici sau nu problema mea....am un passat din 2000 tdi si de doi ani de cand am cumparato imi sta mult mai ridicata de fta decat ar fi normal..de la cine am cumparato mi-a spus ca a schimbat amortizoarele si arcurile fata..ridicata asa din ce cauza ar putea sa stea din cauza arcurilor sau a amortizoarelor ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile dau inaltimea caroseriei,amortizoarele mentin caroseria sa nu intre in oscilatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As mai completa ca arcurile si telescoapele trebuie sa fie "pereche", in sensul ca este contraindicat sa pui niste arcuri f. inalte (lungi) (care evident sunt de pe la alte masini dar se potrivesc ca si diametru spira) si sa nu ai telescoape mai lungi, caci faci telescoapele "varza" deoarece ele nu mai lucreaza in zona normala. La echipari off-road la arcuri mai inalte (sau inaltate prin tot felul de improvizatii) se folosesc telescoape mai lungi sau alungite (tot prin improvizatii, gen suport suplimentar de prindere/sustinere)

In plus, intre elasticitatea arcului si parametrii de lucru ai telescopului trebuie sa existe o corelatie, conform specificatiilor producatorului masinii.

Adica, trebuie puse arcuri si telescoape conforme cu specificatiile masinii, altfel poate fi mai rau (periculos) decat cu ele proaste.

gaby_boss20 vezi ca poate spatele e prea lasat (pleostit). Nu am la indemana, dar in cartea masinii ar trebui sa gasesti un desen al caroseriei din lateral, unde sunt indicate inaltimile corecte ale caroseriei masurate fata de sol

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spatele nu cred ca este pleostit pt ca am schimbat amortizorele si arcule pe spate acum dua luni am pus sache..ma scuzati daca nu am scris bine..acum am sa plec pana in oras cand cobor am sa masor diferenta dintre cauciuc si aripa....am jante originale de passat pe 16 din fabrica a venit asa masina cu cauciucuri 205.55.16...am sa masor si poate o sa ii poata spune cineva daca este normal sau chear este inaltata pe fata.eu snt la madrid momentan si nu prea ma pricep cu spaniola ca sa ma pot duce la un service si sa explic....poat eimi puteti spune ce e de schimbat dupa ce o sa pun dimensiunea dintre cauciuc si aripa ca sa ma duc direct la service ...domne schimba-mi asta...va multumesc mult pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!